[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:39

kun je bij county mill je zadel ook verkopen zonder dat je er gelijk een nieuwe moet kopen of moet omruilen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:30

Weet ik niet, ik denk dat het er een beetje aan ligt wat voor zadel je hebt en wat je er voor wilt hebben.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:54

Nee dat doen ze niet Chriske. Alleen als je een nieuw zadel koopt kun je je oude inruilen. Zie hun website :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:26

Wat is het hier stil .. :P

Gisteren weer les gehad en ben echt blij hoe het gaat de afgelopen 2 weken! Ik heb les gehad samen met britney en haar merrie, na de les zeiden we : he is dit dan nu ook een meeting? :P :D Waar ik wel nog moeilijkheden mee heb is als er nog andere personen in de piste zijn en ze snijden je de pas af wanneer jij voorrang hebt. Mijn leerkracht zegt mij dan altijd: Lara rij door. Maar kan toch moeilijk tegen dat paard inrijden ? :')

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:29

haha jah best wel he

moest ik ook, vond ik ook lastig. Mijn lesgeefster ging op een gegeven moment door de bak roepen dat er les was dus of zij in de bak een beetje willen opletten, kreeg je meestal wel een rotblik terug maar he ze letten wel op haha!

Floor heeft de hele week al rust, rijden ging slecht afgelopen keren dus even lekker een weekje rust en morgen der weer even op :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:39

In de bak gelden regels, net als in het verkeer. Linksom (dus 'verkeer' van rechts) heeft voorrang. Snellere gangen ook. En verder is het rekening houden met elkaar. Doen mensen dat niet, dan mag je ze daar gerust op aanspreken. Kwestie van duidelijkheid en veiligheid voor mens en paard. Ik vind het nog vooral moeilijk op shows, als je met 10 of 15 man in een klein inrijstukje rijdt. Maar je leert er wel van sturen en voor je uit kijken :))

Ik heb morgen weer les. Hoop niet dat ik eraf waai of regen :=

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:12

Ja indd en bij ons hebben cirkels voorrang op rechte lijnen maar als ik mijn kleine cirkels oefen in draf ga ik niet voet bij stuk houden bij iemand die op volle snelheid afkomt voor zijn sliding stop :P :evaw:

Is het zo slecht weer bij jullie? hier in belgie wel grijs enz maar valt heel goed mee voor november te zijn :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:17

voor wat ik nu zie is het hier nog goed weer, zonnetje en blauwe lucht :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:17

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:34

Toen ik nog ergens anders reed hield iedereen rekening met elkaar op 1 iemand na. Als ik les had bleef ik vaak aan 1 kant van de bak. Dus dan hadden die andere sowieso de andere helft voor zichzelf. Daarbij lette we allemaal gewoon op dat we elkaar niet in de weg reden.

Er was 1 vrouw alleen altijd afsneed. Kon ook geen gedag verder af, was duidelijk dat ze zich beter voelde. Als ik op de hoefslag stapte of draafde zette zij haar paard zo voor die van mij en dan gingen we dezelfde kant uit. Toen haar paard nog begon te bijten, en ze hem nog beloonde ook, was ik er ook wel klaar mee en lette ik ook niet meer op haar. Hou gewoon rekening met anderen maar heb ook m'n grenzen.

Nu ben ik eigenlijk de enigste op stal die in de bak tijd dus heb ik altijd de bak voor mezelf.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:56

Pff, ik zit een potje te balen.... Philo liep sinds maandag opeens kreupel en hij had een oppervlakkige wond aan de binnenkant van zijn been, dus ik dacht dat het daar van was. Maar bij het onderzoeken van de wond vond ik ook dat de achterkant van zijn hoef (bij de hoefbal) er niet helemaal goed uitzag. Gelijk de smid een foto ge-appt en die wou voor de zekerheid komen checken.

Net is de smid geweest, hij dacht eerst aan een dubbele straal, maar potverdomme, Philo blijkt al een hele tijd rotstraal te hebben (langer dan dat ik hem heb). Of iets wat er heel erg op lijkt. De smid heeft geprobeerd alles weg te snijden, maar het gaat zo diep, dat hij toch nog een deel heeft moeten laten zitten. De zadelmaker moet ik nu dus afbellen, Philo moet een week lang een hoefzak om (het zelfklevende verband schoot tot 2x toe gelijk weer van zijn hoef af) en over een week komt de smid weer checken en kijken we wat het verdere plan van aanpak gaat zijn.

Heb ik weer hoor, heb nog geen maand een eigen paard en dan al dit gedoe... Vooral vervelend, omdat de keurende DA dit had moeten zien volgens mijn hoefsmid. Naja, hopelijk valt het allemaal mee en is dit niet het begin van een groter drama...

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:22

Wat gebruik je nu? Als je zeker weet dat het rotstraal is, bij Zorro werkte Teatree oil met een gaasje er in proppen goed (kan er ook geen vuil in komen) en Hypozin werkte ook als een tierelier.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:44

Het is nu een open wond, dus hij staat met een hoefzak met een oplossing van jodium tinctuur (soort betadine en dan verdund met water).

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:02

Ouhn nee joyce zo erg ! Hopelijk geen blijvend letsel :(

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:07

Wel heel vervelend dat dit niet eerder ontdekt was :( hopelijk komt het inderdaad weer goed.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:26

Oh bah. Daar zit je niet op te wachten.

Bakregels... Ik vind het ook lastig. Ik rij altijd alleen. En met les in de bak op een andere stal heeft degene die les heeft altijd voorrang. Verder inderdaad linksom voor rechtsom en hogere gang voor lagere gang.
Dat zijn wel de belangrijkste dingen :j

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:40

Ben ooit eens frontaal op een ander paard gebotst. We hadden allebei les en dachten dus allebei dat we voorrang kregen. Haha, dat moest echt een grappig zicht geweest zijn :') Uiteindelijk is de andere toch maar in de andere piste gaan rijden, want met 2 les in 1 piste is niet om te doen.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:49

Jammer dat je je zadel niet verkocht krijgt Chris..

Fijn dat het goed gaat Lara :D

Ik weet niks van bakregels, ik rij altijd alleen :')

Hier is het echt geen lekker weer... Keiharde wind en alleen maar regen de hele dag.

Wat ontzettend klote Joyce... Hopelijk gaat het snel beter!

Wow Djura! Dat lijkt me best eng :') Geen gewonden gevallen toen?

Ik ben wel eens bijna op iemand anders geklapt. Diegene ging ineens midden op de hoefslag stilstaan om te gaan kletsen terwijl ik aan het galopperen was. Gelukkig heb ik een wendbaar paard :')

Ik heb gisteren nog even gereden, ging erg goed!! Het lijkt wel alsof Lola met harde wind geconcentreerder is dan als er geen wind staat, heel apart :+

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:56

Char_lotte schreef:
Wow Djura! Dat lijkt me best eng :') Geen gewonden gevallen toen?

Ik ben wel eens bijna op iemand anders geklapt. Diegene ging ineens midden op de hoefslag stilstaan om te gaan kletsen terwijl ik aan het galopperen was. Gelukkig heb ik een wendbaar paard :')

Hahaha, nee, maar wel 2 kwade lesgeefsters :')

Ik heb, als ik er over nadenk al veel te veel dingen moeten ontwijken :') Bomen, kruiwagens,... Ben ooit bijna op een hoop kinderen ingereden :') Toen was ik zelf nog maar 10 jaar :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:03

Ik had les vandaag. Wat een wind :oo

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:04

Ik probeer altijd alles en iedereen te ontwijken maar op buitenrit is al menig wielrenner ten gronden gegaan O:)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:15

Veel succes amanda! Hopelijk gaat het goed met deze wind

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:50

Jij drooggehouden Aman? Ik had ook les. In de vliegende storm en regen :7 Daan vond er niks aan, maar was wel braaf. Dan zie ik ze wel s anders met het eerste de beste zuchtje wind. Maar ik wilde een brave en die heb ik dan ook. En wat heeft ie hard gewerkt. Achtjes met een boog stelling en daarna de andere boog contrastelling. En daarna een boog heup eruit en de andere boog heup naar binnen (travers). Donders wat moeilijk _O- Moet elke keer in de gaten houden dat ik benen omzet en stelling vasthoud. En dat paard niet op z'n linkerschouder valt, want dat wil ie graag. Stond door de storm op het punt van afbellen (bak was ook vreselijk en dat is ie bijna nooit) maar ben blij dat ik toch heb doorgezet :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:28

Oh moeilijk zeg! Wel een goeie oefening, maar moeilijk.
Wij hebben vooral gewerkt aan mijn fouten vandaag. Ik had mezelf wat aangeleerd, wat Karel nooit eerder opgevallen was. Zo subtiel was het. Tot Jim liet zien wat ik verkeerd deed op een vraag van Karel _O-
Dus ik ben goed aangepakt vandaag. En Jim ging er van lopen :oo

Hij was ook wel braaf trouwens. We moeten altijd nog 3km rijden naar de stal waar we les hebben en dat ging ook braaf. Af en toe wat spastisch op wapperende dingen , maar hij bleef er niet in hangen. Even schrikken en gewoon weer verder.

Hij staat natuurlijk 24/7 buiten, dat scheelt enorm :j

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:36

Ben nu toch wel benieuwd wat je dan zo subtiel hebt aangeleerd en wat het resultaat daarvan was haha