Ik heb een Lennard X Zeoliet X Pele. Dus een paar keer Abgar XX in de lijn, Abgar X Joost. Allemaal op papier lastig bloed. En dan heb ik een goedzak. Het enige wat beter zou mogen aan mijn merrie is het temperament. Ze is me eigenlijk te lui in het rijden. Behalve met springen, dan wordt ze heet, maar verder is het af en toe een trapzak helaas. Altijd al geweest. Ik heb liever eentje die gewoon doorloopt zeg maar. Maar het vervelende bloed zie je er dus niet in terug.
Met dressuurproeven denkt ze te veel mee, dat heeft ons zo vaak punten gekost. De voorleze mocht nooit het woord galop noemen, want dan zaten we in galop. En het voor de 2e keer op de AC lijn rijden betekende dat we X nooit konden halen, want het was einde proef, dus A afwenden, BAF, halt. Ik heb wel eens geprobeerd om vlak voor het einde af te groeten (dat gaf ik dan van te voren aan bij de jury, van ik stop 1 onderdeel voor het einde, steek hand omhoog, ga niet halthouden en rij daarna de AC lijn op en schop mijn paard door, want je zult zien waarom ik dat moet doen. Maar het hielp allemaal niets, behalve dat het mij startgeld kostte, maar de 2e keer op de AC lijn is einde proef, punt. En dat is er altijd in gebleven, denk nog steeds. Ik kon de sporen er in zetten, en echt wel doordrukken en dan liep ze wel door, maar ja, dat werkt ook niet voor de punten natuurlijk. Een proef met zweep rijden en dan een paar beste tikken hielp even, maar ze wist gewoon precies wanneer een proef klaar was. Te slim dus.
Net als de radetzky mars horen, maakt niet uit of het ver weg is, zodra dat deuntje langskomt betekent het bokken en vrolijk doen. Ik had een keer iemand die een onderlinge springwedstrijd zou rijden met mijn paard. Ze was aan het losrijden en toen gingen ze de prijzen uitreiken van de groep er voor. Ik zo van pas op als ze dat deuntje spelen, dan ga je er naast als je niet oplet. Hoezo, je paard is toch zo braaf. Ja, maar dat deuntje hoort bij een prijsuitreiking springen en als ze dat nog weet, dan ben je nu gewaarschuwd. En toen speelden ze dat deuntje, paard was 10 jaar niet op wedstrijd geweest, maar wist het nog precies. Ik heb enorm gelachen.

Maar goed, van een barrel race kan mijn paard met western wel heter worden, dan gaat ze meedenken. Dus misschien blijft dat dan nog over, haha. Of hunter hack.