Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen na het lezen over de shows voor 2016. Ik zou zelf dit jaar heel graag wat ervaring op willen doen met de wedstrijden/shows, maar ik wil toch echt geen uren met de trailer weg heel eerlijk gezegd. Ik zit in Noord-Holland en Ve-Ca Stables zit heel dicht in de buurt, dus daar wil ik sowieso heen dit jaar! Wat zit er verder nog in Noord-Holland? Is er een overzicht ergens van alle shows?
Ja is inderdaad zo ! Maakt mij niet uit welk ras het is ofz maar is inderdaad om het juist aan te leren. met dat ze ook engels is bereden "tolereert" ze dat en merk ik dus niet zo vaak als ik een fout maak en dat vind ik juist jammer ..
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 07-01-16 20:09
BrittS schreef:
Is er een overzicht ergens van alle shows?
Op westerntoday staat als het seizoen begonnen is een overzicht van alle western(rassen)verenigingen die shows uitschrijven.
emmaudb
Geplaatst: 07-01-16 21:45
Ik heb de wran even gemaild wanneer er meer duidelijk is over de L5. Net mailtje terug gehad
De L5 komt inderdaad terug,we zijn op dit moment druk bezig om alle regelwijzigingen online te krijgen. In alle aankomende wedstrijden mag het uitgeschreven worden.
Dus dan zou ik wel gewoon kunnen starten in de walk en jog.
Dawra kan daarnaast ook altijd nog als het ook word uitgeschreven en het gaat goed met Dj.
Ik heb wel een vraagje nog. Vanaf wanneer kan je je inschrijven?
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 07-01-16 22:41
emmaudb schreef:
Dawra kan daarnaast ook altijd nog als het ook word uitgeschreven en het gaat goed met Dj.
...maar niet meer als je al een keer gestart bent bij de WRAN helaas. Dit omdat we het een echte instapklasse willen houden voor mensen die nog geen wedstrijden hebben gestart en het zo eerllijk en laagdrempelig mogelijk te houden.
emmaudb
Geplaatst: 07-01-16 22:48
Okee ook wel logisch is natuurlijk lastig te controleren.
Ik plaats hem ook nog even hier. Ik heb een blouse gezien die ik mooi vind. Maar ik kan hem natuurlijk nergens meer vinden. Heb wel de foto opgeslagen.
sorry daar kan ik niet bij helpen Nieuw dilemma: ik heb een paardje te koop zien staan .. ma eigl totaal ni wa ik wou van ras en geslacht en is niet reining beleerd , wel trail wat mij ook heel hard interesseerd en bomproof en met honden enz wat ik heel hard wou.. en wou tot na de winter wachten en ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd
Hengst is niet handig mbt huisvesting. Worden op veel stallen niet geaccepteerd. En vergt bovendien ook een speciaal soort mens om er goed mee om te gaan. Tenzij je écht een doodbrave hebt.
neen ben nog niet gaan kijken staat op 2uurtjes van mij, is nu ook niet zo zo ver i know en is (zegt ze) dood braaf. staat zelf in een wei naast de merries met gewoon 2 koordjes tussen..
Maar dat kan op een andere locatie heel anders zijn, idem bij een verhuizing. Is met onze hengsten precies zo. Je moet echt altijd alert zijn, kan nooit even lekker lummelen. Je moet het willen Zou niks voor mij zijn. Ik vind het heerlijk om gewoon die van mij overal naast te zetten en dat dat altijd goed gaat. Maar twee uurtje is niet zo veel. Wat voor merk is het?
Als je geen ervaring hebt met hengsten zou ik je dit ook niet aanraden.
Ik heb een laat gesneden ruin die af en toe hengstenkuren krijgt. Had dit ook helemaal niet verwacht, was een ramp in het begin en mag nu nog steeds geen steken laten vallen.
ja is ook al 7 dus is wat laat .. Wel beetje ervaring met hengsten maar nooit zelf gehad .. en als hij echt braaf is maar veel zeiden dat mijn vorige merrie veel erger was als een hengst (lees: iedereen de hoofd willen afshoppen als je langs loopt). Dank u iedereen !
En Appies hebben vaak best een kop d'rop, dus dat zou ik je dan niet aanraden. Hoewel dat wel per paard kan verschillen natuurlijk, maar hengst blijft hengst.
Citaat:
Wat is er bij jullie hengsten ?
Zijn stuk voor stuk lieve brave en welopgevoede dieren. Maar je moet ze altijd onder de duim houden. Lang teugeltje kan best, maar ook dan moet je je hele omgeving in de gaten houden en signalen direct herkennen en de kop indrukken. Je wilt gewoon niet dat ze boven op een ander paard springen, of een merrie proberen te dekken die toevallig in de buurt loopt. Je bent gewoon altijd bezig met in de gaten houden. Niks voor mij. Met mijn ruin kan ik gewoon lekker ladida zonder gedoe overal langs, maakt hem niks uit, is supersociaal en kan het met alles en iedereen vinden. Lekker rustig
Marlou_
Geplaatst: 08-01-16 16:36
Hey!
Vandaag les gehad en het ging goed! Hij heeft echt flink wat rondjes op eigen benen gelopen en dat voelde zo goed! Hij voelde zo soepel aan, dit is echt de eerste keer dat ik dat zo ervaren heb! Ben helemaal blij. Ik voel ook beter wanneer ik los kan laten en wanneer ik hem op moet pakken. Ik kreeg ook zo veel complimentjes van mijn instructrice dus heb n hoop veren in mijn reet nu
xLaraaj
Geplaatst: 08-01-16 16:36
Dank u iedereen ! Zal hem moeten uit men kop zetten Denk dat het paardenloos leven mij gewoon wat gek maakt
Haha laraaj, ik ken het. Had ook iets totaal anders in mijn hoofd (7 jaar, quarter of paint, western beleerd en uiteindelijk kocht ik een 21 jarige van onbekende afstamming en ras, engels beleerd, veelzijdig). Ik heb er absoluut geen spijt van maar ik kende hem al en wist gewoon dat hij het ideale eerste paardje voor mij zou zijn.
Gaaf Marlou! Lekker dat gevoel en dan ook nog complimenten krijgen.
superpony
Geplaatst: 08-01-16 17:20
Elke ruin was hengst. Castreren kost niet veel. Onze hengst is 6 en ook doodbraaf. Die springt echt niet uit het niets zomaar op een merrie. Zo werkt dat ook niet. Ik denk dat mn oude merrie van 23 eerder iets doet naar een ander paard.
Maar je moet wel geschikt zijn. Elk braaf paard kan heel lastig worden. Zie je helaas vaak. Mensen kopen een braaf paard en wordt lastiger. Paard krijgt altijd de schuld en wordt zelfs ingeruild.
Ik zou goed kijken hoe een paard is gefokt,opgefokt,gehouden en getraind.
Een paard dat een goede start heeft gehad is vaak stabieler. En get is fijner als je paard veel naar buiten kan met andere paarden ook. Goede begeleiding en je komt al heel ver.
Sowiesi gaan kijken. Kenner mee,nog eens terug gaan bij interesse en altijd keuren.
domi : denk dat dit ook vaak gebeurt. het enigste dat mij tegen houd is ook dat hengst-zijn. anders had ik al lang een afspraak genomen is ook niet mijn eerste paard..
superpony: dank je ! keuren zou ik zoizo bij ieder paard laten doen denk dat ik het nog moet laten bezinken .. maar langs een kant denk je dan : ja maar straks is hij weg
balen, neusriem gekocht bij arthurs maar past niet.. hoe groot moet ie wel niet zijn voor madame haha
Daphneeeej
Geplaatst: 09-01-16 22:07
Hallo allemaal! Ik heb sinds een jaartje een eigen paard. Een moeilijke lusitano ruin met wat verleden. Sinds 2 weken besloten om over te stappen op western. Heb geen praktijk ervaring maar ben deze week al wel met basis bezig geweest met hem. Paardje heeft ook geen ervaring met western. Nu was ik er nieuwsgierig naar of er wel lusitano's gezien worden in de western richting naast de meer gebruikelijke paarden rassen. Zie voornamelijk de amerikaanse rassen, arabieren, haflingers, tinkers en een enkele verdwaalde kwpner.
Dit is mijn knapperd met ons westernzadel, vandaag ook een western hoofdstel gekregen van westernruiter bij ons op stal.