Is in pajottenland en der loopt een beek achter het weiland en eigenlijk door heel de stad en bij hevige regenval kan deze het niet meer aan. In 2010 stonden de straten blank, werden zandzakken uitgedeeld etc. Hier zijn ze hard aan het werken door soort dijken enz te plaatsen maar deze werken gaan nog 4-5jaar duren ..
Ik zit hier met een vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden. Hopelijk weet iemand het hier.
Ik rijd nu 2 jaar western met mijn paard en nu willen wij is een keertje gaan starten. Nou vraag ik mij af of je met 2 Ruiters op 1 paard mag starten? Aangezien mijn bijrijdster ook wilt meedoen.
filly
Geplaatst: 28-01-16 10:07
Dat mag alleen tijdens onderdelen zoals de plesure en horsemanship kan dit niet omdat je dan met alle paarden in de bak bent.
Edit: onderling weet ik de regels niet maar bij de wran moet je dan lid zijn en een startlicentie hebben voor het betreffende paard
Het mag wel, maar zoals filly al zegt is het niet echt handig. Voor de rijdende onderdelen kom je dan al gauw in de knel en zeker als je nog geen ervaring hebt met shows is dat niet handig. Ik zou dan eerder de één de ene show rijden, en de ander de andere show. Of iets doen met in hand dingen, dan wordt het al minder ingewikkeld.
Ik rij met mijn bijrijdpaard shows, tezamen met zijn eigenaresse. Wij doen dan 2 om 2. Een in hand onderdeel (zij showmanship, ik in hand trail) en een ohz onderdeel dat we afwisselen.
Dus het mag, alleen moet je zelf even een juiste wisselwerking zoeken
Volgens mij kunnen alle normale pads onder een blanket
Daihyo
Geplaatst: 31-01-16 19:37
Zolang het maar niet té dik wordt.
Ooh ik heb echt zo fijn les gehad vandaag! We gaan naar een vliegende wissel toe, maar Jim heeft moeite met het omstellen van zijn achterhand. Dus vandaag bezig geweest met travers meer bevestigen. Uiteindelijk kon ik hem een aantal keer omstellen op de lange zijde van links naar rechts in stap en draf. Dat moet ik gaan oefenen en dan gaan we de volgende keer eens kijken of we de wissel kunnen bevestigen. Zo trots op mijn blond En we zijn met de trailer geweest. Ook zo fijn dat we dat nu kunnen!
Helaas ik mijn camera vergeten, dus jullie moeten het met een paar wazige en donkere telefoonfoto's doen
Ik meld mij als; ook startende western ruiter!! Paspoortje van mijn vriendin: -Marloes van de Hamstermolenberg -Nederlands trekpaard -8 jaar -1,65 Marloes is een ontzettende knuffel en is erg slim! Ze is ontzettend lenig en beweeglijk, verrast me elke keer weer. Op dit moment niet actief, als het mooi en droog weer word komt onze tijd weer. We zijn vooral bezig met de basis, als we kunnen rijden. We beginnen de roll-back al onder de knie te krijgen, nog geen volledige 180 graden maar het gaat.
Vandaag lekker op buitenrit geweest, na een flink stuk alleen maar willen rennen kreeg ik der weer rustig terug en wauw wat een onwijs mooi gevoel de galop waar we toen in zaten! Relaxt, lang teugeltje en zo onwijs rustig dit is voor het eerst dat ze zo reageerde, meestal is het als een gek draven of deels galopperen deels draven. Happy me
Een echt goede jog zit zo comfortabel Neusje mag er inderdaad nog meer uit.
Nou, het zit nog niet mee met mijn lidmaatschap. Wil net inschrijven voor 12 maart, kan ik alleen L4 en L5 SSH of IHT inschrijven. Verder niet. IHT prima, maar de rest wil ik toch echt onder het zadel doen
Kiekeboefje
Geplaatst: 01-02-16 09:50
Amanda schreef:
Gaaf zeg, met een trekpaard! Mooi hoofdstel heb je. Zeker geen standaard maat?
Jep nogsteeds zonder, een bod van €200 op mijn zadel gehad. Denk maar voor dat bedrag verkopen hij ligt echt in de weg en wil onderhand toch een nieuw zadel haha!
Ik zag laatst een webshop voorbij komen met westernhoofdstellen voor de paarden die groter moeten dan full, weet alleen niet meer welke..