[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:14

Ik zou momenteel al heel blij worden van iemand die ze wil poetsen en eten klaar wil zetten.... zelfs dat valt al zwaar...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:45

sinds ik in Amerika western ben begonnen te rijden leek het me leuk om het voort te zetten. Het beviel me zo goed :j maar het is vrij lastig om een leuk en betrouwbaar westernpaard te vinden in mijn omgeving. Het is momenteel ook niet mogelijk voor mij om bij te dragen in de kosten gezien ik werkeloos ben. maakt het allemaal moeilijker

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:47

@ Lifaya, herkenbaar! Ik ben momenteel ook werkloos, als ik niet snel werk vind, zal ik ook met mijn bijrijdpaardje moeten stoppen :-( ..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:48

Poeh dat is moeilijk zeg :(:) Kan je dan geen compromis sluiten met de eigenaar? weet niet hoelang je het paard al doet maar ik als eigenaar zou echt niet een goede bijrijder de deur wijzen als ze de kosten niet meer kan betalen :+

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:51

Ik rijd het paard sinds februari, 1 a 2 keer per week. Helaas spreek ik de eigenaar niet zo vaak, we gaan op verschillende dagen. Ik zal toch binnenkort eens afspreken met haar, want de tijd begint te dringen nu.. En ik ben bang dat ik niet zomaar weer een ander paardje vind.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:53

Renee, westernvirus toch te pakken gekregen? :P

En ik mag een paardje op stal rijden 2x in de week als ik op zondag meehelp op stal. Maar ik ga dat lichamelijk niet redden dus voorlopig gaat dat feest niet door. Mag paardje wel huren maar dat kost mij wel een tientje per uur en ik wil meestal 2 uur het bos in en dan moet ik ook de dagpenning nog betalen. Kost ook een tientje dus dan zit ik al aan €30 voor 2 uurtjes rijden. Huur hem dus niet zo vaak want het geld groeit mij ook niet op de rug.

Kan ook weinig tot niets betalen om bij te rijden helaas en dan vind je het gewoon bijna niet. Hoop nog steeds dat ik iets op stal kan bijrijden voor weinig. Staan genoeg westernpaarden. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:55

Tuurlijk, maar was al langer geliefd met western :)) Mijn nicht had vroeger 2 quarters. Helaas zijn die 5 jaar geleden of meer verkocht. Maar verder nooit echt de optie gehad om western te rijden maar nu begint het toch te jeuken hé

Wel jammer en begrijpelijk dat dat te duur is Marlies :j Dan ben je maandelijks 120 euro kwijt :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:07

Ja...en ik wil volgend jaar wel een jaar penning kopen. Die is €100 en dan kan ik onbeperkt het bos in. Denk dat ik dan wel vaker ga. Want een tientje voor een dag is dan wel duur. Tien ritjes en ik heb die 100 euro er al uit.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:34

Hoi, ik meld mij opnieuw. De vorige keer wist ik nog niet zeker of ik op zoek was, nu wel :)

Ik ben dus op zoek naar een westerngereden verzorg/bijrijdpaard omgeving Den Haag of Utrecht (ik woon in Den Haag, maar studeer in Utrecht. Of ik nou eerst naar huis ga en dan naar het paard - of vanuit school eerst naar het paard en dan naar huis, dat maakt niet zo veel uit). Als jullie iets weten hoor ik het graag :) Ik beschik niet over een auto (wel over een rijbewijs), maar ben afhankelijk van het OV, kan eventueel mijn fiets bij een bepaalde halte stallen en het laatste stuk fietsen als het niet te ver is. :j Ik ben bereid om bijrijderskosten te betalen mits ze niet te hoog zijn natuurlijk :+ Voor info over ervaring etc. PB!

En als jullie tips hebben ontvang ik ook graag een pb :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:07

Waarom wonen jullie dan ook zover weg? Heb er hier twee staan die momenteel lekker met een cocktail aan de rand van het zwembad liggen..... Voor de juiste ruiter gratis en voor niks bij te rijden/verzorgen.... Alleen die juiste ruiter ligt geloof ik aan een ander zwembad ofzo.... Das ook frustrerend weten jullie dat, jullie zoeken, ik zoek, alleen de afstand klopt niet....

semmpyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:36

raven schreef:
Mocht er iemand in de buurt van warmond nog een bijrijdpaard zoeken mail me dan even.

ik ben semmie van stralen en ik zoek nog wel een bijrijdpaard
wil je info over mij kun je me dan mailen naar dit adres: semmievanstralen@gmail.com

alvast bedankt
groetjes Semmie

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:10

Ja semmie, als het zo makkelijk was... 8)7

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:11

Ik woon naast Warmond lol :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:19

Iemand van 10 jaar gaat ook echt heel snel een bijrijdpaard vinden :D lol.

Ik heb ook een tijd een bijrijdpaard gezocht, wsl op dezelfde stal als Bellatrix (daar stonden wij eerst, mijn paard is daar geboren en haar moeder staat er nog), maar ik heb besloten nu te wachten tot mijn tweejarige onder het zadel gaat :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:38

@ FanciMike,...ik kan Kouwekappel niet vinden op Google maps...maar het klinkt ver weg! ;-)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:03

Koudekerke, walcheren, zeeland ;-) in de volksmond: kouwekappel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:04

Ffortuna schreef:
Iemand van 10 jaar gaat ook echt heel snel een bijrijdpaard vinden :D lol.

Ik heb ook een tijd een bijrijdpaard gezocht, wsl op dezelfde stal als Bellatrix (daar stonden wij eerst, mijn paard is daar geboren en haar moeder staat er nog), maar ik heb besloten nu te wachten tot mijn tweejarige onder het zadel gaat :)

Wie is de moeder dan? :D :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:06

Via dit topic een bijrijdster gevonden voor mijn pony :D Zodra de zadelmaker het zadel gepast heeft kunnen ze samen gaan rijden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, aangezien ponylief al een hele tijd niet meer gereden is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:06

Wat goed! :)) Hopelijk klikt het. :D

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:10

fanci_mike: mijn bijrijdster heeft een huis gekocht in Kapelle, wellicht heeft zij interesse. Hoop dat ze Joy blijft doen, die doet ze een dag, maar misschien wil ze wel meer :) Ze is echt super, super lief, geen fantastische western ruiter maar ze hobbelt heerlijk recreatief :j Ik durf haar zelfs met mijn Joy naar buiten te sturen en die is echt niet makkelijk in den beginne :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:10

Zo te lezen woon ik idd in het verkeerde deel van Nederland. :+

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:12

Kapelle-koudekerke ligt nog dik half uur snelweg uit elkaar.... helaas, das nou altijd, mensen wonen net te ver weg... Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:15

Ik denk dat het voor beide partijen zo lastig is omdat de meeste westernruiters en westerneigenaren toch wel in de omgeving Brabant - Limburg wonen :P Tenminste, daar staan in ieder geval meer stallen dan in de rest van Nederland. En dan vraag ik me af waarom het NK in Den Haag verreden wordt, maarja mij hoor je niet klagen hoor... Ik ga als vrijwilliger helpen want het is echt 10 minuten van mijn huis af :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:24

Ik heb dus wel een westernstal op 20 minuten(zelfs een pensionstal met 90% westernpaarden op 5 minuten) maar niemand heeft een bijrijder nodig of ze vragen een aardig bedrag. Begrijpelijk maar ik kan het helaas niet betalen. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:39

Bellatrix, ik heb je een PB gestuurd. En toen ik daar nog veel kwam (tot ca. een half jaar geleden) was dat ook al zo, daarom heb ik alleen tijdelijk Mo bijgereden maar ik ben gestopt omdat de eigenaresse mij meer dan de helft van het stalgeld vroeg (en dat is veel) en ik in ruil daarvoor maar 3 dagen mocht komen en ze nóg zat te miepen.... tsja.