[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:37

Romkabouter schreef:
connie64 schreef:
Ik verbaas me erover dat er nu al 3 zijn die mijn rijkunsten in twijfel trekken, essiepessie,dofuzz en jaycee.

Make that 4 8-)

5

Ik geloof niet dat craig bezig is met het paard bewust te intimideren zoals jij suggereert connie.
Het paard maakt een fout, craig corrigeert. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn, dat is om het even.
Intimideren van een paard vind ik bij elke stap het paard op zijn flikker geven, en als je er naar kijkt verwachten dat het paard weg duikt, etc. Ik krijg van het filmpje niet het idee dat hier iemand bezig is met intimidatie van het paard. Deze ruiter voelt een paard wat doen (waarschijnlijk iets wat wij niet zien) en corrigeert het paard daarop (misschien op een manier die veel mensen niet waarderen). Hij geeft het paard heus niet op de flikker om het op zijn flikker geven.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:14

dat ben ik dus ook met lamar eens, kijk een paard heeft op zijn tijd wel eens een correctie nodig maar moet dat op deze manier????
ik wil best geloven dat zijn paard niet van de hand af wil maar dat kan ook met wat meer gevoel en respect naar het paard toe opgelost worden, dit vind ik gewoon niet zo kunnen

connie64

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:33

ik kots van degene die hem blijven verdedigen....
maargoed ik denk er t mijne over en vind t walgelijk

ruk en schop lekker een end weg,laat mij maar in de waan dat t ook anders kan.
Ik ga nu lekker mijn paard zadelen en vandaag s ontdekken wat de voor en achterkant is.

Ben blij dat er hier meerdere zijn die beter en hoger nivo rijden dan ik en het gelukkig allemaal goed snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:36

connie64 schreef:

Ik ga nu lekker mijn paard zadelen en vandaag s ontdekken wat de voor en achterkant is.

Ben blij dat er hier meerdere zijn die beter en hoger nivo rijden dan ik en het gelukkig allemaal goed snappen.

Fijn he :(:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:52

Tjongejongejonge wat zitten jullie lekker op elkaar in te hakken
*waar is toch die popcornsmiley*

Een huiskamervechttopic lijkt me een goed idee :j

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:12

justkid schreef:

waarom huiskamer??? zie het veel liever dat ze in en bak gaan vechten..... lekker in de kantine met biertje erbij heerlijk! make my day

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:16

connie64 schreef:

zeg als je het er niet mee eens bent okee... maar dit kan ook op een normale manier, niet?

cowboyberend schreef:
justkid schreef:

waarom huiskamer??? zie het veel liever dat ze in en bak gaan vechten..... lekker in de kantine met biertje erbij heerlijk! make my day

in bikini zeker.... :+

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:22

VivaLaVida schreef:

in bikini zeker.... :+[/quote]
in sommige gevallen mag dat , sommige gevallen absoluut niet :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:24

Kunnen we ook wedden?
:$ :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:33

nouehh doe mij maar gewoon een biertje en laat die bikini maar zitten :+ (wel kleren natuurlijk)
oh dit gaat echt nergens meer over.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:34

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe connie64 een paard heel snel kan laten spinnen op een zachte manier? of moet ik dan me afvragen wat ze onder snel verstaat!?
ik zou zeggen brand los.

Lamar, het blijft ja/nee met jou, je gaat toch bot tegen iedereen in! Voordeel is wel dat je het topic zo lekker omhoog houd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:41

Ik snap lamar aan de ene kant wel. En iedereen mag zijn mening geven (jaja. helaas :P haha) Maar zij vind ook dat zij de enige goede manier heeft heb ik het idee, want als je paard wel moet werken ipv bosrijden en hij loopt weg als ie je ziet, zit er meteen wat scheef in de relatie tussen jou en je paard........? Wat ik dan weer onzin vind want ja ik ga ook weleens het bos in maar die van mij moeten nou eenmaal ook werken. En ja soms hebben ze geen zin, en ja dan hebben ze pech....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:48

klopt, ik negeerde de telefoon ook wel eens als mijn baas belde!
Daar komt bij wat werkt een paard nou? staat of 23 uur in de wei of op stal en werkt hooguit een uurtje!
(voor ik iedereen over me heen krijg mijn paarden staan buiten!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:06

rapido schreef:
klopt, ik negeerde de telefoon ook wel eens als mijn baas belde!
Daar komt bij wat werkt een paard nou? staat of 23 uur in de wei of op stal en werkt hooguit een uurtje!
(voor ik iedereen over me heen krijg mijn paarden staan buiten!)

ja tuurlijk >;)

een uurtje maar ja en dan toch geen zin hebben he... wat zijn paarden toch luie beesten eigenlijk :+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:11

*gaat op handen zitten*
zit er nog iemand op mijn mening te wachten
neenee ik doe het niet :x
alles is al gezegd, echt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:28

Ja Rapido, zo nu en dan kijk ik ff in mijn lijstje en als het topic dan te ver naar onder staat dan rel ik ff lekker verder. Zou toch zonde zijn dat het, nadat we er allemaal zoveel energie in gestopt hebben, langzaam uit zou doven, toch ;)

VivaLaVida: Ik ben niet van mening dat ik de enige juiste manier heb hoor, wel dat ik voor mijn paarden de juiste manier heb. Hoe jij je paarden wilt trainen moet je zelf weten, of je er wedstrijden mee wilt rijden ook. Daar kan ik wel een mening over hebben maar daar heb jij toch niks aan.
Die van mij hobbelen niet alleen door het bos, die werken ook wel (2,5 uur per dag ~~}> ). Ze hoeven alleen niet in een bak te werken omdat we dat niks aan vinden. Ik heb zelf wel een bak (zie foto met de fjord in mijn profiel, afmeting Z bak), maar ik heb er in 1,5 jaar nog maar 2 keer in gereden, zo saai :Z
Die van mij hebben ook wel eens een keer geen zin (eigenlijk is dat dan altijd de stronteigenwijze fjord :P ), maar ik sta ze gewoon een baaldag toe omdat dat voor mij er niet toe doet. Maar dan draait de stemming vaak na een kwartiertje al weer bij. Als je een wedstrijd moet rijden kan je dat natuurlijk niet hebben... en vandaar weer dat ik die dus vrijwel nooit rijd.

Maar goed.. weer een hoop offtopic gelul in de lucht :+ ......

Ik heb mijn paarden overigens ook altijd buiten staan :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:55

Hmm oke zo kwam het voor mij nogal over. Die van mij mogen ook zichzelf zijn, als ze geen zin hebben dan snap ik dat wel. Maar daar blijft het dan ook bij, bij snappen, want aan het werk moeten ze alsnog! :D

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:12

Net als je een paard kunt leren op druk te vertragen kun je m' ook leren te versnellen met het weghalen van druk. Paarden kunnen heel subtiel zijn,kunnen een vlieg op een vierkante centimeter verjagen.
Dus waarom zou je niet met weinig druk kunnen rijden. Laat staan zwaar corrigeren.
Ik denk dat de meeste ruiters gewoon te weinig lichaamscontrole hebben om zo te kunnen rijden.
Dus maken we het onszelf makkelijker door het probleem bij het paard te leggen en ons zelf niet aan te passen,want wij hebben een systeem...Fock that!
Zij zijn groot en sterk,wij slap en slim,wij kunnen een plan trekken,een paard niet,die wil alleen maar doen wat paarden doen,horsin around.
Dus als je een paard niet kunt trainen zonder geweld ben je niet bijster creatief of intelligent.
Als jij maandagochtend bij je baas komt en hij begint meteen tegen je aan tezeiken of hij word fysiek, word je daar gemotiveerder van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:15

justkid schreef:
*gaat op handen zitten*
zit er nog iemand op mijn mening te wachten
neenee ik doe het niet :x
alles is al gezegd, echt :Y)

Ja doe nou maar wel, want het wordt hier alweer aardig stil :+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:17

:x
sorry mijn mond zit dichtgeplakt
morgen misschien :D

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:15

CherokeeChum schreef:
Net als je een paard kunt leren op druk te vertragen kun je m' ook leren te versnellen met het weghalen van druk. Paarden kunnen heel subtiel zijn,kunnen een vlieg op een vierkante centimeter verjagen.
Dus waarom zou je niet met weinig druk kunnen rijden. Laat staan zwaar corrigeren.
Ik denk dat de meeste ruiters gewoon te weinig lichaamscontrole hebben om zo te kunnen rijden.
Dus maken we het onszelf makkelijker door het probleem bij het paard te leggen en ons zelf niet aan te passen,want wij hebben een systeem...Fock that!
Zij zijn groot en sterk,wij slap en slim,wij kunnen een plan trekken,een paard niet,die wil alleen maar doen wat paarden doen,horsin around.
Dus als je een paard niet kunt trainen zonder geweld ben je niet bijster creatief of intelligent.
Als jij maandagochtend bij je baas komt en hij begint meteen tegen je aan tezeiken of hij word fysiek, word je daar gemotiveerder van?

Ben ik het ook weer helemaal mee eens!!!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:36

CC. iedereen blijft maar speculeren dat het anders zou moeten kunnen. alleen in de praktijk is dit niog niet gebeurd (op dit niveau he!).

dus ik zou zeggen als julie toch zoooooooo zeker weten dat het anders kan: pak al je ambitie, talent en creativiteit bij elkaar en proof us wrong!

zoalng ik het tegendeel niet heb gezien (topsport met paarden is mogelijk zonder druk/hardere/consequentere hand) krijg je mij niet overtuigd.

we willen en hopen allemaal wel op bv wereldvrede, maar dat kunnen we nog zo graag willen het is er toch echt niet.

dus ik zou zeggen, of kom uit die sprookjeswereld naar de realiteit of bewijs dat de sprookjeswereld waarheid is!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:11

connie64 schreef:
dofuzz ik bedoelde met mijn post dat de jury meer punten geeft aan een scherpe sliding stop dan aan een mindere.
De jury zal ook meer punten toekennen aan een vreselijk snel spinnend paard dan een wat langzamere, dus jury werkt toch ook mee aan wantoestanden.

Als zij niet op die manier zouden jureren en kijken naar idd het gebruik van bit en vergeet vooral niet de sporen van onze beste Craig komen we natuurlijk op hele andere praktijken uit.

Buiten het geruk in paardenbeest zn bek valt mij ook op dat zn voeten compleet haaks staan op paard s buik,waarschijnlijk ook om harder te kunnen schoppen?

Kijk eens bij de eerste stop, jezus zeg, en maar schoppen.Gadverdamme ik word niet goed van die vent!!!

Als hij op een normale manier zn paard vraagt achteruit te gaan zal hij t echt wel doen, dit is gewoon niet netjes klaar!

stop : duuuh
spin : fout!! een spin die niet correct is mag nog zo snel zijn, het is fout en er wordt gemind.
"WAARSCHIJNLIJK" weet jij het niet en show je geen reiners
de eerste stop is geen stop, hij is aan't fencen, daar gaat het helemaal niet om de stop maar de rundown en correct recht zijn en daarenboven is het een training, geen wedstrijdrun
hij vraagt geen back-up maar doet een correctie,
totaal verschillende dingen

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:21

connie64 schreef:

de braakneigingen zijn wederzijds. ik kots van het betweterige, arrogante, prekende doch "uneducated" toontje

GiggleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:34

Ik vind dit niet zo'n fijn gezicht... je kunt ook op een andere manier je paard nageeflijk krijgen..... :(