[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 12:14

Ik heb inmiddels alles wat ik via het telefoonboek kon vinden in Eemnes en Nijkerk (incl. manege Groendendaal in Bunschoten) een mailtje met Flyer gestuurd. Manege Groenendaal kan ik bellen, maar misschien is er iemand die er in de buurt woont en naar toe kan... face to face zeggen mensen vaak net iets meer en je kunt direct kijken of ze er staan...

Ja Vera, ik weet het ook niet... ik weet zeker dat' ie de eerste keer zei dat het daar vlak in de buurt was... ik vind 'tussen Nijkerk en Eemnes' niet VLAK in de buurt... Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet veel van hem. Hij is vriendelijk, is het helemaal met me eens, maar als het om daadkracht gaat schiet'ie toch net even wat te kort ben ik bang... Ik snap best dat hun handen ook gebonden zijn door wetten en regels, maar als hij wil kan'ie volgens mij best meer doen dan nu het geval is.

Oh, en Majo... ik kan alleen maar raden wat je hebt geschreven, maar ik ben nuchter en realistisch genoeg om te beseffen dat de kans erg klein is dat ik haar ooit terug zie, laat staan terug krijg. Niet omdat ze eventueel al bij de slacht beland is (ja, ook daar houd ik rekening mee, maar dat zou voor Fly nog niet eens de slechtste optie zijn ben ik bang), maar omdat de eigenaar haar gewoon 'uit het zicht' houdt en fijn doorgaat zoals' ie begonnen was... verwaarlozen en uitbuiten van z'n paarden. Hij heeft Fly weer drachtig proberen te krijgen en ik kan alleen maar hopen dat ze niet oppakt, want dan is ze na de winter waarschijnlijk nog magerder dan op de foto's van Mei...
En je kunt in't vervolg gerust je berichtje laten staan...ik ben geen pennymeisje dat van het minste of geringste van slag is... ik heb het nodige meegemaakt en kan wat hebben en ik ben van mening dat ieders mening/inbreng telt.
Laatst bijgewerkt door Francis op 30-08-04 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:16

Nanouk, plan B ? Zorgen dat de man gaat praten. En dat kan ook vast wel anders dan met een knokploeg ( plan C ? Knipoog ) Is een tv programma zoals hart van nederland, breekijzer of weet ik veel wat niet iets? Dat vanuit die hoek de man een bezoekje krijgt?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 12:23

cornelie schreef:
Tja, er is dus nog steeds iemand die weet waar ze is. Dan toch maar plan B ?

Als je met plan B de eigenaar benaderen bedoelt... nee, in ieder geval nu nog niet...
We hebben nog mogelijkheden om te zoeken... ik sluit voorlopig het paardenmarkt/slachttransport verhaal uit, omdat er te veel aanwijzingen zijn dat hij ze nog in z'n bezit heeft en of op een handelsstal of in een wei heeft staan.
Ik wil geen escalatie met die eigenaar riskeren, niet alleen omdat ik niet m'n eigen glazen in wil gooien, maar simpel omdat ik het risico dat er echt dingen fout gaan (als in geweld/bedreiging) niet wil lopen (en zeker ook niet wil dat jullie dat risico gaan lopen!) en dat risico is bij dit persoon gewoon zeer groot aanwezig.
Ik wil nog even doorzoeken in de richting van Eemnes en Nijkerk... ga nog wat bellen vanmiddag denk ik en wacht nog even af of de DB man toch nog met info komt. Hij zou deze week contact zoeken met de eigenaar (kijk, dat laat ik dus liever aan 'officiele instanties' over...als'ie dan wat doet, zal'ie direct aangehouden worden) en vragen waar de paarden zijn en peilen of'ie ze te koop heeft of wil zetten.
Pas als ik echt geen opties meer heb en de paarden spoorloos blijven, kunnen we altijd nog een voorzichtige poging wagen de eigenaar te benaderen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 12:27

Cornelie...en anderen die dat al geoppert hebben... TV of dat soort publiciteit is leuk, maar ik denk niet dat programma's interesse hebben... er is, als je het heel simpel bekijkt, nl. niets aan de hand dat niet mag o.i.d. Een eigenaar heeft z'n paarden van de ene plek naar de andere gezet...meer niet. De DB en Politie waren al tot de conclusie gekomen dat'ie z'n leven gebeterd had qua voeren en de zaak afgesloten en hij was vrij om te doen wat hij wilde met die paarden... Ik denk dat geen TV programma zich hieraan zal wagen, al was het maar omdat ze geen laster-aanklacht aan hun broek willen... Want elk verkeerd woord over de eigenaar, of het nou waarheid is of niet, kan dat wel tot gevolg hebben.
Ik denk dus eerlijk gezegd niet dat dat een reele (puntjes doen het niet) optie is.

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:33

Stal Staal in Eemnes staat ze in ieder geval niet. Daar sta ik nl. zelf. Tot nog toe heb ik haar niet op de Wakkerendijk (in de polder) zien staan. Het zou nog kunnen dat ze aan de andere kant achter een boerderij staat. Ik hou mijn ogen en oren open! Daarnaast heb ik mijn hoefsmid het hele verhaal verteld. Hij wist om welke man en paard het ging en zou zijn ogen ook openhouden.
Misschien nog even een lichtpuntje.. die John schijnt zijn paarden alleen te verkopen als hij er flink wat geld voor kan krijgen...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 12:40

Dat laatste klopt wel Finnie. Hij denkt dat ze echt nog net zo veel waard zijn als wat hij er voor gegeven heeft (en dan was Fly waarschijnlijk nog de goedkooptse). Daarom hoop ik ook dat, áls ze te koop zijn, er een handelaar is die dat wil afhandelen voor mij... hij kan onderhandelen en hem misschien doen inzien dat die paarden in hun huidige conditie niet meer waard zijn dan de slachtprijs...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:47

Finnie, dat is opzich zeker een lichtpuntje..Fly zag er niet zo best uit en in die toestand, zonder papieren kom je niet zo hoog qua prijs. Mijn gevoel zegt ook steeds dat ze erg dichtbij staat, vandaar dat het me ook niet met rust laat en ik nogmaals alles ga afstruinen. Fijn dat jij in Eemnes staat, dan weet je de weg daar goed. Heb je de Meentweg ook bekeken? Opzich ligt Soest vrij dichtbij Eemnes en binnendoor kun je Nijkerk ook binnen no time bereiken, dus makkelijk voor die John om elke keer naar Fly te rijden, mits hij de verzorging niet uit handen heeft gegeven.
Ik ga nogmaals aan de birkstraat foto's maken en van elk detail, let hierbij op de kruiwagen die zo netjes staat en de 5 pakken hooi. Mocht daar iets aan veranderen, dan weten we dat hij daar mss terug komt steeds om iets op te halen. Of is die stallen niet meer in bezit van hem? Althans huurt hij ze niet meer? Anders heeft het ook geen nut meer om daar te kijken, want dan heeft hij daar immers niks meer te zoeken en hoef ik hem ook niet te achtervolgen mocht ik hem daar treffen, haha.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:49

Francis, deze man stond toch onde curatele bij de dierenbescherming omdat hij zijn paarden mishandelde doordat hij ze niet voerde.....
Vervolgens laat hij ze "verwdijnen" zonder meldingsplicht aan de dierenbescherming wat hij er mee heeft gedaan.....lijkt mij een goed verhaal voor de media hoor, maak je daar maar geen zorgen om Bloos!
Zeker als er dan door heel Nederland actie wordt ondernomen om Fly te vinden en er allerlei middelen worden ingezet om er alles aan te doen dit op te lossen. Vet verhaal

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:56

vera schreef:
Potverdorie Francis, wat moet je nou met zo'n man!
Eigenlijk weet hij dus gewoon niks.......Wat waren al die toespelingen dan over het feit "dat jij wel wist waar ze naartoe waren gegaan?"

Dit vraag ik me dus idd ook af. Hij wist toch ook zo goed waar ze waren?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:00

ik heb met belangstelling dit meegelezen...
maar is mij nog onduidelijk of er al zekerheid is waar het betreffende paard staan moet.

ik ken nogal wat handelaren die vooral in bonte paarden doen en zal ze eens vragen of ze t in de gaten willen houden.
helaas voor mij onmogelijk om wat uit te printen en natuurlijk dan de vraag of ik zo'n flyer zou kunnen krijgen.

ik woon in assen en heb contacten in zowel friesland en groningen, dus wie weet...

zal in elk geval mijn best doen of ik iets bekends zie...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:02

Ellepel, de flyer staat ergens in de buurt van pagina 28 geloof ik, kun je van mijn homepage afplukken...

Kimberley: ik geloof dat er een mogelijkheid is dat het terrein inmiddels aan een ander verhuurd is, zoiets zei Francis geloof ik.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:03

Ellepel, we weten nog steeds niet waar fly staat dus schakel aub al je kontakten maar in!!! OK dan!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 13:03

@ Kimberly: Hij huurde de wei, maar heeft voor zover ik begreep tammelant met de verhuurder, dus de kans is klein dat hij daar terug komt of het nog steeds huurt. Daarnaast begreep ik van de DB man dat er ook binnen de familie van de verhuurder gedoe is over het verhuren van de wei... heeft met een erfeniskwestie te maken geloof ik... in ieder geval genoeg gedoe rond die wei om aan te nemen dat hij daar niet meer over beschikt. Maar af en toe in de gaten houden kan natuurlijk nooit kwaad.

@Vera: Hij stond niet meer onder curatele, dat is dus net het probleem. De DB de zaak officieel gesloten nadat de AID besloot niet tot inbeslagname over te gaan. Voor de Politie moest hij nog wel aan wat eisen voldoen, maar dat waren zaken die niet met de paarden maar meer met het beheer van de grond te maken hadden. Door de paarden daar weg te halen en de grond niet meer te huren, vervalt die verplichting dus ook. Officieel heeft hij dus niks strafbaars gedaan.
Pas als de DB de dieren in beslag had genomen (dat kan ook alleen 'schriftelijk' zeg maar...dan blijven ze wel bij de eigenaar maar is'ie verplicht om de verzorging te verbeteren en mag hij ze dus niet verplaatsen of onder toezicht weg halen. Dat doen ze vaak bij moeilijk te plaatsen dieren zoals vogels.), dan kan de eigenaar 'gegijzeld' worden tot hij aangeeft waar de dieren zijn, en hij kan dan eventueel ook gearresteerd worden omdat onttrekking van inbeslagname net zoiets is als diefstal. Maar daar is hier dus geen sprake van omdat de zaak afgesloten was en zelfs als de zaak nog wel liep, maar ze alleen maar controleerde, dan nog kunnen ze niet meer dan heb dringend verzoeken mee te delen waar de dieren zijn. Dat is dus de pest...de DB mag niet veel en de politie doet niet veel...

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:04

Ik woon zelf onderin Zuidholland. Als ik wat kan of moet doen hoor ik het wel.
Ik leef met je mee, heel veel succes met zoeken en sterkte..
Ik hoop dat deze beestjes goed terecht gaan komen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:14

Dus als ik het nu goed begrijp heeft in weze de DB er niks meer mee te maken? Of is dus niet meer aktief de boel aan het controleren? Dan blijf ik toch echt van mening, elke dag is er 1 teveel. Wat heb je dan nog te verliezen om wel de media in te schakelen? Met het ontzien van bepaalde personen bereik je tot nu toe ook totaal niks. Dit duurt gewoon te lang!! Waar wacht je nu nog op met al die vriendelijkheid?
( totaal niet banketstaaf bedoeld hoor!! )

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:21

Misschien stond hij niet meer officieel onder curatele maar het blijft een vreemd verhaal.
Ik denk dat het zeker wel interessant is omdat je ook meteen kan laten zien hoe weinig de DB kan uitrichten in dit soort gevallen.....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:24

Ik heb kennissen met paarden in Eemnes; zal ze eens bellen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:29

Ik ben het helemaal met Cornelie eens!!
We zijn nu een week verder met intensief zoeken en we zijn nog geen stap verder. Van mij mogen we in de overtreffende trap gaan.
Dat soort dreigementen moet je je niet echt door laten leiden hoor Francis, dan hadden we plan A ook niet moeten opzetten. Tot nu toe sta ik met naam en toenaam op het internet en heb nog geen dreigement ontvangen.....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:35

Ik ben blijkbaar de enige die het met Francis eens is Lachen Als ik Francis zo hoor over de eigenaar ben ik het met haar eens dat we beter ons gemak kunnen houden... Plus dat ik van mening ben dat we zo wie zo doordacht te werk moeten gaan, wilt Francis nog iets in te brengen hebben. Buiten het feit dat wij misschien Francis' glazen ingooien door dergelijke acties te ondernemen weet half Nederland van onze speurtocht af... Komt lekker knullig cq agressief over, een week na het verzenden van mails met een half forum die eigenaar lastig gaan vallen...

En lees aub wat Francis schrijft: wettelijk gezien heeft de eigenaar NIETS verkeerd gedaan...

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:40

cornelie schreef:
Dus als ik het nu goed begrijp heeft in weze de DB er niks meer mee te maken? Of is dus niet meer aktief de boel aan het controleren? Dan blijf ik toch echt van mening, elke dag is er 1 teveel. Wat heb je dan nog te verliezen om wel de media in te schakelen? Met het ontzien van bepaalde personen bereik je tot nu toe ook totaal niks. Dit duurt gewoon te lang!! Waar wacht je nu nog op met al die vriendelijkheid?
( totaal niet banketstaaflig bedoeld hoor!! )

Helemaal mee eens!!! Je hebt nu niets om te verliezen!!

En natuurlijk heeft de eigenaar misschien wettelijk niets fout gedaan (understatement) maar kloppen doet het natuurlijk ook niet.
Ik denk dat we nu aan Fly moeten denken want die wordt er nu echt niet beter van. Tenzij ze inderdaad verkocht is en ergens goed wordt verzorgd, maar daar komen we dan pas achter.

Als de eigenaar niets fout heeft gedaan zal hij het ook niet erg vinden als er een TV ploeg op zijn stoep staat.
Want dan kan hij keurig uitleggen hoe het allemaal in elkaar zit. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nanouk op 30-08-04 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:43

Pervinco schreef:
ben ik het met haar eens dat we beter ons gemak kunnen houden...

Beter voor wie Verward
Beter voor de eigenaar:

Beter voor Fly: nee
Elke dag voor fly is er nu 1 teveel!! Als inderdaad de huidige eigenaar haar ergens 'verstopt' heeft, waarom zou er dan nu wél goed voor haar gezorgd worden?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:49

Ok. Maar wie zegt dat je de eigenaar van Fly lastig moet vallen.

Stel, je schakelt Hart van Nederland in. (als ze er iets in zien dan he!)

Francis verteld aan hun haar verhaal met foto'van Fly over hoe ze er uit zag toen Francis haar nog had en hoe ze er uit zag toen ze voor het laatst gezien is. Daarbij legt Francis uit wat haar bedoelingen zijn met deze actie. Ze wil alleen weten waar Fly nu is en hoe het met haar gaat.
Meer niet. Niets slechts over de eigenaar en al zeker zijn naam niet!

Dan strijk je wettelijk gezien niemand tegen de haren in!
Dat moet toch kunnen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:50

Ik kan me Francis standpunt wel voorstellen maar vind haar ook voorzichtig (sorry Francis dat wij jou nu ter discussie stellen Cool )
Als we niet hadden aangedrongen om actie te ondernemen dan had ze nu nog in haar eentje zitten werken en waren er geen duizenden flyers de deur uitgegaan.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:50

Blijkbaar vind een aantal mensen dat ook dat niet kan.
Ik zou dat zelf een prima oplossing vinden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:51

Francis hoeft helemaal niet in beeld te komen hoor.