[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:07

Oke, wist natuurlijk ook niet aan welke kant van Eindhoven je zit.....

Ikzelf vind het dan weer niet erg om max 30min in de auto te zitten om bij stal aan te komen (mijn paarden stonden in Son gestald en ik woonde in Veldhoven). Maar waar ik nu woon (in Amerika dus) heb ik n stal op 7min autorijden dus dat is idd ideaal als je 2maal per dag naar stal wil.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:21

_Zsazsa_ schreef:
Ik kan hier omstreek Eindhoven ook geen pensionstal vinden voor Western. Sta nu ook maar op n Engelse stal. Gaat prima, mag alleen geen stops maken. Maar dat kunnen we nog lange niet.

Ik rij op een westernstal in Sterksel. Ben vanuit hier zo in Eindhoven. Is dat iets voor je? :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:36

Wat een leuke foto's Joyce! En ook die van Amanda, gaaf!

Is dat zo gek, om als western ruiter op een 'Engelse' stal te staan? (geen ervaring, nog geen eigen paard).. Ik kan me voorstellen dat het, als de oriƫntatie meer op Natural horsemanship of recreatie, het verschil minder is? (Denk maar een beetje mee, dan zou je namelijk wat meer opties hebben :-) )

De patterns voor de wedstrijd van a.s. zaterdag bij Beau Dandy's staan online! Ik heb gisteren een mooi overhemd gescoord bij Sissies. Geen glim of glitters nog, maar wel echt netjes en hopelijk opvallend genoeg :-)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:40

Swartbeessie het is soms wat vervelend omdat hun met hele andere ogen kijken naar het rijden enzo, sta op een mini stalletje en rij als enige western en de rest engels. Ze snappen het niet maar laten me gelukkig wel in mijn waarde :)

Ik ben super happy want eindelijk heb ik mijn eigen paar westernboots!
Ze zijn van kramer, ben er echt onwijs blij mee :D heb ze van mijn lesgeefster gehad voor mijn verjaardag
Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:17

Mooie laarzen!

Ik heb ook in sterksel gekeken. Wat is dat gaaf daar zeg! Maar ik woon in zo een onhandig gedeelte van ehv dar ik een half uur in de auto zit.

Vandaag ging ik naar stal en was ik er binnen 10 minuten, toen dacht ik toch wel hmmmm fijn. Maar ik ben de enige wedstrijd ruiter dus ik kan van niemand anders leren dan mijn instructrische. Ik roep ook al een jaar dat ik eens bij Hedi haar les wil kijken whaha!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:21

Chriske, heb jij smalle kuiten? Ben nog steeds op zoek naar een paar boots, maar omdat vriendlief nog steeds werkloos thuis zit en ik dus studeer + werk, heb ik niet zo gek veel te besteden op het moment.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:23

Uhmm jah opzich best wel jah, deze zitten echt perfect en niet duur!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:32

Dan worden ze het niet voor mij met m'n rolladekuiten :') :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:28

Waarom zou je je paard niet op een Engelse stal kunnen zetten? Ik sta bij een boer waar mensen endurance, aangespannen, engels, gewoon recreatief en carrousel rijden. En met mij erbij nu dus ook een western ruiter :D Het enige "nadeel" is dat ze geen reining bodem hebben, dus stops maken zit er niet in, maarja, zo ver zijn we ook nog lang niet! Mocht ik fanatiek reining willen gaan rijden in de toekomst, kan ik altijd nog kijken of ik bijv. wil verhuizen naar Woudenberg.

En thanks voor de reacties op de foto's van Philo! Hij vindt het allemaal super spannend, dus inderdaad, zijn ogen rollen er soms zowat uit, hahaha.

Ik heb nog niet op hem gereden, ik wil eerst een goed zadel aan laten meten. Als het goed is word ik morgen gebeld, om een afspraak te maken voor het passen van zadels. In de tussentijd ben ik aan het voorbereiden op de grond. Hij is nu nog zo rillerig, dat als ik al een zadel had, ik alsnog niet op hem zou gaan zitten. Daar is hij nog even niet aan toe! Als hij straks lekker op zijn gemak is in de bak, dan ga ik eens op hem hangen en als dat goed gaat (en er is nog geen zadel), dan eens zonder zadel op hem stappen. Dat kent hij namelijk al wel, zonder zadel een ruiter op zijn rug! Maar ik neem overal de tijd voor, ik doe dingen op dit moment liever iets te langzaam, dan te snel.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:34

Waar ik sta is ook geen westernstal. Nu worden er ook maar 4 paarden af en toe bereden en ben ik de enigste die eigenlijk in de bak rijdt. 2 worden Engels bereden de andere 2 dan Western maar niet regelmatig. Nu komen er van de week weer 2 plekken vrij op stal.

Staat er ook niks op marktplaats susannah?

Groot gelijk joyce! Lekker rustig aan doen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:39

Ik sta bij iemand thuis, dus heb daar sowieso geen last van.
Ik organiseer wel regelmatig lessen en van de winter gaan we echt naar een dressuurstal waar we de bak mogen huren. Gaat prima samen :j

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:47

Oer is in Liempde een stal waar western lessen worden gegevenen. Je kan daar ook je paard stallen. Het is niet de mooiste manege met 2 buitenbakken :') N wat stallen. Maar volgens mij ligt liempde wel ongeveer 12 km van Eindhoven af. Op het internet is het niet bekend. Als je meer informatie wil moet je maar een mailtje sturen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:05

Ik zit in Best, Liempde is prima te doen. Hoe heet dat?

Sterksel is voor mij helaas ook niet zo handig om heen te rijden.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:45

Sporen en riempjes van de kramer zijn er :)
Die wieltjes zijn idd zo zacht, maar die bandjes zijn wel wat groot, dus hoop dat het allemaal goed zit.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:46

Udo's place maar zoals ik al zei is het bijna niet te vinden op internet. Wil je meer informatie dan kan je me een mailtje sturen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:04

Foto ! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:19

Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:48

Joah ik kan nu al niet wachten! Vorig jaar reed ik er heen door kei harde sneeuw achter een sneeuwschuiver met 50 km per uur. Wat ik er allemaalwrl niet voor over heb :P

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:18

Rije schreef:
[ Image ]

Gaaf! Ik ben benieuwd hoeveel er van welk artikel afgaat :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:29

Gefeliciteerd judith.

Ik was vorig jaar geweest. Maar dit jaar niet meer. Afstand is t me niet waard en afgelopen jaar 3x vast gestaan in de sneeuw

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:59

Ja vorig jaar was het echt een uitdaging haha en ik moet zeggen dat ik het ook weer niet allemaal heel erg goedkoop vond.

Even wat anders. Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ondanks dat het niet echt gedaan wordt in de westernsport, rij ik met zweep. Niet omdat hij niet voor het been is maar voornamelijk om hem een beetje wakker te houden in de galop. Hij zvind dit zo lastig dat hij soms onverwachts terug valt in draf. Nu heeft mijn instructrische ooit gezegd dat ik wel een spoortje aan kan schaffen. Maar, heeft dit ook dan het zelfde effect? Een stal genootje van mij zei vandaag: "als je niet zonder sporen kan rijden is je paard gewoon niet goed voor het been". Ja, daar zit ook wel weer wat in. Ik weet dat een spoortje niet is om te paard vooruit te "stampen" maar wanneer moet je ze dan wel gebruiken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:02

Ik gebruik een spoortje om fijnere hulpen te kunnen geven, je kan gewoon subtieler te werk gaan. De hele tijd je paard vooruit moeten "schoppen" is niet fijn, ook niet voor het paard. Maar het is inderdaad niet de bedoeling om je paard er mee vooruit te stampen, want dan is hij binnen no-time ongevoelig voor je beenhulpen! Overigens zou ik als ik jou was, als je nog nooit met sporen hebt gereden en niet zo goed weet wanneer je ze moet gebruiken, ze voor het eerst tijdens een les gebruiken.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:18

Ik gebruik ook sporen ( alleen in de bak en van die westernsporen ) Want het paard waarop ik rijd beheerst alles alleen ze is enorm lui. Als ik spoortjes heb loopt ze gewoon door zondag dat ik hard hoef te drukken, gewoon een klein seintje en ze springt al in galop. Sporen zijn echt handig.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:40

Ja inderdaad Joyce, voor mij is het dan ook niet echt duidelijk wanneer ik ze moet gebruiken. Ik doe nog niet echt speciale manoeuvres waarbij ik hele fijne hulpen nodig heb.

Ook merk ik dat ik in draf nog veel aan spoor. Dat is een stukje bewaren van mijn balans maar ook omdat ik dat nog zo gewend ben van het Engels rijden. Toen moest ik dat ook al afleren maar dat lukt nog niet altijd haha. Ik ben een beetje bang dat ik daardoor due sporen ook te vaak gebruik

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:24

Ik had dat probleem ook met zorro. Ik heb de galop gewoon niet meer gevraagd. Nu af en toe biedt hij het zelf aan en dan galloperen we gewoon op zijn initiatief en dan valt hij ook niet meer terug en heb ik meer moeite met eruit halen. Straks als hij t vaker aanbied ga ik t wel weer vragen maar ik vind dat hij het nu gewoon zelf moet aangeven als hij zin heeft in galop.