annelot schreef:Ik rij zowiezo op 2 handen hoor en hij loopt gewoon echt veel lekkerder op een shank. Op een trens gaat hij kloten en zakt hij niet lekker. Het is niet dat hij nog nooit een shank ingehad heeft hè. En liever 1 ophouding met een shank dam constant gehannes met een trens.
Maeyke ken ik idd nog. Ze heeft toch geen paarden meer?
Zij heeft nog wel een quarter maar geen tinkers meer. Ik zeg absoluut niet dat een shank een martelwerktuig oid is
Maar een shank is bedoeld om op één hand te rijden. Als ik morgen ga dressuren met mijn pony dan gooi ik er ook geen stank en trens in. Indien je een shank nodig hebt om 'gehannes' op te lossen dan gebruik je de shank niet op de juiste manier! Rijden op een shank is absoluut niet zielig, maar in de western wordt een shank gebruikt om op één hand te rijden, en pas als het goed loopt op snaffle met twee handen. Indien je de teugels echt gebruikt om je paard te laten zakken loopt het paard gewoon nog niet goed over de rug en is het dus ook zeker nog niet klaar voor rijden op shank
Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend... maar in mijn ogen hoort een shank alleen thuis in handen van een gevorderde westernruiter. Waarmee ik óók niet wil zeggen dat ik zelf zo gevorderd ben maar ik heb wel al een paar jaar les.