[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:43

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:56

Kan het filmpje niet zien helaas. Wel gaaf dat het zo goed ging! Je paardje kijkt alleen wel een beetje zuur :=

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:03

filly

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:14

Ziet er netjes uit maar het is de bedoeling dat het op zit gaat. Bij de draf stop zou je het al om kunnen gaan zetten. Dus van stem naar zit

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:04

Ik heb het geluid niet aan. In de reining wordt er ook op stem gestopt. Maar is dat je doel? Anders inderdaad volledig op zit aanleren.
Verder zou ze wel een stuk nageeflijker mogen, waardoor ze de achterhand ook in de stops beter gaat gebruiken. Nu is het draf, bam stil. Ze gebruikt haar lijf niet goed en krijgt hierdoor een klap op achterbeen en rug.

Super dat je haar zo hoofdstelloos rond kan sturen trouwens :j

Emma: herkenbaar :')
Mijn moeder heeft ook een jaar of 10 niks gemaakt. Alleen korter gemaakt of ingenomen (broeken). Maar ze zag er nu wel een uitdaging in en kan ook haar creativiteit er in kwijt. Misschien dat dat het is. Ze heeft ook niets met paardensport overigens :D
Maar wil wel dat ik er fatsoenlijk bij loop/rij :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:26

Paard komt van heel ver. Heeft 5 jaar geleden een moeilijke periode door gegaan en is dan bij een handelaar terecht gekomen, van de ene eigenaar naar de andere.
Dus petje af dat dit zo goed gaat bij jou Djura! _/-\o_
Er zijn nog heel wat verbeterpunten, maar ze reageert op jouw zonder dwang, dus dat is stap 1.

Toevallig staat 1 van onze paarden bij de vroegere bijrijder van Freedom. Misschien dat we binnenkort wel eens contact opnemen om samen langs te komen, als je dat goed vindt natuurlijk. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:33

Oh echt? Dat stond er niet bij ;)

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:52

Kirrr schreef:
Paard komt van heel ver. Heeft 5 jaar geleden een moeilijke periode door gegaan en is dan bij een handelaar terecht gekomen, van de ene eigenaar naar de andere.
Dus petje af dat dit zo goed gaat bij jou Djura! _/-\o_
Er zijn nog heel wat verbeterpunten, maar ze reageert op jouw zonder dwang, dus dat is stap 1.

Toevallig staat 1 van onze paarden bij de vroegere bijrijder van Freedom. Misschien dat we binnenkort wel eens contact opnemen om samen langs te komen, als je dat goed vindt natuurlijk. :D

Dankje! En oh ja, altijd welkom, super leuk :D

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:57

filly schreef:
Ziet er netjes uit maar het is de bedoeling dat het op zit gaat. Bij de draf stop zou je het al om kunnen gaan zetten. Dus van stem naar zit

het staat op zit, maar omdat ik er nog niet zo lang mee bezig ben zeg ik er nog 'whoo' bij omdat dit, vanuit grondwerk, het commando is om stil te staan. Zo is het voor haar nog duidelijker. ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:21

En dan komt de rest vanzelf wel straks. Het wordt pas leuk als ze het ineens op je zit gaan doen en jij dat nog niet in de gaten hebt. :D
Zo trok ik eens mijn tenen op, omdat mijn broek omhoog schoof in ik 'm naar beneden wilden doen. Dus ik trek mijn tenen op, buig voorover en bam we staan stil. _O-
Sta je toch wel even raar te kijken haha. Toen heb ik de whoo ook maar achterwege gelaten. :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:28

Mijn trainer had mijn paard 3 keer gereden omdat ik het even te druk had. Hij had de rem even beter afgesteld, ik stak er bijna over toen ik van galop naar stap ging.
Ik blijf altijd mijn stem gebruiken.. mmh en whoo. Is een kwestie van voorkeur denk ik.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:33

:=
Ja denk ik ook. Ik ben er mee gestopt omdat ik het ook gewoon vergat. Dan ging ik al zitten, oh ja, de whoo moest nog :+
Dan heeft het totaal geen nut meer. Dus doe het maar niet meer.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:34

Leuk Djura , Komt helemaal goed ! Als ik dan het verhaal hoor van Kirr vindt ik dat je het super doet !

Gisteren ben ik weer een kip geweest: Ben ik op weg naar het paardje dat ik misschien in half-pension ga nemen om te testen (Bijrijd paard in nederland nee ? :P ) kijk ik op het midden van de weg nog eens naar het gesprek, zie ik dat het zondag is. Voelde mij zo dom :') Nu nog langer met ongeduld zitten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:39

Jammer dat je zo ver woont Laraaj, ik heb hier ook nog een leuk paard staan die wel wat extra aandacht kan gebruiken.
Kan hier helemaal niemand vinden.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:58

Is het bij jullie ook zo moeilijk ? zit hier ook al ff te zoeken .. Western is hier nog zo onbekend langs deze kant in Belgie ... of gewoon België helemaal, denk dat nederland daarbij voor staat

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:08

xLaraaj schreef:
Is het bij jullie ook zo moeilijk ? zit hier ook al ff te zoeken .. Western is hier nog zo onbekend langs deze kant in Belgie ... of gewoon België helemaal, denk dat nederland daarbij voor staat

Hier in de buurt komt het al een beetje meer voor, maar het blijft zeldzaam die westernruiters.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:14

Ik moet de stop weer wat beter afstellen.
Bij het beloningswoordje staat hij dan weer wel ineens stil :+ vorige les had ik ook niet helemaal verwacht dat m'n instructrice het zei.

Hier in de buurt is het ook niet veel. Al heb ik 2 jaar terug toch wel een aantal reacties op mijn advertentie gehad.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:35

@Djura99 Echt gaaf om te zien! Lijkt me echt cool dat zelf te kunnen, maar dat durf ik echt neverrr met Loessie :=

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:47

Hier rijden net super veel mensen western. Maar blijkbaar niemand nood aan een bijrijdpaard.
Halve stal gaat misschien nog, maar bij mij staan ze aan huis.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:14

Kiekeboefje schreef:
@Djura99 Echt gaaf om te zien! Lijkt me echt cool dat zelf te kunnen, maar dat durf ik echt neverrr met Loessie :=

hahaha, een half jaar geleden had ik dat ook echt niet gedurfd hoor, heb er lang naartoe gewerkt.

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:44

Hoi!
Volg dit topic al een tijdje en vind het wel leuk om mee te kletsen als het mag.
Ben een jaar geleden over gestapt na Western en vind het erg leuk! Heb geen eigen paard maar heb wel les. Bedoeling om het wat meer op te pakken en wie weet in de toekomst weer een eigen paardje. Maar voor nu vooral ontdekken en leren. :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:49

Welkom Elsa91 :)

Wat een heerlijke foto's Djura!

Floor vandaag weer even aannde longe getraint, zit zelf niet zo lekker in mijn vel maar toch echt genoten van de training <3 wat screens uit een filmpje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:38

chriske schreef:
Floor vandaag weer even aannde longe getraint, zit zelf niet zo lekker in mijn vel maar toch echt genoten van de training <3 wat screens uit een filmpje
[ [url=m/tAB5Qs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2mlAFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L23hx3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtig paard is het toch <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:01

Welkom Elsa!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:10

Welkom elsa :)