[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:01

jah dit keer alleen maar erger omdat een van de ruinen die er bij staat er ook steeds opgaat

wat een leukerd! slim om zo ook mekaar beter te leren kennen :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:08

Ja inderdaad. Ik voel mij nog niet klaar om alleen te rijden (engels zou geen probleem zijn) en de eigenaar is voorzichtig om zijn paard zomaar uit handen te geven dus denk dat dit een perfecte oplossing is. :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:09

ja een top oplossing! zo leer je mekaar ook kennen ;)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:34

Kir ik heb je oefening geprobeerd hihi! Halt, achterwaarts en rollback. Dat gaat goed! Doordat ik naar achterwaarts niet meteen voorwaarts ga merk ik dat hij meer rust heeft voor het achterwaarts gaan.
Het lukt wel alleen nog op d'r lange zijde, dan heeft hij nog steun aan de rand.

Wat ik wel merk met halt is dat ik hem hoor denken "wat gaan we doen, rollback of achterwaarts?" En dan word hij ongeduldig, doet hij een pasje voorwaarts en gaat hij drammen. Dat weet ik nog niet zo goed op te lossen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:42

Gave foto's lara! En lijkt mij idd een goed plan om lessen te volgen :)

Balen dat ze door die ruin nog erger is (ken het probleem) en een andere groep of de ruin verplaatsen?

Bij ons gaat t goed. Afgelopen zondag les gehad in t bos want ik wilde zeker weten dat ik de kuren van mijn paard goed oploste. En vandaag weer buitenrit, echt super relaxt. Denk ook dat dit ten goede komt in de bak. We zijn op de grond helemaal ingespeeld op elkaar nu nog als ik er op zit :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:49

Nou er staan maar 7 paarden, die staan allemaal samen. Kan het vragen aan de eigenaar :) als ik der uit de wei haal word die ruin ook helemaal gek haha

Dat klinkt als een leuke les!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:08

Leuk die les en buitenrit ! Komt helemaal goed !

Morgen nog eens les in destelbergen :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:21

Laraaj, ziet er een leuk paardje uit. Bij wie neem je les in Destelbergen?

Marlou, leuk dat je het getest hebt. Die rust komt wel hoor. Je moet vooral veel geduld hebben en veel blijven stil staan. Ze moeten leren dat stilstaan ook een commando is en dat daar rust gevonden moet worden. Duidelijk teugels los en lang, hand in de nek, je kan je paard bv belonen op de achterhand of in de nek. Begint ie te bewegen gewoon rustig opnemen pasje achteruit en weer alles los.
Ze leren het wel.

Mijn paard kon absoluut niet stilstaan als de koe stil stond. Was zeker dat het aan mijn paard lag. Tot trainer er 5minuten op zat en ze stond te slapen als de koe stil stond. Ik was zelf veel te hard bezig met de volgende stap en creëerde onrust.

Heb een beetje stom gepland. Zaterdag komt de osteo voor de 2 ruinen en dinsdag iemand voor mijn merrie. Is dus niet rijden terwijl ik toch wel wat verlof heb staan. 'Gelukkig' is mijn trainer/lesgever geblesseerd, kan ik daar wel een paard van lenen. :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:09

Kirr, ik neem les bij chris deneire :)

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:54

Woow het is hier al een paar dagen stil zeg.
Ik ben eindelijk van die examens af, dus vakantieee *\o/* Volle focus op het rijden, want volgende maand ga ik op oefenwedstrijd en deze keer gaat het hopelijk wel door :) Heb morgen les, hoop dat de piste al wat droger ligt, want pff :/
Vandaag was free echt vervelend, heel de tijd bokken omdat ze niet door de plasjes wou :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:50

Ik ben weer in de VS en heb afgelopen donderdag mn dame gewoon weer opgezadeld en ben opgestapt, ze had 2,5 week niet gelopen en dus was ik wel voorbereid op n rodeo ritje... Uhm, niets was minder waar <3

Ondertussen alles aan het regelen mbt onze terugkeer naar Nederland, dus druk,druk,druk ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:30

Ik zoek een Amerikaanse webshop, waar ze veel keus hebben in leuke western spullen. Dingen met leuke kleurtjes en printjes! Een jaar geleden had ik een hele toffe shop gezien, maar die verzonden niet naar Nederland, dus heb hem niet in mijn favorieten gezet...

Nu is m'n buurman een paar weken bij familie in de USA en hij heeft aangeboden als ik spullen naar het adres van z'n familie laat versturen, hij het na de feestdagen mee naar NL neemt!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:10

Het gaat weer niet zo goed met Free'ke. De laatste dagen merkte ik al dat ze wat op haar eigen was en gevoelig was. Ik dacht dat ze gewoon even een klein dipje, gebeurt wel vaker dat ze een paar dagen niet zo veel zin heeft om te werken. Maar goed, gisteren en eergisteren had ik gereden en ze liep al niet zo goed. Heel ontspannen, maar super gevoelig op m'n been. En bij galop vollenbak bokken. Ik dacht dat het kwam doordat ik met de examens niet had kunne rijden en ze gewoon wat fris stond. Maar vandaag had ik les. Die ging opzich best goed. Mooie stops, ''spins'', back-ups,... Maar in de galop begon ze weer enorm te bokken en echt om me eraf te krijgen. Ik ben blijven zitten, maar merkte echt wel dat het was omdat ze pijn had. Niet meer verdergegaan met galop en wat geoefend op stops Na de les hebben ik en m'n lesgeefster haar nagekeken en ze reageert heel fel op haar schouder. Strakjes bel ik naar de osteo in de hoop dat die zo snel mogelijk kan komen. Pff, net in de vakantie, net nu het rijden zo goed ging en net een paar weken voor wedstrijd :\

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:58

Wat super CubaLibre!

Ligt het zadel nog wel goed? Balen zeg :\
Hopelijk ben je er snel achter wat het is.

Wij zijn gisteren verhuisd: [ITP] Operatie verhuizing geslaagd!
Spannend hoor, na 6 jaar op dezelfde stal te hebben gestaan.
Maar hij is zo braaf voor zijn doen! Ben trots op mijn neuroot <3
Morgen maar eens een zadel erop en een rondje in de bak doen. Donderdag een buitenritje gepland met een vriendin die in de buurt staat. Ik ben benieuwd :j

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:49

Amanda schreef:
Wat super CubaLibre!

Ligt het zadel nog wel goed? Balen zeg :\
Hopelijk ben je er snel achter wat het is.

Wij zijn gisteren verhuisd: [ITP] Operatie verhuizing geslaagd!
Spannend hoor, na 6 jaar op dezelfde stal te hebben gestaan.
Maar hij is zo braaf voor zijn doen! Ben trots op mijn neuroot <3
Morgen maar eens een zadel erop en een rondje in de bak doen. Donderdag een buitenritje gepland met een vriendin die in de buurt staat. Ik ben benieuwd :j

jep, heb het nog maar een paar maand en het is gepast en nagekeken

en veel plezier op je nieuwe plek :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:36

joyce2 schreef:
Ik zoek een Amerikaanse webshop, waar ze veel keus hebben in leuke western spullen. Dingen met leuke kleurtjes en printjes! Een jaar geleden had ik een hele toffe shop gezien, maar die verzonden niet naar Nederland, dus heb hem niet in mijn favorieten gezet...

Nu is m'n buurman een paar weken bij familie in de USA en hij heeft aangeboden als ik spullen naar het adres van z'n familie laat versturen, hij het na de feestdagen mee naar NL neemt!

www.horse.com
www.sstack.com

geen idee of die ook allemaal internationaal verzenden maar zou zeggen, kijk iig even op die sites :D
Verder zou je ook op ebay kunnen kijken, de meeste verkopers daar verzenden ook naar Nederland (al weet ik dus absoluut niet wat de verzendkosten zijn!).

Ik moet dit zelf tzt ook allemaal eens uit gaan zoeken want als ik weer in Nederland ben zou ik het wel fijn vinden om bepaalde dingen vanuit de US over te laten komen (bijv speciale supplementen om spieren te ondersteunen etc).

Hier weer een stukje verder met het regelwerk om Jill in Nederland te krijgen, quarantaine stal geregeld die ook nog eens lokaal is, waardoor ik dus haar kan blijven bezoeken :D
De volgende meevaller is er eentje waar ik heel blij mee ben want ik dacht dat een dragende merrie niet meer vervoerd mocht worden na de 9 month mark maar nu blijkt dat ze tot de 300 dagen vervoerd mogen worden dus dat geeft me iets meer rust en adem ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:09

Super ! Hoop voor jou en je dragende merrie dat alles goed en vlot verloopt :)

Hier beetje een dilemma.. Keuze uit 2 paardjes voor vol pension. De 1 is meer amusement en kan ik ook gaan wandelen en de vorige die ik heb gereden kan ik meer reining leren maar totaal niet gaan wandelen en beetje zenuwpeesje..

Aargh waarom kan je nooit de 2 hebben?! :P

Deze van het "wandelpaard"

Afbeelding

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:05

Het is hier weer stil zeg!
Nog eens een fijne kerst iedereen! {:)
Ik heb van m'n grootouders een bosal gekregen, dus zodra Free hersteld is van de osteobehandeling ga ik die eens uittesten! :D Heb hem al gepast en langs ernaast een paar oefeningetjes ermee gedaan zoals inbuigen etc. Ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren onder het zadel. Gelukkig had ik nog een hoofdstel hangen :D
Ook een borstriem gekregen. (onderste) nu heb ik er 2, want had net een paar dagen geleden eentje 2e hands overgekocht van m'n lesgeefster :') (bovenste)

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:35

Gaaf Djura, mooie borsttuigen. Werkt zo een bosal eigenlijk het zelfde als een touwhalster?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:45

xxdomiixx schreef:
Werkt zo een bosal eigenlijk het zelfde als een touwhalster?

Nee totaal niet. En er is ook deskundige instructie bij nodig om met bosal te rijden. Ook moet je paard al op alleen been en zit nageeflijk zijn. Niet zomaar voor de lol kopen dus, want het kan behoorlijk scherp inwerken als je ermee rijdt zonder kennis.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:51

Prettige feesten ! {:)

Mooie spullen djura ! Vooral die onderste borsttuig <3

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:57

Rije schreef:
xxdomiixx schreef:

Nee totaal niet. En er is ook deskundige instructie bij nodig om met bosal te rijden. Ook moet je paard al op alleen been en zit nageeflijk zijn. Niet zomaar voor de lol kopen dus, want het kan behoorlijk scherp inwerken als je ermee rijdt zonder kennis.

Dacht ik idd al. Zou het zelf sws niet kopen, gebruik liever een sidepull. Lijkt me toch wat zwaar voor mijn paard zijn neus als er ook nog een mecate aan hangt.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:17

Rije schreef:
xxdomiixx schreef:

inderdaad, kan heel fout aflopen met fout gebruik. Heb nu ook het laatste half jaar enkel op sidepull gereden om haar volledig goed te krijgen. Free stopt, stuurt, vertraagd, versneld,... nu volledig op zit, zonder gebruik van de teugels. Met bosal kan je gaan verfijnen. :) Weet hoe ik het moet gebruiken, maar krijg er sowieso ook eerst lessen in :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:19

Al mensen naar de christmas sale geweest?

Mooi borsttuig, beide erg gaaf!

Vandaag met floor gewandelt, voor het eerst zonder andere paarden en ze deed het beter dan verwacht haha!Afbeelding

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:20

chriske schreef:
Al mensen naar de christmas sale geweest?

Mooi borsttuig, beide erg gaaf!

Vandaag met floor gewandelt, voor het eerst zonder andere paarden en ze deed het beter dan verwacht haha![ [url=m/wJCW2j.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik durf niet, heb mezelf voorgenomen eens wat geld te sparen :')