[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:02

Op deze foto's lijkt het inderdaad best heel redelijk te liggen Amanda! Minder ver naar achteren ook. Ik hoop nog steeds vooral hard dat Feyre in haar Freemax blijft passen.

Mooi zadel jumpyhorse! Ik vind de klassieke westernzadels ook echt nog steeds zo mooi! Maar dat gaat zeer waarschijnlijk nooit meer passen op mijn kleine blonde olifantje ^)

Zo door het water levert wel een toffe foto op Lon! Leuk zo'n alternatief rondje rijden :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:18

Kort vraagje... Ik ben van het paard gevallen... :') terecht gekomen op mijn linker bil. Niet met mijn hoofd op de grond gekomen. Moet ik nu mijn cap vervangen of niet? (Omdat ik niet op mijn hoofd gevallen ben)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:24

Lijkt mij niet. Bij twijfel zou ik het doen, maar als je duidelijk niet op het hoofd gevallen bent niet.

Ik heb een nieuw speeltje in huis: een kabellamp voor duiken Kan er niets mee bij het paard, maar toch wel leuk ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:27

germie schreef:
Lijkt mij niet. Bij twijfel zou ik het doen, maar als je duidelijk niet op het hoofd gevallen bent niet.

Ik heb een nieuw speeltje in huis: een kabellamp voor duiken Kan er niets mee bij het paard, maar toch wel leuk ;)

Vriendin was erbij en gaf aan niet gezien te hebben dat ik op mijn hoofd gevallen ben. Ik weet zelf ook voor 95% dat ik niet op mijn hoofd gevallen ben, ook niet een secundaire klap heb gehad. Heb ook geen hoofdpijn, nekpijn, rugpijn...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 22:31

Ik ben toen ik viel 2 weken geleden ook niet op mijn hoofd gevallen...maar ik wil toch wel een andere cap...weet nog niet wanneer ik dat doe..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:35

Bellatrix schreef:
Ik ben toen ik viel 2 weken geleden ook niet op mijn hoofd gevallen...maar ik wil toch wel een andere cap...weet nog niet wanneer ik dat doe..

Mijne is pas 6 maanden oud.. dus ik vind dat erg zonde..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 23:00

Oh...ja dat zou dan wel zonde zijn.
Kan je hem niet laten nakijken door iemand?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:09

Bellatrix schreef:
Oh...ja dat zou dan wel zonde zijn.
Kan je hem niet laten nakijken door iemand?

Hij komt van de EJ af.
Ik ken zo niemand die hem kan nakijken helaas.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:41

Hoi allemaal. Ik heb een drastische stap gemaakt. Ik heb na heel lang wikken en wegen mijn kwpn hengst verkocht. Mijn leven is verandert en daar werden wij als combinatie niet gelukkig van. Hij heeft een super plekje gevonden, dat verlicht de pijn enorm.
Ik wil heel graag de western sport en en wil langzaam gaan rondkijken naar een quarter/paint.
Mja wel ander wereldje, weten juie nog stallen/mensen die ze te koop hebben?

Voor wat het waard is hier:
Ik zoek er 1 met ervaring en een nette basis, is echt belangrijk. Hoeft ook geen topper of mega potentie te hebben, ik rij uiteindelijk hobbymatig.
En wil ook lekker makkelijk op kunnen stappen, naar buiten kunnen of in kunnen laden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:03

Zit je op Facebook? Dan is de pagina westernpaarden 2.0 misschien iets voor je: https://www.facebook.com/groups/1855595694762516
Daar staan regelmatig leuke dieren op.

Zertab: als jij niet op je hoofd bent gevallen en dus de cap geen klap heeft gehad, lijkt het me niet nodig om je cap te vervangen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:12

Zertab schreef:
Kort vraagje... Ik ben van het paard gevallen... :') terecht gekomen op mijn linker bil. Niet met mijn hoofd op de grond gekomen. Moet ik nu mijn cap vervangen of niet? (Omdat ik niet op mijn hoofd gevallen ben)

Ik denk het niet hoor, zolang de cap geen tik heeft gehad hoeft het bij mijn weten niet vervangen te worden.

Sterkte met de spierpijn!

@Persevero: spannende stap! Veel succes met de overstap en zoektocht. Allicht kun je ook eens bij Wendy van Osch kijken? Zij heeft regelmatig quarters te koop staan.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:15

@Zertab, nee onnodig om die te vervangen. Zonde van je geld. Kun je beter nog een lesje voor plannen.

@Persevero,
Klinkt heftig maar wel heel fijn dat je paard een goed plekje heeft gekregen.
Wendy van Osch heeft vaak verschillende dieren staan. Jong, ouder, sport getraind of juist een rustiger recreatie dier. Ze is er altijd open en eerlijk over en je kunt alles proberen zelfs icm les.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:23

Ik heb nog nooit mijn cap vervangen als ik er vanaf viel. Ben ook zover ik weet nog nooit op mijn hoofd gevallen, maar toch. Ik heb nu sinds een poos een nieuwe (bruine) cap maar daar ook nog niet mee gevallen.

Vandaag heb ik mijn Beeb weer gereden en wat doet ze het toch onwijs goed na de les van Miene Duits. Ik heb al weer kriebels voor een nieuwe les *\o/* Helaas kan ik dit pas in februari plannen. Vandaag was het puur een beetje losrijden voor de clinic morgen. Ben heel benieuwd!
Ik reed vandaag met een schapenvachtje en dat was toch wel heerlijk warm hoor! Maar mijn zit is dan even 'zoek' :')

Morgen dus de clinic, Working Equitation, volgende week tandarts en dan is de boel weer even normaal. Na volgende week moet ik ook weer op zoek naar ander werk, helaas.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:49

Dankjewel allemaal! :)
Paard was gewoon fris en ik dacht: prima loop maar lekker door. Iets té lekker door. Kei harde galop al bokkend ging meneer er van door. Bleef tot het einde zitten, maar toen moest hij remmen. Dus via zijn hals zo naar beneden getuimeld. Valt me echt nog mee qua spierpijn! Kan normaal lopen gelukkig

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:12

Zo, ik liep een rondje tijdens de lunch door het dorp en de winkels waren open. Dus meteen maar zonder mondkapje een nieuwe spijkerbroek geshopt. Nu rij ik nooit met spijkerbroek, maar misschien dat ik het nu wel kan doen. Het was er gezellig druk, echt niet normaal. Heel fijn.
Dus ik heb nu mogelijk een jeansbroek voor de western :D.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:51

Ik heb gewoon een rijbroek van harry's horse die lijkt op een spijkerbroek. Ook veel goedkoper dan de gemiddelde ''normale'' spijkerbroek :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:21

Zertab schreef:
Ik heb gewoon een rijbroek van harry's horse die lijkt op een spijkerbroek. Ook veel goedkoper dan de gemiddelde ''normale'' spijkerbroek :P

Nou, ik koop geen dure broeken hoor. 35 euro waren deze. Dus geen 100 euro ofzo. Een rijbroek voor 35 euro vinden is best lastig, dat lukt alleen bij een restantenverkoop, maar dan heb je vaak modellen uit het jaar kruik (en dan koop ik ze wel want ze rijden prima in de kleur bruin of beige, maar geen jeans). :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:19

Ik denk dat mijn rijbroek 50 euro was. Helemaal geen oud model :) Ik geef inderdaad aan een normale spijkerbroek ook geen 100 euro uit.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:23

Ik rij in de Skinny jeans van de Primark á €8,- en €13,- :') en ik heb een hele fijne jeans rijbroek. Die heb ik op Vinted gekocht, nieuw, voor €45,-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 22:35

Ik rij ook in de skinny jeans van de Primark. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:49

Ik kom nooit bij de Primark, daar kun je niet met de auto gratis parkeren. Dus lastig. Heb bij Arthurs wel gekeken toen ik er was, maar niets in mijn maat. Ik heb lange benen en de damesmodellen zijn dan meestal te kort. Ik wil verder grote steekzakken zodat de portemonnee er in kan.
Maar heb behalve 1 keer voor wat foto's nog nooit met een spijkerbroek gereden. Lijkt me ergens ook niet zo fijn rijden. Maar goed, ik zou het dus nu kunnen proberen.

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:02

Ooh broeken om mee te rijden is hier wel een ding.
Die goedkope broeken heb ik met een week door. Rijbroeken vind ik vreselijk zitten door de naden.
Dus hier wel dure broeken.
Helemaal Ariat fan, ze zitten heerlijk en passen tenminste echt goed.
Meest draag ik ze eerst net op mm werk, gaan ze slijten mee naar stal. Gat erin, strijk stuk erop en vrolijk mee verder rijden. Heb nog nooit zolang met broeken kunnen doen. :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:07

Ik rij met Wranglers. Maar die draag ik ook gewoon als spijkerbroeken. Omdat ik ze lekker vind zitten. Dubbel winst :))

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:10

Waar vind je die Daihyo? Ik zoek me te pletter maar overal uitverkocht of mijn maat niet. Heb laatst bij Arthur 2 Wranglers gekocht maar lengte veel te lang en als ik zit, heb ik nog net niet zo'n bouwvakkersspleet.
Voor de rest overal van die strakke stretchbroeken bleh, of zo duur.

Vandaag weer voor t eerst sinds eind november Quiz gelongeerd, hij was heerlijk fris en speels 8)7 oef wat kan die hoog bokken! Blij dat ik er niet op zat (ondanks dat ie zo nooit onder t zadel doet hoor 8-) )

Wat fijn Denise! Dat motiveert lekker <3 veel plezier morgen
Op zoek naar ander werk?

Succes Persevero!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:06

Ik heb ze online besteld bij Otto. Zalando heeft ze ook volgens mij. Ik heb altijd hetzelfde model en dezelfde maat, dus dat is makkelijk.