[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 20:37

Zertab :(:) het komt wel weer, heb je nu niks aan. -O-
XDenies Ja Fenna is een topper, ik hoop toch echt dat Beeb gewoon heel snel weer rad loopt :) Dat ze niet naar Lelystad hoeft.

Jammer Bellatrix, maar de volgende keer gaat het vast weer beter.
Ik moet met Elsie juist steeds het randje opzoeken om haar losser te laten lopen. Dat ziet er haast het tegenovergestelde uit van jouw filmpje. Leuk hoe dat per paard en ruiter verschilt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:18

Bellatrix schreef:
Het is nog lang niet perfect, hij moet meer sprong hebben en de aanleuning moet constanter maar hij zat tenminste lekker. :')

Tsja, ach, wat is perfect ;) Oefening baart kunst en ieder stapje vooruit is er weer één. In dit geval dus dat het fijn zat :P

Dat hoop ik ook Justkid. De stap&koelsupport vond vandaag dat het er beter uit leek te zien. Dus ik ben erg benieuwd morgen ochtend. Wil nog niet enthousiast zijn, eerst zelf zien.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:05

Nou vandaag zelf gekeken. In stap loopt ze volledig zuiver. Misschien heel af en toe een klein pasje niet maar dat is zodanig minimaal dat het niet te zien is. Hoef is nog wel in het midden en rondom kroonrand wat warm, maar dat trekt schuin naar achter naar de hoefballen zeg maar. Verder begint ze ook weer vrolijk te worden, draaft uit zichzelf soms aan tijdens het stappen maar in draf loopt ze nog niet zuiver.

Wat het ook is .. tot nu toe iedere dag verbetering. Fingers crossed!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:31

Ik heb een echt trailpaard. Alles lager dan 70 cm heeft mevrouw geen respect voor en mag aangeraakt worden. Haha. Totaal niet onder de indruk van 20 balken die ik had neergelegd, maar er netjes over ho maar. Als ik met galopbalken en sprongen ga werken, dan gaat ze zich pas er wat van aantrekken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:03

Dan heb je dus geen trailpaard, want die raken de balken niet aan.

Fijn Denies! Elke stap vooruit is er 1 :j

Jammer dat het gevoel niet lekker was. Helpt het niet als je eerder gaat galopperen?

Hier weer een stapritje gemaakt met Jim en getrut met Noura. Lief dier is het toch <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:07

Daihyo schreef:

Precies.
Ik heb een springpaard, kijkt nergens van op. Maar kennelijk is het alleen in galop leuk om over balken te gaan of als het een hindernis is (die we altijd vanuit galop nemen). Voor gewoon stapwerk of drafwerk met balken heeft ze echt totaal geen respect. Het interesseert haar totaal niet. :+
Maar met echt springen is ze juist super zuinig. :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:13

Zeg dan niet dat je een echt trailpaard hebt, want dat heb je niet. Je hebt een springpaard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:30

Daihyo schreef:
Zeg dan niet dat je een echt trailpaard hebt, want dat heb je niet. Je hebt een springpaard.

Ik zeg het met een cynische ondertoon. Daarom leg ik ook zo de nadruk op haar zuinigheid, lees lompheid, haha.
Ze zal in een trail niet bang zijn, maar goed, ik garandeer niet dat alles blijft liggen, haha.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:28

germie schreef:
Daihyo schreef:

Precies.
Ik heb een springpaard, kijkt nergens van op. Maar kennelijk is het alleen in galop leuk om over balken te gaan of als het een hindernis is (die we altijd vanuit galop nemen). Voor gewoon stapwerk of drafwerk met balken heeft ze echt totaal geen respect. Het interesseert haar totaal niet. :+

Springpaard hoeft trouwens niet te betekenen dat ze altijd maar overal overheen denderen hoor :) die van mij is het tegenovergestelde. Zal nooit het hek omver gooien of alle balken aantikken (mits zelf goed aangereden natuurlijk) maar als het aankomt op wedstrijden dan hoef je van ons geen goede punten te verwachten, dan is alles ineens wel eng :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:02

fenijro_tani schreef:
germie schreef:
Precies.

Springpaard hoeft trouwens niet te betekenen dat ze altijd maar overal overheen denderen hoor :) die van mij is het tegenovergestelde. Zal nooit het hek omver gooien of alle balken aantikken (mits zelf goed aangereden natuurlijk) maar als het aankomt op wedstrijden dan hoef je van ons geen goede punten te verwachten, dan is alles ineens wel eng :Y)

Mooi he die verschillen. Die van mij zal alles voor je doen in het parcours, zolang je maar niet tegenzit. Geen angst, been er aan en meegaan boven de sprong en ze doet het. Je hoeft niet te gaan schakelen, dat zoekt ze allemaal zelf uit.
Ik zal volgende week nog eens wat balken neerleggen en kijken wat ze er van vindt, maar het was vandaag duidelijk: zolang je geen hindernis er van maakt sjok ik er wel over, maar leuk is wat anders. :P

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:05

germie"
[quote="fenijro_tani schreef:
germie schreef:
Precies.

Mooi he die verschillen. Die van mij zal alles voor je doen in het parcours, zolang je maar niet tegenzit. Geen angst, been er aan en meegaan boven de sprong en ze doet het. Je hoeft niet te gaan schakelen, dat zoekt ze allemaal zelf uit.
Ik zal volgende week nog eens wat balken neerleggen en kijken wat ze er van vindt, maar het was vandaag duidelijk: zolang je geen hindernis er van maakt sjok ik er wel over, maar leuk is wat anders. :P[/quote]

Nou ik heb er twee (mini en oud springpaard) en die zijn een dag en nacht verschil. De kleine gaat door het vuur. Staat altijd voor je klaar en zal je nooit laten vallen. De grote heb ik nog niet zo lang, is gewoon echt een lief ding maar eentje die nog wel veel ondersteuning nodig heeft en veel moet leren. Hij komt er ooit wel :)
Stomme is dat we thuis wel alle trail onderdelen kunnen, maar dan hebben we een wedstrijd (bij ons op stal nog wel) en dan is het wel eng. Komt omdat ik zelf ook zenuwachtig ben, dat is geen goede combi :')
Welke springlijn zit in die van jou? Mijne heeft Clinton en onze Fons als opa's.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:17

Ik heb een Lennard X Zeoliet X Pele. Dus een paar keer Abgar XX in de lijn, Abgar X Joost. Allemaal op papier lastig bloed. En dan heb ik een goedzak. Het enige wat beter zou mogen aan mijn merrie is het temperament. Ze is me eigenlijk te lui in het rijden. Behalve met springen, dan wordt ze heet, maar verder is het af en toe een trapzak helaas. Altijd al geweest. Ik heb liever eentje die gewoon doorloopt zeg maar. Maar het vervelende bloed zie je er dus niet in terug.
Met dressuurproeven denkt ze te veel mee, dat heeft ons zo vaak punten gekost. De voorleze mocht nooit het woord galop noemen, want dan zaten we in galop. En het voor de 2e keer op de AC lijn rijden betekende dat we X nooit konden halen, want het was einde proef, dus A afwenden, BAF, halt. Ik heb wel eens geprobeerd om vlak voor het einde af te groeten (dat gaf ik dan van te voren aan bij de jury, van ik stop 1 onderdeel voor het einde, steek hand omhoog, ga niet halthouden en rij daarna de AC lijn op en schop mijn paard door, want je zult zien waarom ik dat moet doen. Maar het hielp allemaal niets, behalve dat het mij startgeld kostte, maar de 2e keer op de AC lijn is einde proef, punt. En dat is er altijd in gebleven, denk nog steeds. Ik kon de sporen er in zetten, en echt wel doordrukken en dan liep ze wel door, maar ja, dat werkt ook niet voor de punten natuurlijk. Een proef met zweep rijden en dan een paar beste tikken hielp even, maar ze wist gewoon precies wanneer een proef klaar was. Te slim dus.

Net als de radetzky mars horen, maakt niet uit of het ver weg is, zodra dat deuntje langskomt betekent het bokken en vrolijk doen. Ik had een keer iemand die een onderlinge springwedstrijd zou rijden met mijn paard. Ze was aan het losrijden en toen gingen ze de prijzen uitreiken van de groep er voor. Ik zo van pas op als ze dat deuntje spelen, dan ga je er naast als je niet oplet. Hoezo, je paard is toch zo braaf. Ja, maar dat deuntje hoort bij een prijsuitreiking springen en als ze dat nog weet, dan ben je nu gewaarschuwd. En toen speelden ze dat deuntje, paard was 10 jaar niet op wedstrijd geweest, maar wist het nog precies. Ik heb enorm gelachen. :D

Maar goed, van een barrel race kan mijn paard met western wel heter worden, dan gaat ze meedenken. Dus misschien blijft dat dan nog over, haha. Of hunter hack.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:49

germie schreef:
Ik heb een Lennard X Zeoliet X Pele. Dus een paar keer Abgar XX in de lijn, Abgar X Joost. Allemaal op papier lastig bloed. En dan heb ik een goedzak. Het enige wat beter zou mogen aan mijn merrie is het temperament. Ze is me eigenlijk te lui in het rijden. Behalve met springen, dan wordt ze heet, maar verder is het af en toe een trapzak helaas. Altijd al geweest. Ik heb liever eentje die gewoon doorloopt zeg maar. Maar het vervelende bloed zie je er dus niet in terug.
Met dressuurproeven denkt ze te veel mee, dat heeft ons zo vaak punten gekost. De voorleze mocht nooit het woord galop noemen, want dan zaten we in galop. En het voor de 2e keer op de AC lijn rijden betekende dat we X nooit konden halen, want het was einde proef, dus A afwenden, BAF, halt. Ik heb wel eens geprobeerd om vlak voor het einde af te groeten (dat gaf ik dan van te voren aan bij de jury, van ik stop 1 onderdeel voor het einde, steek hand omhoog, ga niet halthouden en rij daarna de AC lijn op en schop mijn paard door, want je zult zien waarom ik dat moet doen. Maar het hielp allemaal niets, behalve dat het mij startgeld kostte, maar de 2e keer op de AC lijn is einde proef, punt. En dat is er altijd in gebleven, denk nog steeds. Ik kon de sporen er in zetten, en echt wel doordrukken en dan liep ze wel door, maar ja, dat werkt ook niet voor de punten natuurlijk. Een proef met zweep rijden en dan een paar beste tikken hielp even, maar ze wist gewoon precies wanneer een proef klaar was. Te slim dus.

Net als de radetzky mars horen, maakt niet uit of het ver weg is, zodra dat deuntje langskomt betekent het bokken en vrolijk doen. Ik had een keer iemand die een onderlinge springwedstrijd zou rijden met mijn paard. Ze was aan het losrijden en toen gingen ze de prijzen uitreiken van de groep er voor. Ik zo van pas op als ze dat deuntje spelen, dan ga je er naast als je niet oplet. Hoezo, je paard is toch zo braaf. Ja, maar dat deuntje hoort bij een prijsuitreiking springen en als ze dat nog weet, dan ben je nu gewaarschuwd. En toen speelden ze dat deuntje, paard was 10 jaar niet op wedstrijd geweest, maar wist het nog precies. Ik heb enorm gelachen. :D

Maar goed, van een barrel race kan mijn paard met western wel heter worden, dan gaat ze meedenken. Dus misschien blijft dat dan nog over, haha. Of hunter hack.

Ik vind voor de kwpners de horsemanship ook leuk, pleasure op laag niveau kunnen ze ook prima meekomen. Voor het wat voorwaartse is de ranch riding ook leuk.
Al ben ik een echt trail mens, in hand of onder het zadel maakt me niet uit, geef me balken en ik ben een tevreden mens.

Ah ja precies. Nou die van mij is normaal wel echt een schat van een paard hoor, alleen wedstrijden zijn een puntje.

Lijkt kwa karakter wel sprekend op Clinton, die lijn is erg sterk in hem.

Dat is altijd een minpunt als ze net iets te veel meedenken, al toont het wel veel intelligentie :)

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 07:00

Probeer nog wel steeds mee lezen maar vooral in wachten op veulen stemming!
Gisteren weer even op bezoek in bevalling stal. Dag 317
Enorme verschil en al heel veel.uier!
Heb zo gevoel dat ze me niet een maand langer laat wachten maar we zullen zien!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even mee uit wandelen, wat is het een heerlijk dier <3 zo'n heerlijk jogje naast me, toppie
Daarna nog even wat dingetjes oefenen in de bak met clicker training. Nog best fanatiek!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:21

Je ziet het wel, maar toch heb ik ze wel eens erger gezien.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:02

Het springpaard/trailverhaal laat ik me even buiten. Maar trail staat volledig los van springen dus snap de link niet helemaal. Een goed getraind Trail paard staat zo specifiek op de hulpen en een trail parcour is behoorlijk pittig.

Leuk Symke, spannend!

Beeb vandaag in stap prima, vrolijk, enthousiast. Staleigenaar had er zijn mening over en vond dat ik haar maar eens moest draven aan de longe. Werd t beter dan is t goed, werd t slechter dan niet. Nou ik vond niet dat ik haar er een plezier mee deed dus ben er ook mee gestopt. Er was iemand op stal die röntgen foto's aan t maken was voor verkoop (keuring), dus na wat vragen besloten om dit ook te doen en ze kunnen morgen ochtend al. Ben erg benieuwd wat er uit de foto's komt! (dag portemonix :Y) )
Ik ben niet zo'n afwachter.. wil gewoon weten waar we aan toe zijn en zal mezelf tegen t hoofd slaan als er erger blijkt te zijn en ik me door alles en iedereen laat beïnvloeden. Dierenarts voor bloedprikken belt ook niet meer terug :')

Sorry als jullie de updates vervelend vinden. Kan t niet echt ergens anders kwijt .. en ben toch bezorgd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:04

Nee joh gewoon updaten hoor.
Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. Waar laat je foto’s van maken? Ja van het been, maar het hele been of gedeeltes?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:13

Daihyo schreef:
Nee joh gewoon updaten hoor.
Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. Waar laat je foto’s van maken? Ja van het been, maar het hele been of gedeeltes?

Nee de hoef, omdat er hoefbevangenheid gedacht wordt, en anders kunnen we altijd nog hoger gaan. Heb kort met ze staan praten, ze komen op stal zelf. EDigit heet het.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:15

Ja goede aanpak denk ik. Hoger kan altijd nog. Verdoven zij ook uit? Zou je ook nog aan kunnen denken als de hoef niet zeker is.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:16

xDenies schreef:
Het springpaard/trailverhaal laat ik me even buiten. Maar trail staat volledig los van springen dus snap de link niet helemaal. Een goed getraind Trail paard staat zo specifiek op de hulpen en een trail parcour is behoorlijk pittig.

Leuk Symke, spannend!

Beeb vandaag in stap prima, vrolijk, enthousiast. Staleigenaar had er zijn mening over en vond dat ik haar maar eens moest draven aan de longe. Werd t beter dan is t goed, werd t slechter dan niet. Nou ik vond niet dat ik haar er een plezier mee deed dus ben er ook mee gestopt. Er was iemand op stal die röntgen foto's aan t maken was voor verkoop (keuring), dus na wat vragen besloten om dit ook te doen en ze kunnen morgen ochtend al. Ben erg benieuwd wat er uit de foto's komt! (dag portemonix :Y) )
Ik ben niet zo'n afwachter.. wil gewoon weten waar we aan toe zijn en zal mezelf tegen t hoofd slaan als er erger blijkt te zijn en ik me door alles en iedereen laat beïnvloeden. Dierenarts voor bloedprikken belt ook niet meer terug :')

Sorry als jullie de updates vervelend vinden. Kan t niet echt ergens anders kwijt .. en ben toch bezorgd.

sterkte ermee. Hopelijk valt t mee. :knuffel:
Wat het trailverhaal betreft: klopt helemaal! Wij zijn momenteel mijn paard aan het omscholen van reining naar allround, en onderandere de ranch trail moet hij gaan doen. Een goed trailpaard raakt geen balk aan, en het is echt heel moeilijk en technisch om te doen. Paard moet erg scherp aan de hulpen staan. Met een laconiek paard kom je nergens. Niet omdat het een springpaard is dat hij/zij een goed trailpaard is. Het ene heeft helemaal niks met het andere te maken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:22

Daihyo schreef:
Ja goede aanpak denk ik. Hoger kan altijd nog. Verdoven zij ook uit? Zou je ook nog aan kunnen denken als de hoef niet zeker is.

Er staat tussen de tarieven wel sederen maar volgens mij vertelde mijn stalgenootje inderdaad ook zoiets met uitverdoven. Dus dat kan inderdaad ook nog.
Ik hoop dat, welke uitkomst dan ook, het rust geeft. Dit is echt ellende. Je voelt je zo alleen daar er maar weinig aanbieden om een extra handje te helpen. Een enkele reis is voor mij 45minuten, maar hier in de buurt komt ze gelijk volledig binnen te staan .. dus tis kiezen of delen.

sevke schreef:
sterkte ermee. Hopelijk valt t mee. :knuffel:
Wat het trailverhaal betreft: klopt helemaal! Wij zijn momenteel mijn paard aan het omscholen van reining naar allround, en onderandere de ranch trail moet hij gaan doen. Een goed trailpaard raakt geen balk aan, en het is echt heel moeilijk en technisch om te doen. Paard moet erg scherp aan de hulpen staan. Met een laconiek paard kom je nergens. Niet omdat het een springpaard is dat hij/zij een goed trailpaard is. Het ene heeft helemaal niks met het andere te maken.

Dankjewel!
En precies, je legt het net even wat beter uit :P Uiteindelijk kunnen ze het allemaal wel leren maar die echte trailers dat is toch wel een verhaal apart. Net als een echt pleasure paard of een gefokte cutter.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:23

Alleen al weten wat het is gaat al meer rust geven. Dan kun je ook echt een plan van aanpak maken.
Je staat in Bergen op Zoom toch? Wel raar dat er even niemand hulp aanbiedt. Al is het maar een keer stappen overnemen :\

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:28

Daihyo schreef:
Alleen al weten wat het is gaat al meer rust geven. Dan kun je ook echt een plan van aanpak maken.
Je staat in Bergen op Zoom toch? Wel raar dat er even niemand hulp aanbiedt. Al is het maar een keer stappen overnemen :

Precies. En klopt. Algemene bericht in de groepsapp wordt genegeerd (niet eens een sterkte ofzo) en de lijst die op mijn kast hangt wordt alleen afgetekend door vriendinnen en verzorgster. Maar ook dat ging niet helemaal zonder slag of stoot. Dus naast de stress en angst voelde ik me ook nog eens heel erg alleen en genegeerd .. Ben het wel gewend dat er niet altijd 'hallo' etc tegen me wordt gezegd als ik andere begroet, maar dit is toch wel het toppunt maarja.

Edit: Snap best dat het raar is dat ze me niet altijd zien, maar ik kom wel en Beeb wordt goed verzorgd en in de gaten gehouden. Maarja ....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:44

Naar is dat. Ik snap dat echt niet hoor :n
Ik ga ook echt niet elke dag naar mijn paarden. Mijn stalgenoten ook niet. En zo vangen we dat voor elkaar op als er bijvoorbeeld een paard extra eten moet krijgen.

Hier zijn we druk met de nieuwe plek. Afgelopen weekend nieuwe palen gehaald. Aankomend weekend gaan we de palen slaan, prikkeldraad weghalen, lint bevestigen. Enorm veel zin in! Als het wordt zoals op de tekening die ik heb gemaakt, wordt het echt een paradijsje <3
Er gaan alleen nog wel wat uren werk in zitten :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:51

xDenies schreef:
Daihyo schreef:
Je staat in Bergen op Zoom toch? Wel raar dat er even niemand hulp aanbiedt. Al is het maar een keer stappen overnemen :

Precies. En klopt. Algemene bericht in de groepsapp wordt genegeerd (niet eens een sterkte ofzo) en de lijst die op mijn kast hangt wordt alleen afgetekend door vriendinnen en verzorgster. Maar ook dat ging niet helemaal zonder slag of stoot. Dus naast de stress en angst voelde ik me ook nog eens heel erg alleen en genegeerd .. Ben het wel gewend dat er niet altijd 'hallo' etc tegen me wordt gezegd als ik andere begroet, maar dit is toch wel het toppunt maarja.

Edit: Snap best dat het raar is dat ze me niet altijd zien, maar ik kom wel en Beeb wordt goed verzorgd en in de gaten gehouden. Maarja ....

Je staat nog op die stal? en eigenlijk word je genegeerd? Dat is ook niet fijn.