Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quarterH schreef:dat baseerd men op 1 afgekeurde quarter waar ze ooit eens over gehoord hebben......dit is weer zo'n ongegronde onzin....
mijn vorige paard is ook met 2 ingereden, reining, wel op goede grote stal, alle jaren flink reining gelopen inc vele wedstrijden op goed niveau... en afgelopen jaar met 7 jaar volledig goedgekeurd een keuring doorgekomen zonder problemen....
en al helemaal nooit enige vorm van problemen met zijn rug gehad.
en daar is hij zeker geen uitzondering in.
ik heb zelf in de afgelopen jaren meer paarden meegemaakt doe goedgekeurd werden op altere leeftijd terwijl ze met 2 onder het zadel zijn gegaan dan die afgekeurd zijn.
waar baseer je die geweldige wetenschap op? welke bewijzen? welke ervaringen?
sevke schreef:Deze discussie gaat over niets, en iedereen gilt maar wat. Meten is weten. En het is niet omdat ze op 2 gestart zijn, dat ze op 5 kapot zijn. Een goede trainer traint met beleid en verstand. De showpaarden worden preventief voor en na het showseizoen volledig doorgelicht door DA en ostheopaat. Zo ben je er snel bij als er een probleem dreigt, en kun je sneller op de bal spelen. Ik betwijfel of de recreatiepaarden van de meeste bokkers op die manier opgevolgd worden, en ben er zeker van dat er heel wat van die paarden met een probleem rondlopen waarvan de eigenaar zelfs geen idee heeft. Dus zomaar gaan brullen "op vijf zijn ze kapot" slaat imo nergens op.
quarterH schreef:Helemaal mee eens! Meeste niet-wedstrijd ruiters die ik ken laten paard nooit preventief checken door da... En als ze kreupel zijn worden ze vaak gewoon maar ff paar weekjes op de wei gezet 'want dan zal t wel over zijn.
Maar foto's laten maken of scans om te zien wat er echt aan de hand is doen e doen..
Een probleem zit er meestal al veel langer voordat ze kreupel gaan lopen.
Het is niet ' zolang hij niet kreupel loopt is er niks aan de handen' paard is vluchtdier en zal zijn zwakheden pas laten zien als het echt niet anders kan...
quarterH schreef:Helemaal mee eens! Meeste niet-wedstrijd ruiters die ik ken laten paard nooit preventief checken door da... En als ze kreupel zijn worden ze vaak gewoon maar ff paar weekjes op de wei gezet 'want dan zal t wel over zijn.
Maar foto's laten maken of scans om te zien wat er echt aan de hand is doen e doen..
Een probleem zit er meestal al veel langer voordat ze kreupel gaan lopen.
Het is niet ' zolang hij niet kreupel loopt is er niks aan de handen' paard is vluchtdier en zal zijn zwakheden pas laten zien als het echt niet anders kan...
Margee schreef:Zie boven, als ze dus kreupel gaan lopen, ben je dus al te laat toch?