[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:19

Er is pas een nieuwe westernwinkel bij mij in de buurt gekomen :D
Dit is mijn merrie Touch of Faith nog eens :)
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:59

Is er een site van ? :) Je knappe merrie !

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:02

RijeJarig
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:04

Leuk paard hierboven! Wat voor optoming rij je mee? En luxe hoor, een nieuwe westernwinkel in de buurt! :))

Ariat is absoluut ook om mee te rijden hoor! Ik ga tijdens de x-mas sale nieuwe laarzen kopen :):)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:04

Ik rijd ook met Ariats. Vorig jaar voor 50,- via marktplaats, met nog nieuwe inlegzooltjes. Vorige eigenaresse had er andere zooltjes ingedaan, dus kon ik mooi de originele gelijk in gebruik nemen en daardoor de laarzen toch inlopen op mijn eigen voetjes :)

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:55

Ik heb dit weekend mijn eerste les bij Wendy van Osch gehad, met een paard van haar. Wat een verrijking! Ik dacht dat mijn basis van de western best oké was maar die merrie heeft me toch wel even een spiegel voorgehouden :D Een volgende les staat weer gepland en er zijn plannen om een koeienclinic te volgen. Weten jullie trouwens welke datums de X-mas sale bij Arthur doorgaat?

Met mijn eigen paard gaat het op dit moment niet goed : vanwege een overbelaste kogel moet ze enkele weken stil staan... En dat natuurlijk net voor de wedstrijden van de teampenning :(

RijeJarig
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:24

Leuk is dat he, zo'n paard dat je wel even vertelt waar je écht staat :))

Sale is de laatste dagen van het jaar, 5 dagen lang. Gewoon even fb of site in de gaten houden voor specifieke tijden enzo.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:43

Cintaria schreef:
Ik heb dit weekend mijn eerste les bij Wendy van Osch gehad, met een paard van haar. Wat een verrijking! Ik dacht dat mijn basis van de western best oké was maar die merrie heeft me toch wel even een spiegel voorgehouden :D Een volgende les staat weer gepland en er zijn plannen om een koeienclinic te volgen. Weten jullie trouwens welke datums de X-mas sale bij Arthur doorgaat?

Met mijn eigen paard gaat het op dit moment niet goed : vanwege een overbelaste kogel moet ze enkele weken stil staan... En dat natuurlijk net voor de wedstrijden van de teampenning :(

Had jij ook de koffie vos merrie?
Die had ik ook vorige week, echt een brave merrie die heel goed aan de hulpen stond! En mijn fouten goed accepteerde :')

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:47

Ja klopt! Naam was volgens mij Cassy of Sassy? Het was een 4 jarige merrie, superlicht aan de teugel. Maar ik moest mijn hulpen wel exact geven, mijn stop was echt om mee te janken. Ze had volgens mij echt zoiets van 'wat bedoel je nu mens?!' :D Maar uiteindelijk leer je van zo'n paarden wel weer heel veel... Ik ben echt helemaal verliefd op het hengstje (Tari) dat ze nu te koop heeft staan, hij is echt geweldig <3 Neem je al lang les bij Wendy?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:49

Oh nee dan is het een andere, ik had een 8 jarige merrie. Vorige week was mijn eerste les. En volgende week weer 1. Daarna wil ik een keer mijn eigen paard meenemen.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:59

Afbeelding
Free heeft zich vandaag geschaafd aan een ijzeren baar. :\ Het is oppervlakkig, maar het bloedde wel. Tis gelukkig niet zo diep...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:32

Oei zal wel zeer doen, gelukkig niet te diep..
Ik wil vaker foto's :Y)
Weet niet of ik mijn les ga laten doorgaan woensdag.. Ben ziek :(

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:32

autch, ziet er lekker uit :\

Ik zit een half uur van Nijkerk af, maar moet eerlijk zeggen dat ik toch vooral veel online shop. Broeken hoef ik daar niet naartoe, modellen pas ik niet :( Heb mn Wrangler in Bataviastad gehaald.
Heb er alleen toch last van dat broek erg snel slijt, ookal rijdt ik neit heel vaak met die broek.

Gelukkig poosje terug bij de dumpzaak in Nijkerk hele goedkope broeken kunnen scoren (lees 2,- ps) Die mij super zitten en hele stevige stof. Dus die gebruik ik nu naast voor stalwerk ook voor het rijden. Baal er van dat ik er toen niet meer heb meegenomen :+

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:40

haha xLaraaj, Zal ik dan een fotootje plaatsen ? :P

Afbeelding

Mevrouw moest een nieuw halster hebben nadat ze die van haar kapot heeft getrokken. Dus beetje aan het rondsnuffelen geweest. En aangezien ik vrijdag een beetje in de buurt kwam van Zwolle (lees nog steeds helft van afstand vanaf kliniek :+ ) halster maar even gehaald :P .
Verder krijgt ze niks met Amerikaanse vlag, maar dees vond ik wel heel cool.

Geen rijfoto's, en gaat nog wel even duren. Vind haar juist de laatste 2 dagen weer aftakelen. Dus hopen dat antibiotica toch gaat aanslaan, omdat dierenarts er ook niet zo goed achter komt wat ze heeft.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:58

Jullie zijn trouwens ook allemaal welkom in ons huiskamer-topic voor alle off-topic discussies of fotospam :P
[HK] Cowgirls in opleiding!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:13

Dat halster is inderdaad gaaf, heb hem ook zien hangen! Lekker stoer en niet over the top Amerikaanse vlag.

Over broeken: ik draag "gewone" jeans, maar wel met stretch, want anders zit het me niet lekker (schuurt teveel). Wrangler heeft voor mij geen fijne pasvorm, dus ik draag Diesel of LTB en ik heb er ook eentje van H&M waar ik fijn mee kan rijden. Naast Zalando kan je ook eens kijken bij webshop Dress-For-Less. Daar heb ik nu zelf een paar broeken vandaan gehaald!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:03

Ik rij haar met een hackamore, puur omdat ze het bit niet aanvaard. Rij persoonlijk zelf liever met bit

Dat is wel een cool halster!

Mijn broeken waar ik mee naar school ga krijgen een tweede leven als rijbroek. En regelmatig scheur ik er wel eens uit :p
Wil wel eens een echte rijbroek :j

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:41

Mooi halster !! Kleuren komen ook goed uit op haar :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:21

Wanneer hebben jullie de overstap van snaffle naar shank gemaakt en om welke reden.

Is het gebruikelijker bij een bepaald onderdeel? Ik zie namelijk ook veel recreatieve ruiters met een flinke shank. Kan iemand mij uitleggen waarom je overstapt op een shank? En wat zijn de scherpere of juist vriendelijke varianten.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:29

Bij de wran moet je als je een bepaald level berijkt met shank rijden. Daarvoor mag je alleen maar met snaffel rijden op wedstrijd. Sommige paarden lopen lekerder op een shank en worden daar dan recreatief op gereden.of omdat die persoon dat beter vind staan.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:36

Ik moet ook starten op 1 hand en een shank, maar ik train nog altijd op mijn billy allen snaffle. Heel af en toe wel eens op de shank, maar meer om te kijken voor wedstrijd Hoe ze reageert

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:04

Ik zou heel graag met snaffle willen rijden maar hij loopt daar gewoon niet lekker mee. Hij wordt hangerig en sterk. Ik rij met shank met korte scharen en een S vorm zodat het niet zo een scherpe inwerking heeft. Hij loopt daar veel meer ontspannen op.
Ik rij verder geen wedstrijden dus het is niet dat ik met snaffle of shank moet rijden. Voor buiten vind ik het ook prettig maar hoop wel ooit gewoon op snaffle naar buiten te kunnen!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:21

Ik ga zaterdag bij Country Mill snuffelen :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:54

Ik rij allebei op korte shanks
Dan ben ik zelf rustiger in mijn handen en mijn paardjes ontspannen dan het beste

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:47

Ik rijd op een een manege, op 1 na hebben alle paarden snaffle, eentje heeft dus shanks. Geen idee waarom