[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:44

Wat foto's van onze 'dressuur' wedstrijd haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:55

Haha cool! Lekker doen waar je zelf zin in hebt :D

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:04

chriske schreef:
Owh haha, nee had gevraagd of ik in westernstyle mee mocht doen om ervaring op te doen :)

hahaha, nee ik ga ook wel meedoen voor ervaring op te doen. tis ook te doen om de manege waar ik altijd gereden heb vroeger,toen ik nog dressuur reed. Dus vind het wel grappig om volledig omgeschakeld terug te komen :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:37

Afbeelding

Mijn Pre word maandag even getest op tekenbeten en bloedarmoede. Hij is zo traag. Zelfs aan de longe wil hij niet meer dan 2 rondjes draven. Voelde al dat hij langzaam slomer werd maar hij ziet er goed uit en eet ook goed. Ook qua alertheid niks mis. Hij heeft afgelopen zomer zijn neus in een tekennest gestoken waardoor hij wel 30 teken op z'n neus had. Dus hoop maar dat het niet zo is.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:04

Ouh nee , wanneer zou je de uitslagen weten ? Hoop dat het niets te erg is en dat hij rap beter wordt. Wel een super schattige foto, hij kijkt zo lief van hee baasje wat doe je nu? :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:50

Oei, hopen dat hij geen Lyme heeft opgelopen! Hij kijkt wel heel schattig op de foto en de beenbescherming die hij om heeft heb ik hier ook :)

Ik krijg hier als ik die gebruik te horen: is de kleur van jouw land niet oranje??? _O-

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:50

Wow bah in een teken nest en dan zo veel beten, gatverdamme. Ik ben benieuwd wat er uit de test komt!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:29

Over toeval gesproken (gezien we het over Lyme hadden)...

Ik moest vandaag met onze jonge hond naar de DA voor een check up (woon in de VS en daar doen ze elke 6 maanden een check up), nou.... Hier dus een hond die de ziekte van Lyme heeft! 1 teek gevonden n maand of 2 geleden en nu dit!

Gelukkig zijn haar nieren en haar lever goed en nu is het even afwachten op de rest van de testresultaten...

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:01

CubaLibre schreef:
Over toeval gesproken (gezien we het over Lyme hadden)...

Ik moest vandaag met onze jonge hond naar de DA voor een check up (woon in de VS en daar doen ze elke 6 maanden een check up), nou.... Hier dus een hond die de ziekte van Lyme heeft! 1 teek gevonden n maand of 2 geleden en nu dit!

Gelukkig zijn haar nieren en haar lever goed en nu is het even afwachten op de rest van de testresultaten...

oh nee, hoop dat het niet te ernstig is!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:00

Volgens mij duurt de echte lyme test lang ivm naar het Buitenland sturen. Maar ze gaan eerst bloedwaarden kijken
Dat duurt een paar dagen.
Zielig van je hond Cubalibre. Hopen dat het meevalt.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 00:58

3 weken AB kuur en n maag beschermer meegekregen voor 7 dagen en ze zal vanaf nu altijd positief testen op Lyme maar als ze geen extra symptomen laat zien zou ze er na de AB kuur "vanaf" moeten zijn...

Was iig wel even schrikken! Ze is nog geen 2 jaar oud....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:22

Ik heb mijn hond tegen lyme laten inenten.. Maar ik denk dat daar op lange termijn nog niet veel over bekend is..

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:53

Net een kennismakingsles gehad bij manege beau dandy. Ging best aardig zo eerste keer :D het smaakt wel naar meer, dus binnenkort maar een priveles afspreken :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:40

Hartstikke leuk Yinka! Op welk paardje heb je gereden? En wat mocht je doen?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:22

Yinka schreef:
Net een kennismakingsles gehad bij manege beau dandy. Ging best aardig zo eerste keer :D het smaakt wel naar meer, dus binnenkort maar een priveles afspreken :)

Wat leuk!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:26

Dit weekend gaan de lessen helaas niet door, vanwege nk ofzo?
Heb gisteren wel engels gereden, jeetje die beugels voelde veel te kort. Was ook even wennen, hoe dat zat, zat er wel beter op dan in een western zadel. Hield mijn handen stil en geen rugpijn,best raar.

Toen ik iemand zag galloperen en even versnellen zat ik op een sliding stop te wachten :') ookal wist ik dat ze dat niet doen daarbij.

Zijn er eigenlijk mensen die zowel western als engels rijden hier? Ben wel benieuwd

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:49

In principe rijd ik hoofdzakelijk western, maar ik word ook wel eens gevraagd of ik de paarden van anderen wil rijden en dan rijd ik ze wel gewoon dressuurmatig. Het verschilt ook niet zo heel veel, basis western of basis dressuur. Het grootste verschil vind ik (op het tuig na) dat je bij western de teugels los moet laten en bij dressuur veel meer contact houdt.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:02

joyce2 schreef:
In principe rijd ik hoofdzakelijk western, maar ik word ook wel eens gevraagd of ik de paarden van anderen wil rijden en dan rijd ik ze wel gewoon dressuurmatig. Het verschilt ook niet zo heel veel, basis western of basis dressuur. Het grootste verschil vind ik (op het tuig na) dat je bij western de teugels los moet laten en bij dressuur veel meer contact houdt.

Ja dat is zo, je rijdt veel meer op de teugels.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:22

swartbeessie schreef:
Hartstikke leuk Yinka! Op welk paardje heb je gereden? En wat mocht je doen?

Ik heb op curly gereden. Ik heb in stap en draf slalommen en kleine voltes om pionnnen gedaan. En een galopje. Alleen bij de eerste keer aangaloperen ging een beetje heftig. Gaf iets te veel hulp doordat ik sporen droeg. Draag ik normaal niet. Werd niet in dank af genomen door curly :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:15

Ik rij beide en momenteel rij ik alleen weer Engels maar dat is omdat mijn meisje ruim 6 maanden dragend is en vorige week duidelijk maakte dat ze niet meer gediend was van het westernzadel...

Heb 25 jaar dressuur gereden dus dat zit er nog wel in, rij nu iets meer dan 1,5 jaar western en bij onze laatste show heb ik zowel Engels als western gereden ;)

Afbeelding
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:20

Awh gefeliciteerd! Ze kan beide goed hebben :)

Ik rij eigenlijk niet echt meer engels, zo nu en dan voor iemand maar spring vaker haha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:26

Ik wil volgend showseizoen Hunteronderdelen gaan starten dus ook weer de Engelse kant op.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:27

Thanks!

Ik rij alleen Engels (huntseat zoals ze het hier noemen) om mijn dame de kans te geven wat te strekken en te buigen....

Nu dus wat minder fanatiek aan het rijden en dus even terug naar Engels omdat ze daar geen last van het zadel bij heeft.

Ik ga sowieso niet meer volledig terug naar Engels maar voor zo af en toe is t prima te doen....

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:33

Ja, ik wil op de manege van mijn oom en tante af en toe engels rijden (dat is ook een engelse manege),maar dat is inderdaad niet fanatiek. Vooral springen wil nog weleens doen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:24

Ik ben nog niet echt bezig met een discipline maar ben van plan om zowel engels als western op te pakken. Western dan wel meer horsemanship en trail, niet de reining ook al vind ik het heel gaaf. Ik durf het niet aan met mijn oudje ook al haalt hij in de wei nogal rare capriolen uit haha