[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:52

Wat ik straks wil gaan doen, is het forum nog meer gesloten gaan maken.
Er zijn nu heel veel geregistreerde mensen aangemeld, maar of zij ook allemaal gaan posten is wat anders.
Als iedereen een beetje op zijn plaats is daar, dan kan ik daar mee aan de slag gaan, zodat je na het aanmelden niet meer alles kan lezen zonder dat ik je toegan heb gegeven. Merken de actievelingen niks van straks.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:29

Ik volg zoals zo velen hier het Fly forum, er is al zoveel ondernomen, zoveel mensen zijn aan het zoeken, ik heb het idee dat het er steeds meer op lijkt dat Fly niet in de handel terecht is gekomen, anders was er toch wel een tip binnen gekomen? zou hij haar niet gewoon ergens anders hebben staan? en als de trailer niet verreden is, misschien zelfs dicht bij de oude stal?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:39

Nou wwwiske, het valt mij meer op dat iedereen maar roept, als ik kan helpen dan roep je maar. Op die manier lijkt het of er ontzettend veel mensen vanalles aan het doen zijn, maar dat is dus niet zo.
Er is nog lang niet over al gezocht.
En jazeker iedereen kan helpen.
Als je bokt dan heb je ook internet. Dan lees je vast ook veel wat met paarden te doen heeft.
Neem bv iemand die adverteerd met een paard te koop. Stuur die persoon gewoon een mailtje met de flyer.
Je kunt het zo gek niet bedenken wat er allemaal met paarden te doen is, op internet, en al die mensen kun je een flyer sturen.
Ik wou dat ik kon helpen, kun je dus o deze manier veranderen in, ik help!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:53

hoi Francis, ik denk dat ik je moet teleurstellen.
die zwarte die erbij staat, lijkt op een fries, en de paint is donkerder van kleur.
morgenmiddag kom ik er weer langs, en dan is manlief bij me(staat een huis vlak voor het land, mensen waren thuis, vandaar dat ik niet te dicht bij kon komen) en dan ga ik naar het land toe, evertueel met een smoes.
Ik laat je het horen, en dan kan ik ook betere foto's maken. ik laat het je weten.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:01

Yosan, kan je niet zeggen dat je op zoek bent naar een leuk paard? Om te kopen ofzo? Of dat je zegt dat het lijkt op een paard dat je gekend hebt.
Of je wacht totdat ze niet thuis zijn... Bloos! Cool

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:18

Joh stelletje poepers Cool

Ik ben vande week ook gewoon uitgestapt. Kim ook.
Niemand te zien, en dat boeit me dan ook niet. Ik ben gewoon om de woning heen gelopen zover dat kon. Niet via de oprit of tuin hoor, maar gewoon het zandpad ernaast genomen. Dat is vrij voor iedereen, dus mag ik daar zijn als ik dat wil.

Misschien helpt het als je een verrekijker mee neent, als je toch zoiets niet durft.
Kijk dan gewoon tot waar je met de auto kan komen, voor en achter en kijk op die manier even.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:21

Haha ! ik zie nu beelden voor me van de Fly-Brigade.....

Zijn er soms enige aanwijzingen dat ze richting Noord Holland is gegaan ?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:27

Even over dat forum...
Als iedereen zich kan inloggen is het dus ook toegankelijk voor iedereen. Inclusief de advocaat en de handelaar die zijn naam niet nog eens tegen wil komen. Mij leek het beter als je de mensen die meehelpen zoeken etc, per pb de link had gegeven...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:28

Griebels, Holly gaat het dicht timmeren, je kunt dan enkel in fora waar je de rechten van hebt gekregen (en ik geloof dat wij Bokkers die gewoon standaard krijgen).

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:34

poeh ik ben eindelijk weer bijgelezen... francis, dit zijn mijn gedachtengangen op het moment:

een eigen privee forum voor hetzelfde topic (de zoektocht naar fly) heeft weinig zin als je het toegankelijk maakt voor iedereen die erop wil. je kunt dan nog steeds met 'laster' bezig zijn, alleen op een ander plekje op internet. en als je het forum alleen toegankelijk maakt voor een heel selecte groep, mis je de input van de rest van de mensen die dit topic ontdekken. en als je die selecte groep te groot maakt ben je weer met laster bezig lijkt me Scheve mond

stel je schakelt de tv in.... ze vinden fly.... zij ziet er 'te goed' uit om in beslag genomen te worden door de DB... hoe medewerkend zal de huidige eigenaar dan nog zijn als je met hem moet onderhandelen?

stel jullie vinden fly zelf.... wat dan als de DB niets kan doen? kom je weer bij de eigenaar terecht.

het lijkt mij dus dat, wat er ook zal gebeuren, je uiteindelijk in onderhandeling zult moeten gaan met de huidige eigenaar.
waarom dan eerst het paard zoeken (en tijd verspillen) en niet meteen de eigenaar benaderen? hij weet tenslotte zeker waar fly is.

als ik mij probeer te verplaatsen in die eigenaar, denk ik dat hij het niet prettig zal vinden als hij merkt op welke manier er momenteel naar zijn paard gezocht wordt. hoe extremer dat wordt hoe meer hij er waarschijnlijk van zal vernemen.
hij zal het paard zelf best kwijt willen om van die hele toestand af te zijn. hij heeft dit paard gekocht om er geld op te verdienen en niet omdat ie er zoveel om geeft anders zou hij het wel beter verzorgd hebben, dus is waarschijnlijk niet bereid er geld op verliezen.

het zou best kunnen dat die man het bedrag terug wil hebben waar je haar voor verkocht hebt, ook al is ze dat beslist niet meer waard. houd daar rekening mee.... maar wat ze ook waard is, fly is fly, mager en onverzorgd of in blakende gezondheid... toch? bij jouw wordt ze vast weer de prachtige dame die ze was

waar dit ook allemaal toe leid, de kans is aanzienlijk dat je uiteindelijk in onderhandeling met deze man zult moeten gaan, als je het paard terug wilt hebben. het lijkt mij verstandig dat liever zsm als later te doen. liefst voor hij het paard aan iemand anders verkoopt en het misschien naar het buitenland of naar de slacht gaat. (sorry maar ik ben even reeel hier)
je zou de man kunnen benaderen samen met de man van de DB bijvoorbeeld, dan heb je misschien net wat meer overredingskracht.
bedenk dat het voor jouw een emotionele situatie is, maar voor die man een zakelijke transactie.

sterkte iig en ik zit te duimen (en natuurlijk zoals iedereen 'weitjes te kijken') voor jouw en fly Ach gut

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:52

Sprite schreef:
waar dit ook allemaal toe leid, de kans is aanzienlijk dat je uiteindelijk in onderhandeling met deze man zult moeten gaan, als je het paard terug wilt hebben. het lijkt mij verstandig dat liever zsm als later te doen. liefst voor hij het paard aan iemand anders verkoopt en het misschien naar het buitenland of naar de slacht gaat. (sorry maar ik ben even reeel hier)
je zou de man kunnen benaderen samen met de man van de DB bijvoorbeeld, dan heb je misschien net wat meer overredingskracht.
bedenk dat het voor jouw een emotionele situatie is, maar voor die man een zakelijke transactie.

sterkte iig en ik zit te duimen (en natuurlijk zoals iedereen 'weitjes te kijken') voor jouw en fly Ach gut

tja ik ben het wel een beetje met sprite eens, hoe moeilijk het ook zal worden / zijn, maar de eigenaar van Fly, die weet je tenslotte wel te wonen, desnoods via andere personen het contact laten verlopen als je zelf niet wilt.
ik kan net als vele hier niet meer doen dan hier in mijn omgeving goed rond kijken en zo nu en dan een flyer versturen naar anderen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:58

Begrijp goed dat het forum niet openbaar over heel internet verspreid gaat worden. Dus deze link word niet doorgegeven aan mensen die er niks te zoeken hebben. Dat is niet de bedoeling geweest.

De bedoeling van het forum is, duidelijk op een rij hebben staan van wat hier in dit topic aan "al ondernomen" staat.
Eens moet dat netjes geordend weggezet gaan worden, en daarvoor is het forum.
Dat gaat straks netjes op slot voor gewone lezers, en is alleen toegankelijk als ik toegang geef.
Dit forum is dus veel handiger, dan zomaar een eind raak zoeken. Iedereen doet nu maar wat, en niemand weet meer hoe het zit.
Wees dus gerust, dat het geen forum is waar bezoekers leuk op mee kunnen lezen, want dat word allemaal netjes weggewerkt.
Het is puur een hulpstuk voor ons zelf.

Wel is het idd zo dat er toch echt een dezer dagen, nieuws moet komen, of de eigenaar nog steeds eigenaar is. Dit zul je moeten weten. Je kunt niet zonder. Neemt niet weg dat als deze man nog steeds eigenaar is, dat we dan stoppen met zoeken, maar dan zal het enigzins anders aangepakt moeten worden.

Tralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:03

Poe, ik heb het hele topic gevolgd en zal voor je mee blijven kijken/hopen/duimen. Woon zelf in regio midden nederland en kom vrij vaak bij de eerder genoemde voerhandel in Soest. Ik zal mijn ogen en oren voor je open houden! (zoals *gelukkig!* veel mensen doen OK dan! )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 23:03

Sprite schreef:
poeh ik ben eindelijk weer bijgelezen... francis, dit zijn mijn gedachtengangen op het moment:

een eigen privee forum voor hetzelfde topic (de zoektocht naar fly) heeft weinig zin als je het toegankelijk maakt voor iedereen die erop wil. je kunt dan nog steeds met 'laster' bezig zijn, alleen op een ander plekje op internet. en als je het forum alleen toegankelijk maakt voor een heel selecte groep, mis je de input van de rest van de mensen die dit topic ontdekken. en als je die selecte groep te groot maakt ben je weer met laster bezig lijkt me Scheve mond
Ben ik met je eens, maar ik denk niet dat het de bedoeling is van Holly dat het andere forum het topic hier vervangt. Het is meer een aanvulling voor die enkelen die daadwerkelijk 'de boer op gaan' en fanatiek mailen naar naar veel adressen. De oproep om te helpen zoeken blijft hier ook staan en iedereen kan nog steeds in z'n eigen kennissenkring/omgeving blijven zoeken en Flyers ophangen. Je ziet zelf snel genoeg of er al een flyer hangt... Het is dus meer een gesloten forum voor een beperkt gezelschap denk ik...

stel je schakelt de tv in.... ze vinden fly.... zij ziet er 'te goed' uit om in beslag genomen te worden door de DB... hoe medewerkend zal de huidige eigenaar dan nog zijn als je met hem moet onderhandelen?
Dat is dus ook een van mijn bezwaren...

stel jullie vinden fly zelf.... wat dan als de DB niets kan doen? kom je weer bij de eigenaar terecht.
Als de paarden niet te koop staan kunnen we inderdaad niet veel doen. Maar we kunnen dan in ieder geval wel in de gaten houden of de paarden verzorgd worden en weer aan de bel trekken zodra het weer mis gaat. Er is al gezegd dat deze heer niet keer op keer de kans krijgt, bij herhaling zal er eerder ingegrepen worden.

het lijkt mij dus dat, wat er ook zal gebeuren, je uiteindelijk in onderhandeling zult moeten gaan met de huidige eigenaar.
waarom dan eerst het paard zoeken (en tijd verspillen) en niet meteen de eigenaar benaderen? hij weet tenslotte zeker waar fly is.
Omdat er met hem dus niet te onderhandelen valt... Hij verzwijgt tegen over de politie en DB waar de paarden zijn, dan zal hij ze mij niet zomaar verkopen. Ook heeft hij al naar mij toe al aangegeven dat hij er minstens voor wil hebben wat hij er voor gegeven heeft. Dat kan ik niet betalen en zijn ze ook niet waard. Geen handelaar zal het in z'n hoofd halen die prijs voor die paarden te vragen, dus kopen is alleen een optie als ze bij een handelaar ondergebracht zijn.

als ik mij probeer te verplaatsen in die eigenaar, denk ik dat hij het niet prettig zal vinden als hij merkt op welke manier er momenteel naar zijn paard gezocht wordt. hoe extremer dat wordt hoe meer hij er waarschijnlijk van zal vernemen.
hij zal het paard zelf best kwijt willen om van die hele toestand af te zijn. hij heeft dit paard gekocht om er geld op te verdienen en niet omdat ie er zoveel om geeft anders zou hij het wel beter verzorgd hebben, dus is waarschijnlijk niet bereid er geld op verliezen.

het zou best kunnen dat die man het bedrag terug wil hebben waar je haar voor verkocht hebt, ook al is ze dat beslist niet meer waard. houd daar rekening mee.... maar wat ze ook waard is, fly is fly, mager en onverzorgd of in blakende gezondheid... toch? bij jouw wordt ze vast weer de prachtige dame die ze was
Klopt dus wat je zegt... hij wil geld verdienen, niet verliezen en als hij er al op verliest, dan niet aan mij... Onderhandelen met deze man is geen optie... het is al geprobeerd en het ging op dag 1 dus al niet (op de dag dat die magere foto's gemaakt zijn hebben we dus direct al geprobeerd haar terug te kopen). En het zelfde betalen voor haar als wat hij gegeven heeft dat kán ik niet.

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:16

Verstandige woorden Sprite. Francis ik denk ook dat in gesprek met de eigenaar de beste optie biedt op dit moment. Vast niet de makkelijkste man om mee te praten, zeker niet als hij al denkt dat je over zijn rug rijk denkt te worden. Dat idee zul je eerst aan moeten pakken. Ik weet niet hoe je ervoor staat, maar kun jij of een medestander hem niet benaderen met een goed bod. De manier waarop hij daarmee om zal gaan, brengt misschien ook genoeg duidelijkheid over het feit of Fly nog in zijn bezit is.

Een andere optie is om persoonlijk contact te zoeken met de verzorgster en haar vader. Uitleggen in levende lijve dat je alleen het paard zoekt, en geen problemen wil met de eigenaar helpt misschien net genoeg om ze aan het praten te krijgen.

Holly: als ik als boze handelaar mee lees de laatste dagen op Bokt dan heb ik me dus via de genoemde link aan kunnen melden op je nieuwe forum als K@rin of eender welke Bokt naam. Weet jij dan dat K@rin op jouw forum, niet K@rin van Bokt is (lekker duidelijk)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:21

ik ben het even kwijt wat Pretty voor paard is.
wie kan me helpen.
ik hoorde dat er vandaag een quarter op de markt in utrecht was.
Laatst bijgewerkt door Jos op 30-08-04 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

eining4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:22

ik woon in zuid holland, zuid/west ongeveer
meld me bij deze aan om stallen langs te gaan!

@holly: ik heb me aangemeld als eining4ever.
dus dan herken je dat ik dat ben!

als iedereen je pb't met welke gebruikersnaam die in wil loggen weet je zeker dat je geen buitenstaanders erop krijgt (ik bedoel handelaren etc!)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:25

Francis schreef:
Klopt dus wat je zegt... hij wil geld verdienen, niet verliezen en als hij er al op verliest, dan niet aan mij... Onderhandelen met deze man is geen optie... het is al geprobeerd en het ging op dag 1 dus al niet (op de dag dat die magere foto's gemaakt zijn hebben we dus direct al geprobeerd haar terug te kopen). En het zelfde betalen voor haar als wat hij gegeven heeft dat kán ik niet.

Bedoel je dat je de financiele middelen daar niet voor hebt?
Is anders misschien een inzamelactie iets?
Van mij krijg je de eerste 100,- als dat iets is en doorgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:29

Ik heb de poster van fly wel bij ons op stal gehangen ,daar komen wel eens western mensen.Bij dressuur stallen kom ik ook hier in de omgeving, ik weet niet of het zin heeft om ze daar ook op te hangen. Ik woon in de buurt van Antwerpen als ik iets kan doen laat je het maar weten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:33

K@rin schreef:
Holly: als ik als boze handelaar mee lees de laatste dagen op Bokt dan heb ik me dus via de genoemde link aan kunnen melden op je nieuwe forum als K@rin of eender welke Bokt naam. Weet jij dan dat K@rin op jouw forum, niet K@rin van Bokt is (lekker duidelijk)

Dan hang ik eens aan de bel hier, want dit is ook een bokker namelijk.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:43

Wie is Two Briads? En meisje? Zonder je bekend te maken geen toegang.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:45

iemand met 2 vlechtjes

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:47

en die koopt paints bij woonwagenkampers

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:47

Kan iedereen die zich aan heeft gemeld nog steeds alles zien?
Dit omdat ik even het een en ander aan het gepast, zodat het helemaal gesloten is, dus ook niet meer te zien voor nieuwe aanmelders.
Vanaf nu dus alleen met door mij gegeven toegang.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:50

Monnik schreef:
iemand met 2 vlechtjes

haha, ok maar hier kan ik niks mee..
Nogmaals heb ik hier graag een antwoord op, dit ivm veilig handelen onder eenzelfde effect te krijgen als die brief die Francis binnen kreeg.
We willen graag weten wie wie is, want ook wij hebben geen zin in gezeik.