[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:52

Pff 50€ voor niets :(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:05

Morgen les van Alice en vandaag even gereden met bareback pad. Lieve arab-ezelsoortjes <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:12

Haha zo schattig ! Nig lang eig. He :p

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:14

Welkom aan de nieuwe mensen! :)

Dit weekend heb ik normaal weer les :D Werd weer eens tijd :) Het wordt weer steeds kouder en mijn merrie krijgt een steeds korter lontje :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:25

Ik heb morgen les op een nieuwe merrie (voor mij toch). Hopelijk lukt dat .. :P

En inderdaad kouder. Kortere dagen en korter lontje. Vind ik zo vreselijk. En betrap mij erop met hoe "ouder" ik wordt , hoe sneller ik ervoor schrik krijg .. :(

Wat doet die van jou ? :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:26

Hoe gaat het trouwens met je nieuwe aanwinst ? ^^

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:29

Poeh, wat een hoop gekletst in dit topic zeg!

CubaLibre, ontzettend leuk dat je ook meekletst, ik vind je topics altijd ongelooflijk gaaf om te zien. De Californische stijl trekt me wel, ondanks dat je die in Nederland bijna niet ziet. Voor mijn gevoel is het een mix tussen de bij ons meer algemene westernstijl en de klassieke dressuur, en die mix vind ik echt perfect. Ik wou dat er bij ons meer over bekend was. Kan jij wellicht wat toelichten in welke opzichten de stijlen in jouw ogen van elkaar verschillen? Je hebt je paard ook echt prettig aan het lopen, mooi om te zien hoor.

Leuk filmpje, Marije! :D Ik mis Daantje stiekem af en toe wel een beetje hoor <3

Hier eindelijk een westernzadel aan de outfit toegevoegd :D Het lijkt al net echt!
Afbeelding

Uiteindelijk is dit zadel bedoeld om op mijn (nu nog niet ingereden) arab mee te gaan rijden, dus die moest het uiteraard ontgelden om ook even model te staan :=

Afbeelding

Afbeelding

En straks in de herfstvakantie weer tijd voor een lesje :D Ik heb er zin in, want kan zo onderhand wel weer een nieuw lesje gebruiken; ben door mijn oefenmateriaal heen op het moment.

Ik moet wel zeggen... ik pak nu langzaam de western weer op na een jaartje dressuur weer te hebben gereden tussendoor en.... volgens mij heb ik nu veel meer moeite met de westernteugels dan eerst _O- onze haf is nog best onrustig in haar hoofdhouding en ik heb het gevoel dat ik de teugels maar blijf verpakken en daardoor telkens het fijne contact verlies.

Weet niet zo goed of ik nu door moet zetten of gewoon lui zijn en mijn dressuurteugels er weer aan knuppen :') Best lastig hoor. Hebben jullie dat niet?
Kan ook zijn dat het er aan ligt dat de teugels voor haar net aan de lange kant zijn (maar niet voor m'n arab straks dus wil er ook niks af knippen), en ik telkens bang ben met verpakken dat ze op de grond komen, haha.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:35

Ik woon in Drenthe en zou graag eens een western les proberen.
Waar kan dit? :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:37

Ze komen niet zo gauw op de grond hoor... en zo ja, ze kan er toch niet op gaan staan dus geen probleem dan toch? Van mij zijn ook vrij lang maar vind ik juist wel lekker.

Is het een bf? Mish wordt er gelijk volwassen van :)) En Daantje wil je vast wel weer 's een paar rondjes door de bak dragen hoor! Wees welkom! :)

Hier nauwelijks last van kort lontje gelukkig. Maar Daan staat dan ook 24/7 buiten. Natuur en weersveranderingen doen hem niks, scheelt echt. Alleen plotselinge ritselblaadjes zijn soms even tricky. Maar dan loopt ie tenminste lekker door :))

Nieke: in Koekange zit Paulette Zorn. Bel haar maar eens: www.equidact.nl

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:38

Thanks!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:06

Paulette Zorn is een echte aanrader. Als je de kans hebt... ik ben van haar in slechts een paar lessen een drie keer betere ruiter geworden dan ik ooit daarvoor geweest ben. Heb zoveel leren voelen en doen van haar.

Haha ja is een Barefoot Arizona inderdaad, goed gezien. Ze wordt al volwassen he! Van de week voor het eerst een paar korte rondjes aan de longe gestapt. :):) Echt gaaf om dat soort dingen voor het eerst met haar mee te maken. Ze doet het zo knap.
Als ik weer eens in de buurt ben kom ik zeker buurten! :D Zou leuk zijn om weer eens langs te komen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:08

Doen! :j

Dan is Mish zo langzamerhand ook wel toe aan het in hand werk zeker! Zou ik zeker doen, wordt ze lekker makkelijk van :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:09

Ik heb ook nog steeds moeite met teugels hoor Aleeneh! Waarom ga je niet nog even een tijdje met gesloten teugels rijden, tot de hoofd/halshouding wat meer bevestigd is en doe je daarna weer de split reins eraan?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:21

@ Aleeneh dat probleem met de teugels heb ik ook! Zeer herkenbaar.Is even wennen denk ik.

De paarden die ik rij hebben niet een ander karakter door het herfst weer ofzo, gelukkig maar!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:14

xLaraaj schreef:
Ik heb morgen les op een nieuwe merrie (voor mij toch). Hopelijk lukt dat .. :P

En inderdaad kouder. Kortere dagen en korter lontje. Vind ik zo vreselijk. En betrap mij erop met hoe "ouder" ik wordt , hoe sneller ik ervoor schrik krijg .. :(

Wat doet die van jou ? :P

haha, de mijne is een racket :') Ze zal niet gemeen doen, maar af en toe (of heel de tijd, tis een merrie, hangt van de dag af :') ) komen er wel eens vreugdebokjes en -sprongetjes van. Ach ja, vind het wel grappig meestal :')

En met Miro is alles goed! Hij eet zijn buikje rond en met zijn arrogant koppie draait hij iedereen rond zijn vinger :') Behalve Free, die heeft het niet zo op stippels denk ik :')

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:17

Aleeneh schreef:
Weet niet zo goed of ik nu door moet zetten of gewoon lui zijn en mijn dressuurteugels er weer aan knuppen :') Best lastig hoor. Hebben jullie dat niet?
Kan ook zijn dat het er aan ligt dat de teugels voor haar net aan de lange kant zijn (maar niet voor m'n arab straks dus wil er ook niks af knippen), en ik telkens bang ben met verpakken dat ze op de grond komen, haha.

Ik rij met touwteugels. Ik begin niet eens aan split reins :') Mss later, als haar hoofdhouding beter is :)
Kan je dat niet doen? Eventjes zo'n gewone teugels rijden totdat je het weer een beetje gewoon begint te worden en dan je split reins? :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:37

Bedankt allemaal!

Wat jammer van je sporen, Lara... -O-
Kun je ze niet terugbrengen?

Leuk filmpje Rije! Heb je die met een gopro gemaakt?

Succes morgen Lara! Komt vast goed :D

Wat een leuke paardjes Aleeneh! Mooi zadel ook :)

Hier ook geen last van kortje lontjes. Zowel Lola als Jody is heel koel in haar hoofd gelukkig!!

In het begin had ik ook moeite met mijn teugels, ik liet ze ook regelmatig vallen :o Maar dat was gewoon een kwestie van wennen :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:39

Char_lotte schreef:
Leuk filmpje Rije! Heb je die met een gopro gemaakt?

Ziet het er zo professioneel uit? :7 Neuh even op 1 handje en telefoon in de andere hand :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:50

Haha grappig, al die herkenning met die teugels. Denk dat ik dat inderdaad maar doe. Lekker even het micklemhoofdstel eraan houden - daar loopt ze ook beter en rustiger op dan het westernhoofdstel nu. Stabieler enzo.

Rije, we zijn al een poosje Mish aan het oppakken met werk aan de hand. Gewoon begonnen met vijf minuutjes per keer ofzo en soms eventjes langer. We wandelen regelmatig stukken met haar door de omgeving, lekker aan alles wennen. Recent zijn we ook met haar in de bak dingetjes aan het doen gegaan. Keertje losgewerkt paar minuutjes, soms aan de hand oefenen met voorwaarts, achterwaarts, zijwaarts, wijken voor druk... beetje de basis. Commando's erop zetten, goed volgen aan de hand... Zijn veel leuke dingen die je met een jong paard kunt doen hoor :D Ik denk dat inrijden op deze manier echt nog maar een ministapje extra is.

Ik bedoel, zadels kent ze ook al dus... en goed ook _O-
Afbeelding

Nog even en ik kan ook meekletsen in het Western Arabs topic :Y)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:54

Wil wel ook weten wat juist het verschil is in de 2 stijlen ..

Mooi zadel Aleeneh (weet je naam niet meer .. ) staat echt super op je arabje !
En ik had het ook wel met die lange aparte teugels :P

Nou de winkel is 1u30 rijden .. :/

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:08

Mag ik me hier ook weer melden? :o
Was het hele topic uit het oog verloren :+

Aleeneh: je mag ook een keer op Jim komen rijden hoor :D
Mish ziet er goed uit! En het zadel past ook prima bij Olina :D

Ik vind Paulette ook heel fijn. Heb ook nog les van Karel Bauer. Die combi is echt super!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:10

Voor mij ook heul lang geleden dat ik hier geweest ben haha. Ik zou ook eens graag les hebben van een goede intructeur maar in Brabant zit er gewoon niet heel erg veel. Ja In Vorstenbosch maar weet niet of het wat is en het zal wel flink aan de prijs zijn...
En ook die snuffelstage lijkt me leuk Rije maar ook dat is weer ver weg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:12

Waar in Brabant zit jij Marlou?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:18

Amanda schreef:
Mag ik me hier ook weer melden? :o
Was het hele topic uit het oog verloren :+

Aleeneh: je mag ook een keer op Jim komen rijden hoor :D
Mish ziet er goed uit! En het zadel past ook prima bij Olina :D

Ik vind Paulette ook heel fijn. Heb ook nog les van Karel Bauer. Die combi is echt super!

Tuurlijk mag dat! :D

Haha die onthoud ik! Als ik ooit een keer in de buurt ben dan kom ik wel een dagje buurten :Y)

Ik heb Daantje vorig jaar bijgereden totdat ik naar Hengelo verhuisde, vandaar; is heel gek om er nu ineens helemaal nooit meer te zijn. Mis m'n andere bijrijdpaard ook wel...maar soms ook weer helemaal niet _O- wat een karaktertje was dat!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:53

Welkom terug amanda en marlou! :D zijn dit jullie echte namen ook ?

Gisteren les gehad op een ander paardje waar ik nu altijd les mee ga hebben. Een merrie kruising paint en ? Super leuk paardje waar ik heel veel van ga leren. Ze is super gevoelig en als ik iets niet goed aangeef of juist te veel laat ze het mij goed weten :P