[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:53

Even gespiekt op de site, maar ja! :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:55

Ik had me helemaal ingesteld op 12 maart :+ maandje later dus.
Je hebt ook horsemanship met alleen walk en jog toch? Misschien dat ook maar starten dan

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:57

In de DAWRA denk ik wel (zelf nooit DAWRA gestart). Bij de WRAN kan je soms 'mazzel' hebben dat je pattern in de HMS geen galop bevat maar dan heb je op railwork nog wel dat het gevraagd wordt dus moet je alsnog :P vaak wel met een klein clubje (vandaar dat we dat minder erg vinden haha)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:57

En 18 september kan ook. Absoluut een aanrader om daar de W&J te rijden. Hele fijne sfeer, alle ruimte om te wennen, echt top!
Ik heb daar ook 2x gereden voor ik nu in de L4 ga rijden. Echt fijne wedstrijden om eens ervaring op te doen.
Je kan pleasure, trail, in hand trail, horsemanship en showmanship all breed W&J starten :j

Sicayes: leuk! Voorlopig heb ik 3x Zeist, 1x Bergschenhoek en 1x Woudenberg uitgezocht. Lijkt me prima om mee te beginnen in 2016 :D
Zit elke keer ruim een maand tussen, dus dat is ook wel lekker.
Ik vind ranch riding echt leuk. Inderdaad van alles wat, maar net niet :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:03

Dj is nog een beetje een ongeleid projectiel in galop. Wil ik anderen ook niet mee lastig vallen.

Voor de trail is hij nu nog wat te enthousiast. :+ hij mist nog wat hulpen van mij af en toe en de zijgangen zijn nog erg moeilijk.

Als april bevalt start ik in mei en september idd ook. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:05

Is de IHT dan niet een optie om ook mee te beginnen? Waar Jim ietwat enthousiast was onder het zadel, deed hij de IHT wel heel braaf :j
En niet in elke pattern worden zijgangen gevraagd. De laatste keer helemaal niet zelfs.

Het zijn echt leuke wedstrijden om mee te beginnen. Alleen al door de sfeer die er hangt. Gewoon heel relaxt, heel vriendelijk, behulpzaam.
Het is dat je niet meer mee mag doen als je WRAN rijdt, maar anders was ik alleen al door de sfeer mee blijven doen. Nu push ik mijn bijrijdster dat zij moet met Jim :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:08

Kan wel zeggen dat ik de sfeer bij de WRAN ook heel fijn vind hoor! Mocht je daar over twijfelen ;-) mijn eerste wedstrijd was ik zelf behoorlijk nerveus (ik ben zo geen wedstrijdruiter he) en toen ik mijn proefje had gedaan en terug kwam in de line-up zei degene naast me "je deed het echt goed!".
Geen misgunning naar elkaar, dat is zo fijn. Heb dat in het verleden bij Dressuur wel eens anders gezien.

Emma: volgens mij is 15 mei geen walk & jog, omdat het er niet specifiek bij staat. Maar je zou wel de in hand klasse kunnen starten zoals Amanda zegt :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:11

Dressuur is sowieso anders qua sfeer vind ik. Al startte ik altijd bij een stal waar iedereen elkaar ook gewoon succes wenste en na afloop vroeg hoe het ging.
De WRAN heb ik maar 1 show gezien en die vond ik niet heel gezellig :+
Maar goed, dat is misschien anders als deelnemer en ook per locatie. En anders doe ik mijn eigen ding wel, dat scheelt :D

Je zou voor 15 mei even aan Rije hier van Bokt kunnen vragen. Zij zit in het bestuur van de DAWRA.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:12

Ohja zie het. Eerst sowieso 24 april maar dan.

Ik heb 2 keer bij de nqha gestart maar alles werd voor me uitgezocht en iemand heeft mijn ingeschreven. Dus weet er niks vanaf

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:16

Wij hebben voornamelijk de Triple XL shows gestart afgelopen jaar en die waren altijd wel leuk en gezellig. Maarja wat je zegt, kan natuurlijk verschillen. Onze laatste Triple XL show was op een locatie waar ik in niet meer zo snel zou starten :n was ook niet top. Kleine bak t.o.v. het aantal deelnemers. Paard met losrijden over de zeik door iedereen die voorbij raasde, deed z'n hms proefje super (we waren 1e zag ik achteraf) maar verschoot weer in de railwork. Heb hem stilgezet. :+

Inrijbak buiten was zo mul, leek wel of we in de duinen liepen :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:19

Bij de DAWRA kun je een paar weken van tevoren inschrijven, dan krijg je ongeveer een week van tevoren de patterns via mail gestuurd. Als je daar bent meld je je aan, reken je af en krijg je je startnummer. Zorg dat je ruim voor het begin er bent, dat scheel heel veel stress en zoeken is mijn ervaring.
Er lopen genoeg mensen rond waar je alles aan kan vragen :j

Sicayes: waar was dat? Klinkt niet fijn :=
Ik ben nu in Zeist en Woudenberg geweest met de DAWRA en dat zijn wel fijne locaties :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:25

Even kort want zitten in de verhuizing op kantoor, maar wij (DAWRA) hebben idd twee keer per jaar all-breed onderdelen. Onze agenda staan ze al aangegeven, maar LET OP: na de ALV is het pas echt definitief dus onder voorbehoud.

L5 zonder galop komt weer terug als instapklasse, ook voor volwassenen.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:28

Dankje voor de duidelijkheid!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:35

Ve<>Ca Stables in Beverwijk. :=
Zeist en Woudenberg zijn fijn inderdaad. Woubrugge (Goldenway) is ook leuk. En nog eentje waar ik zo even niet meer op de naam kom....was een donkere bak dat wel (dankzij de fotograaf geloof ik haha) maar verder wel fijn.

Nog even uit de notulen van de WRAN:
Citaat:
Kunnen mensen ook een wedstrijd starten zonder lid te zijn. Momenteel kan dit niet maar er wordt nagedacht om de L5 weer terug te brengen als level voor volwassenen. Waar we ook over nadenken is dat deze deelnemers niet perse lid hoeven te zijn. Zodra men promoveert naar de L4 moeten ze wel lid worden.

Laten we hopen dat nadenken ook JA word :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:36

Woubrugge en Bergschenhoek heb ik inderdaad ook op mijn lijst aan als is-aan-te-rijden :j
Zit zo allemaal rond een uur met de trailer.
Dat is wel echt een nadeel van western...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:37

ohja zie het. maar dan is het wel raar dat het niet zo op de site staat. daar staat dus dat je gewoon nog als volwassene l5 kan starten en een dagpas aan kan vragen.

maarja er wordt over nagedacht... wanneer wordt er besloten? :+

ja dat probleem herken ik. hier in de buurt is dus niks moet ook minimaal anderhalf uur rijden ofzo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:40

Veel grotere shows zijn in Noord-Holland zag ik. Dat is dan toch echt weer te ver.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:41

ja ik had ook al even gekeken

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:22

Misschien dat dat nadenken inmiddels al dus wel weer ja is geworden maar we daar geen melding van hebben gehad :=
Zie inderdaad op de WRAN website nu gewoon zo staan dat je kan kiezen waar je wilt instappen. Hm.. ik zou voor de zekerheid dan even mailen naar ze Emma.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:37

Oh dat zou dan inderdaad wel mooi zijn! Ik vond het best wel wat om meteen L4 te moeten.
Gek eigenlijk, want in de dressuur waren we ook L1 met winst en gingen we ook gewoon in galop door de baan :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:59

Ik lees even braaf mee want als Jill eenmaal in NL is en er een gezond veulen naast staat ben ik ook wel echt van plan om shows te gaan rijden :D

Alleen dus nog geen enkel idee hoe dat allemaal in zn werk gaat dus dit is voor mij iig weer even leesstof :D

Ik weet dat mijn show set niet iedereen zijn/haar keuze zal zijn en dat t ook echt niet bij elk paard zal staan maar bij Jill zal dit wel heel gaaf staan en daarvoor heb ik het uiteraard ook gekocht ;)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:02

Ik vind die set bovenaan wel gaaf hoor. En je eigen outfit (als ik zo spiek in je topic) is ook prima! :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:10

Thanks!

Ik heb 2 outfits, de een is choc/beige en de ander is turkoois :D

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:16

Oh ik vind het wel mooi hoor! Begrijp me niet verkeerd :D
En jij hebt een paard wat het zeker kan hebben. En jijzelf ook trouwens.

Maar ik moet het niet van mijn eigen looks hebben en mijn haf is vrij grof. Wij zijn dan ook meer van de basic dingen met wat studs. Niet helemaal kaal, maar bewerkt op een stoerdere manier. Dat past beter bij Jim. Zo kan hij ook geen oortjes hebben helaas. Hij heeft een brede witte bles, die ook nog eens breder wordt op zijn voorhoofd. Met oortjes heeft hij helemaal een lampekap zeg maar :+
Een browband of knot breekt dit en is zijn hoofd gewoon normaal :))
Afbeelding

En ik ben zelf vooral van het zwart door mijn stevige onderstel
Afbeelding

Heb wel een showblouse met meer kleur inmiddels en speciaal model voor mijn peervorm :D
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:27

Zo nam ik het ook echt niet op hoor!!!!

Ik weet dat niet elk paard t kan hebben en ik heb dan ook nog eens t voordeel dat ik zo licht als n veertje ben en dus met vrij veel weg kan komen....

Vind je 1e zwarte set echt heel sjeik! Ik kan dat dan weer niet doen want dan valt alles weg omdat Jill natuurlijk ook zwart is ;)