[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:08

Je kan van die ophang "trapeze" rekjes kopen voor dekens, misschien is dat een oplossing? Deze dingen:

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:19

Leuk dat het bij jullie allemaal zo goed gaat!

Met die van mij ietsje minder. Ik wil graag de trail en reining gaan doen maar ik weet niet of dat dat gaat lukken met mijn Pre.
Hij vind balken doodeng, al gaat dat beter. Ik krijg echt nooooit een hek open en dicht als ik erop zit. Geduld zit er niet in. Ook het bruggetje is verschrikkelijk. Zijn nu al een tijdje bezig met de losse verbinding, maar hij is in Spanje altijd zo strak gereden met pelham dat hij heel erg gestresst word van geen verbinding en dan heel loperig en schieterig word. Met veel training kan dat wel flink verbeteren maar ik heb reuma en kan op dit moment moeilijk omgaan met zijn hete gedrag.
Heel jammer maarja. Hoop dat het goed komt.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:28

Dat is inderdaad een goede joyce! Ik ga volgende week eerst eens kijken hoeveel troel er in het schuurtje staat. De deken is nu nog nieuw dus kan ik nog in de verpakking laten zitten. De andere gaat gelijk op als hij binnen is.

Balen zsazsa! Is er niet iemand anders die hem afentoe wat wil trainen?

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:13

_Zsazsa_ schreef:
Leuk dat het bij jullie allemaal zo goed gaat!

Met die van mij ietsje minder. Ik wil graag de trail en reining gaan doen maar ik weet niet of dat dat gaat lukken met mijn Pre.
Hij vind balken doodeng, al gaat dat beter. Ik krijg echt nooooit een hek open en dicht als ik erop zit. Geduld zit er niet in. Ook het bruggetje is verschrikkelijk. Zijn nu al een tijdje bezig met de losse verbinding, maar hij is in Spanje altijd zo strak gereden met pelham dat hij heel erg gestresst word van geen verbinding en dan heel loperig en schieterig word. Met veel training kan dat wel flink verbeteren maar ik heb reuma en kan op dit moment moeilijk omgaan met zijn hete gedrag.
Heel jammer maarja. Hoop dat het goed komt.

Had ee soortgelijk probleem met de mijne. Werd dressuur op lrv gereden door vorige eigenares en door mij het eerste half jaar ook recreatief dresuur. En ze vond het in het begin heel moeilijk om dat contact kwijt te zijn. Ze raakte er helemaal van uit balans. En daarbij kwam nog dat ze als quarter zijnde niet die zwevende ''dressuurgang'' heeft. Ze heeft een hele mooie rustige jog, maar die is er helemaal uitgereden doordat ze altijd sneller en sneller moest. Ja, krijg dat er maar eens uit. :')

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:19

Ik heb Dj gelukkig eigenlijk helemaal zoals ik hem hebben wil. Zijn karakter niet helemaal al doet hij wel z'n best, maar hij is een beetje overenthousiast maar verder super braaf. Omdat ik de enigste ben die er op rij en er verder eigenlijk niemand op rijdt merk ik wel dat als er iemand anders op zit hij dingen niet snapt.
Hij is super lief hoor, hij heeft afgelopen zomer met gehandicapten gelopen. Je kunt hun alleen niet alles uitleggen, ze snappen bijvoorbeeld niet dat als zij iets heel anders vragen dan dat ze eigenlijk willen en dat hij het op een gegeven moment niet meer snapt. Rondjes stappen gaat prima maar verder is hij toch wel te druk voor ze.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:49

Ontspannen galopje in een andere piste :D Woow paardje maakt me elke keer weer wat trotser!
Afbeelding

zijn er nog mensen die hun paard altijd bitloos rijden? En mensen die met bosal rijden/reden? Wat zijn de ervaringen? :D Ben aan het denken er een aan te schaffen :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 01:04

Ik vandaag maar eens creatief geweest met mijn dragende muts, resultaat:
Afbeelding

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:41

Wat staat dat leuk! Het is dat ik niet met een scheer apparaat bij frizzle in de buurt mag komen maar anders haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:59

Jeetje, wat een werk moet dat geweest zijn :oo

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:47

fijn beeld Djura99, leuk paardje ook :)

Wauw wat gaaf CubaLibre! Netjes gedaan ook!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:52

Leuk Djura! Lijkt wel of ze wat hangt, maarja hoe goed kun je dat nou eigenlijk zien vanaf een foto.

En leuk cubalibre! Daar moet je wel even mee bezig zijn geweest

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:02

Wat gaaf cubalibre!!

Iemand vroeg of er mensen bitloos rijden. Ik rijd met touwhalster, wil graag een sidepull ofzo maar ben nog aan t kijken welke.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:07

Ik rijd af en toe met sidepull of glucksrad. Maar meestal toch gewoon met bit (shanks of snaffle).
Hij doet het op allemaal heel goed. Alleen als ik wat vaker achter elkaar bitloos rijd, neemt hij ruimte om te hangen. Hij was in het verleden altijd een hanger en dat duikt dan langzaam weer op met bitloos gek genoeg. Dus ik doe het ter afwisseling naast het bit en dat werkt prettig :j

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:11

Ik reed heel lang bitloos maar floor werd er hangerig van en kon haar niet helemaal goed begeleiden, rijden zo nu en dan wel met rouwhalster en heb een losse sidpull neusriem die ik er zo op heb gezet ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:14

Wauw CubaLibre, heel mooi gedaan!

Djura, je paard lijkt super hard op een merrie die bij ons op stal ooit vertrokken is naar een handelaar. Die heette Freedom.

Ik hobbel regelmatig rond met touwhalster of bosal. Maar voor echt te rijden altijd met bit. Bosal geeft toch wel een heel andere inwerking dan een touwhalster/sidepull.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:37

Wauw cubalibre super leuk gedaan !!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:40

Kirrr schreef:
Wauw CubaLibre, heel mooi gedaan!

Djura, je paard lijkt super hard op een merrie die bij ons op stal ooit vertrokken is naar een handelaar. Die heette Freedom.

Ik hobbel regelmatig rond met touwhalster of bosal. Maar voor echt te rijden altijd met bit. Bosal geeft toch wel een heel andere inwerking dan een touwhalster/sidepull.

omg, dit is Freedom! Kan je me wat meer vertellen van welke stal enzo of andere dingen? Heb al vaak aan het opzoeken geweest over haar verleden, maar ben nooit alles te weten gekomen.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:41

emmaudb schreef:
Leuk Djura! Lijkt wel of ze wat hangt, maarja hoe goed kun je dat nou eigenlijk zien vanaf een foto.

En leuk cubalibre! Daar moet je wel even mee bezig zijn geweest

Nee ze hangt niet, ging net meer teugel meegeven. Heb maar een paar foto's van die dag en deze was dan nog het best gelukt :)
Grappig om te lezen, de mijne hangt net meer met bit dan bij bitloos :)

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:43

CubaLibre schreef:
Ik vandaag maar eens creatief geweest met mijn dragende muts, resultaat:
[ [url=m/SwxII9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woow dies echt super leuk! <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:57

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:17

Thanks voor de complimenten!

Ben er 1,5u mee bezig geweest :=
Als je nagaat dat ik normaal n heel paard scheer in iets minder dan 2u is het dus best n priegelwerk maar t uiteindelijke resultaat mag er best wezen al zeg ik t zelf :D

Wat ook wel leuk is om te vertellen is dat veulen erg bewegelijk was toen ik aan het scheren was <3

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:24

nee daarom zeg ik van hoe veel kan je van een foto af zien ;)

wat ik me afvraag he cubalibre xD pas je je onderschift nou elke dag aan? XD

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:29

Jups, probeer elke dag mn onderschrift aan te passen... Al loop ik nu n dag achter (gaat dat meteen veranderen! Moet naar 201 :D )

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:43

hahah wat een werk

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:45

Valt best mee hoor.... is n minuutje per dag ;)