Ik vind juist pleasure en hms leuk! Als ik aan het trainen ben zegt iedereen altijd wat ziet het er relaxed uit terwijl ik voor mijn idee echt druk bezig ben om haar goed te laten lopen pleasure is inderdaad met zijn alleen in de bak walk/jog/galop maar om je paard echt correct te laten lopen en dan met minimale hulpen is voor mij nog wel een uitdaging.
trail heb ik ook wel gedaan, maar ik ben van stal verhuisd en heb nu geen balken etc dus dat houd even op.
Vind het lastig om uit te leggen wat ik bedoel. Iedereen vind iets anders leuk. Heb eigenlijk veel voor allerlei disciplines op stal. Zal ver komen qua materialen.
moet wel bij jezelf passen maar ook bij je paard denk ik.
_Cindy
Geplaatst: 19-12-13 17:46
Sabrina: je mag bitloos op wedstrijd bij de WRAN tm L3. Maar dan wel met een bosal. Ik weet niet hoe het bij andere verenigingen zit.
MarcR
Geplaatst: 19-12-13 19:32
De grote verscheidenheid in wedstrijddisciplines is juist een rijkdom van de western wereld, ik heb eens in een artikel gelezen dat er een 40-tal zijn. Zo kan iedereen wel iets naar zijn smaak vinden of verschillende disciplines combineren wat heel gewoon is op lagere niveau's.
Eens je de basis beet hebt kan je ook gaan variëren in training, de ene dag train je met trail obstakels en een andere dag train je horsmanship of pleasure enzovoor.
Onderschat het uitvoeren van een mooie pleasure proef niet, het feit dat het schijnbaar geen moeite kost is het resultaat van heel wat trainingsuren.
Voor reining moet je je niet blind staren op de proeven van de top ruiters maar kan je op elk niveau rijden. Met rustige spins en galop cirkels en korte sliding stops.
Zorg als beginnende western ruiters maar eerst dat jullie de basis onder de knie krijgen voor dat jullie zich zorgen maken over welke richting jullie uit willen.
KimmetjeG
Geplaatst: 19-12-13 19:48
MarcR schreef:
Zorg als beginnende western ruiters maar eerst dat jullie de basis onder de knie krijgen voor dat jullie zich zorgen maken over welke richting jullie uit willen.
ik niet, ik vind dat je daar best over na mag denken zeker als je een jong paard heb die je moet trainen. of een paard wil kopen. als je een doel wil bereiken, moet het paard er wel bij passen.
Dus als je het als zorgen ga noemen vind ik dat zelf gek. Als of hier iemand zich zorgen maak dat hij of zij gene keuze kan maken van wat die persoon wil. ik kijk meer uit mij zelf en mijn veulen van wat ik als doel wil.
tuurlijk is de basis belangrijk dat zeg ik ook elke keer. Zeg ook dat ik me daarna niet druk over maak. ben geen puber die zit te kletsen. bedoel alleen dat iemand zich best mag verdiepen en dat paard er ook bij moet passen. ook al weet je nog niet honderd procent hoe ze zal uitgroeien.
Staat er negatiever dan ik bedoel. Sorry. Bedoel alleen niet dat ik iemand ben die zich snel druk maak of zo ben een volwassene die gewoon wil kletsen over het western rijden en wil leren van andere. En er serieus mee bezig ben al heel wat jaren maar het is er nog nooit van gekomen door de kids.
Leuk Eline! Ik ga morgenochtend het bos weer in...denk dat ik in januari weer een lesje afspreek...neem nu mijn geld 29 dec mee naar Arthurs Christmas sale.
sabriina0001
Geplaatst: 19-12-13 23:23
Ik hoorde ook van de sale van Arthurs christmas sale.... Dacht zal ik gaan..."maar zou even niet weten wat ik nu nog moet hebben .. je blijft kopen met die paarden troep..(zoals me vader altijd zegt) haha... Waarvoor ga jij heen 'Bellatrix
Ik ga ook niks kopen. Mijn rekening vond de aanslag voor de kerstcadeaus al niet zo leuk, en voorlopig heb ik nog een stuk of 7 goede paardrijbroeken in mijn kast liggen. En nog een stel leren laarzen, nepleren jodphurs, rubberen jodphurs, chaps, etc... Laat ik dat maar eerst eens verslijten
Morgen met de vereniging een springcarrousellesje volgen. Moest er helaas wel mijn westernles voor verzetten, kwam net een halfuurtje te kort tussendoor. Maar stiekem heb ik er wel weer zin in
Dat zou kunnen, maar ik ga volgend jaar ook weer engels ernaast rijden als de jonge paarden bij mijn vorige adresje oud genoeg zijn om aan het werk te gaan. En dan vind ik het zonde als ik een groot deel van mijn rijspullen heb verkocht.
Maar ik moet wel nog een stel bitten online zetten, en wat dekens. Maargoed, de bitten zijn hetzelfde verhaal. Als 1 van de jonkies het past kan ik het beter nog even bewaren.
Mijn ouders hadden en hebben nog iet met paarden gehad maar volgens mij wil ik al van af mijn 13de of 14de van die leren chaps met franjes die lange voor heel je been. Aangezien ik nu 36 ben wil ik aankomend jaar toch een keer gaan halen. op stal zullen ze me heel raar aankijken niemand rij daar western.ben ook de enige met western laarzen hihihi. Ben ook aan het speren voor een western zadel. Eentje die verstelbaar is qua boom. Eerst voor tjitske dan voor veulen. Bij ons ga het stalgeld weer omhoog. Dus ga nu langzamer dat sparen.
xDenies
Geplaatst: 20-12-13 11:10
Een westernzadel die verstelbaar is qua boom? Bestaat dat überhaupt wel? Nouja, laat ik je één tip mee geven. Bespaar absoluut niet op een westernzadel. Ze zijn duur, maar dan heb je wel kwaliteit!
En ik wordt ook niet raar aangekeken op stal. Krijg alleen vaak veel vooroordelen, want ja - je bent een western ruiter. Gelukkig is dat snel over zodra ze me zien rijden. Chaps heb ik alleen aan op een fotoshoot, en straks op wedstrijd - verder zijn ze niet nodig.
Dit jaar voor t eerst gekocht, 220 euro waren ze. En heb ze tot nu toe één keer aangehad
Was het hele topic kwijt Leuk dat er zoveel mensen toch de overstap maken/overwegen Joker en ik hebben in januari onze eerste wedstrijd, ben echt heel erg benieuwd hoe hij het zal vinden !