[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:06

Ik weet echt nog niet wat ik zou doen met de dekens. Miro is al een beertje, mag hij ook worden, ga niet veel met hem doen deze winter. Zou ik dan iets van deken opleggen? Ik denk van niet. En voor Free, goh, ze staat een klein beetje in het winterhaar, maar mag nog wel wat meer worden. Ze staat nu nog best wel kort in het haar. Zou ik haar nu een 0gram regendekentje opleggen en volgende maand pas een 150/200gram ofzo opleggen? Zou ze nog wat dikker in het haar komen te staan als ze op regenachtige dagen overdag (enkel buiten dus) een regendeken op krijgt? Ik geef toe, ik ken niet zo veel van dekens :o

+ wie kent een goede (betaalbare) (web)winkel waar ik pad kan kopen? :) Ik woon trouwens in België, Turnhout. Dus een beetje daar in de buurt moest een een gewone winkel zijn :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:13

Thanks!

Ze is echt mijn oogappeltje en de 1e merrie waarmee ik letterlijk kan lezen en schrijven :D
Amerika is leuk, heel anders maar heb hier al zoveel geleerd.... Kijk er ergens best wel tegenop om weer terug naar NL te gaan maar zal uiteindelijk toch een keer moeten.

Mijn dame staat onder 200gr, geen wintervacht dus lekker dik inpakken deze as winter ;)
Hier voor vandaag en dit weekend sneeuwwaarschuwing (natte sneeuw maar toch) dus we gaan ineens van Indian Summer (wat hier echt ontzettend mooi is, allerlei kleuren in de bomen) naar winterse taferelen :brr:4

@xLaraaj: ja en nee.... Ergens moeten we sowieso een keer terug naar NL maar om te zeggen dat ik dat nu al graag wil is wel een uiterste. Ja, het is hier heel anders, niet dat t dan beter is maar voor mij word het afscheid nemen hier van alle mensen die toch echt wel hele goede vrienden geworden zijn en het afscheid moeten nemen van mijn trainster (en ergens is ze ook wel een soort van 2e moeder voor me) echt wel heel zwaar.....

We hebben mss een kans om nog wat langer te blijven en als dat zo is nemen we die kans met beide handen aan maar wat niet is, is niet.

Terugvliegen met mijn paard zou ik heel graag doen, zij het niet dat paardlief (en haar veulen) sowieso 30 dagen in quarantaine moeten en wij hebben in NL zelf ook nog behoorlijk wat dingen te regelen (eigenlijk alles, geen huis, nergens ingeschreven etc) dus of het dan zo makkelijk is om te wachten tot zij moet vliegen is nog even de vraag.

Gelukkig hebben we nog n auto in NL en hebben we onze inboedel ook nog (en n paard op n pensionstalling waar ik dus evt met Jill en haar veulen terecht kan) maar Jill kan sowieso wel ergens terecht want heb ook nog steeds n plekje bij mijn oude pensionstalling waar ik haar naartoe kan sturen mocht t nodig zijn.

In principe is alles voor Jill haar transport al geregeld en hoef ik alleen maar door te geven dat ze in quarantaine staat maar zolang we niet weten wanneer we precies terug gaan kan ik mbt dat niet veel meer dan afwachten (en dat is ZO niet mijn ding ;) )

xLaraaj

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:19

Wauw ja , heel veel regelen dus ! Waar zit je ergens in de VS ? Is zo mijn droom om langs de kanten van texas enz is te gaan.
Maar dus als ik het goed begrijp is voor je paard alles geregelt en voor jou niets _O- ik zou ook zo zijn Haha :P voor wanneer is het veulen juist ?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:51

Rije schreef:
Spijkershirt zou ik niet doen... Beter een gewone nette blouse, zwarte bijvoorbeeld.

Horsemanship gaat vooral om jou als ruiter. Netjes zitten, juiste hulpen en goed reageren op wat je paard doet. Alles precies op de pion rijden. Vloeiende overgangen.

Ranchriding, is dat ranch pleasure? Daar moet je lekker voorwaarts rijden, geen jogjes en lopes dus.

Dankjewel voor de tips en het warme welkom :-)
Ik vind het spannend, het is toch al zo'n 15 jaar geleden dat ik aan wedstrijdjes heb gedaan, en nu natuurlijk in een hele andere setting dan eerder..

Leuk, de foto's die jullie delen. Spannend lijkt het me, Cuba Libre, om met paard en al te verschepen naar Nederland. Ik hoop dat je een goeie oplossing vind, en de dag niet te snel komt.
En Mariska, wat een leuk paardje!

Ik rijd dus nog lekker rond op een vast lespaardje, ook niet verkeerd. Al hoop ik binnen nu en ooit eens een eigen beestje te bezitten. Tot dan is dit helemaal fijn.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:13

Ik woon in Upstate NY :)

Jups, voor paard alles geregeld, voor ons nog helemaal niets maar ach, we hebben nog even en ook de kans op nog verlenging....

Veulen verwachten we rond 23 Maart :D

Hihi, vind t ook allemaal wel wat spannend en de dag van verhuizing schuiven we nog lekker even voor ons uit ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:27

Chriske: is dat een fries? Wat leuk zeg!

En Mariska en Cubalibre: ook leuke paardjes. Lijkt me gaaf om zo in Amerika te kunnen rijden.

Ik heb vanmiddag zo lekker getraind :+:
Het leek wel vanzelf te gaan.
Morgen een lange buitenrit. Ik hoop dat het een beetje weer is.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:48

Bedankt voor de leuks reacties :D

Char_lotte haha jah volegns mij wel! Heb der nogsteeds heel veel plezier van haha!

Amanda yes Floor is een fries :)

synske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:00

Cintaria schreef:
joyce2 schreef:
Misschien beetje een off-topic vraagje, maar ik ben voor een eigen paardje aan het kijken en vroeg me af wie bekend is met Raats in België? Zou graag willen weten of dit een leuk adres is om een paard vandaan te halen. Het is nog best een eindje rijden voor ons, dus vandaar dat ik wat achtergrond info wel fijn zou vinden ;)

Ik ben zelf bij hem wezen kijken toen ik op zoek ging naar een eigen paard. Hij heeft enkele echt goede paarden staan maar persoonlijk vind ik ze hoog geprijsd in vergelijking met hun kunnen en hun papieren. Daarnaast stond zijn omgang met paarden me ook niet bepaald aan maarja dat is nu eenmaal een persoonlijke voorkeur :) naar wat ben je op zoek? Ik kan je misschien ook al verder helpen, stuur maar pb'tje!

Neeeee absoluuttt geeeen.kopen die man is een oplichter niet normaal ik wou het ook niet geloven en heb men eigen.zin.gedaan en slecht uitgespeeld ik heb myn paardje ondertussen by my staan maar hoe het allemaal verlopen is en wat het beestje dan allemaal voorheeft en bomproof verre van een.bom ja goeie raad blyf er weg

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:03

Er loopt nu een positief topic over op Verslag van de dag.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:24

Inmiddels ben ik niet meer zoekende, want ik heb gister een paard gekocht! Bij een particulier trouwens ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:37

Proficiat! Foto? :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:42

Gefeliciteerd! Jah ik ben ook wel benieuwd :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:43

Ik heb nog niet echt goede foto's, dus ik gebruik even de foto's uit de advertentie ;)

Afbeelding

Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:44

Wat een leukerd! Grappig dat roan achtige op z'n buik :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:56

Leuk dier Joyce, van harte! Quarter zag ik? 5 panel getest? Stond niet in de ad.

Vandaag eerste dag van NK in Stuifzand gehad. Vooral de ranch trail was superleuk om te zien! Morgen de rest van de onderdelen en mag ik zelf ook aan de bak. Zo maar m'n bed in dus :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:04

Succes morgen!

Vandaag voor het eerst een redelijk beginnetje naar het spinnen gemaakt met floor, ze word er zo hyper van geweldig vind ze het haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:13

Succes morgen Marije!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:14

Rije schreef:
Leuk dier Joyce, van harte! Quarter zag ik? 5 panel getest? Stond niet in de ad.

Vandaag eerste dag van NK in Stuifzand gehad. Vooral de ranch trail was superleuk om te zien! Morgen de rest van de onderdelen en mag ik zelf ook aan de bak. Zo maar m'n bed in dus :D

Dat was een van de eerste dingen waar ik naar vroeg ;) Maar beide ouders zijn 5 panel N/N

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:10

Wow wat een beauty... <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:17

Proficiat joyce ! Had hem ook zien staan ^^

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:18

joyce2 schreef:
Ik heb nog niet echt goede foto's, dus ik gebruik even de foto's uit de advertentie ;)

[ Image ]

[ Image ]

Gefeliciteerd met je aankoop! Leuk paard!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:22

Ik kwam net deze sporen tegen, zijn die goed denken jullie? Vind het jammer dat de foto's niet zo duidelijk zijn...
Link vergeten: http://westernstore.nl/index.php?dispat ... ct_id=1333
Verzend Arthurs westernstore eigenlijk?Dat kon niet duidelijk op de site vinden. En zijn ze betrouwbaar , ook met terugsturen mochten ze niet goed passen?

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:41

joyce2 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw wat een knap paard! :~

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:45

Had vandaag mijn 2e les, oooh Free'ke deed het geweldig! Was ons 3e ritje op mijn nieuwe weide en de nieuwe piste en wauw! Ik heb haar nog nooit zo goed weten lopen als vandaag. Zo relaxed en in balans! Ze begint meer en meer een echt westernpaard te worden <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:17

Metaxa: ik kan de wieltjes niet goed zien. Zelf zou ik voor klaverblad wieltjes gaan. Die zijn heel afgerond, stomp en vriendelijk.
Deze heb ik:
Afbeelding

Vandaag een lekker buitenritje gemaakt. Veel gestapt, want Jim had het warm. Dinsdag wordt hij geschoren.
Nog een stukje ruiterpad meegepakt. Of nou ja.... Het zand was niet eens meer te zien, het was drassig en zeiknat. Het wordt niet onderhouden. Jammer.
Desondanks toch wel lekker gereden. Jim was fris, ondanks zijn berenvel :):)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding