[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 13:21

Wij hebben dat vorig jaar gehad. Mocht je met max 4 op stal zijn en max 2 uur aanwezig. Dat was krap maar ging. Gelukkig hebben we dat nu niet.

Maar ik snap het niet...mag je maar 15 min op stal zijn? Met 5 mensen tegelijk?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:28

Dat is toch niet te doen? :n

Gaaf cadeau Noisy!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 13:30

Nee, of ik begrijp het verkeerd maar ik lees het als een kwartier aanwezig mogen zijn. Ik begrijp niet hoe je die tijd kan verzinnen :?

2 uur is nog te doen. Maar ik ben heel blij dat we nu geen tijdvak hebben.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:42

Nee je mag 1 uur en 15 minuten aanwezig zijn. Dus, gewoon écht niet te doen...

En dat is dus een vast staand moment in de week. Ruilen is mogelijk, als er iemand uitvalt. Een keer extra gaan niet. En er zijn dan maximaal vier mensen tegelijk aanwezig. Dus wel alle ruimte in de bak. (er zijn twee rijbakken)
Laatst bijgewerkt door Zertab op 26-12-21 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:43

Nou met een max aantal mensen zou ik ook niet te doen vinden. Ik woon 40minuten rijden van stal en het verschilt heel erg hoe vaak en wanneer het volk dichtbij er is. Dat zou dus betekenen dat ik voor de stal in mijn auto moet wachten tot ik eindelijk naar binnen mag, :')

Gelukkig zijn ze bij ons niet zo moeilijk maar was het inderdaad max 2 uur op stal en mondkapje op overal behalve in de rijbak (ook binnen, maar wel sporten dan). Vond t toen prima te doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 13:55

Ok, een uur en 15 min is beter maar nog erg kort. Snap dat je dan moet haasten...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:02

Oef dat zou ik echt geen doen vinden, wat een ellende. Ik ben zelfs zonder dat ik rijd zo 2 uur bezig excl de stalbezigheden. :+ blij dat ik privé sta...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:37

Het scheelt wel dat ik geen klusjes hoef te doen. Alleen rijden. Maar meneer is altijd erg vies (staat in een kudde met vrije uitloop), dus ben zo al een half uur bezig met poetsen en zadelen...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:07

Ik ben blij dat ik mijn eigen ‘stal’ heb en geen beperkingen geloof ik :=
Lijkt me erg lastig om op de klok te moeten kijken elke keer om je aan de tijd te houden. Dan ben je toch ook niet op je gemak?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:09

Ik kijk nooit op mijn klok, ik doe gewoon lekker mijn ding en als ik klaar ben ga ik weer naar huis. Dat lukt voor mij prima in 1,5 uur :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:21

Daihyo schreef:
Ik ben blij dat ik mijn eigen ‘stal’ heb en geen beperkingen geloof ik :=
Lijkt me erg lastig om op de klok te moeten kijken elke keer om je aan de tijd te houden. Dan ben je toch ook niet op je gemak?

Nee, totaal niet. Hele tijd het gevoel te moeten haasten. En ben je net klaar met het losrijden, kan je gaan uitstappen... want meneer heeft een wintervacht, dus die moet ook echt goed uitstappen :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:25

xDenies schreef:
Ik kijk nooit op mijn klok, ik doe gewoon lekker mijn ding en als ik klaar ben ga ik weer naar huis. Dat lukt voor mij prima in 1,5 uur :P

Ja maar een uur en een kwartier is echt wel kort. 2 uur zou ik ook wel redden. Maar het gevoel van tijdsdruk heb ik liever niet bij mijn paarden. Daar kom ik voor mijn ontspanning en dan wil ik niet elke keer op de klok hoeven kijken. Het is zoals het is en ik snap wel dat stallen dat doen. Maar dan is 2 uur als ruiter een stuk haalbaarder dan 5 kwartier.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:39

Daihyo schreef:
xDenies schreef:

Ja maar een uur en een kwartier is echt wel kort. 2 uur zou ik ook wel redden. Maar het gevoel van tijdsdruk heb ik liever niet bij mijn paarden. Daar kom ik voor mijn ontspanning en dan wil ik niet elke keer op de klok hoeven kijken. Het is zoals het is en ik snap wel dat stallen dat doen. Maar dan is 2 uur als ruiter een stuk haalbaarder dan 5 kwartier.

Ja precies. Twee uur is prima te doen. Maar nu is voor mij de ontspanning er echt wel af...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:44

1,5 uur :) Ik ben nog steeds ontspannen op stal. Enige nadeel vind ik dat ik voor 12u klaar moet zijn omdat ze anders op stal moet eten en ik haar weer buiten moet zetten. Dat is soms best haasten als ik er pas om kwart voor 11 ben. Maar goed, ik kan nog steeds genieten. Voor mij is een half uurtje rijden ook meer als zat.

Als t goed is heb ik donderdag eindelijk weer les. Ben heel erg benieuwd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:56

Ik doe al een half uurtje over poetsen en zadelen :') dan idd half uur / 35 minuten rijden. En dan half uur na verzorging. En meneer krijgt altijd nog een beetje muesli als beloning. Dus ik was een kwartier te laat weg :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:59

Ik ben tussen de 3 en 4 uur op stal, maar daar zit ook 1,5 uur taken bij als ik alleen ben. En als we samen zijn kletstijd. :') maar puur alleen Rock ben ik ook zo 2 uur mee bezig.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:36

Wij hebben ook geen beperkingen op stal maar ja, we zijn ook maar met 9 in totaal.
Als je alleen je paard hoeft te doen is een uur en kwartier te doen maar echt fatsoenlijk trainen zit er dan niet in, alleen een beetje beweging geven en weer wegwezen. Echt aandacht geven zit er dan niet in. Het is of snel een borstel en rijden of fatsoenlijk verzorgen en verder niks. 2u is toch echt wel minimaal wat ik aan tijd nodig heb voor mijn paard alleen, de stal doen enzo komt daar nog bovenop

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:40

Wij mochten vorig jaar ook max twee uur op stal zijn. Daarin gingen de mensen die staldiensten hadden voor. Wát een gedoe. Nu niks van dat alles, gelukkig.

Spul staat ook gewoon buiten. Alles is bikkelhard, maar de hele dag op stal wil ik écht niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:57

Ja het is niet fijn.. maar het is niet anders. En beter dit dan dat we niet mogen komen. In november is stal namelijk twee weken dicht geweest...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:22

Jeetje wat ben ik blij dat ik ze aan huis heb ;( wat een ellende met zo'n limiet _-:(
Is dat als je op stal bent, of ook als je gaat wandelen/buitenrijden maw als je vh erf af bent?

Wat ik me ineens zomaar per ongeluk afvraag :roll: .....wordt daar echt op gecontroleerd? Is er een stal gecontroleerd? En door wie dan? Lijkt me dat politie en handhaving andere prio's hebben...?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 23:24

Bij ons moest je je wel even op de lijst zetten dat je kwam zadelen voor een buitenrit. En na verzorgen mocht uiteraard ook maar je mocht niet blijven hangen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:28

Nee bij ons is dat gewoon de vaste tijd. Maakt niet uit wat je komt doen.
Ik heb geen idee waarom ze het zo doen... Naar mijn weten zijn er vanuit de overheid geen regels over hoeveel mensen er op stal mogen???

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 23:28

Nee volgens mij ook niet hoor, dat bepalen de stallen gewoon zelf...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 07:42

De tijd op stal en dergelijke was wel degelijk door de overheid. In 1e instantie mocht niemand komen vanwege de totale lockdown maar omdat paardenverzorging altijd doorgaat werd er een uitzondering gemaakt. Net als het rijden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:47

Wij hebben gisteren met 8 man de afterpraat na het duiken gedaan, met gehaktballen, knakworsten en gevulde eieren en natuurlijk koffie en thee.
Op stal heb ik nooit beperkingen gehad, maar ja, ik sta gewoon als enige pensionklant bij iemand thuis die ook nog 2 paarden heeft.
In 2 uur mijn paard verzorgen en rijden red ik niet. Ik mest 1 keer per week uit en dat kost gewoon tijd, tevens doe ik dan dus 3 stallen. Ook bekap ik zelf hoeven, en ik doe daar al snel 45 minuten over als het echt weer moet, dat is alleen mijn eigen paard. Dat is niet elke keer natuurlijk, maar hoort wel bij verzorging. Ook tuig poetsen e.d. hoort er bij.