4en op de foto's dus dan weet je het wel.Als de eigenaar zo stront eigenwijs is zo ik mijn handen er vanaf trekken. Hoe kun je nou in godsnaam zeggen dat het wel meevalt met zo'n voet?! Echt onbegrijpelijk. Ik zou geloof ik verschrikkelijk boos worden zelfs. Hoe kun je een dier zo laten creperen
 xDenies, nog 1 dagje volhouden en de eer aan jezelf houden meid
 Ik dacht vandaag lekker met Rudi te werken want de bak was mooi gesleept. Hij dacht er anders over
 Ze staan sinds 2 dagen samen met 2 andere paarden en nu wil meneer zo snel mogelijk terug naar stal want daar zijn de vriendjes. Kortom, super druk paard onder me 
 dus mijn plannetje viel mooi in duigen. Ik wilde rundowns en wissels oefenen.. Ik heb het maar gehouden bij grote en kleine cirkels en een beetje rechtuit. Verder nog wel wat spins gedaan. Rechtsom gaat als een trein naar linksom wil hij nog steeds schreef worden en dan op zijn buiten achterbeen draaien. Langzaam verbeterd het maar hij blijft het toch lastig vinden. Tijd voor een lesje denk ik zo                                                         
 Ik twijfel dus, want ik vind hem in het begin niet geheel zuiver zeg maar, maar kan ook niet zeggen van echt kreupel om het zo maar te zeggen. Ik ben juist degene geweest die er voor gezorgd heeft dat er wel een smid bij kwam. Maar meer kan ik niet doen. En de smid is dus sinds de hoefzweer er nu 3 keer bij geweest (1 keer voor de zweer, 2 keer bekappen). Hier is geen artrose in het spel, maar dus wel wat anders en ik ben ergens bang voor een hoornzuil omdat de witte lijn dus een duidelijke knik vertoont. Maar goed, ik ben geen smid en geen eigenaar. Ik wil gewoon mijn best doen voor het paard. En ik baal er wel van. Ik had het dier allang in een trailer gezet naar een kliniek. En hoewel ik niets met ijzers heb was dat dan tijdelijk geen probleem.

Vanuit ons perspectief is het mishandeling, maar vanuit het Amerikaanse perspectief is het een normaal gebruik van dieren. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het goed praat, maar om het uit te leggen; dieren in de traditionele 'Westerse' cultuur worden op een andere manier beschouwd dan (als? Ik kom uit Brabant) dat wij dat in Nederland doen.                                                         
 respect is denk ik het sleutelwoord dat ik zoek.                                                         
 Mijn toenmalige merrie en ik hadden uiteindelijk alleen maar ruzie. Jaren later, toen ik Beeb als veulen er bij had, hebben wij op StarReiners écht geleerd om te rijden en ging dat hoofd vanzelf omlaag. Uiteindelijk werd het een merrie dat als je opstapte ze gelijk haar neus naar de grond deed en je zo heerlijk ontspannen kon rijden. Kortom .. rij-technisch opgelost, zonder hulpmiddelen 

Zoals ze op die manier denken zal er voorlopig niks veranderen daar. Maar verder is het een prachtig land en wil ik er nog graag naartoe met iets van 5 lege koffers ofzo