[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:13

Weinig. Maar kan net zo goed, hoewel ze wel wat veel knieactie hebben wat vooral in de pleasure niet altijd wordt gewaardeerd. Maar in trail is dat niet erg en dat onderdeel ligt dat ras vaak wel (zie Working Equitation). Heb je ook les?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:17

Rije schreef:
Weinig. Maar kan net zo goed, hoewel ze wel wat veel knieactie hebben wat vooral in de pleasure niet altijd wordt gewaardeerd. Maar in trail is dat niet erg en dat onderdeel ligt dat ras vaak wel (zie Working Equitation). Heb je ook les?

Gelukkig heb ik een traditioneel gefokte lusitano die wel ruime gangen bezit maar zonder de extreme knieactie. Ik heb nog geen les, weinig mogelijkheden hier in de buurt. Hebben 1 western ruiter op stal die altijd western gereden heeft. Zij gaat me helpen voor zover zij ervaring heeft (ze is zelf op dit moment har 3,5 jarige quarter aan het doorrijden) en ga met haar afentoe mee in de toekomst naar Starnmeer voor lessen op de paarden daar. Verder moet ik nog opzoek naar wat mogelijk is.

http://i68.tinypic.com/s4mnpl.jpg
Hij heeft een redelijk knieactie loze draf voor het barokke ras

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:23

En hoe vindt je de BM? Barrel model zo te zien? Ik ben ook benieuwd hoe die Kifra je bevalt icm de BM. Zit er zelf ook aan te denken om er eentje te kopen in de toekomst.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:24

Wauw wat een gaaf paard! Wat een prachtig hoofd <3 ben benieuwd hoe jullie samen gaan groeien! Rij zelf met een fries, helaas even op een pauze omdat we geen goed zadel hebben, dus alleen maar leuk :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:29

@rije: Ik heb nu 2 keer gereden met mijn bob marshall en ben zo verliefd! Het is als het goed is de border tooled trail roundskirt (het is een 2e handsje). Het is een korte versie ivm dat ik zelf klein ben en mijn paard maar 50 aan draagvlak heeft. De cantle lijkt extra hoog doordat hij erg rond gevormd is door de extreem holle rug van mijn paard. Het zit echt als een huis. De Kifra pad is een super mooie kwaliteit pad. Ik moest wel zo een soort pad hebben voor de rug van mijn paard en omdat de BM boomloos is. Het is zeker een aanrader.

@Chriske: danku! Was ook meteen voor zijn koppie gevallen, het is een geweldig dier aan het worden.
Ook leuk een western fries! lijkt me ook wel echt een uitdaging met de moeilijke gangen.

Ik ga hier lekker mee lezen en mee praten waar ik kan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:32

Oh ik dacht al dat kan nooit een trail zijn met die hoge cantle en pommel, maar als je paard zo hol is klopt dat dan wel met elkaar. Mooi dat de Kifra bevalt. Toch maar 's kijken dan of dat wat is voor in de toekomst. Heb nu nog drie pads liggen, oh nee wacht, vier zelfs :') dus nu nog maar even niet. -:)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:35

Soms maar een voordeel was dat er voor mij niks met der gedaan is, alleen ingereden maar verder niks mee gedaan. Der zelf kunnen opleiden en zijn pas net begonnen, kan niet wachten om de training weer op te pakken straks!

Wil bij arthurs gaan kijken voor een zadel, weten jullie of die ook naar lokatie toe komt? Denk niet dat ik daar heen mag met der helaas..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:41

Volgens mij niet. Evelien van Eurohorse en René van Westernspul komen wel aan huis. Countrymill is geloof ik ook alleen bij hun eigen winkel.

Edit: arthur's toch wel maar alleen voor nieuwe zadels.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:44

Owh top, dan ga ik die(als mijn zadel is verkocht) mailen dankje :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:46

toen ik mijn zadel wilde kopen bij arthur zei hij wel aan huis te komen maar was hij beperkt met het aantal zadels wat hij mee moet nemen. Of ik ff een foto wilde sturen van mijn paard, dan wist hij wat hij mee moest nemen.

Ik zou evelien of dominique van eurohorse bellen. hele goede ervaring mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:53

Wat een gaaf paard zeg! De BM staat hem erg goed!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:51

Country Mill komt ook aan huis hoor! Woensdag komen ze namelijk bij mij ;)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:16

Ik ben helemaal happy. De wran heeft reining toegevoegd als onderdeel bij de l4 en ze hebben de l5 terug gebracht. Dat wordt een stuk fijner tijdens de pleasure en horsemanship.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:37

Ik zag het inderdaad. Zeker fijn :j
Misschien moet ik dan toch eens serieus aan plates gaan denken :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:53

Helaas het zadel pasten niet..

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:23

He wat jammer!

Amanda is Jim een geschikt reining paard? Of kunnen jullie dat een beetje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:26

Oh wat jammer Chriske!

Jim ligt de reining heel goed. Spins gaan steeds beter. Stops gaan ook goed, alleen sliden hebben we nog niet gedaan omdat we geen plates en reining bodem hebben.
En wissels moeten er nog wel opgezet worden :+
Maar hij heeft er wel aanleg voor. Dus ik wilde ooit wel reining gaan rijden. Vind het alleen zo zonde om plates onder zijn mooie voeten te slaan :o

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:04

Waarom is dat zonde? Sorry voor al m'n vragen hoor :P nieuwsgierig aagje hier haha.

Kan je niet een keer een filmpje maken van een spin? Ik ben erg benieuwd hoe hij dat doet. De rollbacks bij Pino gaan ook steeds beter en mijn instructrische begint er van terug te komen dat reining hem misschien toch zou passen. Weet alleen niet of mij dat past :P

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:13

Oh zeer jammer Chriske. En nu?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:20

Haha daar ben ik ook nog niet van overtuigd Marlou, dat het mij past :D

Ik heb een jaar voor ijzers gehad. Hij heeft ontzettend mooie voeten van zichzelf en die ijzers maakten ze gewoon slecht. Nu vijl ik ze zelf bij voor en met een half jaar zijn ze weer in super conditie. Daarom vind ik het zo zonde.

Daarnaast rij ik veel buiten en hier moet je veel asfalt rijden. Dan zijn plates veel te glad.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:33

Nieuwe koper zoeken en komende tijd nog even zonder zadel rijden.. achjah ook geen ramp, medame is hengstig en niet z'n beetje ook haha

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:46

Kan je niet inruilen chriske? Misschien is dat al gevraagd hihi kaar dan is het toch twee vliegen in een klap?

Amanda ik snap m, dacht dat ie al op ijzers stond. Wel mooi dat je dat zelf bijhoud, dat zou ik ook wel willen. Als ik naar buiten ga moet ik eerst best lang op het harde lopen en er bleef zonder voor ijzers niets van over :n

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:53

Ik loop bijna alleen maar asfalt. Op blote voeten. Hij heeft echt goede voeten. Alleen zijn tenen groeien snel te lang, die vijl ik zelf bij. Verder komt de smid elke 10-12 weken gewoon om te bekappen. Dat durf ik zelf niet :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:55

Marlou_ schreef:
Kan je niet inruilen chriske? Misschien is dat al gevraagd hihi kaar dan is het toch twee vliegen in een klap?

de meeste willen geen merkloos zadel om in te ruilen, heb meerdere gemaild maar kreeg hetzelfde antwoord :(

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:57

filly schreef:
Ik ben helemaal happy. De wran heeft reining toegevoegd als onderdeel bij de l4 en ze hebben de l5 terug gebracht. Dat wordt een stuk fijner tijdens de pleasure en horsemanship.

En ik las ook dat je nu als niet-lid een dag startlicentie kan kopen , en dat ze ranch riding uitsschrijven , goed bezig _/-\o_