[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:50

Dank je xLaraaj :)

Mijn eigen is een bruine appaloosa, met een grote witte vlekken/stippen op kont die in de zomer steeds witter wordt :D Als ik een leuke foto heb zal ik m plaatsen :P

edit: als je recht van mijn bericht op "geplaatst" klikt krijg je alle berichten van mij in dit topic. Op eerste pagina staan foto's van mijn paard :)

emmaudb

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:03

Op een stal me alleen een buitenbak

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:26

ouhnja wat een cutie !!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:35

Hier rij ik zowel met als zonder sporen, ligt er een beetje aan wat ik ga doen.....

Heb wel gemerkt dat ik net wat duidelijker door kan komen met een spoortje als ik zijgangen wil gaan oefenen of spins.
Maar over het algemeen rij ik zonder spoortje ;)

Mijn dametje begint n klein beetje vacht te krijgen en daarnaast begin ik nu op de foto's ook goed te zien dat ze drachtig is (in het echt zie je het echt al veel duidelijker!)
Nu:
Afbeelding

Voordat ze dragend werd:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Voordat ze dragend werd:
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:54

Ja je ziet het wel duidelijk , zo spannend :D
En wat is ze gespierd :oo

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:20

Ze heeft in de tijd dat ze bij mij is heel veel spieren bijgekregen maar bij de vorige eigenaar werd ze ook niet regelmatig gereden.... Zo was ze toen ik ging kijken al 1,5 week niet gereden en ook toen we dr lieten keuren hadden ze er niet meer tussendoor opgezeten.

Bij mij is ze vanaf het begin elke dag onder het zadel gegaan, rustig opgetraind en tja, dan ontwikkelen ze wel spieren ;)

Ik zal eens kijken of ik 2 trainingsfoto's kan vinden van het begin en enkele maanden later ;)

En iedereen vind het zo spannend en dan kom ik aan met de woorden: Ach, nog iets minder dan 5 maanden wachten.... Ik word vaak raar aangekeken maar dit is niet mijn 1e veulen dat ik fok, is mn 4e... Voor haar is het wel de 1e dus denk dat het voor Jill vele malen vreemder is dan voor mij :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:27

haha kan ik me voorstellen dan !

Ouh ja dat verschil moet wel leuk zijn om te zien ! :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:08

Toch wel spannend wat er uit gaat komen hoor :D

Jim staat aan huis met een buitenbak. Overigens wel bij iemand anders thuis, ik heb niet zoveel grond. Maar ik ben de enige pensionklant.

Nog wat foto's van de shoot zondag.
Ik heb nog niet alles, dus topic volgt later nog :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:57

Mooie foto's weer cuba libre en amanda!
Ladypaard - hoe laat rijd je morgen? Ik mag ook, eerste keer voor mij. Ik rijd Afri de New Forest en ik herken je verhaal van een te enthousiast paard en inhalen...

Ben heel zenuwachtig. Stom eigenlijk, maar het voelt toch als en soort examen met zon jury. Gisteren weer gelest, het ging superfijn. Maar ja, een goeie generale... We shall see. Zou leuk zijn als ik je spreek, Ladypaard! Nu weet ik in ieder geval bij welk paard je hoort

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:19

super mooie foto's amanda !!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:23

Mooie foto's Amanda! Ben benieuwd daar de rest, al ben jij vast nog veel nieuwsgieriger.

Ik vind jouw paard echt mooi cubalibre! Maar ik hou ook wel van zwarte paarden.

Succes voor diegene die morgen wedstrijd hebben!

Wanneer komen de agenda's voor 2016 online? O:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:35

Succes iedereen die dit weekend wedstrijd hebben!

Mooie foto's Amanda! Benieuwd naar de rest~en je topic!

Ik ben ook erg blij dat ik haar de mijne kan en mag noemen ;)

En zelf vind ik het helemaal niet zo spannend wat eruit zal gaan komen maar ja, ik heb maar 2 kleuren :D
Mijn merrie is homozygoot zwart dus zal nooit n voskleurig veulen geven, hengst is vos homozygoot tobiano dus veulen word of zwart tobiano of bruin tobiano :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:41

Ja daar mag je ook trots op zijn!
Ben heel erg benieuwd wat voor prachtig veulentje er uit gaat komen.

Ze staat nu in Amerika toch? En je ging haar hierheen halen toch? Of ben ik in de war met iemand anders?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:48

Jups zij staat in Amerika (en ik woon er ook :P ) en ze komt tzt mee naar Nederland maar wanneer dat zal zijn weten we nog niet :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:35

Leuke foto's!

Voor de mensen die morgen wedstrijd hebben: Succes allemaal, you can do it :D

Wij hebben trouwens ook alleen een buitenbak. Wel een super goede hoor, eb en vloed, dus kunnen we het hele jaar door in rijden. Soms mis ik de binnenbak wel, maar ach, het went hoor ;)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:38

Klopt, ik vind het alleen wel belangrijk om licht te hebben in de winter. Van regen word ik niet heel vrolijk en als het echt heel slecht is ga ik niet rijden. Ik heb wel rainlegs, maar als het regent liggen ze natuurlijk altijd thuis

Vind je paardje trouwens erg leuk joyce, leuk koppie.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:43

Dankjewel! Halverwege november komen ze van Country Mill langs om zadels te passen, dus nog even geduld en dan kan ik ook mooie foto's met zadel en hoofdstel aan jullie showen :D

Licht vind ik ook heel belangrijk in de winter. Bij ons op stal is het niet extreem goed verlicht, maar je ziet wel voldoende en de buitenbak heeft gelukkig mooie verlichting!

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:32

swartbeessie schreef:
Ik rijd Afri de New Forest en ik herken je verhaal van een te enthousiast paard en inhalen...

En waar rij je? Vorig jaar is er een New Forest merrie van onze stal vertrokken naar een andere stal, geen idee waarheen. Zij noemde Affi, toppaardje was dat! :)

Voor al degene die dit weekend wedstrijd hebben : veel succes!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:45

Kan best dezelfde zijn! Ik rijd bij beau Dandy's in Woudenberg. horsemanship buiten de prijzen maar ik was heel tevreden

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:40

Als je maar plezier hebt gehad toch!

Ik heb een buitenritje gemaakt, tempo lag alleen veel te laag waardoor Dj helemaal opgefokt werd en hij was dus ook zeiknat van het zweet.

Afbeelding

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:37

swartbeessie schreef:
Kan best dezelfde zijn! Ik rijd bij beau Dandy's in Woudenberg. horsemanship buiten de prijzen maar ik was heel tevreden

Jou ken ik wel :P

Wedstrijd ging redelijk goed :D

Pleasure buiten de prijzen, maar wel een paard enigszins onder controle en geen gesjees en gegallopeer :P
Trail ging lekker, hield m wat te strak (hoezo zenuwen :') ) Maar wel 2e geworden :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:44

Wat een heerlijke foto emmaudb! Mooie dag voor een buitenritje...

Ja plezier hadden we zeker. Tweede rondje met ranchriding bokjes gekregen, dus een extra rondje om op te vangen. Toch liever netjes afronden dan koste wat het kost je houden aan het parcours..

Superfijn, net voor ik weg ging nog en praatje gemaakt met de jury. Of het mijn eigen paardje was? Nee, lespaard, eens in de week sinds twee maand :+
Complimenten gekregen, netjes gereden. Jee! *\o/*
Paardje en ik hebben het samen goed gedaan, dat is genoeg.

Ook leuk om jou weer tr ontmoeten, Ladypaard! Ik had al zo'n gevoel... Gefeliciteerd met je prijs! Was gezellig.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:02

heb weer eventjes niet meegepraat, oeps :o

Ik heb eindelijk mijn pad binnen! Dan niet in de kleur die ik eigenlijk wou, maar toch, Free staat er geweldig mee! Heb vandaag eventjes gereden wat na 15 minuutjes toch wel écht goed ging! :D Ik begin echt te merken dat we het allemaal een beetje onder de knie beginnen te krijgen! Ben ook eventjes buiten gaan wandelen :)

Heeft iemand ervaring met verlatingsangst bij paarden? Wij hebben 2 paarden op een weide en als ik met Free naar buiten wil, is Miro constant aan het rondlopen en aan het hinniken tot we weer terugkomen. Free heeft hier niet veel last van, maar te wordt wel opgefokt door het constant geroep van Miro. Is dit gewoon een kwestie van veel op oefenen of zijn er andere mogelijkheden? Afleiden et eten,... helpt niet. En een 3e paard als gezelfschap is ook geen optie :')

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:04

Mijn paardje had dat ook een tijdje. Het is bij hem nu inmiddels geen probleem meer als het andere paardje weggaat, hij is er aan gewend geraakt. Als ze terug komt is een ander verhaal :')

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:09

Ik had vandaag weer een leuke les gehad :)

Sporen zijn voor mijn dressuur rubber laarzen te groot, dus even kijken of we er bij een schoenmaker een extra gaatje in kunnen laten maken. Hopelijk zit het dan beter. Westernlaarzen moeten we nog kopen...