[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:20

Ik ga niet meer terug naar de dressuur :n
Jim wordt daar niet gelukkig van.
Al ligt daar wel meer mijn hart :o

Wij hadden vandaag een fotoshoot
<3
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:25

Metaxa schreef:
Zijn er eigenlijk mensen die zowel western als engels rijden hier? Ben wel benieuwd

Yep...

Ik wil in de toekomst mijn arabier western in gaan rijden, maar de haf die ik nu rij wordt best fanatiek dressuur gereden. Ik volg wel westernlessen met haar, maar het is inmiddels een soort vreemde combinatie van allebei geworden :')

Het spreekt me allebei aan... dressuur (klassiek) en western. Het liefst zou ik onderdelen van beide combineren naar een mix die me het meeste aanstaat, want ze hebben allebei heel veel goeds.

Ben niet zo standaard geloof ik :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:26

Klassiek dressuur en western liggen eigenlijk niet zo heel ver bij elkaar vandaan.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:27

Mooie foto Amanda!

Vandaag mijn lesgeefsters eerste wedstrijd op de foto gezet, kan niet wachten om met Floor een keer een wedstrijd te rijden! Gisteren een heerlijkw training gehad :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:35

Vandaag clinic gehad. Maar het was idd eigenlijk beter weer voor een shoot! Meer foto's Aman!

Hunter valt voor mij nog steeds onder western en wij gaan ook noooooit meer terug :n western is veel te leuk en afwisselend om weer saai dressuurproefjes te gaan rijden :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:36

Amanda schreef:
Klassiek dressuur en western liggen eigenlijk niet zo heel ver bij elkaar vandaan.

Klopt, dat merk ik ook :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:10

Is ook hoor Rije :j
Ik zou het best wel weer eens willen proberen. Maar heb even geen geld voor een Engelse set :+

Meer foto's heb ik nog niet. Komt nog :D

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:02

Ik heb een vraagje voor diegene die ook buiten rijden. Ik rij sinds een aantal maanden western met mijn nieuwe bijrijdpaard *\o/* Ik rij ook veel buiten met haar en vind over het algemeen een western zadel dan heerlijk zitten. Maar ik heb bij de hele snelle galop/rengalop wat moeite, ik heb dan het gevoel dat ik niet stevig genoeg zit en op een gegeven word ik dan een beetje bang omdat ik niet uit het zadel wil donderen (wat waarschijnlijk niet helpt om goed te zitten :') )
Terwijl ik in een dressuur of veelzijdigheidszadel nooit een probleem had met rengalop! Ik had altijd het gevoel dat ik dan in verlichte zit zo stevig als een huis zat :D
Zijn er ruiters die van engels naar western zijn gegaan die dit herkennen? Of doorgewinterde westernruiters die mij tips kunnen geven om bij een harde galop steviger te zitten? :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:09

Behalve niet te ver uit het zadel komen met je poeperd schiet mij zo niet echt iets te binnen. Een goede verlichte zit is best n kunst, misschien dat oefenen in de bak op n wat rustiger tempo?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:13

Enige wat me te binnenschiet is dat misschien je beugels niet helemaal de goede maat hebben? Je kan daar misschien eens mee spelen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:25

Wat ook kan is dat je beugelophanging te ver naar voren zit. Als je dan in de verlichte zit gaat zitten, dan zit dat waardeloos en uit balans. Beugels korter gaat dat probleem dan alleen maar erger maken.
Maar dat zou je even moeten proberen.
Er zijn zadels waar je de fenders naar achter kunt schuiven. Is ook het proberen waard.

Daarnaast heb je in een Engels zadel natuurlijk de wrongen waar je knieën tegen kunnen steunen in verlichte zit. In een westernzadel heb je dit niet en zul je zelf je zit zo onafhankelijk moeten maken dat je de wrongen niet nodig hebt en zelf de balans kunt houden.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:43

Bedankt voor jullie reacties! Ja ik zat ook te denken om te oefenen in de bak en buiten in een rustige tempo, hopelijk krijg ik dan door waar het precies aan ligt dat ik niet stevig zit. Bijv. dat ik de wrongen mis en dus minder goede balans heb inderdad.
Het zou ook aan mijn beugel lengte kunnen liggen, volgens mijn instructrice zou ik ze best een paar gaatjes langer kunnen doen :+ Ik weet niet ik de beugels naar achteren kan schuiven..ik ga even kijken!

Als je kijkt naar reining dan heb ik het idee dat die mensen bij een snelle galop juist meer op hun bips zitten en alleen met hun boven lichaam naar voren itt een verlichte zit. Weet iemand waarom dit is?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:46

Dat is persoonlijke voorkeur.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:15

Ik ga niet meer terug naar het engels. Voel mij hier zo goed bij ! Zeker richting reining.
Donderdag les gehad. Pebbles was hengstig dus super vaak gebokt.. Die merrie's tog .. _-:( :P

Vraag mij af hoe het met joyce haar nieuwe aanwinst gaat ? :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:24

Mooie foto Amanda! Ben benieuwd naar de rest :)

Ik ga ook niet meer terug naar engels rijden. Ik doe mijn paard maar ook mezelf daar echt geen plezier mee.

Rije, wat is eigenlijk het verschil tussen hunter en dressuur?

Lekker dan Lara :+ ging het verder wel goed? :)

--
Ik heb zaterdag les gehad met Jody, ze had er niet zo'n zin in :+ Toen ze me aan zag komen draaide ze zich meteen om en ging ze met een chagrijnig hoofd staan wachten tot ik d'r uit de wei kwam halen :')
Het ging wel goed, ze was echt braaf! <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:31

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:51

Ja charlotte ging wel nog goed maar je voelde wel dat ze niet zo goed in haar vel zat. Haar rollbacks enz waren veel minder "sterk" en vanaf je vroeg om meer buiging of verzameling merkte je dat ze kwaad werd :p

Doe je met jody ook reining ? Of wat wil jij vooral doen ?

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:06

Thanks voor de link Rije. Lijkt wel veel op engels rijden!

Ik doe pleasure met Jody! :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:12

Hunter under saddle lijkt iig niet op dressuur ;)

Ik rijd ook pleasure met Jill maar neem zo af en toe ook wel wat reining dingen mee (ze is voordat ze van mij werd reining getraind en heeft ook cutting gedaan).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:44

xLaraaj schreef:
Ik ga niet meer terug naar het engels. Voel mij hier zo goed bij ! Zeker richting reining.
Donderdag les gehad. Pebbles was hengstig dus super vaak gebokt.. Die merrie's tog .. _-:( :P

Vraag mij af hoe het met joyce haar nieuwe aanwinst gaat ? :D

Nou, dat gaat eigenlijk best wel goed! Hij begint eindelijk een beetje te wennen op zijn nieuwe plekje en daardoor is hij dus ook rustiger wanneer ik wat met hem ga doen. Vanavond vond hij het allemaal wel weer erg spannend, want we waren nu voor het eerst in het donker in de bak, dus er moest weer even gekeken en geblazen worden :=

Hier wat foto's van afgelopen week:

Bij deze foto is misschien wat uitleg nodig, haha. Met het paard dat ik bijreed, maakte ik altijd belachelijke selfies. Dus de eigenaresse vroeg wanneer ik ook eens van die selfies met m'n eigen paard ging maken. Nu blijkt dat best lastig, want Philo wil liever zelf op het knopje drukken O:)

Afbeelding

Hier was het redelijk gelukt, maar hij blijft maar aan die telefoon zitten!
Afbeelding

De eerste keer in de kleine bak, de koeien van de buurman waren erg interessant
Afbeelding

Ook in de kudde gaat het heel goed!
Afbeelding

De 2 rooien delen samen een worteltje :')
Afbeelding

En gewoon nog een gezellig foto'tje
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:51

Die koeien waren echt heel eng geloof ik. Zijn ogen staan op stokjes :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:00

Haha wat een ogen dat hij trekt ! :D Wanneer ga je erop?

Pff zou zo graag een verzorg/half pension paardje willen vinden maar vind gewoon niks :( Zelf al zou ik een zelf kopen zou ik niet weten waar te zetten want hier in de buurt is alles engels .. :/
Waar ik nu les vind ik zo super maar op je eigen paard 1uur ver te zetten ...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:51

Ik kan hier omstreek Eindhoven ook geen pensionstal vinden voor Western. Sta nu ook maar op n Engelse stal. Gaat prima, mag alleen geen stops maken. Maar dat kunnen we nog lange niet.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:54

Zsazsa: Zit er niet een westernstal richting Valkenswaard of is dat te ver uit de richting voor jouw?
Ik zal uiteindelijk ook moeten gaan kijken naar het liefst een western pensionstal of iig een stalling waar ik wel stops in de bak mag maken (mijn dame vind dat geweldig!)

Hier geen nieuws op paardengebied, we doen lekker rustigaan.....
Al hebben we gisteren wel een nieuw paard op stal gekregen (16 jarige Morgan ruin) die ik echt wel western wil gaan uitproberen (en wat ik ook mag van onze staleigenaresse :D ).

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:56

Ja dat vind ik net te ver. Wil max 12 km van stal zitten. Dan ben ik er zo en ik ga vaak 2x per dag dus dan is dichtbij wel fijn.