[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:59

Inderdaad heb je dat wel in elke dicipline. Het is vooral dat ik niet meer met mezelf moet vechten :') , alles voelt hier voor mij veel logischer en fijner aan. O:)

Sporen heb ik niks op tegen mits je ze goed gebruikt, maar vind 1 x prikken eerlijk gezegd veel minder zielig dan 10 x schoppen , maar helaas heb je ook mensen die ze onnodig gebruiken, daar ben ik wel tegen maar dit heb je ook met zwepen veel. Ligt vooral aan de gebruiker , en aan het materiaal ook, of ze erg scherp zijn of juist niet.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:00

MarcR schreef:
Enkele weken nadat mijn dochter was overgestapt naar western zei ze tegen mij : papa dit is wat ik al jaren zoek, dit voelt als thuis komen.

Dit gevoel is bij ons, volgens mij, een combinatie van verschillende factoren :
- Zeer goede trainers waar we ook buiten het rijden een goede relatie mee hebben. En die ons veel meer hebben geleerd dan alleen maar het rij technische. Ze hebben ons geleerd hoe paarden leven, denken, communiceren.
- Paarden met een cool karakter die goed opgevoed zijn en waardoor er een rustige, harmonische relatie is tussen ruiters en paarden.
- De open, positieve sfeer tussen de ruiters, mensen helpen elkaar graag, geen jaloezie en achterklap.
- Een manier van rijden waarbij zowel paard als ruiter "op hun eigen benen" moeten staan en lopen.

Dat gevoel had ik ook!

Brittneyx

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:19

Ik heb niet het gevoel dat ik minder vecht met mijn paard. Denk dat dan echt aan de manier van rijden ligt

Mijn les ging verschrikkelijk :') is dit weekend wedstrijd en er reden zeker 30 pleasure ruiters. Niets tegen pleasure ruiters maar hou je dan op zn minst aan de regels...

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:42

Brittneyx schreef:
Ik heb niet het gevoel dat ik minder vecht met mijn paard. Denk dat dan echt aan de manier van rijden ligt

Mijn les ging verschrikkelijk :') is dit weekend wedstrijd en er reden zeker 30 pleasure ruiters. Niets tegen pleasure ruiters maar hou je dan op zn minst aan de regels...

Wat deden ze dan?
Pff met 30 ruiters in een bak lijkt mij veel te vol, ik vind 8 al te :')

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:53

Met acht ga ik ook al helemaal in de stress hoor :')
Een heel deel op de hoefslag blijven staan, (paarden zonder ruiter)
Bij ons is het de gewente dat je op de ene cirkel altijd rechtsom rijd en de ander linksom, ze gingen gewoon allemaal door elkaar. De een stapt op de hoefslag de ander aan de binnenkant en gewoon geen rekening houden met andere, overal doordrammen, onverwacht stoppen, pas afsnijden
Echt een hel :')

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:53

Brittneyx schreef:
Met acht ga ik ook al helemaal in de stress hoor :')
Een heel deel op de hoefslag blijven staan, (paarden zonder ruiter)
Bij ons is het de gewente dat je op de ene cirkel altijd rechtsom rijd en de ander linksom, ze gingen gewoon allemaal door elkaar. De een stapt op de hoefslag de ander aan de binnenkant en gewoon geen rekening houden met andere, overal doordrammen, onverwacht stoppen, pas afsnijden
Echt een hel :')

Klinkt inderdaad echt heel vervelend ,zo kun je toch niet rijden :n . Hopelijk was dit de enige keer!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:42

Idd en mijn lesgever maar roepen in mijn oortje dwing je plaats af, niet aan de kant gaan, blijven doorrijden!
Maar dat is niet zo simpel :')

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:08

Brittneyx schreef:
Idd en mijn lesgever maar roepen in mijn oortje dwing je plaats af, niet aan de kant gaan, blijven doorrijden!

Stonden zeker 20 lesgevers in die bak _O- of die 20 ruiters hadden ook een oortje in en zaten op jouw frequentie :=

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:01

xxdomiixx schreef:
Brittneyx schreef:

Stonden zeker 20 lesgevers in die bak _O- of die 20 ruiters hadden ook een oortje in en zaten op jouw frequentie :=

Nee ze zaten allemaal op de rand boos te zijn als er zand omhoog vloog :')
Als je langsreed hoorde je 3 verschillende talen (Nl, Fr en En) :j

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:19

pfff, ik was denk ik allang afgestegen. Zou helemaal gek worden.
Werd laatst al gek toen het druk was en er ook nog eens een dressuurruiter kwam rijden (les) En die dus constant in de weg reed :+

Voor het jonge paard nu aan het bedenken hoe ze haar voorhand kan leren liften. Want pfff lijkt net of ze het nooit zal snappen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:53

30 ruiters in een bak is verre van prettig, maar dat soort situaties kun je het best zien als leermomenten waarop je je alleen maar concentreert op je paard. Jij en je paard zitten in een bubbel en wat daar omheen gebeurt is niet interessant. Klinkt veel makkelijker dan het is uiteraard, maar alleen geïrriteerd zijn en je ergeren aan de rest is, hoewel compleet logisch, niet erg bevorderlijk voor je rijden op dat moment.

Gisteren ook les gehad. Het ging weer 's heerlijk! Alice kon me weer haarfijn wijzen op kleine dingen die ik in mijn lijf verkeerd doe, waardoor ik Daan uit balans breng en een cirkel in galop dus veel groter wordt dan ik eigenlijk wil. Alleen dat is al weer voldoende huiswerk voor de volgende keer :') Moeilijk joh, zo op je eigen houding gefocussed zijn :))

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:07

Haha Rije zo herkenbaar maar zooo leerzaam, vergeet nog steeds niet dat Karlijn niet wilde buigen op de cirkel. Alice was een rondje stil en zat geconcentreerd te kijken en vervolgens moest ik m'n binnen heup wat meer 'openen' ik deed dat en Karlijn boog als een zonnetje :+ . Ik heb a.s. zaterdag weer eens een in-hand trail les. Ik krijg vrijdag m'n zadel als het goed is (Eurohorse heeft al 2x eerder afgebeld, echt overmacht maar toch jammer xD) dus binnenkort hopelijk eens een keer voorzichtig voor het eerst erop.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:28

Had vandaag weer les :)

Zat op het zelfde paard als vorige week, omdat dat toen niet zo goed ging, het ging al veer beter deze keer!
We hebben nog de pleasure geoefend voor volgende week , waar ik thuis nog mee kan oefenen : lachen! Je moet altijd blijven lachen zei mijn instructrice , alleen ik ben echt slecht in lachen :') . Ik zit op toneel ,maar glimlachen kan ik niet met open mond zegmaar, wordt hard oefenen :=

Verder gingen we in het begin van de les met houding werken, zonder beugels of juist staan in de beugels, met het 2e had ik geen probleem ookal deden we het best lang en zeiden ze andere dat ze last kregen , maar zonder beugels voelde het wel heel onstabiel (heb ik niet op een engels zadel)

Ook geoefend met vanuit draf stilstaan en dan back up, en voor het eerst een rollback gedaan , vind ik erg lastig! Het is me zonder de hulp van de instructrice maar 1 x gelukt , anders ging hij gewoon lopen O:)

Maar was dus een erg leuke en leerzame les (wij waren trouwens met 3 :') , heerlijk zo veel ruimte!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:23

Klinkt goed Metaxa! Lekker door oefenen. Bij mij gaat het met hulp tijdens les ook altijd veel beter. Das maar goed ook, betaal ik haar niet voor niks :))

Mag ik jullie even op beide linkjes in mijn onderschrift wijzen? 27 sept show met walk en jog onderdelen voor alle rassen en in november snuffeldag voor als je eens wilt snuffelen aan het westernrijden.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:42

In het begin kon ik niet zonder beugels rijden met mijn westernzadel terwijl ik in mijn engels zadel geen problemen had, nu zit ik als een huis :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:30

Rije schreef:
Klinkt goed Metaxa! Lekker door oefenen. Bij mij gaat het met hulp tijdens les ook altijd veel beter. Das maar goed ook, betaal ik haar niet voor niks :))

Mag ik jullie even op beide linkjes in mijn onderschrift wijzen? 27 sept show met walk en jog onderdelen voor alle rassen en in november snuffeldag voor als je eens wilt snuffelen aan het westernrijden.

Dankje :)

Waar is die show? Heb dan geen eigen paard maar misschien dat ik kan kijken

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:31

Brittneyx schreef:
In het begin kon ik niet zonder beugels rijden met mijn westernzadel terwijl ik in mijn engels zadel geen problemen had, nu zit ik als een huis :D

Het is dus een kwestie van wennen , hoop dat we dat dan vaker gaan doen, om te oefenen :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:17

Superleuk om te horen!
Op welk paard zat je Metaxa?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:18

Marlien5 schreef:
Op welk paard zat je Metaxa?

Django :) , vind hem erg leuk

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:28

Metaxa schreef:
Rije schreef:

Dankje :)

Waar is die show? Heb dan geen eigen paard maar misschien dat ik kan kijken

Allebei in Woudenberg, Snuffeldag ook. Bij beau dandy's.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:25

Goeie morgen meiden !

Ik heb gisteren avond mijn eerste les gereden bij llyda stables. Zeer mooie manege ! Leerkracht was ook heel vriendelijk. Deze keer moest ik op 2 handen rijden dus dat was weer wat anders maar ook zeer leuk en informatief. Soms dacht ik echt van : " wat ben ik hier aan het klungelen" :P maar dan stopte ik gewoon stelde hem een vraag hielp hij me super en gingen we door. Soms voelde ik ook dat ik iets te veel terug viel op mijn dressuurbasis. Maar heb wel een paar mooie complimenten gekregen ! :)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:51

xLaraaj schreef:
Goeie morgen meiden !

Ik heb gisteren avond mijn eerste les gereden bij llyda stables. Zeer mooie manege ! Leerkracht was ook heel vriendelijk. Deze keer moest ik op 2 handen rijden dus dat was weer wat anders maar ook zeer leuk en informatief. Soms dacht ik echt van : " wat ben ik hier aan het klungelen" :P maar dan stopte ik gewoon stelde hem een vraag hielp hij me super en gingen we door. Soms voelde ik ook dat ik iets te veel terug viel op mijn dressuurbasis. Maar heb wel een paar mooie complimenten gekregen ! :)
Wat leuk! :D

Ik ben ook van plan om deze maand bij Llyda Stables te gaan lessen. Ik moet alleen nog een lesgever zien te vinden. :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:14

Er zijn daar heel wat lesgevers :) Britney uit dit topic lest er ook, is dankzij haar dat ik er ben geweest :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:58

Stiekem heel erg trots :):)

Momenteel moet ik handelen met een irritante 5-jarige puber die weer aan het uitproberen is,
maar uiteindelijk wel wat door kunnen rijden }>
Afgelopen dinsdag in de manegeles geoefend met begin van spin rijden, dus dacht ach laten we dat met eigen paard ook eens uitproberen.
En ja Rechtsom 2 passen, en linksom zelfs kunnen uitbouwen naar 4 passen (niet verder gegaan vond dit al knap genoeg) *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:02

@Ladypaard: Tof is dat he! Ik kan soms ook al helemaal jubelen als ik 3 goede passen heb :')