Gisela schreef:Alleen, er zijn een aantal zeer moeilijke kanten aan de zaak.
Ik neem aan dat Dave en Rieky ook voor deze wedstrijd een soort "controle" voor de bak hadden (zelf of door iemand anders).
Probleem is, dat het regelboek natuurlijk zegt "Zolang er geen bloed is, bit of spoor, is er geen diskwalificatie".
Als je deze regel aanhoudt betekent dat dus dat er een hoop smaak, gevoel, persoonlijke mening, etc.etc.etc. bijkomt.
Ik zeg ook niet dat je het mooi moet vinden of het ermee eens moet zijn. Goh, het zeggen is allemaal makkelijker dan het op te schrijven....
Dit zijn dan ook nog eens Open ruiters, zij trainen paarden voor geld, eigenaren willen resultaat zien (en soms ongeacht op wat voor manier).
Sommige ruiters zijn "slimmer" dan anderen, houden zich wat rustiger met inrijden als er publiek bij is bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat er thuis met suikerklontjes getraind wordt.
Allemaal hele lastige onderwerpen en lopen allemaal door elkaar heen.
Alle wedstrijden en al het inrijden zijn allemaal maar momentopnamen. Het echte 'werk' gebeurt nog altijd thuis. Sommige paarden kunnen thuis heel rustig zijn en in vreemde omgeving bijvoorbeeld heel vervelend en tegenwerkend. Het komt er allemaal bij kijken en daarom vind ik dat je met een oordeel toch een beetje voorzichtig moet zijn.
Groetjes, Gisela
Ik ben het op zich helemaal met je eens, maar dat maakt het nog niet goed. Het zal niet de eerste keer zijn dat hier op bokt (of was het horses) berichtjes staan van 'ik ben op stal geweest bij ... en ik kon wel janken toen ik zag hoe ze daar de paarden trainen'. En dat allemaal onder het mom van de eigenaar wil resultaat zien? Nee dat kan er bij mij niet in. Maar als je er op let, zie je het ook terug aan de manier waarop paarden lopen tijdens bv. een wedstrijd. Je ziet gewoon dat ze geintimideerd worden, aan houding en uitstraling. Ik krijg dan ook altijd zo'n unheimliches gevoel als zo'n paard niet optimaal presteerd. Zo vond ik het ook verdacht dat een enkeling bij de line-up na de wedstrijd nog zwaar stond te 'pompen' terwijl de proef al langer geleden gereden was (buiten de twee laatste ruiters, want dat is logisch).
Je moet inderdaad met je oordeel voorzichtig zijn, maar het is wel typisch dat het vaak dezelfde groep is die zich ergens aan schuldig maakt.
Maar goed, dit is mega off-topic want het ging eigenlijk over open monden
On topic ben ik het met Ods eens, veel foto's zijn niet op wedstrijden gemaakt maar ergens thuis waar je 20 x kunt stoppen totdat je de perfecte hebt voor je reclame. Dus dat is niet met elkaar te vergelijken met moment opnames.