[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hobbyhorse

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:02

Wat Rije zegt...Ik heb ook simpele maar wel sporen die wat gewicht hebben. Je kan wel de eerste aanschaffen, misschien valt het mee, en als niet kan je er een rubber bandje aandoen zodat ze blijven zitten. Die dingen heten spur tie down straps. Een elastiek van de post doet het ook trouwens :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:19

Hobbyhorse schreef:
Wat Rije zegt...Ik heb ook simpele maar wel sporen die wat gewicht hebben. Je kan wel de eerste aanschaffen, misschien valt het mee, en als niet kan je er een rubber bandje aandoen zodat ze blijven zitten. Die dingen heten spur tie down straps. Een elastiek van de post doet het ook trouwens :)

Oke dankje, ik ga kijken :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:20

Mooie sporen ! En inderdaad , die met meer gewicht lijken veel handiger. Heb dat nu met de sporen die ik leen. Soms moet ik ze zelf terug naar beneden halen omdat ze niet altijd terug vallen ..

Iemand ervaring met de country store in zonhoven ? Of heeft iemand anders nog goede winkels in belgie ?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:38

Ik heb goede ervaringen met de country store met laarzen en hoed, veel keuze, goede hulp, goed materiaal.
Voor de baas moet je opletten hij is vriendelijk maar kan erg overtuigend zijn en dan koop je soms meer dan je wil. :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:16

Deze week geen les omdat het heel de week wedstrijd is op de manege , ik wil rijden ! :P

&. Wat mis ik het om een eigen paard te hebben. Of op pension.. Gewoon het bezig zijn met het paard alles er rond en niet alleen het rijden .. Nog 1jaartje zeker wachten voor ik er zelf 1 koop .. Wil het eerst beter beheren met dat ik juist ben overgestapt naar reining en nog sparen dat ik het budget heb dat ik wil voor het juiste paardje :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:09

xLaraaj schreef:
Deze week geen les omdat het heel de week wedstrijd is op de manege , ik wil rijden ! :P

&. Wat mis ik het om een eigen paard te hebben. Of op pension.. Gewoon het bezig zijn met het paard alles er rond en niet alleen het rijden .. Nog 1jaartje zeker wachten voor ik er zelf 1 koop .. Wil het eerst beter beheren met dat ik juist ben overgestapt naar reining en nog sparen dat ik het budget heb dat ik wil voor het juiste paardje :)

Ja snap ik! Wil ik ook, nu zit een eigen paard er zeker niet in voor mij, maar ben wel aan het kijken voor een western bijrijd/lease paardje. Weet wel waar ik eventueel zou kunnen leasen, maar eerst nog goed kijken of ik dat red met school -O- O:)

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:22

ik helaas ook geen les deze week door de wedstrijd!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:26

Doen jullie wel mee aan de wedstrijd?
Is de wedstrijd trouwens de hele week? Bij ons is wel altijd les als er een wedstrijd is

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:53

Neen is futurity's :) en nk denk ik. Ja is van dinsdag tot en met zondag :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:04

xLaraaj schreef:
Neen is futurity's :) en nk denk ik. Ja is van dinsdag tot en met zondag :)

Oke ,jammer dat je niet kunt rijden deze week. Ik kan zelf ook niet wachten tot oktober wanneer ik weer westernles heb, dan ook vast elke week :) , hiervoor was dat nog niet omdat ik daarnaast nog engels reed. Maar dit weekend heb ik mijn laatste engels les :oo

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:46

Haha geniet er van ! :p

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:58

Nee ik doe niet mee, nog niet helemaal klaar voor :Y)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:45

Hey alles goed hier ? Is hier zo stil .. Of mogen hier geen verslagen/updates gegeven worden ? :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:48

xLaraaj schreef:
Hey alles goed hier ? Is hier zo stil .. Of mogen hier geen verslagen/updates gegeven worden ? :)

Tuurlijk mag dat :)

Heb alleen niets te melden, behalve dat ik nog niets heb besteld van sporen want ik twijfel nogsteeds :') _O-

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:28

Hoi allemaal!
Mag ik me ook erbij voegen? :)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:15

Ik heb wel een kleinigheidje te melden. :D

Zaterdag 26 september ben ik naar een soort opendeurdag geweest van iemand die western les geeft. Ik ben er heen gegaan om het western rijden eens van dichtbij te zien, de manier van werken van die vrouw te ondervinden en ook om antwoorden te krijgen op mijn vragen. Dat was dus echt mijn eerste stap naar het western wereldje. :P

Er werden ook enkele demolessen gegeven waarvoor je je kon inschrijven, maar dit heb ik niet gedaan. Maar omdat er weinig volk kwam opdagen (het was de aller eerste keer dat die vrouw zoiets deed en ze had geen reclame gemaakt), mocht ik ook even op het paard stappen. }>

Nu is het wachten op mijn lessenrooster zodat ik een western les kan inplannen en kijken hoe ze het omscholen van mijn merrie wilt aanpakken. :)) Ik kijk er in elk geval naar uit! :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:15

Tuurlijk stel je maar voor ! Eig. Zou de naam van het topic mogen veranderen .. :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:16

Super retjethorse ! Hopelijk bevalt het je !

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:04

Dankjewel!

Nou ik ben Sarah ik ben 13 jaar (word 3 Januari 14) ik heb geen eigen paard maar wel een superlief verzorgpaard. Na 4,5/5 jaar engels rijden ben ik over gegaan naar Western. Niet Écht western rijden (geen sliding stops enz.) Maar ik rij nu wel op een stal (wel privéstal ) waar ze heerlijke buitenrittenin western stijl doen. Ik heb al een beetje de basis geleerd en ik vind het ongelofelijk leuk! Veel leuker dan Engels! (Ookal ga ik zeker nog is een keer op mijn oude manege een lesje volgen. :) ) Deze stal doet ook aan Natural Horsemanship.
Maar ik zit er over na te denken om een keer écht western lessen te nemen, lijkt me supergaaf om te spinnen of sliden :)) :):)
Ik heb een deel van deze topic gelezen en ik vind het superleuk!
Moet ik nog iets vertellen?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:47

Ik heb gister weer heerlijk gereden op de manege :D. Loslaten terwijl ze laag blijft gaat steeds beter. Al begint mevrouw nog aardig te scheuren als het moeilijker wordt "+ maar ook dat blijft wat beter onder controle := Met de weken gaat het nu weer steeds beter :D (heel stiekem laat ik haar in stal al stretchen met snoepjes :P is het getrek naar eten tijdens het meelopen ook opgelost :') )

Eigen paard had ik vorige week mijn eerste les gepland staan, jammer genoeg af kunnen zeggen want paard stond weer doodziek op stal. Gister naar kliniek geweest voor echo maar geen uitsluitsel of bevestiging kunnen krijgen van oorzaak. iig zijn er leverwaarden te hoog. Dus weer balen.
Hierdoor nu wel mijn eigen trailer op de dam staan, zodat we straks makkelijker weg kunnen :P

Welkom nieuwen!

Sporen heb ik trouwens op marktplaats gekocht. Van die gewone trainingssporen. Vond nieuwe veel te duur :P of model niet wat ik wilde.
Bevallen super. Heb nog wel mooie sporenbandjes liggen, maar die krijg ik er nog niet op :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:08

Super dat je les beter gaat ladypaard ! Wat is je naam weer ? zal het proberen te onthouden :=
Hopelijk word je paardje beter !!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:11

soesje321 schreef:
Dankjewel!

Nou ik ben Sarah ik ben 13 jaar (word 3 Januari 14) ik heb geen eigen paard maar wel een superlief verzorgpaard. Na 4,5/5 jaar engels rijden ben ik over gegaan naar Western. Niet Écht western rijden (geen sliding stops enz.) Maar ik rij nu wel op een stal (wel privéstal ) waar ze heerlijke buitenrittenin western stijl doen. Ik heb al een beetje de basis geleerd en ik vind het ongelofelijk leuk! Veel leuker dan Engels! (Ookal ga ik zeker nog is een keer op mijn oude manege een lesje volgen. :) ) Deze stal doet ook aan Natural Horsemanship.
Maar ik zit er over na te denken om een keer écht western lessen te nemen, lijkt me supergaaf om te spinnen of sliden :)) :):)

Spinnen en sliden is reining, een onderddel van western en niet western zelf ;)

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:41

Metaxa schreef:
soesje321 schreef:
Dankjewel!

Spinnen en sliden is reining, een onderddel van western en niet western zelf ;)

Oh haha! Heb ik ook weer wat geleerd :)
Super gezellige topic dit!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:04

Misschien beetje een off-topic vraagje, maar ik ben voor een eigen paardje aan het kijken en vroeg me af wie bekend is met Raats in België? Zou graag willen weten of dit een leuk adres is om een paard vandaan te halen. Het is nog best een eindje rijden voor ons, dus vandaar dat ik wat achtergrond info wel fijn zou vinden ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:11

Woon in België maar kan je helaas niet helpen :(