[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:54

Ik wacht nog maar even met zoeken.. gezondheid wil wederom niet meewerken.. >;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:29

ach jans toch... vervelend :(:)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:01

Volgens mij is het best lastig om een bijrijder te vinden...
Iemand bij ons op stal haar bijrijdster is zwanger en die stopt ermee. Ze deelde samen de kosten, maar nu niemand anders meer te vinden waardoor ze waarschijnlijk haar paard moet verkopen..
Dus als jullie in omg zaanstad nog iemand weten die een quartermerrie bij wil rijden of leasen...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:48

@Fique Het is dat ik al een bijrijdpaardje heb, anders was ik zeker geinteresseerd. Kalverhoek is maar 10 min. met de auto voor mij.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:09

Ik ben nog veel te onzeker met rijden anders had ik er wel oren naar. leuk paard is dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:54

Ik had afgelopen week eindelijk de hoop weer een leuk paard gevonden te hebben hier in de buurt -Oost-Groningen- (ben geen westernruiter overigens), want mijn vorige bijrijdpaard is een hele tijd geleden verkocht. Kreeg een heel leuk mailtje van iemand die ook nog eens vlakbij mij woont. Ik direct enthousiast gereageerd wanneer ik zou kunnen komen kijken. Heb nog niks weer gehoord... ;(

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:07

@Fique, Zaanstad is helaas net te ver voor mij... Heb geen eigen vervoer, alleen de fiets...

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:13

hier jusit een ander probleem bij ons verzorgers/bijrijders in overvloed. heb ik iets gevonden is het 18+ dusja

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:42

tjeee zit hier n poosje te lezen en dacht ach meschien zoek ik wel n bijrijder of zo als ik het niet alleen red
maar allemachtig als ik dit zo ff les staan me nek haren overeind
vooral over dat ongevraagd je paard mee naar buiten nemen

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:44

Ik ben juist de bijrijder die een paard zoekt haha!

Dus bij deze:
Is er iemand in of in de omgeving van Amsterdam die een bijrijder zoekt voor zijn of haar pony/paard? Het liefst met de fiets of het openbaar vervoer te bereiken! Ik ben een meisje van 13 jaar met 4 jaar manege-ervaring dat wel eens wat anders wilt dan de manegepony's. Zoek jij een bijrijder of ken je iemand die een bijrijder zoekt? Stuur dan gerust een PB!

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:48

Gamova schreef:
Het is zo jammer dat in een advertentie al zo veel eisen genoemd worden dat ik me van te voren al ongeschikt voel. Ook heb ik momenteel gewoon niet het geld om 100 euro p/m neer te tellen en dan ook nog lessen moet nemen.

quartel; als ik volgend jaar in Utrecht kan studeren kom ik gewoon bij jou langs voor de gezelligheid :D

als studente heb je vast niet veel centjes ook niet op op vakantie te gaan laat staan of ff 100 te betaalen
maar mocht je ooit in het geweldige friesland gaan kamperen............. :)
mag je bij mij komen rijden

een eis jij zet de koffie :D

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:03

Tijn schreef:
Ik ben het eens met humble talent.
Als je eens kijkt op bokt markt is het eisen pakket van eigenaren best pittig.
Een bijrijder moet niet te zwaar zijn, flexibele dagen kunnen, uitmesten, kunnen rijden, paard door kunnen rijden of zelfs zadel mak maken of niet rijden en alleen verzorgen. En daar worden best pittige bedragen voor gevraagd.
Ik zou het best leuk vinden om een paardje te verzorgen en af en toe buiten te rijden maar niet voor zulke bedragen. Ik heb zelf nooit een bijdrage gevraagd van mijn bijrijder, ik was juist heel blij met haar. Voor het doorrijden stond mijn merrie in training.

vind ik erg vreemdje mag ook de k*t klusjes doen en je moet daar voor betaalen??
zal daar eens ff neuzen naar de bedragen ben nu erg nieuw schierig

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:36

Tijn schreef:
Ik ben het eens met humble talent.
Als je eens kijkt op bokt markt is het eisen pakket van eigenaren best pittig.
Een bijrijder moet niet te zwaar zijn, flexibele dagen kunnen, uitmesten, kunnen rijden, paard door kunnen rijden of zelfs zadel mak maken of niet rijden en alleen verzorgen. En daar worden best pittige bedragen voor gevraagd.
Ik zou het best leuk vinden om een paardje te verzorgen en af en toe buiten te rijden maar niet voor zulke bedragen. Ik heb zelf nooit een bijdrage gevraagd van mijn bijrijder, ik was juist heel blij met haar. Voor het doorrijden stond mijn merrie in training.

Ja, soms vragen ze echt enorme bedragen!!
Ik snap dat echt niet...

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:50

Maar zelfs zonder dat eisen pakket kom je er niet... En daarbij, ik heb het geprobeerd met iemand die dus "niet" kon rijden, waardoor ze niet naar buiten mocht, en dat gaat dus fout. Dan houd het toch gewoon op, ik wil wel dat men eerst fatsoenlijk met paardlief aan het werk kan (zelfstandig) voordat ik hem meegeef het openbaar verkeer in. Het blijft uiteindelijk mijn verantwoordelijkheid als het misgaat, en mijn portemonnaie.
Die bedragen, tsja, vind het ook dubbel. Je mag dus alles met zo'n paard, alles gebruiken, dus slijtage, maar niks betalen... Bij de juiste bijrijder vraag ik ook niks, maar daar moet dan wel wat tegenover staan qua inzet e.d.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:07

Ik doe het zelf niet, maar ik vind het echt niet heel gek als iemand een bijdrage vraagt: op een manege moet je ook betalen toch? En mijn bijrijdster is dan weer zo gaaf dat ze een springzadel voor Joy koopt :D Heb ik toch ook weer voordeel van :j En ze lest ook fanatiek bij mijn juf, zodat Joy hetzelfde aangeboden krijgt: vind ik erg belangrijk, maar kost ook weer genoeg :j

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:15

Je kan het van twee kanten bekijken:

- je bijrijder betaalt een vast bedrag per maand. Ze heeft immers een 'half' eigen paard/pony dus je deelt de kosten ook.

- je bijrijder geeft je paard beweging en neemt eventueel de verzorging een aantal dagen op zich dus ze werkt eigenlijk 'voor jou'.

Het is maar net hoe je er tegen aanziet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:32

Wat ik ook wel een puntje vindt eigenlijk is wat je als aanbieder wilt aanbieden. Als ik niet betaal wil ik graag met alle voorkomende klussen helpen en bijspringen in nood, dat is dan mijn 'betaling'. Als ik wel betaal dan zie ik dat anders, dan ga ik echt niet mesten ed, daar betaal ik de eigenaar dan voor. Het geheel wordt er een stuk zakelijker van. En verwacht ik bijv ook dat de spullen in nette conditie zijn en als het dier niet gezond is dat ik niet hoef te betalen. Dan krijg ik mijn 'waar' immers niet.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:33

ik deed vroeger alles om een leuk bij rijd pony/paard te vinden ter vergeefs. als ik dit nou lees denk ik pfff dat het zo omgeslagen is?:S

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:51

Ben ook op zoek naar een bijrijdpaard sinds ik mijn eigen paard verkocht heb , maar is heel moeilijk in mijn omgeving (breda) , heb wel een leuk aanbod gekregen maar is 50 km rijden , en dat is me net iets te ver
Dus wie weet wat , ben best bereid een bijdrage te betalen en te gaan lessen.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:39

Froukjeloves schreef:
ik deed vroeger alles om een leuk bij rijd pony/paard te vinden ter vergeefs. als ik dit nou lees denk ik pfff dat het zo omgeslagen is?:S

was het vroeger niet als je mest borsteld ect en je deed dat allemaal dat ze danvan zelf zeiden je mag ook rijden?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:56

troi schreef:
Wat ik ook wel een puntje vindt eigenlijk is wat je als aanbieder wilt aanbieden. Als ik niet betaal wil ik graag met alle voorkomende klussen helpen en bijspringen in nood, dat is dan mijn 'betaling'. Als ik wel betaal dan zie ik dat anders, dan ga ik echt niet mesten ed, daar betaal ik de eigenaar dan voor. Het geheel wordt er een stuk zakelijker van. En verwacht ik bijv ook dat de spullen in nette conditie zijn en als het dier niet gezond is dat ik niet hoef te betalen. Dan krijg ik mijn 'waar' immers niet.

Dan kan je net zo goed een manegepaard gaan rijden, want dan hoef je ook niet uit te mesten.
Als je een eigen paard aanschaft, betaal je toch ook elke maand (en je hebt dan ook nog het aankoopbedrag betaald)
en moet je ook gewoon uitmesten en alles onderhouden.

Vind dit een beetje heel overdreven bekeken als ik heel eerlijk mag zijn.
Omdat je de helft of een deel zou moeten betalen ben je ineens vies van uitmesten? Arm paard :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:01

Denies, je vergeet even dat op sommige stallen al uit wordt gemest door de stalhouder. Daar komt dus een ander kostenplaatje bij kijken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:02

Ja dat lijkt me vrij wel logisch. Als er niet hoeft uit gemest te worden hoef je dat ook niet te doen. Maar dat is niet zoals zij het opschreef, en daar reageerde ik op :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:23

Nouja, betalen voor een goed paard waar je alles mee mag snap ik wel. Zeker als je in niks hoeft te voorzien (tuig, medicatie, hoefsmid etc.)

Misschien niet de meest nette vergelijking. Maar als ik jouw auto netjes poets, onderhoud en nacheck als ik hem leen (en dus laat lopen, zodat hij niet vastroest omdat je 'm zelf in de garage hebt staan bij wijze van. ) Zit je nog steeds met veel kosten erbij waar je auto op moet lopen. Maar omdat ik er zo netjes mee omga en jij hem dus nooit hoef te poetsen moet jij al die kosten maar op je nemen?

Als je het puur voor het geld doet omdat je anders je paard(en) niet kan onderhouden zou je je moeten afvragen of het zo slim is. En ik vind ook niet dat dat de beweegreden voor geld moet zijn.

Maar ik vind het erg redelijk dat jij voor een bijrijder geld zou vragen. Je zit immers op het paard, doet mee aan de slijtage die spullen onderhevig zijn. Hoef er geen voer in te stoppen, geen spullen voor te kopen, niet aan de hoefsmid mee te doen, mocht er ziekte zijn ben je niks kwijt aan de DA. Dat wat een bijrijder per maand betaalt is vaak niet te vergelijken wat je zelf per maand kwijt bent aan je paard. Het is meer een appeltje voor de dorst wat je hopelijk misschien dan kan helpen die goede singel wel te kopen.
Dat vind je nergens anders.
Het hangt natuurlijk af van wat je er voor paard aan terugkrijgt. Alleen een rondje mee rennen in de bak is wat anders. Maar als je er een "eigen" paard voor terugkrijgt vind ik het niet meer als redelijk / netjes dat je een bijdrage vraagt, of geeft.
Het geeft zekerheid aan beide kanten. Ik zou voor een eigen paard veel overhebben, zou het niet eens fijn vinden nu wetende wat voor kosten erbij komen dat ik alles gratis doe. En iemand anders zijn paar maar aan mij geeft.

Het is natuurlijk nog steeds onderhevig aan veel factoren. Hoe hard heb je een bijrijder nodig, wat kan de bijrijder, wat voor risico's zitten eraan. Maar het moet wel van twee kanten zijn. Voor niks gaat de zon op denk ik dan maar :)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:09

Ik zie het dus niet zo Lolleke, hoewel ik je argument wel begrijp. Maar een paard eet toch wel, de DA zal toch af en toe moeten komen, en tuig slijt altijd wel, en als het niet gebruikt wordt ligt het juist uit te drogen in de kast. Daarnaast is een paard gebouwd om te bewegen, en veel paarden staan veel in stallen waardoor extra beweging alleen maar bevorderlijk is voor het lichaam, en de afleiding is goed tegen de verveling.

Als er voor jou extra kosten gemaakt worden dan snap ik dat je daarvoor kan betalen. Maar je verzorgt het beest. Ik vraag mijn buurvrouw toch ook geen geld om mijn kat te verzorgen als ik op vakantie ben? Als ik een paard verzorg dan zie ik de eigenaar als mijn 'werggever', en ik ben de werknemer. Ik lever haar een dienst, daarvoor hoef ik toch niet te betalen?