[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:30

Haha ja dan rij je als een schaduw rond :D
Die 1e zwarte blouse zit niet helemaal mooi, daarom heb ik de 2e gekocht. De rest van de set is nog hetzelfde. Ik vind mijn blanket ook echt zo gaaf! Kan ook andersom, dan is hij helemaal zwart.
En er komt nog een zwart met rode blouse. Die paars/roze is eigenlijk net een maatje te groot. Maar ach, zo voor die paar shows is het voorlopig prima :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:39

Stille lezer meld zich hihi

Wauw CubaLibre vind beide erg gaaf!

Toch vind ik het zwarte setje ook wel sjiek staan hoor Amanda :)

Zondag gaan we mijn zadel bij iemand passen, hopelijk past het en verkocht kan ik eindelijk zelf weer naar een zadel kijken!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:43

Rij je nog steeds zonder zadel?

Ik snap niks van de puntentelling van de WRAN. Wel wanneer je hoeveel punten krijgt. Maar wanneer ga je dan over naar het volgende Level? Wanneer moet je en wanneer mag je? En wanneer moet je weer terug? Of kan dat niet?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:43

Jep haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:44

Oh hopen dat het past dan! Kan me voorstellen dat je er onderhand ook wel weer klaar mee bent :D
Of ben je inmiddels zo gewend dat het niet meer uitmaakt?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:47

Haha nou wanneer ze het in der bol heeft is het moeilijk uit te zitten, verder is het goed te doen :) toen ik met der begon had ik ook geen zadel en ze loopt ondertussen al veel beter dan toen haha!

Dit was op 31 december, gewoon een relaxt ritje op touwhalst. Wil het trainen weer echt oppakken als ik een zadel heb :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door chriske op 07-01-16 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:47

Je mág bij 75, je móet bij 150.

Afhankelijk van het aantal geplaatste deelnemers krijg je 1 punt voor elke deelnemer achter je, plus 1 punt voor jezelf. Vollere klasse met meerdere geplaatste deelnemers is dus meer punten voor nummer 1.

Terug moet je als je 2 jaar niet bent gestart in je level. Of tenminste, dan moet je een level buiten mededinging meedoen en beoordeeld de jury of je verder kan in je oude level.

Bij B wedstrijden worden je punten dan ook nog eens verdubbeld. Bij C wedstrijden blijft het 'gewoon' zo.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:56

Oh best een simpel systeem eigenlijk :D
Thanx!

Ziet er prima uit Chriske. Kan me ook wel voorstellen dat het went inderdaad.
Heel goed voor je houding en zit ook :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:00

Cubalibre weet jij nog waar ze mooie showblousen hebben bij webshops in Amerika (die ook naar nl verzenden). Ik vind zoiets als je 2 blouse erg mooi. En ook een beetje betaalbaar.
Vind $2000 toch behoorlijk veel voor een blouse :')
Laatst bijgewerkt door emmaudb op 07-01-16 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:02

Haha voor je zit helemaal, medame wil liever geen natte voeten en raad maar eens wat er bij ons in de bak ligt? :P haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:04

_O-

2000 dollar voor een blouse? :wow:

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:05

Heb wel duurdere gezien. Heel mooi allemaal maar wel boven mijn budget. Ik denk dat mijn max wel $150 is voor een blouse die ik heel mooi vind

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:06

^ Prijzen waar een vriendin van mij ook totaal niet meer van op kijkt :') zij rijd vrij hoog niveau wedstrijden in Duitsland. Zij heeft ook dingen waarvan ik denk :wow: zo duur? :')

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:07

Ik klik altijd maar heel snel weg. Als ik miljonair zou zijn dan zou ik er 1 kopen :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:08

emmaudb schreef:
Cubalibre weet jij nog waar ze mooie showblousen hebben bij webshops in Amerika (die ook naar nl verzenden). Ik vind zoiets als je 2 blouse erg mooi. En ook een beetje betaalbaar.

Deze seller heeft mooie dingen, heb ik ook een blouse vandaan: http://www.ebay.com/sch/tobysww/m.html? ... pg=&_from=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:13

emmaudb schreef:
Ik klik altijd maar heel snel weg. Als ik miljonair zou zijn dan zou ik er 1 kopen :+

Ik geloof dan toch dat er nog wel andere dingen boven staan op mijn verlanglijstje :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:17

Ik ben een zeikerd en wil nu alleen nog maar showblousjes met de rits op de rug nadat ik dat een keer bij iemand heb gezien. :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:19

emmaudb schreef:

Kijk eens op http://www.hobbyhorsinc.com

Daar komt mijn turkooise blouse iig vandaan, ze zijn niet heel goedkoop maar ook zeker niet te duur imo en de kwaliteit is heel erg goed! Je kan gewoon bij hun bestellen en ze versturen ook internationaal (zie meer daarover: https://hobbyhorseinc.com/shipping-charges/ )

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:19

Ja daar had ik al gekeken :) die van eBay. ik wil zo veel mogelijk opties hebben :') ik ben slecht in kiezen.

Ja bij mij ook wel maar dan kan ik dat ook wel kopen Amanda :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:22

Ja das waar :D

Ik wil ook alleen maar een korte rits op de rug. Dus een slinky. Rits van voren bolt raar op en rits van achter zorgt dat het voor mooi aansluit :j
Ik heb een handige moeder met naaimachine (is coupeuse van beroep) en zij wil een keer een showblouse proberen te maken. Ziet ze wel als uitdaging. Ik vind het een prima plan. Dus we hebben pas gekeken naar modellen en patroontjes. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:25

www.rods.com zend ook internationaal iig

Zal nog eens even verder denken..... Maar met alles wat ik verder nog op mn to do list staat kan het zo maar zijn dat ik het weer totaal vergeet ;)

Ben nu aan het zoeken naar een USDA certified veterinarian zodat onze 2 honden een gezondheidsverklaring krijgen want onze eigen dierenarts mag dat schijnbaar niet doen *zucht!*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:29

Wauw Cubralibre , super mooie set ! Ik ben er wel helemaal weg van ! <3

Ik zit een wat in een dubio ..
Leerkracht waar ik nu mee rijd (Chris, sinds het begin) vind ik een super leerkracht maar paard waar ik op les (niet zijn eigen paard) vind ik niet zo super .. is meer spaans achtig mix en is natuurlijk niet het zelfde dan denk dat ik. Graag zou ik eens les hebben op een echte quarter waar alle knopjes opzitten. deze merrie is ook engels beleerd dus de foutjes die ik dan misschien nog doen vallen niet op ..
Dan 3weken geleden ergens anders les genomen maar hier had ik totaal geen goed gevoel met de leerkracht.
Dan andere waar ik is 1x heb gereden helemaal in het begin was leuk en de leerkracht ook maar laat ons zeggen dat hij niet echt zo handig is met telefoons en daarom wat problemen zijn geweest.. nu weet ik niet of ik daar nog eens naar zou bellen.
Nu wil ik ook wel goed blijven staan met chris want ben er zeker van dat hij degelijk en eerlijk advies zou geven als ik opzoek ben naar een paardje ..
Nu weet ik niet wat te doen... :(

Sorry voor mijn lange verhaal maar moest dit ff kwijt :/

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:04

Maar waarom wil je dan perse op een Quarter rijden waar alle knopjes opzitten? Een ander ras kan ook alles goed beheersen. Zelf heb ik trouwens nog nooit op een paard gereden waar alle knopjes al op zaten.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:12

Ik denk gewoon om te voelen waar je uiteindelijk ongeveer heen wilt? (Wat het paard kan dus hè en hoe je het dan bij andere ook ongeveer wilt hebben :+ )

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:14

Als ik het goed begrijp xLaraaj les je nu op een paard dat niet volledig western doorgereden is maar een beetje 'half half'? Of begrijp ik dat verkeerd? Omdat je ook zegt dat ze engels beleerd is?

De basis is hetzelfde, maar ik kan me voorstellen dat je liever les hebt op een paard dat wel echt western is opgeleid en gereden wordt om het zo juist aan te leren. Ras maakt hierbij niet zo heel veel uit tenzij je naar de absolute topsport kijkt (zo zijn er hier in NL ook twee dames die op hun shires/tinkers L1 rijden).

Een heel gevoelig western lespaard is ook weer niet ideaal imo, maar een ietwat 'vergevingsgezind' leerpaardje dat wel de knopjes heeft kan een hoop schelen :)