[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:54

Ik heet in het echt ook Amanda :j :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:13

Super, zo maakt het ook wat makkelijker als je je echte naam gebruikt :P

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:25

Jup thats my real name :D

Ik zit in Eindhoven Amanda. Het meeste is een eind met de trailer en ik heb een paar jaar geleden gele ritten naar Genk belgie gedaan voor les en dat was zo vermoeiend.
Klein eindje een keer in de zo veel tijd vind ik niet erg maarja. En dan het liefst iets van trail en de basis gewoon

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:42

Dat is helaas uit de richting, anders had je bij ons aan kunnen sluiten.
Jouw regio weet ik verder ook niemand dan Wendy inderdaad.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:26

Weet iemand of je ook kunt lessen bij Rieky? Dat vroeg iemand me laatst maar ik weet het niet.

Ik woon in de buurt van Eindhoven en les ook bij Wendy. Ik vind het wel te doen. Je bent wel een paar uur kwijt maar dat heb ik er wel voor over.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:30

Ik weet van n aantal jaren geleden (toen Rieky bij ons op mijn toenmalige stalling was) dat ze ook lessen gaf, prijs per les was toen €45 want heb dat toen aan dr gevraagd omdat ik toen al eens het western rijden wilde proberen....

Nu zit ik er aan te denken om haar eens n mail te sturen met de vraag of ze nog plek heeft voor les klanten enz.

Want als ik terug in NL ben wil ik wel ergens gaan lessen dus ben nu al rustigaan op zoek. Weet dat er n pleasure trainster zit in de omgeving van Eersel, ben daar al wezen kijken maar zij was voor mij niet helemaal wat ik zocht. Ze geeft zowel les op haar paarden maar je kan er ook gewoon heen met je eigen paard.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:57

Zsazsa ik ben ook benieuwd naar Rieky! Waar woon jij als ik vragen mag :D?
En waar zit Wendy?
Edit: ff opgezocht maar ze zit in Escharen, onder Nijmegen. Dat zou veel tijd toch kosten hoor! Dan zou Vorstenbosch veel dichter bij zijn

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:35

voor de basis kun je evt ook naar jurgen pouls gaan in grathem, is makkelijk te rijden over de snelweg

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:55

Pff ik ben zo geirriteerd, heb ik 3 weken geleden een pad besteld bij Kramer. Ik krijg m'n andere bestellingen aan en een brief dat de pad wordt nageleverd. Bel ik daarstraks naar kramer om te vragen waar hij blijft, is hij niet meer te verkrijgen en is m'n geld teruggestort |o Fijn dat ze het even laten weten >;)

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:07

Trouwens, legt iemand al dekens op? Ik hoor van alle kanten dat ik al een deken op moet leggen. Mijn ruin krijgt er wss geen, aangezien hij nu al een teddybeertje is. Maar Free krijgt heel weinig winterhaar en ik dacht er aan om mss al een 0gram regendeken op te leggen, op dagen zoals vandaag en nog te wachten tot de échte winter eraan komt. Wat doen jullie?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:25

Djura99 schreef:
Trouwens, legt iemand al dekens op? Ik hoor van alle kanten dat ik al een deken op moet leggen. Mijn ruin krijgt er wss geen, aangezien hij nu al een teddybeertje is. Maar Free krijgt heel weinig winterhaar en ik dacht er aan om mss al een 0gram regendeken op te leggen, op dagen zoals vandaag en nog te wachten tot de échte winter eraan komt. Wat doen jullie?

Daar ben ik ook benieuwd naar, heb niet echt het idee dat mijn paard al flink in zijn wintervacht komt..

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:31

Geen van de manege paarden draagt al dekens, maar weet niet of ze die nog in de winter krijgen of dat ze dat helemaal niet doen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:33

Daan zit echt al behoorlijk in z'n wintervacht. Ineens. Die heeft nu nog een 0-grams regendeken op maar krijgt morgen z'n winterdeken op (200 gr) Maar het is maar net wat je ermee wilt. Zonder deken kan met een gezond paard ook prima hoor :j

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:38

Rije, dat je dat durft te filmen met je telefoon! Ik zou veel te bang zijn dat ik 'm laat vallen :P

Djura, wat raar van Kramer zeg... Niet netjes dat ze dat niet laten weten!

Lola heeft al een deken om, maar die is vorige week geschoren dus dat is wel logisch^^
Jody heeft ook een deken om omdat ze anders een te dikke vacht krijgt :)

Als je paard nog geen dikke vacht heeft en niet snel bezweet is oid kan je denk ik best nog wel even wachten.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:08

Mijne lijkt nu op n smurf...

Staat met sleazy en 200gr deken op

Zo dus:
Afbeelding

Zonder ziet ze er zo uit:

Afbeelding

Maar nu moet ik wel zeggen dat we hier s'nachts n graad of 2 hebben en vanaf vrijdag kans op natte sneeuw :brr:

Ik heb laatst ook n stukje gefilmt met mn telefoon, zo leuk om te doen maar soms niet echt makkelijk ;)

Ik had bij mn laatste show mn showbridle gebroken (nou ja, de haak vd buckle schoot ineens los) dus contact met fabrikant opgenomen gezien t mijn showbridle is en ik die nog maar 5x gebruikt had.... Na wat over en weer gemail kreeg ik de optie om n nieuwe uit te zoeken tot $99,99 (huidige bridle heeft me $69,99 gekost) en gister de bevestiging gekregen dat hij onderweg is :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:53

De mijne is teddy en staat nog zonder deken. Dinsdag ga ik hem scheren. Helemaal. En dan gaat er natuurlijk wel een deken op :j

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:35

Waarom is die sleazy eig ? :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:08

Die van mij heb ik net een regendeken op gedaan (binnenkant wel fleece), vandaag dus nog zonder gestaan, en ze moest wat rillen bij het binnen zetten om warm te worden. Nog niet zo erg, maar aangezien ze nog niet helemaal fit is, wil ik niet dat ze alle energie moet gebruiken om warm te blijven.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:19

Frizzle heeft dag en nacht een regen deken en pebbles overdag een staldeken met regendeken en in de avond alleen een stal deken. Hij heeft zijn goeie deken over de rug gescheurd en de regen deken die hij nu heeft is niet bepaald water dicht vandaar overdag de staldeken eronder.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:41

Denk dat het er helemaal aan ligt wat je precies wilt met je paard. Als je hem gewoon teddybeer wilt laten worden, kan je hem prima zonder deken laten staan. Maar als je hem liever wat korter in het haar wilt houden, of als je het idee hebt dat hij last heeft van de kou, dan zou ik alvast eens kijken naar een dekentje.

Bij ons hebben sommige paarden een regendeken op, sommigen hebben niets op en sommige paarden hebben al wat lichte dekentjes op. De recreatiepaarden en de wat soberder rassen hebben bijna geen van allen iets op en de paarden die wat fanatieker worden gereden beginnen nu allemaal dekens op te krijgen. Hier en daar wordt ook al geschoren.

Guus heeft nu trouwens een regendeken om, volgens mij gevoerd met fleece, maar hij krijgt ook echt last van het natte en frisse weer (en hij begint ook al een klein beetje fluffy te worden, haha).

Edit: domme typo
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 15-10-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:46

Mijn paard heeft geen dekens nooit gehad ook... alleen een sleezy de nacht voor wedstrijden

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:47

Met een schimmel?! Gaat dat goed? :=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:19

Sleazy is van lycra wat er bij mijn dame voor zorgt dat ook haar hals lekker warm blijft, heb ik opgelegd aangezien ze het met de nachtvorst hier echt koud had (koude oren!), verder zorgt het er ook voor dat haar manen aan 1 kant blijven liggen (bijkomend voordeel ;) )

Edit: bij ons op stal zitten de ramen er ook nog niet in (na as weekend gaan die erin) dus ook dat maakt t best koud op stal!

Hier dus n paard dat geen wintervacht krijgt, dan moet je wel met dekens werken en met de aanstaande winter hier (en het feit dat t dan n graad of -27 kan worden) wil ik haar niet ziek hebben (+ ze is dragend dus daarmee wil ik al helemaal geen risico's lopen).

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:15

Zo dank u voor je uitleg , vroeg het mij al een hele tijd af :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 02:04

Graag gedaan! Ik vind sleazy's geweldig :D