[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:55

Ja maar misschien is dat wel beter.
Francis is natuurlijk echt begaan met Fly. Je kan die nieuws lezers wel de oproep laten voorlezen maar dan denk ik niet dat er echte emoties van het beeld springen. En ik denk dat je dat wel nodig heb.
(ik zeg elke keer wel Francis maar dat kan natuurlijk ook iemand anders van de zoek groep zijn.)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:57

En, wie gaat schrijven? Ik denk niet dat het helemaal in hun 'format' past maar misschien kunnen ze ons toch (verder) helpen. Ik ben zelf niet zo goed in het verwoorden van dingen dus wie wil?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:59

Je kan volgens mij ook bellen. Dat is een stuk vlugger.
Maar moeten we niet eerst een reactie van Francis afwachten? Het gaat toch meer en deel om haar.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:08

Mocht Francis andere reden hebben waarom zij dit niet wil dan kan ze dit misschien per PB duidelijk maken.....
Ik zou zeker even op haar reactie wachten, soms is er een reden voor iets Bloos

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:12

Maar wie zegt dat de oude eigenaar van Fly haar nog steeds heeft? Misschien is ze al verkocht aan iemand die juist keihard zn best ervoor doet om het paardje op te knappen. Denk je niet dat een tv programma dan heel raar op zoiemand over zou komen? Ik denk niet dat ik er blij mee zou zijn. Natuurlijk wordt er in zo'n programma dan niet gezegd dat de eigenaar waarvan ze nu miss is, haar zo verwaarloosd heeft, maar iedereen weet hoe mensen denken en praten.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:17

Nee, niet als je het brengt zoals het is. Het is alleen de bedoeling dat er bekend wordt of het goed is met haar. Dan zou je ook de flyers etc niet meer moeten versturen. En dan nog zou bij mij de vraag rijzen: wie vind ik belangrijker, het paard of een evt nieuwe eigenaar die evt op de teentjes getrapt zou zijn?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:21

Daar ben ik het niet met je eens LA.
Francis wil alleen maar weten waar Fly nu is en hoe het met haar gaat.
Mocht ze dus doorverkocht zijn naar iemand die wel echt haar best voor haar doet heb je juist kans dat ze zullen reageren omdat ze het beste met Fly voor hebben. Als Francis laat weten dat wanneer ze nu goed zit ze er vrede mee heeft zullen mensen volgens mij niet zoiets hebben van "ik heb haar, maar zeg niets".

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 14:23

Ok... Aan de ene kant wil ik natuurlijk liever gister als vandaag weten waar Fly is...
Aan de andere kant, ja...ik ben misschien wat te voorzichtig en afwachtend, maar niet zonder rede...
Ik heb ook sterk het gevoel van "ze zien me aankomen met m'n verhaal..." En wat wil ik als we ze gevonden hebben en ze zijn nog gewoon van de eigenaar en die wil ze niet verkopen... wat dan? Je zult toch aan moeten geven wat je wilt bereiken met zo'n aktie...
Niet dat ik het helemaal afwijs, ik zou eerlijk gezegd alleen niet weten in wat voor vorm je het moet gieten. (maar goed, daar heb je progammamakers voor... Vera weet daar vast meer van)

....

Goed, ik heb nu dus net een telefoontje gehad van een hele boze meneer * die hier eerder genoemd is die nu accuut z'n naam van internet af wil hebben omdat hij niks met de hele zaak te maken wil hebben. Hij dreigt met een advocaat omdat z'n 'beschermde handelsnaam' gebruikt wordt en volgens hem is dat strafbaar. Vanochtend op de paardenmarkt is hij er over aangesproken dat hij genoemd wordt op internet en in verband wordt gebracht met 'dat paard' en daar is hij erg boos over.

Dit soort dingen bedoel ik dus.... (hoewel ik niet denk dat ik iets strafbaars doe, maar ik heb liever geen advocaat op m'n dak!). Ik heb geprobeerd uit te leggen dat zijn naam niet in verband wordt gebracht en dat er zowiezo niets negatiefs over handelaren geschreven wordt, maar hij is niet tot rede vatbaar.
Ik had dus al eerder opgeroepen om bepaalde mensen niet meer te bellen en blijkbaar is dat wel gebeurt (vanochtend is hij nog gebeld).

Dus nogmaals: NIET MEER BELLEN MET HANDELAREN EN GEEN NAMEN MEER OP INTERNET!!

Als je wilt checken of ze ergens staat, ga er dan zelf heen of PB naar iemand die in de buurt woont, zodat die er heen kan, maar zet geen namen meer op internet!

Dit illusteert overigens meteen waarom ik terughoudend ben om de publiciteit (anders dan dit forum dus) te zoeken... Ik heb echt geen behoefte aan dit soort problemen...ben net, na 6 jaar, uit de rechtzaken en advocaten en dat is me lang genoeg geweest.
Als iemand mij kan garanderen dat ik er geen problemen mee krijg vind ik het prima, maar tot die tijd zoek ik liever 'gewoon' verder...
Ik snap jullie overwegingen en gevoelens en geloof me, die gevoelens heb ik net zo goed (zit hier af en toe letterlijk met tranen in de ogen achter m'n toetsenbord) maar het is wel míjn naam die wél in verband gebracht wordt met dit paard, en ik ben degene die op alles aangesproken wordt.
Laatst bijgewerkt door Francis op 30-08-04 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:28

Je hoeft ook niet door iedereen aardig gevonden te worden Knipoog
Wat maakt zo'n boze man nu uit als je fly daarmee vindt? Bovendien is er nu tóch aandacht voor fly dus is dat alleen maar gunstig.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 14:44

Het gaat er niet om of ik aardig gevonden wordt... ik weet wel dat er genoeg zijn die me niet aardig vinden.
Maar tussen niet aardig vinden en een rechtzaak aan je kont zit nog wel even wat verschil! Ik heb geen zin om straks wegens hoge advocaatkosten ook m'n andere paard te moeten verkopen...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:47

Francis schreef:
Het gaat er niet om of ik aardig gevonden wordt... ik weet wel dat er genoeg zijn die me niet aardig vinden.
Maar tussen niet aardig vinden en een rechtzaak aan je kont zit nog wel even wat verschil! Ik heb geen zin om straks wegens hoge advocaatkosten ook m'n andere paard te moeten verkopen...

Dan moet hij wel wat meer bewijs hebben hoor, voordat hij je kan aanklagen wegens smaad Knipoog

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:47

Citaat:
Toen ik haar zelf vorig jaar voor het laatst (van een afstand) heb gezien was ik niet blij, maar degene van wie ik Fly gekocht had heeft haar vandaag na een brief van mij opgezocht (ik weet waar ze staat, maar dat is niet bij het huis van de eigenaar) en ik heb erg verontrustend nieuws gehad... Ik heb me blijkbaar héél erg vergist in iemand óf ben op een gruwelijke manier misleid...

is degene van wie ik Fly gekocht had ook nog in beeld en zou die eventueel aktie willen ondernemen als het om de media gaat?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:51

Maar je zou het programmaformat zo kunnen maken dat het gaat om bv. de reikwijdte van de DB. Of hoever je kunt gaan met je dier voordat er echt ingegrepen wordt, etc.
Dan kan Fly als voorbeeld dienen en is de actie een bijzaak.
Heb je toch je aandacht maar vanuit een andere invalshoek.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:58

vera schreef:
Maar je zou het programmaformat zo kunnen maken dat het gaat om bv. de reikwijdte van de DB. Of hoever je kunt gaan met je dier voordat er echt ingegrepen wordt, etc.

OK dan! *LOL*

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:03

vera schreef:
Dan moet hij wel wat meer bewijs hebben hoor, voordat hij je kan aanklagen wegens smaad Knipoog

Niet helemaal waar, zijn naam staat hier in het topic en word daarmee in verband gebracht met een verwaarloosd paard... Als de man in kwestie het echt wilt kan hij heel wat bereiken. En zeg nou zelf: wat schiet je er mee op als dit uitloopt op een rechtzaak?

Dit is dus tevens precies wat ik bedoelde te zeggen waarom ik tegen 'harde' acties ben...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:04

vera schreef:

Zal je niet gaan lukken als ik zo vrij mag zijn... Dat zou betekenen dat er meerderen aan woord moeten komen met ervaringen en dan valt Fly ben ik bang in 't niet; danwel gezien ergere verwaarlozingen, danwel door beperkte tijd.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:08

Maar wat is smaad?
Wanneer die meneer genoemd is in een zin van; Kan er iemand bij .... langs gaan om te vragen of hij iets weet.
Zo kan je het natuurlijk weinig smaad noemen!
Maar wanneer er iets gezegd is in de trant van; Volgens mij weet... er meer van maar wil hij er niets over zeggen. Ok.

Maar dan nog, als hij er niet mee te maken heeft kan hij toch makkelijk reageren.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:12

Ho mensen, wacht nou even. Laten we nou geen stappen ondernemen zonder dat Francis daarvoor toestemming geeft. Ikzelf heb ook een dubbel gevoel over dit alles, wel niet op tv etc..
Ik heb een idee, maar weet niet of dat haalbaar is, zo worden er geen namen genoemd in opics etc.
Mss dat we een topic kunnen openen, waarin we de provincies vermelden en die onderverdelen in noord en zuid. Stel je neemt Noord Holland, dan neem je Noord Holland Noord en Noord Holland Zuid. Voor elk gedeelte neemt 1 of 2 personen die voor zn rekening. Die gaat achter de schermen alles na en verstuurd zn mails etc. Je noteert iedereen die je benaderd hebt, maar houd dat voor jezelf. Zo kunnen er ook geen handelaren of wie dan ook voor hun neus gestoten worden en zo werken we wel volgens een plan en niet kris/kras doorelkaar. doormiddel van structuur is alles veel overzichtelijker, want heb het vermoeden dat we hier niet veel mee opschieten. Het is prachtig dat iedereen helpt en zn best doet, maar al zoveel mensen benaderd en nog geen enkel antwoord terug gekregen met correcte info. We zijn met zovelen hier, overal verspreid door Nederland, dat moet toch lukken allemaal?
Stel je bent met zn tweeen op 1 provincie, dan houd je met elkaar via de mail of pb contact wie je benaderd hebt, zodat de acties niet in het topic vernoemnt hoeven worden. Met Francis word dan overlegd hoe en wat en waar, ook via PB, korte verslagen, zonder namen, worden dan in het topic gezet.
Wat vinden jullie ervan, word dit een te omslachtig gedoe of zal het werken? Ik opper maar wat hoor, haha, ik hoor het wel.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:16

ik vind het wel een goed idee hoor!
het wore nog ebter als je provincies in 4 onderdelen gaat verdelen (of niet?)

ik zal ook mijn oren open houden, een man bij ons in het dorp heeft een nieuwe paint, ik rijd er altijd langs met tommy, dus ik zal morgen eens kijken of ie een beetje op fly lijkt.
X shannon

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:17

In vieren is nog handiger ja, zo heeft iedereen ook wat te doen he, want we zijn met best velen, dus dat moet goed komen lijkt me.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:29

Mocht het plan van Kimerberley77 uitgevoerd worden, ik stel me beschikbaar, ik ben van mening dat dit een beter optie is dan het op tv te laten verschijnen. Dat zou misschien nog al laatste redmiddel kunnen, maar denk dat je er mee 'schade' mee aanricht dan dat er 'gewonnen' zou kunnen worden.... (Da's mijn mening dan..)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:57

griebels schreef:
Holly, ben jij helemaal naar die man toegereden?

Ja klopt, vrijdag besloten, zaterdag gedaan. Samen met Kimberley77 op zoektocht gegaan. Niet over nagedacht, gewoon gedaan, en ik denk dat meer mensen dat zouden moeten doen!!!

Oke mijn visie over wat ik gezien heb.
De trailer zit aan de linker kant dieper in de grond als rechts, wat mij aanwees dat deze niet verreden is geweest.
Omdat er bielzen over het slootje heen lagen leek het mij vrij gevaarlijk om met een trailer de wei in te rijden, dus is er een mogelijkheid dat ze te voet zijn gegaan (echt overal stallen daar)
In feite ziet het eruit alsof de wei opgeknapt is achter gelaten. Dat zie je door de enorme groene vrij korte grassprietjes, de kruiwagen, en de stallen die dichtzijn. Voor de gene die er niet uit komen qua vergelijken van de foto's. Voor de stallen zie je links een blauw geval staan. De rechter foto op de flyer is achter de billen van Fly ook een klein stukje van dat blauwe te zien. Vanaf daar heeft het afgezet geweest tot compleet aan de achterkant van de gebouwtjes die je ziet.
Vervolgens moet je even heel goed kijken naar een foto van Fly dat ze voor een soort container/schuurtje doorloopt, met op de foto ook de mesthoop te zien. Pak onze foto en kijk rechts van de stal, dat is het zelfde schuine dakje/schuurtje, maar de mesthoop is anders. Op de foto Met fly is het een berg, maar op de foto van ons, en die platter en breder, dus iemand heeft de stallen gedaan!
Vervolgens is al die blub inmiddels gras, maar als alles door zou groeien vanaf die blub toen, waren het korte en lange sprieten, en zoals je op onze foto ziet is het allemaal even lang, er is dus gemaakt of zo (en daarna als hooi weggezet?) want anders was het gras vooraan veel langer geweest.
Mocht de wei nu verhuurd zijn aan een ander, dan had deze al in gebruik geweest gok ik, want het zag er zo perfect klaar uit, maar aan de mesthoop kon je zien, dat de stal al even geleden uitgedaan is, want het was geen verse mesthoop meer. Dus dat lijkt me niet het geval te zijn.
Idd is het belangrijk om de hooibalen in de gaten te houden, want wat verdwijnt gaat ook ergens naar toe. En als dat zo is, staan ze ergens niet al te ver uit de buurt.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik opgeschreven heb!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:02

Kim, idd dat is hoe wij te werk zijn gegaan (doen meer als alleen dit) en dat werkt prima. Als het om speuren gaat, lukt het ons prima hoor. De dingen die je niet verwacht, leveren het meeste op.

Ik denk dat ik maar eens het beginnetje maak.
Dus de vraag is, uit welke provincie kom jij?
Dat vermeld je hier en vandaar uit komen er een paar coordinatoren uit de bus, welke weer contact houden met die van andere provincies. Iedereen die zoekt, klopt dus met info aan in de eigen provincie!
Laat ik gewoon mijn werk even gaan doen, dan merken jullie vanzelf hoe dit in elkaar steekt allemaan. Het is heel makkelijk.

Dus nogmaals, vertel even uit welke provincie je komt (noord, oost, zuid, west)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:11

Luister... ik vind het echt hartstikke lief dat jullie zo betrokken zijn dat je de publiciteit wilt opzoeken...
Ik wéét dat ik niet beschuldigd kan worden van laster, omdat puur en alleen het noemen van een naam niet strafbaar is, pas als je iets óver iemand gaat zeggen kan dat laster zijn. Ik vind zelf ook dat er liever een keer te vaak dan een keer te weinig gebeld zou moeten worden. Maar het gaat er niet om wat ik vind...

Ik ben net aan't opkrabbelen uit een hele moeilijke periode die in het teken heeft gestaan van een 6 jaar durende rechtzaak en een vervelende echtscheiding (stond overigens los van elkaar) en ik heb m'n portie rechtzaken en advocaten echt wel gehad.
Ookal kan een persoon me uiteindelijk niets maken, ik heb al helemaal geen zin in het hele proces dat er aan vooraf kan gaan. Vóórdat je überhaupt een rechtzaak hebt, kun je via advocaten al een heleboel gez#*k hebben en voordat men het er over eens is dat het geen grond voor een rechtzaak is, heeft het je, naast de emotionele toestanden, ook al een aardige duit gekost.
Als iemand anders dat risico op persoonlijke titel wil nemen, ga je gang, maar ik pas daar voor. Nogmaals, ik vind het echt heel lief dat jullie zo betrokken zijn en dit allemaal willen doen, maar ik moet ook wel aan mezelf denken. Ik (en ook Fly) schiet er niets mee op als ik weet waar Fly is maar zelf financieel en emotioneel compleet aan de grond zit.

Wat Kimberley's plan betreft, dat vind ik een stuk beter en structureler. Alleen zou ik dan nog willen waarschuwen voor het bellen van mensen... er is inmiddels al zo veel rond gebeld dat er meer mensen zullen zijn die het zat worden. En ja, dat is dan aan de ene kan jammer voor hun, het gaat om het paard, maar aan de andere kant heb je er niets aan om mensen die in de toekomst misschien wél informatie hebben, nu tegen je in het harnas te jagen. Dus misschien is het handiger om dan de provinties op te delen en dat ieder in z'n eigen omgeving naar stallen toe gaat om een Flyer op te hangen en rond te kijken... op die manier houd je't lekker anoniem en maakt het niet uit als er meerdere mensen op één plek gaan kijken. Mocht ze ergens staan, dan wordt de eigenaar ook niet direct gealarmeerd dat wij dat weten en als er al ergens iets hangt weet je dat daar al mensen geweest zijn.
Ik snap dat ergens naar toe gaan meer 'actie' vergt dan bellen, maar op die manier kun je wel zelf controleren. Als je belt en men zegt 'nee, die staat hier niet' weet je't eigenlijk nog niet zeker. Vooral omdat het me niet zal verbazen als de eigenaar opdracht heeft gegeven aan de betreffende stalhouder/boer/handelaar of wie dan ook, om geen informatie te geven over de paarden. Dat heeft'ie tenslotte ook bij de verzorgster gedaan, die zegt ook niets.
Jullie moeten zelf maar bekijken hoe je één en ander aan wilt pakken, ik kan jullie natuurlijk niet verplichten om dingen op een bepaalde manier te doen. Maar wat je ook doet, houdt er alsjeblieft wel een beetje rekening mee dat ik er echt geen problemen door wil krijgen.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:11

Even over mijn vorige post: Ik zeg niet dat het absoluut niet zal helpen, er zou idd iemand kunnen zijn die wel wil vertellen waar fly is. Maar aan de andere kant, stel je voor dat die eigenaar Fly nog steeds in zijn bezit heeft en bijv. bij een kennis heeft staan. Dmv een tv programma, denk ik dat je meer kwaad dan goed aanricht. Als ze weten dat iedereen op zoek is, zullen ze Fly alleen nog maar beter gaan verstoppen.
Natuurlijk is de kans groot, dat ze weten dat er mensen op zoek zijn. Maar ik denk dat we op de manier waar we nu mee bezig zijn meer kunnen aanrichten dan via een tv. programma!