[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:06

Ik start 12 maart, in de l5 pleasure. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik verwacht eigenlijk dat hij heel erg afgeleid zal zijn want het is allemaal nieuw voor hem. Schrikkerig denk ik niet, maar verwacht dat het heel lastig wordt om contact te krijgen. Maar misschien dat hij tijdens het warm rijden er al zo aan went.... Laten we dat hopen :+

Rijden ligt nu een beetje stil doordat ik ziek ben

Zaterdag wel heel even geweest maar niet gereden. Alles zat mooi in de klit bij hem.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:08

filly: Ja, maar dat is 3 uur met de trailer :+
Ik richt me vooral op Woubrugge, Bergschenhoek, Zeist en Woudenberg. Dat is rond het uur rijden.
20 maart is er ook nog een show, maar dat weekend kan ik zelf niet. En de rest t/m april is allemaal te ver rijden. Vind ik dan. Wil het een beetje rond dat uur houden.

Valt me op dat er trouwens veel wedstrijden in de bovenste helft van Nederland zijn. Volgens mij allemaal die nu op de kalender staan.

Emmaudb: Misschien komen we elkaar wel tegen als ik ook kan starten :D
Beterschap :(:)

emmaudb

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:22

Als je er een paard tegenkomt die een beetje op ontploffen staat omdat hij zo druk is in z'n hoofd, zijn wij dat waarschijnlijk :+
Ik vertrouw hem wel dat hij geen gekke dingen zal doen. Waarschijnlijk zal het bij opgefokt, druk en kijkerig blijven. We zullen zien.
Ga gewoon rijden zoals ik normaal rijd en probeer hem er een beetje bij te houden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:23

Dan blijf ik uit de buurt, anders ontploft de mijne mee ben ik bang _O-

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:42

Hahah. Het is nog nooit tot ontploffen gekomen en verwacht ook niet dat dat gaat gebeuren maar het is wel te zien dat hij echt druk is en dat kan hij dan overbrengen op andere paarden ja :+ terwijl als er een ander paard zo druk is hij zich er eigenlijk vrij weinig van aantrekt. Maar hij loopt dus eigenlijk altijd alleen in de bak dus dat er dat er anderen dan bij lopen is dan raar voor hem.

Laatst een keer met de buurvrouw mee geweest en die paarden kent hij niet. Het was echt een bom buiten :+ terwijl hun rustig aan het draven waren was ik er achter aan het galopperen. Nu is hij buiten sowieso wel drukker met andere paarden dan in de bak

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:50

Die van mij neemt het erg snel over van anderen. Al gaat het op wedstrijd steeds beter.
We oefenen ook regelmatig op ander terrein en dat helpt. Vooral oefenen om in onze eigen bubbel te rijden en te blijven :j
Daarom rij ik ook geen pleasure. Dan lukt dat niet :')

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:53

Hij is gelukkig niet de hele tijd zo hoor. Kan hem dan ook prima aan een lange teugel in de bak rondsturen. Als hij druk is gaat hij dribbelen of wil hij de hele tijd aandraven. En je hoort hem dan goed aankomen :')

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:56

Wat belangrijk is als je paard kijkerig is op wedstrijd(ik spreek uit ervaring) is om Veel wendingen te maken. Hou hem bezig in zijn koppie. Tijdens de plesure wil dat natuurlijk niet maar probeer met inrijden hem zo veel mogelijk bezig te houden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:59

Dat is precies het probleem met de pleasure. Ik kan hem overal bij me houden. Maar met de pleasure, rondjes lopen met veel andere paarden en geen wending mogen maken.... Dat wordt 'm niet :+
Ik beperk me lekker tot HMS, trail en ranch riding :j

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:06

Voor Dj is het denk ik gewoon wennen door veel te doen. En dat hij juist ziet dat er andere paarden zijn en dat die echt niks raars doen :+ en wel gewoon bezig houden ja. Ik praat altijd veel tegen hem, hij reageert daar heel sterk op.

Het kan ook heel goed zijn dat hij zich tijdens het inrijden bedenkt dat het toch niet zo raar is en dan even luisteren dan belangrijker is

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:09

En km's maken. Vertrouwd maken op vreemd terrein. En eigenlijk niet zozeer met het terrein, maar op zichzelf en jou leren vertrouwen op vreemd terrein.

Ach, heeft met mijn neuroot ook maar 3 jaar geduurd voor we een fatsoenlijke dressuurproef konden rijden zonder drammen of flippen :+
Tegenwoordig zijn we zelfs heel ontspannen. Nu vind ik de western sowieso een stuk relaxter. Dat helpt ook mee aan het ontspannen. :j

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:12

Vreemd terrein heeft hij niet zo veel moeite mee, het zijn echt de paarden :+ die zijn natuurlijk heel interessant

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:15

Oh dat maakt het ook lastig ja :')
Kun je niet eens meerijden in een manegeles in de buurt? Puur om met veel andere paarden te rijden.
Die tip kreeg ik ook vanwege Jims gedrag in de pleasure. Ik heb daar alleen geen zin in, dus richt me op de onderdelen waarbij we alleen in de bak zijn. Die gaan namelijk wel goed :+

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:18

Daar had ik inderdaad zelf ook al aan gedacht, maar daar kom ik niet zonder trailer. Dus dat gaat niet :\

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:20

Oh dat is balen. En heb je mensen op stal om met je in de bak te rijden? Of is hij thuis niet zo afgeleid?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:25

1 keer in de week is er op stal op maandag les, maar dan ben ik pas 6 uur thuis en ze beginnen om 4 uur :\ verder rijdt er eigenlijk niemand. Af en toe ga ik met iemand mee op buitenrit maar dat paard kent hij zo goed dat als hij een keer in de bak loopt dat hij daar niet van opkijkt. Vreemde paarden daarentegen zijn wel heel apart :+

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:17

Waar kan ik het beste een broek voor shows halen/bestellen? Een zwarte en natuurlijk lang genoeg (want heb ook geen chaps)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:18

Ik heb de mijne bij Westernspul besteld. Wrangler texas jeans. Ik had dat model al, dus wist zeker dat hij paste. Heb toen een zwarte voor shows erbij besteld.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:21

Ik vind die maten altijd zo lastig. Heb een ltb gewone jeans van maat 32/32. Voor het mooie is die gewoon te kort. Dus voor ltb zou 32/36 of 34 (dat weet ik niet) een mooie maat zijn denk ik. Maarja wil natuurlijk geen ltb maar een mooie wedstrijdbroek

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:38

Ik lees gewoon gezellig mee hoor, want ik ben nog niet toe aan wedstrijden ;)

Wij zijn bezig met hele andere mijlpalen: stilstaan tijdens opstijgen met een krukje, in stap leren sturen en remmen :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:40

haha succes Joyce!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:48

Ik lees ook braaf mee.... Wel toe aan wedstrijden tzt ;)

Dus alle info is welkom :D

Hier de allerlaatste dingetjes aan het regelen..... As zondag sta ik dus weer op NLdse bodem en net de bevestiging gekregen dat Jill de 3e zal vliegen en de 4e om 12u op Schiphol zal aankomen

Dus nu begin ik wel heel erg zenuwachtig te worden :=

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:39

Hoi!
Mag ik even komen binnen vallen? Volgens mij heb ik eerder in het topic wel meegekletst. :o
Maar ik ben op zoek naar een mooi pad. Maar ik kan niet echt precies vinden wat ik zoek. Misschien weten jullie nog een mooie pad of zaken waar ik zou kunnen kijken. Ik zoek namelijk een goede kwaliteit pad in de kleur combinatie bruin/turquoise.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:01

Hoi piepeloi ! Altijd braaf meegelezen maar over wedstrijden kan ik niets zeggen :P druk gehad met mijn verjaardag en mijn vriendje had mij meegenomen op surprise : Disneyland :D
Nu hebben we een woning gezien met 75are land en alles perfect enz wat we wouden maar = overstromingsgebied :( nu is de gemeente wel veel werken aan het doen met dijken enz de komende jarzn maar het blijft toch wel een groot betwistingspunt ..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:43

Wat noem je overstromingsgebied? Als de dijken goed zijn is het toch goed?