Ze is waarschijnlijk een keer uitgegleden op de wei waarbij haar achterbenen naar buiten zijn gespreid (dus als in een soort van split). Het is een blessure die lastig te constateren is omdat paarden met deze blessure vaak wisselend kreupelheid laten zien, en het is ook een blessure die heel moeilijk of langzaam geneest. Helaas hebben ze op de echo dus gevonden dat dit het probleem is. De revalidatie wordt geschat op zo’n 6 maanden. Ze mag niet meer in de kudde (wat ik heel erg vervelend vind voor zo’n jonkie), dus ze moet alleen staan in een mini paddock of wei (maximaal 6x6). Ze mag niet rennen of gek doen. En de komende maand elke dag 10 minuten stappen, de maand erna elke dag 20 minuten stappen en de maand daarna 30 minuten stappen. Daarnaast heeft ze de komende twee weken metacam. Het enige positieve puntje wat ik hier zie is dat het in ieder geval niet iets erfelijks is, maar dat het echt een trauma/blessure is. Evengoed net zo vervelend, maar door haar jonge leeftijd verwacht de DA wel dat ze sneller zal herstellen dan een volwassen paard. Laten we het hopen….Dat was het gedeelte achterbenen… Op de voorbenen heeft ze nu speciaal beslag, ik zal hier straks een foto van posten.
Verder heb ik nog geen uitslag van de PSSM2 test en de longspoeling, dat duurde iets langer dus ze zullen me maandag bellen.
Ik heb haar vanavond opgehaald, er waren wat probleempjes met de trailer en het laden maar daar vertel ik in mijn volgende post over. Ik ga nu eerst nog een keer naar stal om de metacam te geven, het vervolg verslagje typ ik vanavond of morgen.
Ik weet even niet hoe ik me nu voel.

snap dat je je rot voelt nu!                                                         
  Dus dat was even stressen, maar uiteindelijk mochten we de trailer van iemand anders lenen en toen deed de verlichting het gelukkig wel. Ik was even bang dat we haar helemaal niet konden ophalen  

Op deze foto zie je ook haar voor ijzers. Het is me niet gelukt net om een foto te maken van de onderkant, maar tussen haar ijzers en haar hoef zit zo'n beige achtig plaatje. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, kan het niet anders uitleggen..

Boxrust ben ik absoluut niet voor, dan gaat ze de hele dag onrustig lopen draaien op stal en tegen de staldeur aan trappen. Het is eigenlijk kiezen uit alleen maar kwaden... Voor nu laat ik het even hoe het is, en z.s.m. een second opinion aanvragen. Gelukkig staat er ook een DA bij ons op stal dus ik ga haar zo even een bericht sturen of ze morgen misschien tussendoor tijd heeft voor ons 

.

We kijken wel hoe het over 3 maanden en over 6 maanden is. En daarna zien we wel weer verder! 
  dus dat is al een opluchting.