[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:32

Maar waarom rijd je dan niet gewoon met gewone sporen, als je toch nog je gewone laarzen draagt? Dan bewaar je de nieuwe sporen gewoon tot je western laarzen hebt! Ik heb in het begin ook gewoon gereden met m'n chaps en sporen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:51

joyce2 schreef:
Maar waarom rijd je dan niet gewoon met gewone sporen, als je toch nog je gewone laarzen draagt? Dan bewaar je de nieuwe sporen gewoon tot je western laarzen hebt! Ik heb in het begin ook gewoon gereden met m'n chaps en sporen.

Lijkt mij een beetje raar om nu engelse sporen aan te schaffen voor even. Ook zijn ze wat scherper volgensmij (zeker dat wat ik heb)ik heb trouwens eerder sporen over deze laarzen aangedaan, maar deze zijn misschien gewoon te groot...of te weinige gaatjes, ik hoop dat tweede. Ik heb geen idee hoe de return policy (wat is het Nederlandse woord daarvoor? O:) ) bij kramer zit.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:11

Ik snap eerlijk gezegd uberhaupt niet waarom je per sé een paar sporen wilt, helemaal als je op manegepaarden rijdt. Maar goed, eigen keuze ;)

Zou inderdaad ook lekker wachten tot je een paar mooie boots hebt waar je sporen bij kunnen, en tot die tijd lekker zonder sporen rijden. Helemaal nu je net begint heb je in mijn ogen geen sporen nodig om je hulpen te verfijnen. Ik rij ook zonder sporen, omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vind zitten in m'n westernzadel. Eerst een onafhankelijke zit en paard goed aan mijn hulpen, daarna pas het volgende stapje.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:19

Susannah92 schreef:
Ik snap eerlijk gezegd uberhaupt niet waarom je per sé een paar sporen wilt, helemaal als je op manegepaarden rijdt. Maar goed, eigen keuze ;)

Zou inderdaad ook lekker wachten tot je een paar mooie boots hebt waar je sporen bij kunnen, en tot die tijd lekker zonder sporen rijden. Helemaal nu je net begint heb je in mijn ogen geen sporen nodig om je hulpen te verfijnen. Ik rij ook zonder sporen, omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vind zitten in m'n westernzadel. Eerst een onafhankelijke zit en paard goed aan mijn hulpen, daarna pas het volgende stapje.

precies dat! ik rij ook niet met sporen, ik wil niet weten wat er gebeurd al Free een spoor voelt :') Ze is al zo gevoelig aan m'n been. Mss later wel als ik hogerop ga, maar voor nu gebruik k er geen :) En ook wat jij zegt, eerst een onafhankelijke zit :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:24

Susannah92 schreef:

Dat moet van de manege ;)
Op een eigen paard zou ik het juist niet doen.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:01

Same here. Toeval wil dat t paardje dat ik rij gevoelig is (gebleven), rest allemaal met sporen... Ook met bit e.d. heb ik mijn eigen ideeën. Zo zou ik zelfs liefst eerst met touwhalster alle basis oefeningen willen kunnen voor ik n trens zou gebruiken. Nu rijd ik met n shank.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:20

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk kunnen rijden vandaag! Free had er zin in! :D
En om ineens even m'n nieuwe pad te showen :o

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:20

Leuke foto's!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:23

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:39

Gave laarzen Chris :D Lief van je lesgeefster!

Ik sta bij iemand thuis, mijn paard staat daar samen met een ander paard. Dus ook geen western stal maar dat vind ik geen probleem.

Ooh ja de Christmas Sale! Vorig jaar wilde ik daarheen maar toen was ik ziek... Dit jaar ga ik zeker!!

Ik rij niet met sporen, hoef ik met Lola niet te proberen ook :') Wil niet weten wat er gebeurt als ik dan een verkeerde beweging met mijn been maak :P

Ik rij niet in het donker, vind ik niks. Bij Lola heb ik ook geen lampen bij de bak dus daar rij ik gewoon overdag. Bij Jody komt er als het goed is binnenkort verlichting dus dat scheelt!

Leuke foto's Djura!

Prachtige foto's Amanda! <3

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:06

Dankzij Chris haar topic ben ik nu ook maar is door mijn foto's van dit jaar gaan kijken haha. Toch wel leuk om een ejlitp topic te maken :))
Ik heb zó veel foto's gemaakt dit jaar, echt niet normaal :oo Ik zoek ook nooit iets uit :')

Ik vond nog een foto van Baby Joe in augustus, knappe vent <3
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:54

Aah, knap koppie!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:08

Ik heb ook een jaaroverzicht gemaakt. Zie onderschrift :D
Nu die van Chris bekijken.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:37

Ik ga binnenkort ook een jaartopic maken. 28 oktober had ik mijn paardje 1 jaar, maar ik wacht tot de vakantie voorbij is, want dan heb ik weer een hele lading nieuwe foto's :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:22

Ik kan pas 1 maart een jaar topic maken :(

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:45

bedankt voor de leuke reacties in mijn topic! ga die van amanda nu bekijken en charlotte als die van jou af is ga ik ook kijken :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:30

Amanda schreef:
Ik heb ook een jaaroverzicht gemaakt. Zie onderschrift :D
Nu die van Chris bekijken.

Leuk overzicht :)
Mooie foto's ook!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:29

Meer bokkers waarvan de paarden ook al last hebben van de winterkriebels? Floor wel namelijk, ze is zo druk en fris haha

Nog een rijfoto van afgelopen zaterdag :) ze was onwijs sterk meestal probeer ik der oo zulke momenten wat meer los te laten
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:28

Bedankt!

Zat je bewust in de contra? :D

Jim is ook fris inderdaad. Maar hanteerbaar fris :j

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:32

Haha nou ze dit gebeurt omdat onze bak veel te klein is voor haar, ze galoppeert erg groots en dat kan niet echt in onze bak dus dan gebeurt dit haha :P

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:23

Leuke foto's allemaal :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:42

Wat een actiefoto !

Gisteren avond laat om 21uur nog les gehad en wat ging het goed. Had zo'n goed gevoel erover en ook mijn leerkracht die zeldzaam complimenten geeft zei daarna ook meteen super goed dus ik was helemaal happy ! Spins beginnen beter te gaan, op de grote cirkel krijg ik haar al veel beter vooruit en dan mijn stops op x waren echt goed. Wil niet opscheppen ofz maar zit echt in de 7de hemel ! Het verzet mijn gedachten want morgen is het 3 jaar geleden dat ik mijn merrie heb ingeslapen.

Een geliefde oortjesfoto

Afbeelding

En zo zien jullie pebbles ook is :D

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:48

Heerlijk gevoel geeft dat! En sterkte morgen :(:)

Ik heb maandag eindelijk lidmaatschap van de WRAN geregeld :=
2016 moet het er toch echt maar eens van komen, hij gaat nu zo goed!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:53

You go girl !

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:09

xLaraaj: dat is toch niet opscheppen, dat is oprecht blij en trots zijn (en terecht)!! Super leuk!