Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cintaria schreef:Mijn paard rij ik met een correctional en bij de teampenning rijden we met een gedraaide D-trens. Ik heb al heel vaak proberen rijden met een snaffle maar dit is gewoonweg niet mogelijk. Ze is dan simpelweg niet meer te houden, gaat hangen en uiteindelijk ben ik met zo'n bit meer in haar mond bezig dan met zo'n straffer bit. Tegenwoordig krijg je heel snel commentaar op het bit waarmee je rijdt en dat vind ik best jammer...
superpony schreef:Tja dat krijg je als mensen smoesjes verzinen waarom ze met shank moeten rijden, terwijl ze daar nog niet aan toe zijn. Je paard niet kunnen houden is bijv echt NOOIT een reden om op shank te gaa rijden. Of dat je paard niet kan ontspannen op een snaffle. Dan is er iets mis met je training of heeft je paard ergens last van. Bij problemen laat je zijn lijf na kijken en bekijk je je training kritisch. Reageerd je paard slecht, kun je een ander mondstuk proberen. Nooit zomaar een twisted en zeker niet voor dagelijks.
En dan kunnen mensen heel eigenwijs blijven of zeggen : ja maar.......maar het is gewoon niet goed en elke GOEDE trainer kan je verder helpen.