[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:39

Mag ik hier meekletsen?

Ik ben in Juni 2014 begonnen met westernrijden nadat we in Amerika beland zijn wegens het werk van mijn man.....
Toen terecht gekomen op een Morgan stal en van Juni tot Sept (totdat ik voor n maand vakantie ging vieren in NL) daar gelest op een paint. Bij mijn terugkomst te horen gekregen dat de paint verkocht kon worden maar dat ze eerst met mij wilde overleggen gezien het feit dat ik de enige was die hem reed. Tja, dat was wel even moeilijk maar prima, als ze m konden verkopen moesten ze dat gewoon doen aangezien de planning was dat wij in Maart 2015 weer naar NL zouden gaan.

In Augustus 2014 n show gereden met een Morgan (1e, 2e, 1e, 1e) en daarna ben ik begonnen met het omtrainen van een Morgan.... Deze was engels gereden maar wilde ze graag omgeschoold hebben naar de western. Zo gezegd, zo gedaan en ik heb enkele fijne maanden met dat paardje getraind (helaas hebben we hem afgelopen week in moeten laten slapen op 11 jarige leeftijd).

In Okt 2014 kreeg mijn man te horen dat hij zijn contract hier kon verlengen met een jaar en ik heb toen vrijwel meteen gezegd: Dat is goed maar dan koop ik een paard hier! 3 tot 4 keer lessen in de week was leuk maar als ik dan toch nog voor een langere periode hier zou blijven dan wilde ik liever al die energie in een paard van mezelf steken.....

Dus overleg gepleegd met mijn trainster en waarempel! Enkele dagen later kreeg ik een text van haar met de woorden: as donderdag om 1u hebben we een afspraak staan om naar een paard te gaan kijken :):), dit was dus Jill.....

Enkele van jullie kennen me al (van andere topics) dus hier even wat foto's van mij en Jill (DG Dry Jill, 7 jaar, SPB, zwart (met rabicano) en dragend van Gentlemen Send Roses (vos tobiano APHA)

Onze laatste show van 2015 (deze foto heb ik besteld :D )
Afbeelding

Thuis trainen we ondertussen ook op wat reining onderdelen zoals spins, slidingstops, rollback etc
Afbeelding

Afbeelding

Onze rozetten wand :D
Afbeelding

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:53

CubaLibre schreef:
Mag ik hier meekletsen?

Ik ben in Juni 2014 begonnen met westernrijden nadat we in Amerika beland zijn wegens het werk van mijn man.....
Toen terecht gekomen op een Morgan stal en van Juni tot Sept (totdat ik voor n maand vakantie ging vieren in NL) daar gelest op een paint. Bij mijn terugkomst te horen gekregen dat de paint verkocht kon worden maar dat ze eerst met mij wilde overleggen gezien het feit dat ik de enige was die hem reed. Tja, dat was wel even moeilijk maar prima, als ze m konden verkopen moesten ze dat gewoon doen aangezien de planning was dat wij in Maart 2015 weer naar NL zouden gaan.

In Augustus 2014 n show gereden met een Morgan (1e, 2e, 1e, 1e) en daarna ben ik begonnen met het omtrainen van een Morgan.... Deze was engels gereden maar wilde ze graag omgeschoold hebben naar de western. Zo gezegd, zo gedaan en ik heb enkele fijne maanden met dat paardje getraind (helaas hebben we hem afgelopen week in moeten laten slapen op 11 jarige leeftijd).

In Okt 2014 kreeg mijn man te horen dat hij zijn contract hier kon verlengen met een jaar en ik heb toen vrijwel meteen gezegd: Dat is goed maar dan koop ik een paard hier! 3 tot 4 keer lessen in de week was leuk maar als ik dan toch nog voor een langere periode hier zou blijven dan wilde ik liever al die energie in een paard van mezelf steken.....

Dus overleg gepleegd met mijn trainster en waarempel! Enkele dagen later kreeg ik een text van haar met de woorden: as donderdag om 1u hebben we een afspraak staan om naar een paard te gaan kijken :):), dit was dus Jill.....

Enkele van jullie kennen me al (van andere topics) dus hier even wat foto's van mij en Jill (DG Dry Jill, 7 jaar, SPB, zwart (met rabicano) en dragend van Gentlemen Send Roses (vos tobiano APHA)

Onze laatste show van 2015 (deze foto heb ik besteld :D )
[ [url=m/KBTt6j.jpg]Image[/url] ]

Thuis trainen we ondertussen ook op wat reining onderdelen zoals spins, slidingstops, rollback etc
[ [url=m/KprHzU.jpg]Image[/url] ]

[ [url=m/0qyF5W.jpg]Image[/url] ]

Onze rozetten wand :D
[ [url=m/0AKfOz.jpg]Image[/url] ]

Welkom! Gaaf dat je tijdelijk in de USA woont :)
Mooi paard ook!

Paint_Lover

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:01

Thanks!

Jups, tijdelijk..... We gaan of in Febr 2016 terug naar NL of Sept 2016 maar dat ligt weer aan manlief zijn werk ;)

Moet eerlijk bekennen dat ik het hier heel erg naar mn zin heb, weet dat t westernrijden hier net wat anders is dan in NL (althans de manier waarop ik het geleerd heb) maar ben nog steeds heel erg blij dat ik de overstap van dressuur naar de western gemaakt heb (heb 25 jaar dressuur gereden).

Verder heel erg blij en trots op mn dame want jups, ze is een plaatje :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:06

CubaLibre schreef:
Thanks!

Jups, tijdelijk..... We gaan of in Febr 2016 terug naar NL of Sept 2016 maar dat ligt weer aan manlief zijn werk ;)

Moet eerlijk bekennen dat ik het hier heel erg naar mn zin heb, weet dat t westernrijden hier net wat anders is dan in NL (althans de manier waarop ik het geleerd heb) maar ben nog steeds heel erg blij dat ik de overstap van dressuur naar de western gemaakt heb (heb 25 jaar dressuur gereden).

Verder heel erg blij en trots op mn dame want jups, ze is een plaatje :D

Op welke manier is het anders dan?
Ik wil ook heel graag nog een keer naar de USA , maarja tickets enzo zijn best duur...en mijn moeder houdt niet van lang vliegen.

Ga je eenmaal terug in Nederland verder met western rijden?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:20

Welkom ! Ja ik heb bijna al je topics gestalkt ! :D maar als stille Meelezer :P

Vandaag mijn laarzen wat inlopen. Vraag mij af of het niet kwaad kan dat de gespen van mijn riemen zo naar binnen zijn ..?

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:49

Anders in de trand van net wat andere stijl kwa rijden (vaquero/Californische stijl)...

Tickets ligt heel erg aan waar je heengaat en wanneer... Wij betalen voor n retourtje tussen de €800 en €1200 maar soms hebben we geluk en kunnen we boeken voor €600 (mijn moeder en schoonmoeder hebben we dit jaar over laten komen voor 3 weken vakantie hier).

Ja als ik terug in NL ben ga ik verder met western rijden, mn merrie gaat met ons mee naar NL (die laat ik voor geen geld in de wereld hier achter!!!)... Enige vraag is nu gaat ze dragend (en dus voordat ze 9 maanden drachtig is) al op transport naar NL of pas als het veulen er is en n maand of 5/6 is... Maar daar hoop ik ergens aan het einde van deze maand/begin nov n antwoord op te hebben (ligt aan mijn man z'n werk).

Hihi, stille mee lezers zijn zo fijn ;)

Geen idee of je gespen zo kwaad kunnen... Als ik al met sporen rijd rijd ik niet met dit soort gespen... Ik heb totaal andere bandjes (rekbaar) dus kan je daar helaas geen antwoord op geven. Heb wel hele gave spoorbanden met n gesp hier thuis liggen maar (nog) niet gebruikt ;)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:06

Ik heb hier al een tijdje niet gereageerd. Vooral druk met school en werk, dus niet zo veel tijd om alles bij te houden op bokt.

Welkom alle nieuwe! Leuke paarden ook weer :)

Persoonlijk vind ik dat de gespen toch echt te veel aan de binnenkant zitten. Ze zitten toch echt aan de binnenkant ipv de buitenkant.

Dat de kwaliteit van sporen niet uit maakt ben ik het niet mee eens. Je wilt namelijk niet dat je sporen met een maand of 2 helemaal verroest zijn. Dan kun je toch beter gaan voor een betere kwaliteit (en dus iets duurder) daar doe je langer mee.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:22

Wat kan ik daar dan aan doen ? Want moet ze zo strak doen anders zijn ze te los .. :/

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:36

CubaLibre schreef:
Anders in de trand van net wat andere stijl kwa rijden (vaquero/Californische stijl)...

Tickets ligt heel erg aan waar je heengaat en wanneer... Wij betalen voor n retourtje tussen de €800 en €1200 maar soms hebben we geluk en kunnen we boeken voor €600 (mijn moeder en schoonmoeder hebben we dit jaar over laten komen voor 3 weken vakantie hier).

Ja als ik terug in NL ben ga ik verder met western rijden, mn merrie gaat met ons mee naar NL (die laat ik voor geen geld in de wereld hier achter!!!)... Enige vraag is nu gaat ze dragend (en dus voordat ze 9 maanden drachtig is) al op transport naar NL of pas als het veulen er is en n maand of 5/6 is... Maar daar hoop ik ergens aan het einde van deze maand/begin nov n antwoord op te hebben (ligt aan mijn man z'n werk).

Hihi, stille mee lezers zijn zo fijn ;)

Geen idee of je gespen zo kwaad kunnen... Als ik al met sporen rijd rijd ik niet met dit soort gespen... Ik heb totaal andere bandjes (rekbaar) dus kan je daar helaas geen antwoord op geven. Heb wel hele gave spoorbanden met n gesp hier thuis liggen maar (nog) niet gebruikt ;)

Hier bij ons = Vlaanderen, zijn er ook trainers die volgens de californian style werken maar ze zijn niet zo makkelijk te vinden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:17

Dat word dan nog wat zoekwerk als we eenmaal weer terug in NL zijn...

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:22

Mag ik me hier melden?
Ik rij nu een klein jaartje western met mijn haflingermerrie :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:47

Welkom Charlotte ! Leuk je hier ook te zien :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:52

Char_lotte schreef:
Mag ik me hier melden?
Ik rij nu een klein jaartje western met mijn haflingermerrie :)

Welkom :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:58

Welkom :)

Weet iemand wat leuke westernboeken, sites etc leuk zijn om te lezen?
Ik weet namelijk nog niet zo veel van de verschillende onderdelen.
Vooralsnog wil ik beginnen met trail en reining.Maar wat meer info over de training en oefeningen voor met name de trail zou fijn zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:03

Specifiek over de trail is moeilijk te vinden denk ik. Daar zijn wel heel veel youtube filmpjes over, da's ook leerzaam. :j En misschien is onze Snuffeldag wel leuk voor je? Daar maak je ook kennis met o.a. de Trail. Zowel in theorie als in praktijk. Zie onderschrift :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:17

Bedankt allemaal!
Ik zal me even voorstellen, ik ben Charlotte, 17 jaar oud en ik ben nu dus sinds een jaar bezig met westernrijden.
Ik mocht een keer komen rijden op 1 van de quarters van een vriendin van mijn moeder en ik was gelijk verkocht. Sindsdien ben ik samen met die vriendin van mijn moeder bezig om mijn haflinger om te scholen. Ze pakt het erg goed op dus dat is heel fijn :)
Mijn paard, Lola:
Afbeelding

Daarnaast rij ik sinds begin 2015 ook een hele leuke paint merrie, Jody, bij. Ik ben enorm blij dat ik die kans heb gekregen, ik leer zo veel van haar!!

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:44

Kan iemand me helpen met die gespen ? Of laat ik ze zo :( :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:50

Het lijkt me dat dit gewoon niet zo handig gesneden zijn qua leer... maar geen idee hoe je dat kan oplossen, sorry. Het heeft zo te zien niks met minder of meer gaatjes te maken...

Oja dat Haffie heb ik eerder voorbij zien komen op bokt, gaaf dier! Welkom!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:06

Heb je een foto van de riempjes los?

Zag inderdaad laatst die paint voorbij komen bij jou op Facebook Charlotte. Ook een leuk paardje! Lola is natuurlijk nog steeds mooi

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:17

knappe paardjes hierboven!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:32

Hier een foto van de riemen. Lijken echt niet raar gesneden ofz..

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:34

Ik had die ook gepast maar bij mij zaten ze ook heel raar. Nu maar wat kortere en simpelere bandjes.
Ik heb wel smalle voeten. Dacht dat het daar aan lag.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:35

Bovenste gedeelte is gewoon te lang voor jouw voeten. Dan valt de gesp vanzelf te ver je voet.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:05

Ja inderdaad. Ik dacht misschien kan je de gesp nog wat verzetten maar dan heb je er 2 gaten in zitten

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:49

Ik ben ook bang dat je beter anderen kunt aanschaffen. Wat je wel kunt doen is deze in de Facebook groep western paarden posten om te verkopen.