[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:36

xDenies schreef:
De tijd op stal en dergelijke was wel degelijk door de overheid. In 1e instantie mocht niemand komen vanwege de totale lockdown maar omdat paardenverzorging altijd doorgaat werd er een uitzondering gemaakt. Net als het rijden.

Zeker, maar dan mag je het toch nog wel een uitdaging vinden?
En ik kan me ook heel goed voorstellen dat je met veel mensen op een stal daar een rooster voor moet maken. Maar dan is het nog wel lastig en ben ik blij dat ik daar geen last van heb. :j

Iedereen de kerstdagen overleefd?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 09:38

Jahoor. :)

Jij ook?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:39

Ja maar het was wel gekkenhuis hier. 1e kerstdag mijn familie over de vloer, 2e kerstdag de familie van mijn partner. Wat een drukte %)
We hebben onszelf voor volgend jaar maar vast bij hen uitgenodigd _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 09:40

Heel slim. :D
Ik zat gister bij Maureen thuis met nog een andere bokker. Spelletjes en gourmetten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:46

Oh gezellig! Wij hebben ook gegourmet inderdaad. Gister dan. Leuk met de 2 kleinkids.
En zaterdag hadden we een soort van hapjes/tapas/buffet. Iedereen heeft wat gemaakt. En we hebben spelletjes gedaan.
Het was ook super gezellig hoor. Maar wat een werk. En het hele huis ruikt naar gourmet :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 09:52

Ja, dat is dan weer een nadeel van gourmetten. :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:26

Daihyo schreef:
xDenies schreef:
De tijd op stal en dergelijke was wel degelijk door de overheid. In 1e instantie mocht niemand komen vanwege de totale lockdown maar omdat paardenverzorging altijd doorgaat werd er een uitzondering gemaakt. Net als het rijden.

Zeker, maar dan mag je het toch nog wel een uitdaging vinden?
En ik kan me ook heel goed voorstellen dat je met veel mensen op een stal daar een rooster voor moet maken. Maar dan is het nog wel lastig en ben ik blij dat ik daar geen last van heb. :j

Iedereen de kerstdagen overleefd?

Ik reageerde ook niet op of iemand het wel of geen uitdaging mag vinden :) Er werd gezegd dat stallen dit zelf bepalen en dat klopt niet. Nu valt het allemaal wel mee, maar met de eerste lockdown was het best pittig met alle gekke regels. KNHS heeft zich toch goed in de bres gegooid.

Hier niets bijzonders, tis weer voorbij. Nu eerst met de jongste naar de kliniek :( en fingers crossed voor oud&nieuw.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:06

Ik had nog een setje onder de kerstboom <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 21:07

Mooi!! :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:13

Ooh die zijn leuk! Welke pad is dat? Ik ben veelal steevast bij Classic Equine maar vind ze al een tijd niet meer zo leuk de nieuwe ..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:56

Mooi Noisy! :D

Hier vanavond op mijn lease paard gereden, ging wel prima. Morgenavond naar Wendy. Benieuwd welk paard ze nu voor me heeft!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 22:14

Leuk, vertel je weer even hoe het ging?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:46

Ja doe ik! :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:52

Ik heb ook straks les!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 09:59

Succes!

Ik ga zo een klein rondje bos met stalgenootje...

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:00

Hebben jullie allemaal gewoon les in deze lockdown? Hier zit alles op slot :roll:

Had net het plan om nu heksje met verlof gaat lessen te gaan nemen op een western manege met lespaarden. Om wat bij te blijven maar hopelijk zelf ook te verbeteren!
Silver ranch wilde ik vragen, kent iemand die? Zitten in Makkinga meen ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:04

Ik ben in mijn ééntje in de bak (of iig vrij alleen), op mijn eigen paard met een instructrice op afstand, zou niet weten waarom dat niet mag? :P Privé stal overigens.

Silver Ranch ken ik alleen van naam

Geniet ervan Bellatrix!

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:07

xDenies schreef:
Ik ben in mijn ééntje in de bak (of iig vrij alleen), op mijn eigen paard met een instructrice op afstand, zou niet weten waarom dat niet mag? :P Privé stal overigens.

Silver Ranch ken ik alleen van naam

Geniet ervan Bellatrix!

Van mij mag je natuurlijk!
Maar onze vereniging mag niks en op de pension stal waar mijn dochter tijdelijk met haar paard staat, ook privé, mogen ook geen lessen gegeven worden, alleen zelf rijden
Dus vandaar dat ik het me afvroeg

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 10:13

Silver Ranch ben ik een keer met Bokt geweest. Misschien dat de gewone groepslessen anders zijn hoor maar wij moesten constant op de cirkel rijden en mochten niet rechtuit of voor onszelf. Maar we hadden er ook een paar echte beginners bij dus misschien was dat de reden. Ze hebben wel leuke paarden.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:15

Bellatrix schreef:
Silver Ranch ben ik een keer met Bokt geweest. Misschien dat de gewone groepslessen anders zijn hoor maar wij moesten constant op de cirkel rijden en mochten niet rechtuit of voor onszelf. Maar we hadden er ook een paar echte beginners bij dus misschien was dat de reden. Ze hebben wel leuke paarden.

Dankjewel voor je ervaring Bellatrix, wilde sowieso eerst proefles doen om te kijken of het wat is
Leuke paarden is al super!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:16

Wendy geeft aan dat privé lessen wel gewoon mogen. Bij mij op stal trouwens ook, maar daar rijden zoveel mensen, dat privé lessen niet te doen zijn.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:31

xDenies schreef:
Ooh die zijn leuk! Welke pad is dat? Ik ben veelal steevast bij Classic Equine maar vind ze al een tijd niet meer zo leuk de nieuwe ..

Die pad, en de beschermers ook, komen van Kramer. Super fijne pad want hij is mooi anatomisch gevormd. Hij is er ook in bruin/beige. Ik zit nog in twijfel of ik die ook zal kopen want hij is zo fijn.
Die beschermers had ik voor mezelf onder de boom gelegd en zat zwaar te twijfelen om ze terug te sturen omdat de beschermers die ik van Arthur heb zo fijn zijn en ik daar wel een 2e setje van wilde én ik dacht dat deze qua kleur niet zouden passen. Blij dat ik dat niet heb gedaan joh! *D

Ik wil ook weer lessen of gewoon in een goede en vooral droge bak kunnen rijden. Dat gespetter ben ik nu wel klaar mee

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 14:41

Ik heb net mijn voorlopig laatste buitenritje doordeweeks gemaakt. Ik ga vanaf maandag weer fulltime werken dus kan ik niet overdag naar stal.

Was een onvergetelijk ritje zeg maar. :+

Ik was met een stalgenootje samen, wij gaan vaker samen. Op het pad waar we normaal draven liepen nu 2 mensen met loslopende honden...dus wij er maar gewoon achteraan stappen. En voor ik het wist lag ik op de grond. Kato zag een eekhoorn. En dus zag ik de grond. Hij schrok er zo van dat hij 380 graden draaide en die zag ik niet aankomen...

Maar dan kan ik er dus niet meer op met mijn spierkracht verlies...dus ernaast gelopen tot ik een hek zag. Daarnaast geparkeerd en opgestapt. Maar nog geen 100m verder gaat het paard van mij stalgenootje ineens galopperen...niet kei hard maar Kato ging er achteraan en omdat dat onverwacht was hing ik al wat naar de zijkant...stalgenootje stuurt haar paard de volte op en Kato volgde maar de bocht was te scherp dus daar ging ik weer. :\ Nu viel ik veel harder en ook nog eens op dezelfde kant. Stalgenootje bleef zitten maar is afgestapt en we zij naar huis gelopen.

Ik heb overal (spier) pijn. Ik moest nog boodschappen doen dus ik liep als een bejaarde achter dat karretje. :') Nu eindelijk thuis...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:16

Symke schreef:
Van mij mag je natuurlijk!
Maar onze vereniging mag niks en op de pension stal waar mijn dochter tijdelijk met haar paard staat, ook privé, mogen ook geen lessen gegeven worden, alleen zelf rijden
Dus vandaar dat ik het me afvroeg

Haha nee snap ik, maar ik zou het niet weten. Ik heb iig les gehad haha :P

Noisy schreef:
Die pad, en de beschermers ook, komen van Kramer. Super fijne pad want hij is mooi anatomisch gevormd. Hij is er ook in bruin/beige. Ik zit nog in twijfel of ik die ook zal kopen want hij is zo fijn.
Die beschermers had ik voor mezelf onder de boom gelegd en zat zwaar te twijfelen om ze terug te sturen omdat de beschermers die ik van Arthur heb zo fijn zijn en ik daar wel een 2e setje van wilde én ik dacht dat deze qua kleur niet zouden passen. Blij dat ik dat niet heb gedaan joh! *D

Ik wil ook weer lessen of gewoon in een goede en vooral droge bak kunnen rijden. Dat gespetter ben ik nu wel klaar mee

Van Kramer! Dat had ik niet gedacht. Zou zo één wel eens in het echt willen zien. Niet dat ik Kramer niet vertrouw want ik heb er heerlijke jassen en dergelijke van .. maar de pads ben ik toch een beetje moeilijk mee :P Afwijken van Classic Equine :')

Bellatrix schreef:
Ik heb net mijn voorlopig laatste buitenritje doordeweeks gemaakt. Ik ga vanaf maandag weer fulltime werken dus kan ik niet overdag naar stal.

Was een onvergetelijk ritje zeg maar. :+

Ik was met een stalgenootje samen, wij gaan vaker samen. Op het pad waar we normaal draven liepen nu 2 mensen met loslopende honden...dus wij er maar gewoon achteraan stappen. En voor ik het wist lag ik op de grond. Kato zag een eekhoorn. En dus zag ik de grond. Hij schrok er zo van dat hij 380 graden draaide en die zag ik niet aankomen...

Maar dan kan ik er dus niet meer op met mijn spierkracht verlies...dus ernaast gelopen tot ik een hek zag. Daarnaast geparkeerd en opgestapt. Maar nog geen 100m verder gaat het paard van mij stalgenootje ineens galopperen...niet kei hard maar Kato ging er achteraan en omdat dat onverwacht was hing ik al wat naar de zijkant...stalgenootje stuurt haar paard de volte op en Kato volgde maar de bocht was te scherp dus daar ging ik weer. : Nu viel ik veel harder en ook nog eens op dezelfde kant. Stalgenootje bleef zitten maar is afgestapt en we zij naar huis gelopen.

Ik heb overal (spier) pijn. Ik moest nog boodschappen doen dus ik liep als een bejaarde achter dat karretje. :') Nu eindelijk thuis...

Jeetje zeg .. dat is ook niks! Lekker einde van het jaar :P Succes met werken!

Ik heb heel fijn les gehad, ben nu helemaal kapot - maar dat was te verwachten :Y)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:20

Jeetje Marlies. Warme douche en hopen dat het morgen minder is :(:)