Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sprite schreef:waar dit ook allemaal toe leid, de kans is aanzienlijk dat je uiteindelijk in onderhandeling met deze man zult moeten gaan, als je het paard terug wilt hebben. het lijkt mij verstandig dat liever zsm als later te doen. liefst voor hij het paard aan iemand anders verkoopt en het misschien naar het buitenland of naar de slacht gaat. (sorry maar ik ben even reeel hier)
je zou de man kunnen benaderen samen met de man van de DB bijvoorbeeld, dan heb je misschien net wat meer overredingskracht.
bedenk dat het voor jouw een emotionele situatie is, maar voor die man een zakelijke transactie.
sterkte iig en ik zit te duimen (en natuurlijk zoals iedereen 'weitjes te kijken') voor jouw en fly
Sprite schreef:poeh ik ben eindelijk weer bijgelezen... francis, dit zijn mijn gedachtengangen op het moment:
een eigen privee forum voor hetzelfde topic (de zoektocht naar fly) heeft weinig zin als je het toegankelijk maakt voor iedereen die erop wil. je kunt dan nog steeds met 'laster' bezig zijn, alleen op een ander plekje op internet. en als je het forum alleen toegankelijk maakt voor een heel selecte groep, mis je de input van de rest van de mensen die dit topic ontdekken. en als je die selecte groep te groot maakt ben je weer met laster bezig lijkt me![]()
Ben ik met je eens, maar ik denk niet dat het de bedoeling is van Holly dat het andere forum het topic hier vervangt. Het is meer een aanvulling voor die enkelen die daadwerkelijk 'de boer op gaan' en fanatiek mailen naar naar veel adressen. De oproep om te helpen zoeken blijft hier ook staan en iedereen kan nog steeds in z'n eigen kennissenkring/omgeving blijven zoeken en Flyers ophangen. Je ziet zelf snel genoeg of er al een flyer hangt... Het is dus meer een gesloten forum voor een beperkt gezelschap denk ik...
stel je schakelt de tv in.... ze vinden fly.... zij ziet er 'te goed' uit om in beslag genomen te worden door de DB... hoe medewerkend zal de huidige eigenaar dan nog zijn als je met hem moet onderhandelen?
Dat is dus ook een van mijn bezwaren...
stel jullie vinden fly zelf.... wat dan als de DB niets kan doen? kom je weer bij de eigenaar terecht.
Als de paarden niet te koop staan kunnen we inderdaad niet veel doen. Maar we kunnen dan in ieder geval wel in de gaten houden of de paarden verzorgd worden en weer aan de bel trekken zodra het weer mis gaat. Er is al gezegd dat deze heer niet keer op keer de kans krijgt, bij herhaling zal er eerder ingegrepen worden.
het lijkt mij dus dat, wat er ook zal gebeuren, je uiteindelijk in onderhandeling zult moeten gaan met de huidige eigenaar.
waarom dan eerst het paard zoeken (en tijd verspillen) en niet meteen de eigenaar benaderen? hij weet tenslotte zeker waar fly is.
Omdat er met hem dus niet te onderhandelen valt... Hij verzwijgt tegen over de politie en DB waar de paarden zijn, dan zal hij ze mij niet zomaar verkopen. Ook heeft hij al naar mij toe al aangegeven dat hij er minstens voor wil hebben wat hij er voor gegeven heeft. Dat kan ik niet betalen en zijn ze ook niet waard. Geen handelaar zal het in z'n hoofd halen die prijs voor die paarden te vragen, dus kopen is alleen een optie als ze bij een handelaar ondergebracht zijn.
als ik mij probeer te verplaatsen in die eigenaar, denk ik dat hij het niet prettig zal vinden als hij merkt op welke manier er momenteel naar zijn paard gezocht wordt. hoe extremer dat wordt hoe meer hij er waarschijnlijk van zal vernemen.
hij zal het paard zelf best kwijt willen om van die hele toestand af te zijn. hij heeft dit paard gekocht om er geld op te verdienen en niet omdat ie er zoveel om geeft anders zou hij het wel beter verzorgd hebben, dus is waarschijnlijk niet bereid er geld op verliezen.
het zou best kunnen dat die man het bedrag terug wil hebben waar je haar voor verkocht hebt, ook al is ze dat beslist niet meer waard. houd daar rekening mee.... maar wat ze ook waard is, fly is fly, mager en onverzorgd of in blakende gezondheid... toch? bij jouw wordt ze vast weer de prachtige dame die ze was
waar dit ook allemaal toe leid, de kans is aanzienlijk dat je uiteindelijk in onderhandeling met deze man zult moeten gaan, als je het paard terug wilt hebben. het lijkt mij verstandig dat liever zsm als later te doen. liefst voor hij het paard aan iemand anders verkoopt en het misschien naar het buitenland of naar de slacht gaat. (sorry maar ik ben even reeel hier)
je zou de man kunnen benaderen samen met de man van de DB bijvoorbeeld, dan heb je misschien net wat meer overredingskracht.
bedenk dat het voor jouw een emotionele situatie is, maar voor die man een zakelijke transactie.
Klopt dus wat je zegt... hij wil geld verdienen, niet verliezen en als hij er al op verliest, dan niet aan mij... Onderhandelen met deze man is geen optie... het is al geprobeerd en het ging op dag 1 dus al niet (op de dag dat die magere foto's gemaakt zijn hebben we dus direct al geprobeerd haar terug te kopen). En het zelfde betalen voor haar als wat hij gegeven heeft dat kán ik niet.
sterkte iig en ik zit te duimen (en natuurlijk zoals iedereen 'weitjes te kijken') voor jouw en fly
Francis schreef:Klopt dus wat je zegt... hij wil geld verdienen, niet verliezen en als hij er al op verliest, dan niet aan mij... Onderhandelen met deze man is geen optie... het is al geprobeerd en het ging op dag 1 dus al niet (op de dag dat die magere foto's gemaakt zijn hebben we dus direct al geprobeerd haar terug te kopen). En het zelfde betalen voor haar als wat hij gegeven heeft dat kán ik niet.
K@rin schreef:Holly: als ik als boze handelaar mee lees de laatste dagen op Bokt dan heb ik me dus via de genoemde link aan kunnen melden op je nieuwe forum als K@rin of eender welke Bokt naam. Weet jij dan dat K@rin op jouw forum, niet K@rin van Bokt is (lekker duidelijk)