[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:06

Ik heb voor frizzle helemaal geen hoef of been bescherming. Is ze ook niet nodig.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:53

Ik heb wel peesbeschermers liggen maar gebruik ze niet. zijn te groot en heb ze ook (nog?) niet nodig. maar ga ze dus maar verkopen want doe dr niks mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:57

Philo tikt zichzelf nog wel eens aan als hij begint te sjezen (als hij 's avonds alleen in de bak is, of als de paarden van de buren binnen worden gehaald). En soms is hij gewoon lomp :D Had hij dat niet gedaan, dan had ik ze alsnog af en toe omgedaan, omdat ik wil dat hij overal relaxed mee is.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 02:05

Beenbescherming ligt bij mij helemaal aan wat ik ga doen... Momenteel rij ik maar n min of 10 en doe ik geen gekke dingen (lees: spins, rollbacks, slidingstops etc) dus gebruik ik ze niet.

Vanaf morgen gebruik ik sowieso niets meer aangezien mijn dame dan dr 30 dagen quarantaine in gaat en dus op volledige boxrust komt te staan.... Nadeel van terug verhuizen naar NL en paard meenemen maar ach, liever nu dan straks met n jong veulen ernaast die dan dus ook 30 dagen niet uit de box zou mogen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:14

Ja ik kijk naar bellboots omdat Pino bij bijna iedere stap in stap zijn voorvoet raakt met zijn achter voet. Ben ook niet naar been bescherming zelf aan het kijken, puur bellboots

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:05

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:05

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:41

Kan iemand mij vertellen hoe de laarzencollectie van Country Mill is?
Veel keus? Merken?

Ik zoek met name niet te hoge laarzen, brede kuit, smalle enkel en niet te ronden neus.

Ik kon helaas niet slagen bij Arthurs -O-

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:49

Afbeelding

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:00

Gelukkig 2016!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:05

Happy New Year!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:28

Amanda schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe de laarzencollectie van Country Mill is?
Veel keus? Merken?

Ik zoek met name niet te hoge laarzen, brede kuit, smalle enkel en niet te ronden neus.

Ik kon helaas niet slagen bij Arthurs -O-

Arthurs heeft een veel grotere collectie laarzen dan Country Mill... Je zou altijd even langs kunnen gaan als je in de buurt bent, maar ik vond het erg tegenvallen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:08

Het is al ff stil hier haha.

Rijden gaat goed hier. Hij gooide alleen laatst voor het eerst zijn tong over het bit. Ik dacht wat is hij toch onrustig in zijn mond? Allemaal kauwen en tong uit zijn mond dus dat was nieuw voor mij, dat heeft hij nog nooit gedaan. Even in de gaten houden of het vaker gebeurd. Ze zeggen vaak dat dit met ontwijken van ongemak of pijn te maken heeft maar het was een ontspannen stap moment dus of het per ongeluk was of echt iets van ongemak? Ik hoop het laatste niet...

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:12

Had floor ook gisteren, de eigenaresse ging er ineens weer eens op en toen heeft ze dat ook voor mekaar gekregen.. Bij mij gelukkig nog nooit gebeurd.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:16

Inderdaad heel stil.
Al ff niet meer gereden. Hopelijk komt hier snel verandering in.

Ik wens iedereen een geweldig 2016 ! *\%/*

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:20

Gelukkig nieuwjaar :)

Ik heb ook al een tijdje niet gereden, wel grondwerk gedaan. Komende week er weer op, kijken of alles nog werkt. Hij ging laatst bij de bijrijder rollen terwijl ze aan het longeren was, hilarisch. Barebackpad onder het zand, blij dat het dat is anders had hij flink last van zijn rug gehad. Maar grappig was het wel. Daarna heb ik steeds even aangegeven dat hij wilde rollen zodat ze hem even wat harder kon laten werken. Zo apart, heb dat echt nog nooit meegemaakt maar zal wel te weinig uitdaging hebben gehad of afwisseling dan gaat hij rare dingen doen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:54

Ja ik houd het wel even in de gaten want ik wil niet dat hij het doet om een slecht passend bit of pijn. Ik ben me van geen kwaad bewust.

Dat rollen met bbp is wel heel vreemd.. Misschien inderdaad verveling maar lijkt me raar als het zomaar gaat liggen met iets op zijn rug. Hopelijk niet met iemand er op in de toekomst haha

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:07

Ja vond het ook apart, ik heb hem wel vaker met bbp aan de lijn gehad maar daar liet hij niks zien van dat hij wilde rollen. Misschien kriebelde hem iets ook wel, dat kan natuurlijk ook nog. Nee precies, ook al denk ik niet dat hij dat doet maar je weet maar nooit.

Hopelijk is de tong over het bit idd niet iets wat met pijn ofzo te maken heeft.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:06

Heb momenteel geen paard meer op stal staan dus heb helemaal niets te melden, lees wel braaf mee...

Jill is op oudejaarsdag verhuisd naar de quarantaine stal en ik ga haar straks opzoeken... Ze mag 30 dagen de box niet uit en dus heb ik besloten om gewoon niet te vaak te gaan. Is beter voor ons beide.

Deze foto kreeg ik vanmorgen van mn va, ze vermaakt zich prima:
Afbeelding

En het aftellen naar ons veulen begint ook echt op te schieten:

Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:59

Omg30 dagen in zo een box! On hek van te worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan zegt niet te gaan. Ik zou dat zo moeilijk vinden, en wat kan je nu doen in zo een box? Een worteltje geven, poetsen en verder niks. Je zal blij zijn als zever uit mag.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:15

wow idd 30dagen op stal. Mijn paarden zouden gek worden denk ik.

Vandaag weer wat vertrouwen in de mensheid verloren. Kreeg gisterenavond om 10u een mail of iemand vandaag naar onze ruin mocht komen kijken. Dus we spreken vandaag af om 11uur.
Om 11:50 krijg ik een mail dat er toch iets dringend tussen gekomen was of ze volgende week mochten komen...
Mensen moesten 2uur rijden om bij ons te geraken.
Als je dan om 9uur niet vertrokken bent is het tijd dat je de afspraak afbelt en niet uren later een vaag mailtje stuurt. {:)-:(

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:33

Dat is niet zo vreemd eigenlijk, misschien is er inderdaad wat gebeurd waar ze even van moest bekomen voor ze contact opnamen of moesten ze onderweg terugrijden of ... Je weet het niet, in ieder geval waren ze wel zo netjes iets te laten weten en om een nieuwe afspraak te vragen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:37

Ze schreef dat ze net zag dat haar mailtje van vanochtend niet verzonden was...
Goedkoop excuus. De tijd dat mailtjes niet verzenden zijn voorbij. Gisterenavond hadden we 13mails verzonden en had haar speciaal mijn gsmnummer gegeven.
Zoiets doe je niet per mail. Nog gelukkig dat ik mijn mail toevallig checkte.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:09

T is lang niet zo erg als t lijkt hoor.... Ze heeft n mega stal (in vergelijking met haar vorige stal).

Afbeelding

Speciaal pak aan... En dan mogen we in de stal ;)
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:33

Oh wow, ziet er stiekem toch best heftig uit, zo inclusief pak ;) Maar wel een lekker ruime box inderdaad!

Vandaag heb ik weer op Philo gezeten, hij doet het zo braaf! Ik vind het alleen wel heel lastig om hem zelf alles te leren, ben zo bang dat ik wat fout doe, of dat ik hem "verpest". Gelukkig heb ik komende woensdag weer even een lesje, kan ik mooi wat dingen vragen ;)