[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

johnpppp

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:43

blij toe

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:02

justkid schreef:
Daarbij is reining enorm technisch moeilijk.

He he, eindelijk eens iemand die dat inziet. :+

Nee, nou effe serieus, ik vind dat zelf wel meevallen. Tenminste zolang ik het doe vind ik het niet moeilijker, maar misschien omdat ik het al een tijdje doe.

Vind het juist makkelijker als bv trail, waar ik de zenuwen van krijg, dat gepiel op de mm.

Begrijp mij niet verkeerd, ik bedoel reining rijden op zich, niet in een WK of EK.

Bij een onderlinge wedstrijd rijd ik ook nog wel eens pleasure en NH onderdeel.

Het lastige bij reining vind ik de vliegende galopwissels, zeker om een jong paard op te trainen.

Maar je doet het absoluut niet zo maar even, een nette reiningpattern rijden is geen sinecure.

Bovendien moet je ook nog voluit durven te gaan, een rundown gaat echt soms megahard. Dan ook is het nog het onderdeel waar bijna alles in lope ( galop ) gaat.

Technisch vind ik het niet moeilijker als andere onderdelen, echter om een jong paard het goed aan te leren, dat krijg je niet kado. Daarom rijden wij hier 5 a 6 keer per week, een halfuurtje intensief, 3 kwartier een uurtje alles bij elkaar.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:16

Citaat:
Begrijp mij niet verkeerd, ik bedoel reining rijden op zich, niet in een WK of EK.

Maar dat bedoel ik juist, een WK of EK (Om ontopic te blijven :P )

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:22

Goed en correct paardrijden is zowiezo heel moeilijk, vergt heel veel gevoel, kennis èn tijd. Heel veel paardenuren moet je maken en dan nog (ik rij al 36 jaar) ben je niet uitgeleerd! Nog steeds leer ik iedere dag van mijn paarden!

En mensen laten we vooral niet te vergeten te genieten van onze paarden. Het zijn een van de mooiste wezens op de aarde die je altijd weer alles vergeven. Een band met een paard is een hele mooie diepe zuivere band. Alles wat je paard doet geef jij aan, jij zal altijd èèn pasje voor je paard uit moeten denken. Denk er eens aan als je heel hard een correctie gaat geven dat het misschien met een minder correctie ook lukt, je paard je ook begrijpt, iig probeert te begrijpen. Het lijkt mij een mooiere overwinning op een wedstrijd als je met liefde en respect en zonder pijn je paard hebt getraind dan een overwinnig die je misschien toch a long the way met pijn, ongeduld en uit winstbejag hebt afgedwongen.....

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:30

Ja maar dat is met alle sport als het WK of EK wordt.

Ajax voetbalt ook anders dan 3e klasse amateurclub FC Krukkiitas.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:38

Nou een paard is voor mij niet meer of minder als een ander dier, mijn katten en vroeger mijn honden.

Ik kijk er liever wat nuchterder tegenaan en niet zo lyrisch enzo.

Al die onzin van een spiegel van je ziel etc, sorry das aan mij niet besteed.

Ga er juist en verstandig mee om, net als elk ander dier, maar maak er geen mytische afgod van, dat is hoe ik het zie.

Mensen die paarden boven andere dieren plaatsen, boven mensen ook nog, die ze op een absoluut hoog voetstuk plaatsen of die zeggen paarden meer te vertrouwen en hun gezelschap te verkiezen ipv andere mensen, daar is volgens mij wat mis mee.
Iets voor Dr Phil.

Het is misschien een beetje grof en op zijn Amsterdams gezegd, maar ik krijg zelf nog steeds meer de kriebels als ik een lekker wijf zie als dat ik een paard zie, en ik heb toch al aardig wat jaren zelf paarden .

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:45

Ge_Braadslee schreef:
Nou een paard is voor mij niet meer of minder als een ander dier, mijn katten en vroeger mijn honden.

Ga er juist en verstandig mee om, net als elk ander dier, maar maak er geen mytische afgod van, dat is hoe ik het zie.

Mensen die paarden boven andere dieren plaatsen, boven mensen ook nog, die ze op een absoluut hoog voetstuk plaatsen of die zeggen paarden meer te vertrouwen en hun gezelschap te verkiezen ipv andere mensen, daar is volgens mij wat mis mee.
Iets voor Dr Phil.

Het is misschien een beetje grof en op zijn Amsterdams gezegd, maar ik krijg zelf nog steeds meer de kriebels als ik een lekker wijf zie als dat ik een paard zie, en ik heb toch al aardig wat jaren zelf paarden .

_/-\o_ _/-\o_

heel erg mooi gesteld ge en ook dat mocht eens gezegd worden

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:58

Ja die reiners, het is net het Oranje elftal, zuipen en achter de vrouwen aanzitten.

Zo zie je maar niets menselijks is mij vreemd, al ben ik reiner.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:00

uhm... en hoe zit het met vrouwelijk reiners?? die zijn er ook hoor!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:01

quarterH schreef:
uhm... en hoe zit het met vrouwelijk reiners?? die zijn er ook hoor!

allemaal nympho's 8-)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:09

rijden, zuipen en achter lekkere cowboys aanzitten...... Kan ik wel mee leven denk ik *D

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:26

Hahaha, zo is het maar net.

Toen mijn halve pitbullterrier Spike doodging, was ik daar best wel doodziek van een tijdje.

Al was het de stomste hond van heel de dijk, het was mijn hond. We hadden nog meer honden toen. Misschien omdat Spike zo lomp en bot was konden we met elkaar overweg.

Dat hele Krek gedoe. Mensen zie een filmpje, het wordt flink aangedikt en iedereen jammert. Kijk, mijn trainer is het niet, ik vind er bij die mij meer aanspreken maar dat hou je altijd.

Ik heb hem live gezien op clinic op de WE in Den Bosch.

Dat het je niet aanspreekt ok, allright, de rest is allemaal crap, onzin en reltrapperij.

Kijk nu weer naar die rel over het Oranje elftal in Rio, mensen smullen weer van die ophef en het calvinistische commentaar zal weer niet van de lucht zijn.

Ondertussen worden jou en mijn pensioenvooruitzichten verkwanseld, maar ja wat boeit dat.....

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:44

Dan is het ook nog zo, als ik in de lucht kom met Pompadom TV en ik zet daar allerlei leuke (reining) wedstrijdfilmpjes op, waar je meestal voor moet inloggen a 8 euro per maand, zal het niet lopen.

Rel tv echter misschien wel voor die 8 euro per maand.

Kijk,en dan komen we ook weer op dat hele I Sue you verhaal en de waarschuwing van neem dit niet op, Krek was misschien wel bekend met die Eponatv en gewaarschuwd wie daar op ging nemen, get it ?

Als die lui hier zouden komen worden ze met een double shotgun van mijn land afgejaagd.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:15

:O

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 00:41

Ge_Braadslee schreef:
Als die lui hier zouden komen worden ze met een double shotgun van mijn land afgejaagd.

Yep,en als die hele complottheorie zou kloppen hebben ze dan juist wat ze willen :Y)

Poneer ik een nieuwe stelling,stel nou dat ,Krek'' de nieuwe afgod is,hoeveel van die talentlozen en mensen die denken dat het normaal is om een paard zo te ,,rijden'' gaan dit kopieeren?
Hoe snel denk je dat dit soort ,,sport'' verboden gaat worden als dit voor een groter publiek gegooit gaat worden middels internep?
Ik bedoel roping is hier al niet toegestaan,we hebben een trekhonden verbod, een brandmerk verbod and so on.
Je kan er op wachten dat er een keer een paar van die nieuwe animalcops op een grote wedstrijd gaan
staan controleren, en dan is het finito,uber ende aus.
En denk nou niet dat dat niet gaat gebeuren..
Het is tijd voor een mentaliteitsverandering,en dan hoeven we niet ineens soft te worden met zijn allen.
Maar misschien word het wel eens tijd om ruiters weer eens wat geweten bij te brengen, ook in het belang van de sport en het voortbestaan ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 01:34

CherokeeChum schreef:
Ge_Braadslee schreef:

Yep,en als die hele complottheorie zou kloppen hebben ze dan juist wat ze willen :Y)

Poneer ik een nieuwe stelling,stel nou dat ,Krek'' de nieuwe afgod is,hoeveel van die talentlozen en mensen die denken dat het normaal is om een paard zo te ,,rijden'' gaan dit kopieeren?
Hoe snel denk je dat dit soort ,,sport'' verboden gaat worden als dit voor een groter publiek gegooit gaat worden middels internep?
Ik bedoel roping is hier al niet toegestaan,we hebben een trekhonden verbod, een brandmerk verbod and so on.
Je kan er op wachten dat er een keer een paar van die nieuwe animalcops op een grote wedstrijd gaan
staan controleren, en dan is het finito,uber ende aus.
En denk nou niet dat dat niet gaat gebeuren..
Het is tijd voor een mentaliteitsverandering,en dan hoeven we niet ineens soft te worden met zijn allen.
Maar misschien word het wel eens tijd om ruiters weer eens wat geweten bij te brengen, ook in het belang van de sport en het voortbestaan ervan.

_/-\o_

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:20

ik denk dat jullie de mensen onderschatten.er zal heus niemand zijn, die dat van een filmpje gaat kopieren. er zullen altijd mensen zijn, die denken dat harde methodes hun vruchten afwerpen, maar het merendeel dus niet..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:41

Het merendeel in de reining dus wel, voor zover ik dat heb kunnen constateren.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:09

dat is niet voorbehouden aan de reining.
Het merendeel van de ruiters denkt het met geweld af te kunnen dwingen.
Hoeveel spierballen ik al wel niet gezien heb in de engelse sport van het in de krul trekken en een weigerend paard over de hindernis slaan. Het is mens, niet reining, eigen om dingen met geweld af te dwingen.

Overigens vind ik niet ddat craig dat hier doet, maar dat is besides the point.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:35

die paar fanatieke reining ruiters die we hier in NL. hebben, vind ik niet het merendeel.
eigenlijk zei ik het verkeerd.het merendeel van de westernruiters is niet zo.mss het merendeel van de reiningruiters wel....

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:36

Ge_Braadslee schreef:

Iets voor Dr Phil.

Beste Ge, misschien denk jij dat ik een doorgeslagen geitenwollensok figuur ben die mytische afgoden van haar paarden maakt, ik geef je een korte beschrijving: ben gewoon een ordinaire plat Amsterdams vrouwtje, ik ben in de kroeg van mijn ouders in Amsterdam Noord opgegroeid en woon pas sinds enkele jaren in een dorp.

Ik heb alleen ontdekt, door de jaren heen, dat als je je openstelt en je alles wat je doet met passie, liefde, besef, bewust en openheid èn ff verder kijken dan je neus langt is, je het leven veel intenser kan beleven. Dat geldt ook voor mijn omgang met mijn dieren.

En nee ik heb geen dr.Phil nodig maar als ik denk hem nodig te zou moeten hebben dan zal ik dat zeker doen!

En ja, ik krijg ook de kriebels hoor als ik een mooi mens tegen kom en dat heeft niet altijd met uiterlijk te maken!

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:07

Ik had het niet speciaal tegen jou maar hoe er tegenwoordig vaak over gedacht en gesproken wordt.

Voor die groep mensen die zo denken wordt er al snel een grens overschreden.

Ik ben daar wat nuchterder in, denk ik, misschien omdat ik een man ben.Die zijn soms wat lomper en botter in die zaken.

Maar ik hou het even voor gezien met dit topic. 35 pagina s
over Craig
en zijn paard.......wordt mij een beetje too much.
;)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:53

Ge_Braadslee schreef:
Ik had het niet speciaal tegen jou maar hoe er tegenwoordig vaak over gedacht en gesproken wordt.

Voor die groep mensen die zo denken wordt er al snel een grens overschreden.

Ik ben daar wat nuchterder in, denk ik, misschien omdat ik een man ben.Die zijn soms wat lomper en botter in die zaken.

Maar ik hou het even voor gezien met dit topic. 35 pagina s
over Craig
en zijn paard.......wordt mij een beetje too much.
;)

Nou Ge ik hoor het al..........je bent een ECHTE vent!! :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:00

claudiaM33 schreef:

Ge_Braadslee schreef:
Mioet even naar mijn man.

Ge, ik word niet goed roept ie

Ja, een echte vent :D

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:34

Lamar schreef:
claudiaM33 schreef:

Ge_Braadslee schreef:
Mioet even naar mijn man.

Ge, ik word niet goed roept ie

Ja, een echte vent :D

Dat was een grapje. Een verwijzing naar een oud VPRO tv programma met Waldo van Dungen of wel Sjef van Oekel als eigenaar van nachtclub Waldolala.

Ben echt wel van het diersoort "man".