[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:21

Jeetje Marlies. Hopelijk valt het morgen mee met de spierpijn.

Als het goed is komt er maandag een zadelpasser, dan kijken of er een zadel bij zit dat goed op Beau ligt. En waar ik ook goed in kan zitten, natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102550
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:24

Ik kan nu al bijna niets jongens. :')

Symke
Berichten: 835
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:51

Bellatrix schreef:
Ik kan nu al bijna niets jongens. :')


dat kan idd best pijn doen!
Vind het wel echt super stoer dat je weer opgestapt bent!

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:49

Jeetje Marlies, dat is schrikken! Ik vind het ook stoer dat je weer opgestapt bent! Heb je een warm bad genomen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102550
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:56

Ik heb geen bad haha! En ik stapte op omdat hij niet gemeen deed, ik ben niet bang voor Kato maar wel om te vallen...dus die 2e keer...tja, dan stap ik niet meer op.

Maar dat was meer omdat ik pijn had en er geen opstapje was...

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:14

Warme douche?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102550
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:34

Ja, straks na het eten...

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4171
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:15

Symke schreef:
Hebben jullie allemaal gewoon les in deze lockdown? Hier zit alles op slot :roll:

Had net het plan om nu heksje met verlof gaat lessen te gaan nemen op een western manege met lespaarden. Om wat bij te blijven maar hopelijk zelf ook te verbeteren!
Silver ranch wilde ik vragen, kent iemand die? Zitten in Makkinga meen ik.


In Oosterwolde, wat wil je precies weten? :)

Privelessen mogen volgens mij gewoon doorgaan inderdaad..

Noisy mooie set ook!

Jeetje Marlies dat is mooi balen! Hopelijk ben je morgen niet al te beurs en stijf :(:)

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:01

Les was weer leuk! Vandaag met een hand gereden. Ik voelde me gehandicapt :') en had geen idee wat ik met mijn vrije hand moest hahaha.

Ik had Dex vandaag. Leuk paard, lijkt ook erg veel op mijn lease paard. Zowel qua uiterlijk als innerlijk (liever lui dan moe)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102550
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:09

Oh Dex! _O-

Idd liever lui dan moe. := Was je niet kapot na de les?

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:51

Bellatrix schreef:
Oh Dex! _O-

Idd liever lui dan moe. := Was je niet kapot na de les?



Nee. Mijn lease paard is nog een graadje erger dan Dex, dus ik heb best een goede conditie :') Ik vond Dex ook best meevallen eigenlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102550
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 01:50

Misschien is ie vooruit gegaan.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:16

Bellatrix schreef:
Misschien is ie vooruit gegaan.


Zou kunnen. Maar ik geloof echt dat mijn lease paard erger is... Is niet te rijden zonder zweep, luistert pas na 20 minuten rijden iets meer naar mijn been. Is gewoon helemaal afgestompt.. :(

Hoe is het met jou?

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:22

Hoe is het met de spierpijn Marlies?

Frustrerend zulke paarden. Ik zou daar echt kriegel van worden. Jim had ook altijd de neiging om te plakken aan mijn been of hangen in mijn hand. Maar ben blij dat dat er wel uit is.
Van de week nog eens in de bak gereden en ik verbaas me er soms echt over hoe scherp hij is. Ik zat er een beetje wiebelig op, want nieuw zadel. En Jim was net zo wiebelig. Hak iets meer uitdrukken was stilstaan, zitbeen knobbel iets verleggen en we gingen de bocht om of in zijgangen de bak door. Super lief hoor, maar dat was toch een beetje onhandig :+
Maar wel grappig dat dat er inmiddels na meer dan een jaar rust gewoon allemaal nog op zit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102550
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:29

Vannacht geen oog dicht gedaan helaas.

Wat voor zadel heb je nu dan?

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:39

Nee, dat zal wel :(:)

Ik heb een Ghost Mandriana om te testen. Het zit tussen een zadel en bbp in. Het is nog wel even zoeken. Je voelt echt alles. En de ligging is ook even uitproberen. Het zat wel heel lekker en voor wat wij doen is dit volgens mij heel prima :j

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:44

Dat klinkt niet echt fijn. Mijn paard is ook best lui, maar niet zo. Ze is eigenlijk niet afgestompt, mits je zelf consequent bent. Maar elke keer probeert ze het eerst uit door niet te reageren. Dan moet je even boos worden en uiteindelijk gaat het wel. Het zal nooit een heet paard worden, maar wel werkbaar. Oh ja, op de zweep reageert ze eigenlijk gewoon niet. Een gewone tik levert geen enkele reactie op.
Maar afgelopen weekend was ik heel blij dat ik een zweep bij me had (anders had ik gewoon een teugel gebruikt), en toen kwam er wel reactie. Daar zat een verhaal aan vast. Ik ging met -7 op buitenrit. Tja, bak keihard en de zandpaden zijn dan tenminste vlak en dan kan ik stappen en draven. En we zouden een stuk langs de weg. Ik kon met het sukkelstapje niet veel aan haar merken, alleen dat ze wel behoefte had aan benen strekken, dat zou dus ergens flink draven worden. Op een zandpad waar wat bosjes naast het pad staan die groen blijven kwam ineens (tenminste ik zag het en herkende het, maar zit natuurlijk wel een stukje hoger dan het hoofd van mijn paard) een stuk zwart van een geheel zwarte koe tevoorschijn. Aangezien mijn paard nooit schrikt en eigenlijk een sulletje is langs de weg reed ik met een lang teugeltje zonder contact. Ze schrikt namelijk eigenlijk nooit. Nou, mevrouw stond op de achterbenen, draaide zich om en wilde wegsjezen. Ik snel ingegrepen en rij weer naar dat bosje. Vertoont dat gekke beest van mij hetzelfde gedrag. Tja, toen moest ik even mopperen en een tikje geven. Maar ze ging in de achteruit. Prima, dan keer ik je om en loop je maar 50m achteruit langs dat bosje. Dat wilde ze ook niet. Ik draai haar weer om en sta ondertussen weer flink ver van dat bosje. Afstappen kan ik doen, maar was ik niet van plan met deze kou. Er staat slechts een koe en ik kan me niet herinneren dat ze ooit zo gedaan heeft. Dus teugels op standje kort, tik met zweep en been er bij. Dus we draven weer naar dat bosje, paard voelde aan of ze zo weer om kon draaien en weg kon sjezen, dus ik was alert, en mevrouw stopt weer. Maar omdraaien lukte haar niet. Dus weer in de achteruit. Ik weer been er bij en toen waren we weer naast de koe. Mevrouw bleef weer staan, helemaal stijf van adrenaline, maar ze stond stil. Ik haar toespreken van toe maar en teugels ietsjes losser zodat ze kon voelen dat wegrennen niet zou helpen, maar dat we nu toch echt verder moeten. Op dat moment doet die koe haar kop omhoog en ineens een zucht bij mijn paard van 'oh het is maar een koe'. En ze stapt er (nog wel wat gespannen) langs. Op de terugweg snurkte ze ook nog even naar de koe, maar konden we weer gewoon sullig er langs.
De wind stond zodanig dat mijn paard nooit de koe heeft kunnen ruiken. Waarschijnlijk heeft ze dat zwarte voor een beer aan gezien. Ik was achteraf enorm blij dat er toch nog eens wat leven in haar zat en ik heb geen moment gedacht dat ik er af zou vallen. En kennelijk werkt het instinct ook nog goed. :D

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:00

Ik werd vannacht ook wakker van de 'spierpijn' :') En dan ben ik niet eens gevallen, oops. Fijn hoor zo'n lichaam.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:03

Cliënten "rijden" ook weleens op hem. Ik denk dat daar het afstompen vandaan komt. En natuurlijk zijn karakter; hij is nou eenmaal zo. Doet geen vlieg kwaad, is niet druk of panisch te krijgen. En dat vond ik wel heel erg belangrijk toen ik het rijden weer oppakte. Liever een traag paard dan een heet paard. Daarvoor ben ik een te grote schijtluis :')
Maar het is inderdaad wel jammer en soms ook behoorlijk frustrerend haha.
Al zitten er ook echt wel goede stukken tussen. Probleem is alleen nu dat hij automatisch aan de teugel gaat lopen, en dan dus vooral in de zen modus zit...

Voor het stuk aan de teugel lopen was het echt wel beter. Dan had hij zijn hoofd omhoog, even wat overgangen rijden en na 20 minuten had ik geen zweep meer nodig.

Dus ja.. erg jammer dat hij aan de teugel gaat :')



@Marlies: kan ik me voorstellen! Straks weer een warme douche?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102550
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:09

En luier paard kost meer energie. :') Maar ik denk idd ook dat ik liever een luier paard onder mijn kont heb dan zo'n heethoofd. :') Vroeger zou ik wat anders gezegd hebben maar tegenwoordig ben ik een stuk voorzichtiger...

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:17

Oh maar een heethoofd hoef ik ook niet :D
Wel gewoon een brave en rustige. Maar dus wel scherp op mijn hulpen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102550
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:19

Ja, dat laatste zijn we met Kato ook nog erg mee bezig. :j

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:23

Ja heeft mij ook jaaaaren geduurd haha. Maar wel fijn als het dan eindelijk lukt. Als dat eenmaal in het systeem zit, dan is dat zo fijn!

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:28


Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:44

Heb ik ook hoor Marlies, liever een lui paard dan een heet paard :D