[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:20

moest even slikken toen ik het linkje las..

Wat een respect voor Marieke.. en zo zie je maar dat er in de topsport anders wordt gekeken.

Ben nu wel benieuwd hoe het met Star is afgelopen?

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:32

Wranglerbutt schreef:
@Todorien: EdP's linkje slaat volgens mij niet op jouw vraag ;)

klopt ik sla er wel heel raar in om hahahaha maar door EdP's heb ik wel mijn antwoord op mijn vraag gevonden dus wel twee vliegen in een klap hahahahahaha :D

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:33

crow schreef:
Todorien schreef:
dan zal ik er raar overheen gelezen hebben want ik heb de topic gelezen.......
ik moet ook om een nieuwe bril misschien zit het hem daarin, maar goed ik ga nog eens de topic bijlangs hihihihihi

Pagina 2 van het topic dat gelinkt wordt, 2 na laatste post.

ja had het gevonden :D :o

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:52

er valt niks te snappen vent is gestoord
topruiter??wie wil als paardenliefhebber voor dit aso gedrag betaalt worden??

ik krijg heus jouw en mijn paard in zijn achteruit hoor met schoppen en trekken...de beelden van craig bewijzen t toch?
Een sport is naar mijn mening niet iets wat je moet snappen maar iets waar je met plezier en bewondering naar kan en mag kijken.
Misschien zelfs om dingen van te leren!

Overigens wil t niet zeggen dat omdat jij misschien af en toe eens op een westernzadeltje zit dat JIJ overal verstand van hebt.
Je weet niks van mij, mijn paard niet etc dus oordeel niet te snel schatje!

essiede pessie

paard moet zo snel mogelijk spinnen en dat kan je op 2 manieren vragen, hard of gewoon.
t is te zot voor woorden dat t op een dieronvriendelijke manier moet gebeuren.

verder als ik sporen zou dragen is t logisch dat als ik mijn voeten horizontaal houd op de buik ik harder kan schoppen dan wanneer ik mijn voeten aan de buikrichting houd....lijikt me logisch dus geen aanname

verder hoef ik jou toch niet te vertellen hoe je paard in zijn achteruit vraag??kan ook heus zonder rammen dus ook geen aanname.

Denigrerend wordt er op mijn posten gereageerd,zowel door jou door alle woordjes op een weegschaal te leggen alswel door dofuzz die meent dat als je wel eens op een westernzadel zit dit niet inhoud dat je western kan rijden.

grinnik wie weet rijd ik wel in de top......weten jullie veel.

Ik zie alleen een craig smeerlap die alleen bezig is zo snel mogelijk geld te verdienen op een oneerlijke manier.En walg hiervan.
Tis zijn keus maar ik mag daar mijn mening over hebben net zo goed als jij.
Laatst bijgewerkt door connie64 op 09-06-11 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:02

het denigrerende toontje mag er ook wel uit.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:05

connie64 schreef:
Een sport is naar mijn mening niet iets wat je moet snappen maar iets waar je met plezier en bewondering naar kan en mag kijken.

Waarmee vissen dus afvalt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:06

connie64 schreef:

ik krijg heus jouw en mijn paard in zijn achteruit hoor met schoppen en trekken...de beelden van craig bewijzen t toch?

Overigens wil t niet zeggen dat omdat jij misschien af en toe eens op een westernzadeltje zit dat JIJ overal verstand van hebt.
Je weet niks van mij, mijn paard niet etc dus oordeel niet te snel schatje!

essiede pessie

paard moet zo snel mogelijk spinnen en dat kan je op 2 manieren vragen, hard of gewoon.

verder als ik sporen zou dragen is t logisch dat als ik mijn voeten horizontaal houd op de buik ik harder kan schoppen dan wanneer ik mijn voeten aan de buikrichting houd....lijikt me logisch dus geen aanname

verder hoef ik jou toch niet te vertellen hoe je paard in zijn achteruit vraag??kan ook heus zonder rammen dus ook geen aanname.

Denigrerend wordt er op mijn posten gereageerd,zowel door jou door alle woordjes op een weegschaal te leggen alswel door dofuzz die meent dat als je wel eens op een westernzadel zit dit niet inhoud dat je western kan rijden.

Ik zie alleen een craig smeerlap die alleen bezig is zo snel mogelijk geld te verdienen op een oneerlijke manier.En walg hiervan.

Jep, en daarom rijd jij zeker ook in de top mee met duizenden NRHA-dollars :z

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:07

vissen afvalt?juist niet rom, valt ook niks aan te snappen.Is iets om met plezier en bewondering naar te kijken en waar je zelfs van kan leren.

Jij vind vissen niet leuk begrijp ik ;)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:08

Niels wat verdien jij dan met jouw westernrijden en wedstrijden?

essie zie je wat een aannames er hier zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:15

rapido schreef:
Lamar schreef:
Er wel wat van bakken maar er geen zin in hebben ook.
Ik rij paard voor mijn ontspanning, ik geef er veel geld aan uit ipv dat ik er aan verdien en ik wil ze niet verkopen voor veel geld maar ze blijven bij mij tot hun dood, en tot het zover is probeer ik ze het zo comfortabel mogelijk te maken.
Vandaar dus dat ik me niet kan vinden in een trainingsmethode zoals die van CS, en vandaar ook dat ik geen wedstrijdambities heb. Als ik al een keer ergens aan mee doe dan is dat voor mijn lol en die van mijn paard. En als ik dan als laatste zou eindigen dan zou me dat worst wezen.

ontzettend leuk dat jij dat zo doet +:)+ maar heb ook respect voor mensen die het anders doen!tuurlijk hoef je het niet met dingen eens te zijn maar zeg dan gewoon dat je het zelf niet zo zou willen doen en laat het verder.

Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die op hardhandige wijze met dieren omgaan. Of dat nou paarden of honden of vogels zijn, dat maakt niet uit.
Maar goed... jij hebt jouw mening ook al veelvuldig verkondigd, laat jij het nou ook verder? Of mogen we, zoals het op een discussieforum gaat, er verder over discussiëren?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:20

connie64 schreef:

...

...

Dan zou jij zeker moeten weten dat wat Craig doet, net niet lukt met schoppen en trekken. Heeft juist het omgekeerde effect...
Als je een paard met schoppen en trekken leert achteruit gaan... Dan denk ik dat je er niet lang op blijft zitten ;)
En een paard gaat heus niet correct en snel spinnen door te trekken en te schoppen... Dan doen ze het gewoon niet meer.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:50

je spreekt jezelf nu heel erg tegen jaycee, waarom doet craig dit dan wel...blijkbaar heeft t heel goed effect want t paardje loopt imo als een dressuurpaardje (waar anky nog een punt aan kan zuigen)keurig in een krul achteruit en nog snel ook!
hij is toch een topruiter met miljoenen achter zijn naam??
neem aan dat ie dit niet doet om uhhh leuk op de film te staan ofzo....

Een paard heeft geen keus, als hij niet doet wat wij (in dit geval craig)willen dan wordt hij geslagen en geschopt.Paard heeft niet de keuze uit niet doen of niet willen.

Paard denkt zover niet wij wel.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:56

Met "dat wat Craig doet", bedoel ik: zo'n proeven neerzetten.
Dat leer je een paard niet door "schoppen en trekken" zoals jij dat ziet.

Maar jij hebt vast jaren bij de grote trainers gewerkt, dus jij zal het wel weten... :O

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:57

connie64 schreef:
je spreekt jezelf nu heel erg tegen jaycee, waarom doet craig dit dan wel...blijkbaar heeft t heel goed effect want t paardje loopt imo als een dressuurpaardje (waar anky nog een punt aan kan zuigen)keurig in een krul achteruit en nog snel ook!
hij is toch een topruiter met miljoenen achter zijn naam??
neem aan dat ie dit niet doet om uhhh leuk op de film te staan ofzo....

Een paard heeft geen keus, als hij niet doet wat wij (in dit geval craig)willen dan wordt hij geslagen en geschopt.Paard heeft niet de keuze uit niet doen of niet willen.

Paard denkt zover niet wij wel.

ik ben het helemaal met je eens je kunt hier lang en breed over praten of jezelf kwaad maken maar dit kan en mag gewoon niet gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:00

Jaycee_ schreef:
Met "dat wat Craig doet", bedoel ik: zo'n proeven neerzetten.
Dat leer je een paard niet door "schoppen en trekken" zoals jij dat ziet.

Maar jij hebt vast jaren bij de grote trainers gewerkt, dus jij zal het wel weten... :O

Blijkbaar wel, anders had hij het wel met zachtere hand en voet voor elkaar kunnen krijgen en had dit nooit zo op film gestaan.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:09

Het gaat erom dat hij alles volgens "Connie" voor elkaar krijgt door zomaar wat doelloos trekken en schoppen.

Zet eender welke ruiter op een reiner en laat hem in het wilde weg trekken en schoppen (want dat is wat Craig volgens jullie doet)... Gevolg: paard doet niks meer.

Conclusie: Het is niet zomaar wat trekken en schoppen wat Craig doet, dit heeft wel degelijk een reden.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:10

En we zijn weer overnieuw begonnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:21

Ik denk niet dat hij klakkeloos schopt en trekt, ik denk dat hij heel doeltreffend aan het intimideren is, dat hij het paard flink duidelijk maakt dat het perfect te gehoorzamen heeft want anders...
En aan de reaktie van het paard te zien weet ze wat "anders" is.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:36

ik heb nooit beweerd dat hij klakkeloos trekt rukt en schopt integendeel, hij is zo slim als een slang.
(essie wat een aannames toch hier he?)zeg er eens wat van!

Ik kan op precies dezelfde tijden (trouwens iedereen hoor die weleens voor de lol in een westernzadel hangt) rukken en schoppen en paardje is dan net zo geintimideerd en volledig hulpeloos zoals hij er nu bijloopt.
Niks moeilijks aan en ik doe t zelfs gratis!

Ik verbaas me erover dat er nu al 3 zijn die mijn rijkunsten in twijfel trekken, essiepessie,dofuzz en jaycee.
Hoe komt dat toch?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:38

Waarom? jij kunt het zelf ook heel goed zeggen.

Ik heb daarbij jouw rijkunsten niet in twijfel getrokken. Geen woord over gezegd. Lees maar even terug!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:41

sorry maar als mensen niet eens zien/snappen/begrijpen dat het niet doelloos rondschoppen en trekken is en daadwerkelijk denken dat dit enige reden is dat ene paard zo'n vette proef neerzet dan ben ik snel klaar.

die gaan (en willen) het gewoon nooit snappen.

en connie nogmaals als het zo makkelijk is als jij nu beweerd, waarom rijd jij dan niet op dat topniveau? als jij zo;'n ritten kunt neerzetten als craig mag je mijn paardje graag trainen hoor!
maar iets zegt mij dat dat niet zo is..............

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:46

Net wat ik dacht, QuarterH ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:57

Oh maar ik geloof best dat CS een goede ruiter is en dat hij geweldige trainingstechnieken beheerst en daarmee veel beter is dan vele anderen maar..... in het filmpje gaat hij over de grens, daarin behandelt hij het paard respectloos en onrechtvaardig.
Als hij dat geruk nodig heeft om de puntjes op de i te zetten dan knap ik flink op hem af, en dat doe ik ook op anderen die zo rukken.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:59

connie64 schreef:
Ik verbaas me erover dat er nu al 3 zijn die mijn rijkunsten in twijfel trekken, essiepessie,dofuzz en jaycee.

Make that 4 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:00

ok lamar, jouw reactie kan ik snappen.
mijne was ook niet op jou gericht maar meer op connie.