[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:05

Niels schreef:
CherokeeChum schreef:

Als je maar graag wilt en ook wilt leren, dan kan het echt. Maar het grootste punt is dat mensen niet willen leren. Mensen schreeuwen hier al moord en brand om een filmpje, terwijl ze niet willen weten waarom een topruiter dit doet. En daar gaat het fout. Mensen zouden eens wat moeten openstaan voor andere methodes dan die enkel in de penny staan, daar zouden ze een stuk verder mee komen dan het niveau waar de gemiddelde bokker rijdt.

@Quarter h en Niels, het kan echt zonder druk,come watch me do it.
Daarna mag je het proberen met het zelfde paard met druk,bel ik 112 vast :j

Maar goed, anders kom je toch gewoon lekker starten, kan je gelijk al het prijzengeld meenenem, want je kan toch zo goed rijden *D[/quote]

De uitnodiging staat,kom maar laten zien dat je het ook zonder druk kan.
Of dat je domweg dingen kopieert om dat iemand zegt dat het zo moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:09

Mogen wij er allemaal ook bij zijn? Dat wil ik wel graag zien namelijk :j

(Ik kan het niet hoor, wil alleen maar kijken, neem ik de popcorn, chips en drankjes wel mee)

HumbleTalent

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:19

Hoezo moet Niels gaan laten zien dat hij het zonder druk kan?
Hij zegt min of meer dat het met druk moet. Dan is het toch aan CC om te laten zien dat het zonder druk kan? Dus CC moet zich toch gaan bewijzen en niet Niels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:27

Volgens mij was het een beetje andersom bedoelt? Als Niels teveel druk op het paard zou leggen dan zou hij er zo af liggen. Dus aan de reaktie van het paard zou je dan kunnen zien hoe er gereden wordt (bv. te ruw). Paard kan het allemaal wel zonder druk terwijl er hier beweerd wordt dat dat onmogelijk is op zo'n niveau.
Zoiets dacht ik? <<)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:30

dan is dat paard dus niet broke :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:34

Ik weet niet of ik het helemaal goed had hoor, dat kun je beter CC vragen.
Maar waarom moet een paard broke zijn? Wat is broke precies? En als een paard dat niet broke is een proef beter aflegt dan een paard dat wel broke is, wat is dan het probleem?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:37

claudiaM33 schreef:
Een correctie is niet erg maar als er een correctie gegeven wordt met een lading (ongeduld, frustratie, onmacht, boosheid) vind ik dat je over de grens gaat en dat krijg je te allen tijde terug, hoe dan ook.

@ROMKABOUTER:
Als een paard zijn schouder laat zakken betekent het in mijn beleving dat hij niet meer over 4 benen in balans loopt en zul je zijn achterbenen moeten activeren om die meer en onder het middelpunt van zijn lijf te brengen. Volgens mij is het onmogelijk om een schouder op te liften dmv een ruk in de gevoelige paardenmond. Leg mij dat het wel kan! *D

en toch zevert iedereen over het feit dat Craig zit te keuvelen en te lachen terwijl hij dit doet dus veel "ongeduld, frustratie, onmacht, boosheid" zal er dan wel niet bij zijn

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:38

De vraag is hoe vaak zo'n niet broke paard de proef goed af gaat leggen en wat je doet als je paard met 100.000 dollar prijzenpot zijn dag niet blijkt te hebben, maar jij al wel de 2.000 dollar entry fee betaald hebt?

want broke is ook dat het paard jouw wil accepteert ook als het even geen zin heeft en dan dus niet de lambal gaat uithangen, maar weet dat het nu even werken is en geen gemekker. Met behoorlijk wat wedstrijden per jaar tegen behoorlijke prijzen en voor behoorlijk wat geld is het wel zo fijn dat je paard niet gewoon even besluit een dag geen zin te hebben en jou er dus maar vanaf trapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:44

HumbleTalent schreef:
De vraag is hoe vaak zo'n niet broke paard de proef goed af gaat leggen en wat je doet als je paard met 100.000 dollar prijzenpot zijn dag niet blijkt te hebben, maar jij al wel de 2.000 dollar entry fee betaald hebt?

want broke is ook dat het paard jouw wil accepteert ook als het even geen zin heeft en dan dus niet de lambal gaat uithangen, maar weet dat het nu even werken is en geen gemekker. Met behoorlijk wat wedstrijden per jaar tegen behoorlijke prijzen en voor behoorlijk wat geld is het wel zo fijn dat je paard niet gewoon even besluit een dag geen zin te hebben en jou er dus maar vanaf trapt.

Oke dat snap ik. Maar als een paard broke is is hij dat dan bij iedere (vreemde) ruiter? Of alleen bij zijn vaste ruiter?
Als ik een vreemde op mijn paard zet neemt hij er ook een loopje mee, tenzij deze persoon goed kan rijden en het goed met hem kan vinden.
Zijn broke paarden dan dus altijd helemaal willoos?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:47

Nee kijk maar naar het paard wat Anky nu heeft,
Die is nu (heel :P )veel minder "broke" dan bij Cira.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:47

broke en willoos is niet hetzelfde.gehoorzaam komt beter in de buurt. als je paard pakweg 23 uur per dag mag doen waar ie zin in heeft ( als mens zijnde kom je daar bij lange na niet aan), mag ie dat ene uurtje per dag heus wel doen, wat je vraagt.een willoos paard zou een robot zijn, en niet spetteren tijdens een show.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:48

quarterH schreef:

Dus dan klopt dit niet?

Als ik naar dit antwoord kijk:

justkid schreef:
Nee kijk maar naar het paard wat Anky nu heeft,
Die is nu (heel :P )veel minder "broke" dan bij Cira.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:49

quarterH schreef:

om niet te zeggen een verwende etter.

cc : ik loop niet te zeuren of het al dan niet zonder druk kan, JIJ zegt dat je dezelfde run als Craig kan neerleggen zonder druk. wel dan vind ik jouw toch dom. Craig heeft dit jaar allen al meer dan 120 k $ verdiend in de showpen die jij hebt laten liggen, alhoewel je die zonder probleem blijkbaar ook had kunnen winnen en Craig uit de prijzen houden. 120k $ zomaar laten liggen zegt mij dat je ofwel al stinkend rijk bent, of je daden niet kan leggen waar je woorden zijn of je bent gewoon niet goed snugger. moest ik het kunnen (zoals jij impliceert dat je kunt) ik ging rustig zelf die 120k$ ophalen, en tegelijk voor eens en altijd bewijzen dat paarden zonder druk kunnen getraind worden, waardoor iedereen die 100+k$ prijzengeld op 6 maand wil winnen dat ook gaat doen en we met z'n allen onze liefjes in hun stal kunnen gaan tongzoenen

suuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:53

Ik heb HEEL de topic doorgelezen en de filmpjes bekeken. ben zelf beginner in western (wel 9 jaar dressuur gereden). ennuh ik heb van sommige antwoorden zelfs dingetjes geleerd en van sommige totaal niet:D
ik ga niet oordelen op wat hij deed goed is of niet, want ik heb wel eens bij trainers moge kijken waarvan ik soms dacht oei is dat niet een beetje hard maar zodra het paard het deed werd dit ook duidelijk beloond.. ik denk dat ik pas echt kan zeggen of dit kan of niet als ik het zelf gevoelt/meegemaakt heb.(in de western) ik les op een 3jarige halflinger (super braaf) maar ik moet soms van de instructrice ook even door zetten en vast houden en voordat ik echt kan loslaten en het "western plaatje" heb (lange teugels ect.) ik les dan wel met een enkel gebroken bit:) want ik ben nog echt niet toe aan het zwaardere werk. maar goed:P ik vind het filmpje er ook niet geweldig uitzien met wat er gebeurd MAAR ik weet ook niet wat er vooraf en achteraf gebeurd ik zie alleen maar een MOMENT opnamen.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:56

suuz92 schreef:
Ik heb HEEL de topic doorgelezen en de filmpjes bekeken. ben zelf beginner in western (wel 9 jaar dressuur gereden). ennuh ik heb van sommige antwoorden zelfs dingetjes geleerd en van sommige totaal niet:D
ik ga niet oordelen op wat hij deed goed is of niet, want ik heb wel eens bij trainers moge kijken waarvan ik soms dacht oei is dat niet een beetje hard maar zodra het paard het deed werd dit ook duidelijk beloond.. ik denk dat ik pas echt kan zeggen of dit kan of niet als ik het zelf gevoelt/meegemaakt heb.(in de western) ik les op een 3jarige halflinger (super braaf) maar ik moet soms van de instructrice ook even door zetten en vast houden en voordat ik echt kan loslaten en het "western plaatje" heb (lange teugels ect.) ik les dan wel met een enkel gebroken bit:) want ik ben nog echt niet toe aan het zwaardere werk. maar goed:P ik vind het filmpje er ook niet geweldig uitzien met wat er gebeurd MAAR ik weet ook niet wat er vooraf en achteraf gebeurd ik zie alleen maar een MOMENT opnamen.

voor een beginner moet ik zeggen dat je getuigd van heel veel inzicht. respect daarvoor en vooral zo blijven doorgaan!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:57

en ja cc, ik heb een NRHA Nonpro Lawson trophy op de kast staan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:58

@dofuzz - :') _O- so funny..
@suuz- je bent realistisch !

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:04

Het paard moet zich willen laten leiden.
Daarbij is reining enorm technisch moeilijk.
Je kunt pas een goede proef rijden als je paard het lichamelijk uit kan voeren.
Daar gaat een heleboel training aan vooraf.
Als je dan een score wilt rijden als Craig moet je een paard hebben die daar het talent voor heeft.
En dan werk je gewoon op de cm om tot zo'n prestatie te komen.
Alles moet kloppen, op zo'n moment moet het paard zich volledig door de ruiter laten leiden,
de ruiter mag dan zelf ook geen fouten maken.
Er zijn weinig paarden die dat talent hebben en die druk aan kunnen, en er zijn weinig ruiters die het eruit kunnen halen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:52

dofuzz schreef:
quarterH schreef:

om niet te zeggen een verwende etter.

cc : ik loop niet te zeuren of het al dan niet zonder druk kan, JIJ zegt dat je dezelfde run als Craig kan neerleggen zonder druk. wel dan vind ik jouw toch dom. Craig heeft dit jaar allen al meer dan 120 k $ verdiend in de showpen die jij hebt laten liggen, alhoewel je die zonder probleem blijkbaar ook had kunnen winnen en Craig uit de prijzen houden. 120k $ zomaar laten liggen zegt mij dat je ofwel al stinkend rijk bent, of je daden niet kan leggen waar je woorden zijn of je bent gewoon niet goed snugger. moest ik het kunnen (zoals jij impliceert dat je kunt) ik ging rustig zelf die 120k$ ophalen, en tegelijk voor eens en altijd bewijzen dat paarden zonder druk kunnen getraind worden, waardoor iedereen die 100+k$ prijzengeld op 6 maand wil winnen dat ook gaat doen en we met z'n allen onze liefjes in hun stal kunnen gaan tongzoenen

Jij en met jou nog een paar mensen blijven maar rijkunst afmeten aan wedstrijdresultaten en gezien het topic ook geheel ontopic.
En ja ik ben er zo 1 die nog steeds gelooft dat het met het juiste paard de juiste omstandigheden en financiele middelen ook mogelijk is om een paard te trainen tot topsportniveau.
Ik ga er niet over uitweiden of ik dat zou kunnen. Doet er ook niet zo ter zake .
Maar je blijft het maar over die geldprijzen hebben,ook belangrijk als je er van moet leven en dat hoef ik godzijdank niet. Maar met sport heeft het weinig meer te maken.
Ik heb er 3 staan ,waarvan er 2 volledig vernield waren voor hun 3e jaar en 1 die op 6 jarige leeftijd niets meer deed. Ik heb ze opnieuw zadelmak gemaakt als het ware,compleet omgetraind in een jaar tijd.
Met de zesjarige heb ik nog jaren competatief kunnen rijden. De andere 2 zijn op de weg terug.
Met wat meer vrije tijd en financiele middelen komen die er ook wel weer. Eerst genoemde is inmiddels met pensioen op 18jaar door tijdgebrek. Veel paarden weinig tijd .(eigen baas)
Sommige mensen meten aan wedstrijden kunnen af en anderen willen het beste uit zich zelf halen en hun
paard binnen hun vermogen. Ik ben niet zo overtuigd van de motieven om een paard over de kling te jagen omdat dat centen oplevert.(misschien als ik er van moest leven dat ik er anders tegen aankeek)
Vanuit mijn positie als paardenliefhebber(en geloof me, van mij krijgen ze ook wel een penalty indien noodzakelijk) vind ik deze methodes zoals twe zien op diverse filmpjes en dan nog niet eens noodzakelijk die van Graig weinig verheffend qua ruiterkunst. IK ZAL WEL OUDERWETS ZIJN .Whatever.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:10

CherokeeChum schreef:

Jij en met jou nog een paar mensen blijven maar rijkunst afmeten aan wedstrijdresultaten en gezien het topic ook geheel ontopic.
En ja ik ben er zo 1 die nog steeds gelooft dat het met het juiste paard de juiste omstandigheden en financiele middelen ook mogelijk is om een paard te trainen tot topsportniveau.
Ik ga er niet over uitweiden of ik dat zou kunnen. Doet er ook niet zo ter zake .
Maar je blijft het maar over die geldprijzen hebben,ook belangrijk als je er van moet leven en dat hoef ik godzijdank niet. Maar met sport heeft het weinig meer te maken.
Ik heb er 3 staan ,waarvan er 2 volledig vernield waren voor hun 3e jaar en 1 die op 6 jarige leeftijd niets meer deed. Ik heb ze opnieuw zadelmak gemaakt als het ware,compleet omgetraind in een jaar tijd.
Met de zesjarige heb ik nog jaren competatief kunnen rijden. De andere 2 zijn op de weg terug.
Met wat meer vrije tijd en financiele middelen komen die er ook wel weer. Eerst genoemde is inmiddels met pensioen op 18jaar door tijdgebrek. Veel paarden weinig tijd .(eigen baas)
Sommige mensen meten aan wedstrijden kunnen af en anderen willen het beste uit zich zelf halen en hun
paard binnen hun vermogen. Ik ben niet zo overtuigd van de motieven om een paard over de kling te jagen omdat dat centen oplevert.(misschien als ik er van moest leven dat ik er anders tegen aankeek)
Vanuit mijn positie als paardenliefhebber(en geloof me, van mij krijgen ze ook wel een penalty indien noodzakelijk) vind ik deze methodes zoals twe zien op diverse filmpjes en dan nog niet eens noodzakelijk die van Graig weinig verheffend qua ruiterkunst. IK ZAL WEL OUDERWETS ZIJN .Whatever.[/quote]

ik blijf niet drukken op geldprijzen, maar ik blijf ook niet oeverloos emmeren en dingen aannemen. jij hebt het over financiele middelen. als je naar de bank gaat met een business plan waarbij je kan aantonen dat je 100k$ kan verdienen op 6 maanden geven die je graag geld hoor.
ik blijf wel drukken op het feit dat de rechtgeaarden in hun eigen ogen, ik noem ze betweters, zomaar 100k$ laten liggen die ze zo kunnen gaan ophalen in al hun wijsheid. moest ik overtuigd zijn dat de kunnen zoumijn leven er heel anders uitzien : 6 maanden wedstrijden showen en de rest : caraibean, here I come!!
helaas ben ik realist genoeg om de caraiben nog even te laten voor wat ze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:36

dofuzz schreef:
ik blijf niet drukken op geldprijzen, maar ik blijf ook niet oeverloos emmeren en dingen aannemen. jij hebt het over financiele middelen. als je naar de bank gaat met een business plan waarbij je kan aantonen dat je 100k$ kan verdienen op 6 maanden geven die je graag geld hoor.
ik blijf wel drukken op het feit dat de rechtgeaarden in hun eigen ogen, ik noem ze betweters, zomaar 100k$ laten liggen die ze zo kunnen gaan ophalen in al hun wijsheid. moest ik overtuigd zijn dat de kunnen zoumijn leven er heel anders uitzien : 6 maanden wedstrijden showen en de rest : caraibean, here I come!!
helaas ben ik realist genoeg om de caraiben nog even te laten voor wat ze zijn.

Ik lees in jouw post nergens iets over het welzijn van de paarden -O-
Alleen maar geld, geld, materialisme, materialisme.
Moet het paard het allemaal maar ondergaan?
Maakt het welzijn van het paard je dan echt niks uit of ben je het ff vergeten te vermelden?

(heb je wijntje gehad? Je stikt ineens van de typo's := )

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 05:10

dofuzz schreef:
claudiaM33 schreef:
Een correctie is niet erg maar als er een correctie gegeven wordt met een lading (ongeduld, frustratie, onmacht, boosheid) vind ik dat je over de grens gaat en dat krijg je te allen tijde terug, hoe dan ook.

@ROMKABOUTER:
Als een paard zijn schouder laat zakken betekent het in mijn beleving dat hij niet meer over 4 benen in balans loopt en zul je zijn achterbenen moeten activeren om die meer en onder het middelpunt van zijn lijf te brengen. Volgens mij is het onmogelijk om een schouder op te liften dmv een ruk in de gevoelige paardenmond. Leg mij dat het wel kan! *D

en toch zevert iedereen over het feit dat Craig zit te keuvelen en te lachen terwijl hij dit doet dus veel "ongeduld, frustratie, onmacht, boosheid" zal er dan wel niet bij zijn

Ik ben van mening dat als je zulke correcties geeft je dit heel bewust geeft en je dan voor de 100% met je paard bezig bent, als je keuvelt en lacht tijdens deze correcties ben je niet helemaal met je paard bezig.
Overigens was mijn opmerking over correcties zonder lading in het algemeen bedoeld en zozeer dat ik vind dat CS dat in het filmpje doet.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:36

Jaycee_ schreef:
CherokeeChum schreef:
[
Van pappie gehad??? Dàt zijn pas aannames!
Ik ben ook student, en heb zelf mijn 2 eigen paarden betaald (zie profiel ;)), mijn zadels (ja een Bob's), mijn showkleding, training van mijn paarden,... Dus het kan weldegelijk, je moet het alleen heel hard willen!!
Even nadenken voor je zulke dingen zegt hoor, niet iedereen krijgt alles in de schoot geworpen van "mammie en pappie".

klopt Jaycee ik ben ook nog jong en student maar als je graag iets wilt dan kan het, ik woon op mezelf en ik heb 4 paarden waarvan 2 door mezelf gekocht en bijna al de spullen dekens hoofdstellen zadels enz enz enz zijn ook door mezelf gekocht dus mensen niet iedereen is verwend helaas............

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:11

Moderatoropmerking:
Zie de discussie weer verzanden in persoonlijke berichten terwijl er in het vorige modbericht toch duidelijk is gevraagd dit niet te doen.

Hou het alsjeblieft op het onderwerp, zonder persoonlijk te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:39

en het topic ligt dood -O-