[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:19

xLaraaj heel veel sterkte, hou dit gevoel en gedachte vast :)

Ja jullie doen het super Amanda, dat gaat vast goedkomen! Ik hoop volgend jaar ook een wedstrijdje te mogen rijden. Hoop dat de eigenaren het goed vinden haha

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:23

xLaraaj Daar maag je best trots op zijn hoor! en veel sterkte

was je nog geen lid dan Amanda?
ik ga ook in 2016 starten.

heb afgelopen weekend zelf de lamp aangesloten, dus ik dacht mooi kan ik weer 's avonds rijden en dus vaker. is de lamp kapot |o

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:28

aih das balen, de gehele lamp of?

Jeah mijn topic met floor staat in uitgelicht haha :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:30

ik weet het niet precies. hij gaat in ieder geval niet meer aan. de lamp met paal moet dus naar beneden gehaald worden en daar ga ik mij maar niet aan wagen.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:30

haha nee zou ik ook doen, kan iemand je daar wel bij helpen?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:34

vorig jaar heeft de eigenaar van DJ het gedaan samen met iemand op stal die er ook veel klust. Maar de eigenaar is dus heel erg druk en die stalgenoot is er alleen in het weekend en gaat over een maandje ofzo ook weg van stal. Ik heb het bij allebei aangegeven en ze zeiden ooh dan moeten we de lamp maar naar beneden halen.
maarja wanneer dat gaat gebeuren weet ik dus niet.

DJ's eigenaar heeft al wel tegen een jurylid die hij kent gezegd dat ik met zijn paard zou komen starten :Y) maarja moet ik wel kunnen trainen, alleen in het weekend is gewoon te weinig, tenminste als we snel vooruit willen en alles bij willen houden.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:45

Dankje wel meiden !

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:51

Balen van de lamp. Niet handig in de winter :=

En nee, ik had me nog niet ingeschreven. Dus heb mezelf nu maar een schop onder mijn kont verkocht om dat wel te doen :')
Ik denk dat we er wel aan toe zijn :D
Misschien kom ik je nog wel eens tegen dan Emma!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:56

maar had je niet eerder gestart bij de wran? of mag je daar ook starten zonder lidmaatschap. sorry ben een beetje een leek in de wedstrijden. heb twee wedstrijden gereden en toen werd alles voor mij geregeld.

vast wel! welk niveau ga je starten?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:57

Nee, bij de DAWRA. Dat kan zonder lidmaatschap :j
En ik ga gewoon in de L4 beginnen :D
Plan is voorlopig in hand trail, trail en horsemanship. Wie weet in de L3 reining erbij. Maar wil eigenlijk geen plates onder zijn mooie voetjes :=
En jij?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:00

oke ik heb alleen tot nu toe bij de nqha gestart, hoe ze dat toen hebben geregeld weet ik niet.

ja ook gewoon L4. DJ heeft nog helemaal nergens ervaring mee dus wil gewoon de eerste keer rustig beginnen en allen pleasure doen. Daarna zien we wel weer verder.

hoe duur is zo'n lidmaatschap?

heb trouwens nieuwe dekens voor DJ besteld. wou graag een paarse 150 grams maar alleen die in zijn maat was niet meer leverbaar. dus maar een andere besteld. maar wou zo graag die paarse eigenlijk dat ik een gewone regendeken er ook nog maar bij heb besteld, wel in het paars

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:03

Van de WRAN?
http://www.wran-eu.nl/wedstrijden/startlicenties/
Citaat:
1. Tarieven

De tarieven voor het lidmaatschap zien er als volgt uit:

Jeugdlid € 25,00
Volwassen lid € 35,00
Inschrijfgeld (éénmalig) € 15,00
Startlicentie € 7,50

Pleasure ga ik juist weer niet doen. Niet te doen met Jim :n
Qua gangen super, maar in zijn hoofd een drama :')
Trail gaat wel heel goed en hms is even kijken hoe het gaat, maar op zich gaat dat ook wel goed :j

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:09

oke dus dat zou dan 57,50 zijn. en het jaar daarop 42,50.

ja ik heb dus geen idee hoe dat met DJ zal gaan. ik denk dat we met heel veel oefenen een heel eind komen. in een andere bak is hij verder ook niet anders. Dan is het dus misschien alleen met andere paarden. Maar daarvoor zullen we eerst mee moeten doen willen we daar achter komen.

misschien inderdaad later ook horsemanship erbij. voor de trail moeten we nog heeeel goed oefenen. hij wordt daar een beetje enthousiast en wil het te graag goed doen, waardoor hij het juist fout gaat doen. dus dan te ver doordraaien enzo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:12

Ja, gewoon lekker gaan doen inderdaad. Kilometers maken :j
Die fouten maakt Jim ook. Wij zijn nu bezig met wachtoefeningen :+
Hij heeft al een keer de paal meegenomen met het hek. Hij ging er snel doorheen. Met de laatste wedstrijd moest ik hem ook echt tegen houden. Dat moeten we dus gewoon wat vaker oefenen thuis.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:17

wij moeten bezig gaan met stop oefeningen. xD ho is ho met draaien enzo.
hekken doen we alleen bij buitenritten, maarja dan laat ik wel het hek los. dus niet helemaal goed natuurlijk. eerst durfde hij helemaal niet dicht bij hekken te komen als ik er op zat en ik heb van die korte armen dus kon er nooit goed bij. maar ook gewoon telkens geprobeerd. nu kan ik de meeste hekken openen dus dat is al vooruitgang.
brug doen we met twee vingers in onze neus :+
verder heb ik nooit zo'n zin om alle balken te gaan pakken en weer op te ruimen. als ze er liggen omdat iemand anders ze niet heeft opgeruimd wil ik ze nog wel eens verplaatsen. maar die kinderen komen nooit meer dus er ligt ook nooit meer wat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:19

Oh herkenbaar :')
Wat een gesleep elke keer :j
Ik leg ze ook altijd vooraan in de bak. Dat is minder ver lopen. Hek oefen ik nog wel eens met 2 staanders en een touw. Maar die staanders zijn enorm zwaar, dus doe ik te weinig. Terwijl het wel een onderdeel is dat ik eigenlijk moet oefenen. Want daar gaat het meestal in het ongeduld mis. Brug oefen ik ook zelden. Jim vindt dat het leukste onderdeel en gaat ook eigenlijk altijd wel goed :j
Al sprong hij de laatste keer bij de DAWRA ineens in de lucht omdat hij zichzelf op het hout hoorde. Ik liep er gewoon overheen en had het niet in de gaten, tot ik ineens een klap op het hout hoorde _O-
Daarna liep hij er gewoon overheen gelukkig. Was met parcours verkennen.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:27

ja ik moet de staanders over de bakrand tillen dus daar begin ik niet aan.
wij hebben een brug in de bak staan dus tijden uitstappen ga ik er nog wel eens over. al zie ik de brug nu ook liever gaan hoor xD staat een beetje in de weg

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:46

Ja, hier ook een 'brug' in de bak. Als ik even niet oplet galoppeert Jim er zo overheen :x
Of nou ja, we galopperen, ik let niet op, hij valt over de buitenschouder weg richting brug, gaat in de ankers voor de brug, stapt er keurig overheen, draaft/galoppeert weer verder.
En trots dat hij dan op zichzelf is! :x

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:52

Ik moet ook wel echt uitkijken dat we er niet tegenaan rijden. Hij loopt er zo tegenaan. Niet dat hij er over loopt maar gewoon vanaf de zijkant er tegenaan. :=

Dj is bang voor water (nog iets waar we aan moeten werken) zondag wou hij niet door een plas dus diegene die mee was ging voorop en Dj loopt daar blind achteraan. Toen hij ineens in de plas stond had hij wel zoiets van oh oliebol :)) dus toen een hele grote sprong naar voren XD

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:35

_O- :')
Briljant :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:20

hij staat ook heel vaak met z'n mond aan het halstertouw te trekken als hij vast staat. natuurlijk wel aan de verkeerde kant, dus het touw gaat niet los :+ met wandelen loopt hij ook vaak met stokken in z'n mond :')

iemand een idee hoe ik dekens het beste op kan gaan bergen? ik was van plan om een plankje met wat haakjes op te hangen (lees: al meer dan een half jaar geleden), maar daar gaan de dekens niet oppassen
mijn ouders worden niet blij als ik alles in de garage ga dumpen. daar liggen al heel wat spullen zoals een deken en snoepjes enzo :+ dus het moet op m'n mini kamer passen. maar het moet niet stinken :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:27

Afsluitbare boxen van Curver oid. Wel zorgen dat de dekens dan schoon en droog zijn. Anders gaan ze stinken en verweren.
Kun je niet beter iets in de garage maken waar je ze op kunt hangen? Mijn stalhouder heeft eens dikke boomtakken aan een kast bevestigd voor mijn dekens. Tot de kast weg moet, nu heb ik planken in de zadelkamer, maar is niet ideaal. Muizen hebben mijn zweetdeken al gemold. Van de rest zijn ze gelukkig afgebleven...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:30

Ik heb op stal geen kast of iets. M'n zweetdeken heb ik daar in een tas aan een haakje hangen.
Onze garage staat al vol met zooi van m'n vader. Aan de muur gaat al helemaal niks meer passen.

We hebben achter in de tuin nog een schuurtje staan. Volgens mij is dat wel aardig droog daar. Geen isolatie of iets. Kan dat kwaad? Moet ik alle rotzooi daar opruimen
Laatst bijgewerkt door emmaudb op 04-11-15 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:32

Ik ook niet, ik heb een zadelkamer :))
Maar hij had zelf een kast staan en werd gek van mijn dekens :o.
Dus heeft toen aan zijn kast van die ophangtakken gemaakt. Je hebt ook van die dekenrekken die je aan de muur kan bevestigen. Mag dat niet in de garage?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:35

Als ik het schuurtje achter leeg krijg mag dat vast.
De zadelkamer op stal staat al zo vol met kasten en alles. Ik heb natuurlijk geen kast heb overal en nergens m'n spullen liggen