[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:14

Francis schreef:
Wat Kimberley's plan betreft, dat vind ik een stuk beter en structureler. Alleen zou ik dan nog willen waarschuwen voor het bellen van mensen... er is inmiddels al zo veel rond gebeld dat er meer mensen zullen zijn die het zat worden. En ja, dat is dan aan de ene kan jammer voor hun, het gaat om het paard, maar aan de andere kant heb je er niets aan om mensen die in de toekomst misschien wél informatie hebben, nu tegen je in het harnas te jagen. Dus misschien is het handiger om dan de provinties op te delen en dat ieder in z'n eigen omgeving naar stallen toe gaat om een Flyer op te hangen en rond te kijken... op die manier houd je't lekker anoniem en maakt het niet uit als er meerdere mensen op één plek gaan kijken. Mocht ze ergens staan, dan wordt de eigenaar ook niet direct gealarmeerd dat wij dat weten en als er al ergens iets hangt weet je dat daar al mensen geweest zijn.
Ik snap dat ergens naar toe gaan meer 'actie' vergt dan bellen, maar op die manier kun je wel zelf controleren. Als je belt en men zegt 'nee, die staat hier niet' weet je't eigenlijk nog niet zeker. Vooral omdat het me niet zal verbazen als de eigenaar opdracht heeft gegeven aan de betreffende stalhouder/boer/handelaar of wie dan ook, om geen informatie te geven over de paarden. Dat heeft'ie tenslotte ook bij de verzorgster gedaan, die zegt ook niets.

En dit is nou ook wat ik bedoel, maar francis kan het iets beter verwoorden! Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:15

Kims plan ben ik mee bezig, maar de server wil niet, dus even geduld.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:20

Niet bellen maar gewoon gaan kijken dus, nou hier in de buurt zijn genoeg manege's, pensionstallen en boeren...
Ik hoor het wel, PB me maar met hoe en wat......

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:27

Ik meld me aan als het plan doorgaat van Kim voor regio west-brabant.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:28

Clau west brabant...heb ik.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:33

...en dit krijg ik nu dus net binnen...
Heb al netjes geantwoord en de moddies had ik na het telefoontje al opgeroepen namen te vewijderen (weet niet of dat al gebeurd is/men er mee bezig is... ik besef dat het nogal wat leeswerk vergt...), maar hier zit ik dus echt niet op te wachten... Ben een beetje allergisch geworden voor advocatentaal...

Geachte mevrouw Dalebout,

Hedenmiddag op bezoek bij mijn client werd ik naar aanleiding de door u op het internetforum www.bokt.nl
naar buiten gebrachte berichtgeving benaderd door client, Stalhouderij **, u bekend.

Op de allereerste plaats hecht ik eraan, mijn gevoelens van spijt uit te drukken welke samenhangen
met uw niet geslaagde pogingen het paard terug te kopen.
Ik hoop uiteraard dat u uw paard snel terug zult kunnen kopen.
Evenwel zal ik u op het volgende dienen te wijzen:

Al enige tijd noemt u mijn clients bedrijf met naam en toenaam (evenals andere handelaren) in dit
verband op het internetmedium (site) www. Bokt.nl.
Mijn client vreest dat door het noemen van de naam van zijn bedrijf en de daaraan gerelateerde
uitlatingen ter zake het terugvinden van uw paard, de kans op afbreukschade en reputatieverlies door onjuiste
interpretering door willekeurige lezers aanmerkelijk is, respectievelijk zal zijn.

Daarnaast ondervind hij het bij herhaling in dit verband noemen van de naam van zijn bedrijf strijdig met de
zorgvuldig door hem gevolgde beroepsethiek, en is van opvatting dat door uw gedragingen zijn goede naam en faam ernstig worden / zijn aangetast.

Derhalve verzoek ik respectievelijk sommeer ik u, in bovengenoemd verband, met onmiddelijke ingang de naam van mijn client, respectievelijk zijn bedrijf niet meer te noemen op internet dan wel na te laten op enige andere wijze zijn naam in de publiciteit te brengen.

Ik verzoek u, uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst van dit bericht vernoemde publicaties van de site te
(laten) verwijderen.
Mocht u onverhoopt niet tot de naar mijn mening redelijke eis overgaan, zal ik niet schromen van rechtswege die maatregelen te treffen welke zullen leiden tot verwijdering en zuivering van de onterechte bezoedeling
van clients goede naam en faam.
De kosten vanwege een eventuele tegen u te voeren gerechtelijke procedure zullen dan geheel voor uw rekening komen.

In het vertrouwen dat u het niet zover zult laten komen, en dat u tijdig voornoemde maatregelen zult treffen, teken ik,

Hoogachtend,

Mr. **

Mijn antwoord:

Geachte heer **,

Zoals ik ook getracht heb de heer ** uit te leggen is zijn naam op geen enkele manier in verband gebracht met welk paard of situatie dan ook. Zijn naam is slechts genoemd als stalhouder die inmiddels benaderd is. Mensen melden wie gebeld/gemaild/bezocht is, juist om te voorkomen dat mensen meerdere keren benaderd worden. Het is nooit mijn bedoeling geweest zijn goede naam en eer te schaden, noch is dat naar mijn mening op enig moment gedaan. Ook had ik al een oproep gedaan hem niet meer te benaderen in deze. Of mensen daar gehoor aan geven heb ik helaas niet in de hand.
Omdat ik ook begrip heb voor de gevoelens van de heer ** had ik hem in ons telefoongesprek al toegezegd er voor zorg te dragen dat zijn naam zo snel mogelijk verwijdert wordt van de genoemde website. Ik kan dit niet zelf doen maar dit moet door een moderator gedaan worden, dus zal dit enige tijd vergen, maar ik verwacht dat dat vandaag nog kan gebeuren. Mochten er daarna nog mensen zijn die hem benaderen dan heb ik daar geen controle over. De heer ** heeft een bedrijf en staat met naam en toenaam in telefoongids en gouden gids en is ook elders op internet te vinden, dus hij is eenvoudig door ieder die dat wil als paardenhandelaar te traceren. Vandaar ook dat ik persoonlijk van mening ben dat het noemen van de naam van de heer ** op internet op zich geen strafbaar feit is.
Nogmaals, ik betreur het zeer dat de hele situatie tot dit schrijven geleid heeft en ik hoop dat ik door het laten verwijderen van de heer **s naam voldaan heb aan zijn en uw wensen.
Mocht u zelf nog één en ander willen nakijken, dan is dit de link naar het betreffende item.
[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Hoogachtend,
Francis Dalebout

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:41

Dus in feite moeten alle staleigenaren aan de bel trekken, bij de vraag of zij Fly misschien gezien hebben. Schandalig gewoon.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:43

Noord-Holland, Zaanstreek.....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:46

is dat noord, oost, zuid of west Hetja

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:49

Ok, nou prima, ik zal geen woorden vuil maken aan deze brief. Het is ook nooit de bedoeling geweest handelaren in verband te leggen op een negatieve manier, juist als een positieve, men kent die handelaren en er gaat een belletje rinkelen, met als gevolg, joh die weet misschien wel waar Fly is..het zou juist reclame zijn als een handelaar Fly heeft gevonden. Maargoed, drama genoeg en dit moet niet uit de hand lopen, dus laten we dit niet escalleren.
Meneer de handelaar, als u dit leest, het spijt ons zeer. Impulsief gehandeld en in het vervolg zullen wij hier beter op letten, zodat u of anderen handelaren etc zich niet tekort voelen gedaan.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:52

Is het trouwens een idee, dat ieder zijn eigen bericht nakijkt en dmv de wijzigen toets namen en telnummers verwijderd? dat scheelt een hele hoop werk voor de moddie's. Hoeven zij het alleen nog maar na te kijken of het ok is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:57

En dit is dus precies wat ik al de hele tijd probeer te zeggen Rolleyes Vind 't rot voor je dat je dit nu weer op je dak krijgt Francis... Ach gut Ik wil op bovenstaande aanmerken dat er bij bepaalde handelaren gezegt is 'dat ze nogal eens slechtere paarden opkopen', 'het niet zo nauw nemen met de gezondheid van het dier' etc. Dus die smaad waar niemand bang voor is is wellicht sneller gedaan dan jullie verwachtten...

Wat Kimberley voorstelt, provincies opdelen in stukken, vind ik een goed plan. Dat is in feite ook wat Holly al de hele tijd doet: melden wie ze gehad heeft. Ik heb zelf ook al een voorstel gedaan een nieuw topic hiervoor te openen, maar dat is imo moeilijk in de hand te houden (offtopic reacties als 'wat erg voor je' etc). Ik wacht iig de opdelingen even af!

*edit: ik ben het wederom met Kimberley eens wat namen en telefoonnummers betreft Heb zelf al een keer op TeM geduwt gisteren om een naam te laten verwijderen...

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:58

even een opmerking hierover:
als handelaar sta je natuurlijk kwetsbaar in dit soort zaken,je doet er jaren over om een goede naam te krijgen,en in de praktijk is het zo:
een tevreden klant verteld het aan 1 persoon,een ONtevreden klant verteld het aan honderd mensen.
ik kan de reactie van sommige handelaren wel voorstellen,direct met een rechtzaak dreigen is m.i.z. ook wat overdreven.
maar mensen ga wel voorzichtig om met namen op het internet,het is een openbaar medium.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:58

Kimberley77 schreef:
Is het trouwens een idee, dat ieder zijn eigen bericht nakijkt en dmv de wijzigen toets namen en telnummers verwijderd? dat scheelt een hele hoop werk voor de moddie's. Hoeven zij het alleen nog maar na te kijken of het ok is.

Dat kan helaas maar tot een uur na plaatsen... lukt nu dus niet meer.
Vind het erg vervelend dat dit moet, en als SM of Anya op één of andere manier kan zorgen dat ik het zelf kan doen, dan vind ik dat prima...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:58

Heb nou toch eens even geduld haha, roep gewoon even je provincie en of dat dan in noord, oost, zuid of westelijk gedeelte is dat jij woont.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:59

Limburg Lachen Ik woon in midden en werk in noord, dus evt. kan ik dat ook nog voor mijn rekening nemen; Midden heeft m'n voorkeur.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:00

Francis schreef:
Dat kan helaas maar tot een uur na plaatsen... lukt nu dus niet meer.
Vind het erg vervelend dat dit moet, en als SM of Anya op één of andere manier kan zorgen dat ik het zelf kan doen, dan vind ik dat prima...

Denk dat je hoogstens kunt TeMmen... Scheelt hun zoeken...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:01

Holly is bezig een speciaal forum voor Fly te openen, dat werkt wat makkelijker en mocht er iets verkeerd gaan, dan word de naam bokt daar ook niet mee in verwarring gebracht.

Ik heb geprobeerd mn postst te wijzigen, maar helaas, kan alleen maar 1 uur na plaatsen. Succes moddie's.

Zelfs het aanschrijven van mensen moet denk ik maar via pb gedaan worden en niet open en bloot,want zo zie je maar, dingen kunnen verkeerd geintrepeteerd worden.
We zijn druk bezig iig nu om een forum te vinden, waar we gelijk van start kunnen gaan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:04

Waarom maken jullie dan niet een MSN-groep aan? Dan kun je met dat prikbord werken, dan hebben jullie iig iets...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:09

Enschede krijg ik een tip vandaan.
Een meisje verteld, in een weiland in enschede heb ik zo'n soort paardje zien staan, maar kan dat wel?
Dus enscheders, ook opletten!!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:10

Oh das ook een idee Pervinco, zal dat even met holly moeten overleggen, ant ik heb geen idee hoe dat moet. Je kunt me eventueel ff toevoegen op je msn, klets wat makkelijkër: kspaan@hotmail.com

Ik Midden Nederland Holly.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:16

weet je waar in enschede ik woon er in de buurt,wil wel ff zoeken dan

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:17

uhm... waar ligt veendam> in zuid of oostgroningen?

nou ja, ik ga ff checken en dan ga ik ook wel rondvragen hier in de buurt.
X shannon

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:22

Waar in enschede is niet vermeld, maar heb er op gereageerd dus ik merk het vanzelf

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:27

Net als Hetja woon in in het Westen , zaanstreek Lachen