Paarden bij mij op stal staan, op een shet en een fjord na, allemaal al onder de dekens. Maar goed, die staan nog hele dagen buiten en in stal tocht het als de ziekte
Ik heb de mijne ook met deken gezet, volgens mij staat ze daar nu al een goede 3 weken mee. Wel maar eentje van 50 gram. Ik gebruik dekens om haar vacht kort te houden, ze kan namelijk heel erg zweten na het rijden en die dikke vacht doet daar geen goed aan. Daarnaast is het ook een mooi pluspunt dat ik nu iedere keer een witte merrie tevoorschijn tover vanonder die deken en dus heel wat minder tijd kwijt ben aan het poetsen
Kirrr
Geplaatst: 16-10-15 09:13
Ik gebruik al een hele maand dekens. De 2 paarden zonder dekens staan al dik in het haar. Dus als je het haar wil tegen gaan dan ben je al te laat vrees ik. Merrie die super kort in het haar blijft staat 's nachts met fleece en 100gram en overdag enkel de 100gr.
Mijn cremello staat vooral onder de dekens voor dezelfde reden als hierboven. Haar krijgt ie toch, maar dan is ie toch proper en droog .
Dekens houden sowieso geen haar tegen Haar groeit onder invloed van de mindering van daglicht. Dekens helpen wel een beetje natuurlijk, maar de natuur doet het meest.
swartbeessie
Geplaatst: 16-10-15 09:41
Stille meelezer gaat nu toch wat typen. Ja het gaat hard met de haartjes. Ik vind t er altijd wel tof uitzien, zo'n wintervacht...
Vind het altijd leuk om met jullie mee te spieken. Ben sinds januari geswitcht naar western, les in Wouden erg bij Beau Dandys (met veel plezier).
En gisteren overrompelt met de vraag of ik mee wil doen met de onderlinge wedstrijd! Heel spannend (en leuk). Ik ga ranchriding en horsemanship doen, dadelijk even googlen hoe dat eruit ziet
Hebben jullie tips? Ik heb nog twee lesjes om te oefenen. Denk dat ik van t weekend ergens nog n spijkershirt scoor ofzo (vind t toch wel leuk om t er 'net echt'uit te laten zien )
Ik denk dat het ook heel paard afhankelijk is. Mijn merrie krijgt toch echt wel een beetje winterhaar zonder deken. Maar met deken blijft ze precies in haar zomerhaar. Kennis werkt met het licht enorm lang te laten branden op stal.. hij vindt dan weer dat dat werkt.
Succes met de wedstrijd swartbeessie. Iemand van hier die dit weekend naar NK in Eersel gaat?
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 16-10-15 09:49
Spijkershirt zou ik niet doen... Beter een gewone nette blouse, zwarte bijvoorbeeld.
Horsemanship gaat vooral om jou als ruiter. Netjes zitten, juiste hulpen en goed reageren op wat je paard doet. Alles precies op de pion rijden. Vloeiende overgangen.
Ranchriding, is dat ranch pleasure? Daar moet je lekker voorwaarts rijden, geen jogjes en lopes dus.
Nee, ik heb Appaloosa en Arabieren NK in Stuifzand waar ik zelf rij en vrijwillig. Druk weekend dus
Voor mij helpt die deken toch ook erg goed. Ze krijgt nog wel haren maar vorig jaar was ze net een beer, kon mijn handen verstoppen in der vacht. Om dan nog maar te zwijgen hoe mijn fleece vesten/truien eruit zagen als ze begon te verharen
Ik ben morgen aanwezig op het NK in Eersel! We mochten met onze groep helaas niet meer inschrijven dus gaan we supporteren
Kan mij echt niet voorstellen dat ik jou al gezien heb Cintaria, hoewel wij volgens mij vaak op dezelfde plekken komen.
chriske
Geplaatst: 16-10-15 11:13
Leuk! Nou ik ben Chris, 19 jaar en rij sinds 2 jaar western. Ik ben er eigenlijk mee gestart omdat de lease pony van toen een western zadel had en dacht yes eindelijk, deze tak van de sport sprak me altijd wel aan maar nu had ik echt de kans om er meer van te leren. Helaas met dat paardje moeten stoppen, ben nu bezig mijn friese leasedame western te beleren en dat gaat beter dan verwacht! Heb om de 2 weken les, hopen volgend jaar ergens een keer voor de lol een onderlinge wedstrijd mee te pakken
Laatst op een dressuurwedstrijd, just for fun hihi voor ons als team eerste wedstrijd
Ik weet dus echt niet of ik er al een deken op moet gaan leggen. Hij mag van mij echt wel een beertje worden. Dat was hij ook toen ik hem kocht dit jaar. Maar ik weet dus niet wanneer ik hem moet helpen want zo veel wintervacht heeft hijdus nog niet aangemaakt.
Dan meld ik me ook maar eens als stille meelezer. Ik ben 50 en ben pas serieus gaan paardrijden na de aanschaf van ons paard. Mijn 2 volwassen dochters rijden al jaren. Onze ruin is een haflinger x paint en superlief. Ik heb regelmatig (western) les en omdat onze ruin gek is op springen ben ik ook springles gaan nemen. Trav is redelijk fluffy en heeft nu alleen een ongevoerde regendeken op. Hij staat overdag buiten en alleen snachts op stal.
Bedankt. 3 jaar geleden na 1x kijken gekocht en nog nooit 1 dag spijt gehad.
Paint_Lover
Geplaatst: 16-10-15 16:25
Welkom en wauw! Wat een prachtig paard!
Volgens mij heb ik mijzelf ook nog niet netjes voorgestel.... Dan nu nog maar even doen
Ik ben dus Lonneke, 34 jaar oud, getrouwd (14-02-2014, dik 2 weken voordat we verhuisde naar de VS), in het bezit van 2,5 paard (die 0,5 zit nog in mama's buik ), 2 honden en woon in de VS (upstate NY), we wonen hier vanwege mijn man zijn werk (engineer). We zijn hierheen verhuisd in Maart 2014 en was maar voor 1 jaar, dit werden er dus 2 en nu mss nog 6 maanden tot 1 jaar langer (als we willen), toen ik in Okt/Nov 2014 te horen kregen dat we nog n jaar langer bleven heb ik dus de beslissing gemaakt om dan ook een paard hier te gaan kopen want 3x in de week lessen was leuk maar ik miste wat....
Uiteindelijk is dat dus Jill (DG Dry Jill) geworden Mijn dressuurpaard in NL verkocht, mijn nu 4 jarige ruin (van 2011) aangehouden, uit de opfok gehaald (beleerd in Mei 2015) en die staat nu bij een vriendin in NL op stal en zij is hem rustigaan aan het oppakken. Dus zodra we weer in NL belanden kan ik met hem aan de slag.
Voordat ik hier kwam heb ik 25 jaar dressuur gereden, hier ben ik dus overgestapt naar western.
Jill heb ik eind Januari gekocht en het afgelopen showseizoen hebben we 5 shows gereden en best wel wat gewonnen....
Mijn rozettenwand:
En een 3 foto's van onze 1e show (gemaakt door n hele goede vriendin!)
Losrijden
In de ring:
En na onze klasses even onder de boom op de foto met wat rozetten:
Wow mooi paard cubalibre! Lijkt me ook erg leuk in Amerika!
Mijn Pre staat nu al onder 150 gr deken. Die komt uit t zuiden van Spanje en schoot ineens flink in de haren. Heb geen zin om te scheren dus hoop dat ik het binnen de perken kan houden.