[WN] Fotos [discipline] waar plaatsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten alle westernfotos op het western forum blijven?

Poll eindigt op

Ja (ik ben een westernruiter)
168 (69%)
Nee (ik ben een westernruiter)
21 (8%)
Ja (ik ben geen westernruiter)
31 (12%)
Nee (ik ben geen westernruiter)
18 (7%)
Weet niet / geen mening
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 241

Adrienne

Re: Fotos western waar plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:27

Als we vermoeden dat mensen de boel aan het verzieken gaan kunnen we misschien beter vroegtijdig stoppen met de poll. Het is nu 90% voor het weer terug brengen zo als het was. Dat lijkt me toch genoeg zeggen!

Tot nu toe zwijgen de mods in alle toonaarden zo te zien. Erg flauw!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:47

Misschien vindt er verwoed overleg plaats achter de schermen en dan kunnen ze niet eerder reageren dan dat men daar uit is Ja

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:50

Ik heb nog helemaal niets gestemd.

Ik vind het reuze jammer dat het niet meer is wat het was. 'Ons eigen' zoals we dat gewend waren. We waren daarmee wel uniek op Bokt want op andere afdelingen is dat niet zo en werkten men op deze nieuwe manier.

Waarom zou er voor ons een uitzondering gemaakt worden? Voor die andere afdelingen is dat niet echt fair te noemen. Ik kan me het Boktbeheer en de daarbij horende Moderators wel voorstellen. Gelijke monniken.... gelijke Knipoog

Lastig voor een hoop mensen maar soms is het niet anders. Ik vind het wel zo fair naar de rest van Bokt. Het is gewoon een kwestie van wennen denk ik dan en eigenlijk wordt daar niet echt veel tijd voor genomen.

Ja ik vind het jammer dat het niet is zoals het was en ik zou graag willen dat het zo bleef maar ik vind een aantal reacties hier bijna kinderachtig te noemen. Ik geloof werkelijk dat er naar gekeken wordt achter de schermen en dat we spoedig een reactie krijgen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:06

Ods ik denk dat je het te zwartwit ziet. Bij western is dit al heel erg lang de gewoonte en het werkt goed.

Bij de andere kleinere bokt-groeperingen bestaat een dergelijke behoefte zeker ook.

Dan kun je drie dingen doen

- de ongelijke situatie laten voortbestaan en alleen bij WN toestaan o.b.v. opgebouwde rechten in de tijd
- voor heel bokt dezelfde regels toepassen
- de andere kleine fora dezelfde rechten als wn geven

Ik pleit voor optie drie. Zeker dit soort kleine groeperingen sneeuwen onder in het grote bokt. En door het beperkte aantal zijn het ook 'kwetsbare' groepen (niet als snel kapot, wel als kan makkelijk uit elkaar vallen als de verbindingen minder zijn / veranderen). Vanuit die optiek en vanuit de ontwikkelingen in de samenleving en op het internet naar meer community vind ik optie drie een logischer keus.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:14

Optie 3 klinkt zeker goed, Anya. Maar dat zal wel een te grote aanpassing vergen, vrees ik. Het zou Bokt wel een stuk overzichtelijker maken voor iedereen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:16

Vera schreef:
Misschien vindt er verwoed overleg plaats achter de schermen en dan kunnen ze niet eerder reageren dan dat men daar uit is Ja

Eens, ik zou het net als Ods ook zegt fijner vinden als we gewoon even rustig afwachten en niet gelijk zeggen dat mensen de boel lopen te stangen enzo. Als je al zo denkt over bokt of bokkers... Verward

Ik ben het meeste op WN te vinden maar ook elders op bokt heb ik erg leuke contacten en dat wil ik zeker zo houden Ja

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:19

Ik was bezig een dergelijk tekst als bovenstaande van Anya te formuleren, maar ik kan en wil me er naadloos bij aansluiten Haha! Goed verwoord Anya! OK dan!

Bij het gelijktrekken (nivelleren heet dat toch?) van de rechten en plichten van alle Boktgebruikers zou je moeten kijken wie er daadwerkelijk negatief effect ervaren van de 'status aparte' van WN en of dat gevoel terecht is. Wie had er nou eigenlijk last van de manier waarop WN-ITP werd ingevuld? Was het hierdoor b.v moeilijker te moderaten? Volgens mij niet.

@Ods: 'gelijke monniken, gelijke kappen' slaat IMO de plank totaal mis om dat er nou eenmaal geen sprake is van gelijkheid. Alleen al omdat western maar een klein percentage van de ruitersport/boktgebruikers vertegenwoordigd Scheve mond

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:20

Vera schreef:

Is ook mijn idee Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:28

Ik zal dan ook maar even in dit topic melden dat we ermee bezig zijn Lachen Ik heb diverse pb's ontvangen, TEM's bekeken en alle topics gelezen. Achter de schermen zijn we druk in overleg. Jullie horen dus nog van ons. Vandaar dat ik nu nog niet inhoudelijk op de posts inga.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:29

Da's fijn om te horen, Maya Ja

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:32

Wranglerbutt schreef:
@Ods: 'gelijke monniken, gelijke kappen' slaat IMO de plank totaal mis om dat er nou eenmaal geen sprake is van gelijkheid. Alleen al omdat western maar een klein percentage van de ruitersport/boktgebruikers vertegenwoordigd Scheve mond

Zo zijn er meer 'afdelingen' van Bokt WB die er 'last' van ondervinden en die er ook mee moeten dealen. Met gelijkheid bedoel ik geheel de Bokkers, welke discipline dan ook!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:41

Optie 3 klinkt zeker goed en is ook waar we heen willen. Bokt begint (of eigenlijk; is) te groot te worden voor de huidige opzet. Er zijn nu al legio mensen die vrijwel alleen posten in hun eigen 'community' in de Huiskamer, ook mensen die geen 'afwijkende' discipline bezigen. Ook voor veel run of the mill dressuur ruiters zijn de 'dressuur' forums soms te groot geworden om overzichtelijk te blijven.

Daarnaast zijn er natuurlijk de 'technische' communities; de mensen die b.v. met Western bezig zijn, Eventing, Voltigeren, etc. Dan nog de mensen met b.v. een Welsh of juryleden.

Bottomline is dat er heel erg veel 'communities' op Bokt zitten en dat we op dit moment niet de (technische) middelen hebben om deze allemaal hun eigen ruimte te geven. Bokt heeft al teveel forums en is te onoverzichtelijk. Zelfs als we ons zouden beperken tot de huidige 'communities' (de groepen die nu al een 'eigen' forum hebben) dan is er gewoon niet de plaats om al deze groepen een aantal eigen subforums te geven voor b.v. foto's. Wat dat betreft heeft Western met 5 subforums al een flinke uitzonderingspositie.

Overigens kunnen alle Western foto's gewoon op Western blijven staan, het is alleen zo dat we foto's van een paard van een Western dat staat te grazen in de wei geen Western meer noemen. Dit inderdaad omdat we dat bij de andere discipline forums niet doen en omdat dit, zeker voor mensen die niet dagelijks op WN zitten, het WN-ITP forum erg onoverzichtelijk maakt.

Bottomline is dat we zelf ook niet super blij zijn met de huidige oplossing maar het is de 'minst slechte' oplossing op dit moment Scheve mond

We snappen heel goed dat een hoop Western users niet blij zijn met de veranderingen maar, in dit geval helaas, moeten wij (als beheer) vooral rekening houden met het grotere plaatje. We proberen Bokt als geheel overzichtelijk en zo consistent mogelijk te houden en daar vallen deze nieuwe regels ook onder.

Maar goed, zoals ik al zei is dit geen optimale situatie. Niet voor Western, niet voor ons als beheer en niet voor de andere gebruikers. Probleem is alleen dat de (technische) oplossingen nogal wat voeten in de aarde hebben en, zeker als we het goed willen doen, redelijk wat tijd nodig hebben.

Tot die tijd kan ik jullie alleen verblijden met het nieuws dat er een betere versie van 'eigen berichten' aan zit te komen waarbij het veel makkelijker wordt topics aan die lijst toe te voegen zoals b.v. [WN-ITP] Links naar WN-gerelateerde fototopics

Overigens nog een PS; deze aanpassingen zijn geen (direct) gevolg van de enquête op HAW, het is vooral een gevolg van het feit dat we nav die enquête bezig zijn gegaan met de ITP forums. Het is niet zo dat uit de HAW enquête iets kwam als 'Wij vinden de Westerners stom, ga ze eens pesten', of iets van die strekking Lachen Maar goed, dat terzijde.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:50

Thanks voor de uitleg Bart OK dan! het is inderdaad zo dat bokt natuurlijk HUGE geworden is en er allemaal kleinere bokt kernen zijn. Toch blijven we wél allemaal op bokt, het heeft blijkbara toch wel iets om met andere samen te zijn, ondanks onze eigen kernen want als je naar puur Western fora kijkt worden die lang niet zo bezocht als Bokt WN.
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 11-06-08 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:50

Citaat:
Overigens kunnen alle Western foto's gewoon op Western blijven staan, het is alleen zo dat we foto's van een paard van een Western dat staat te grazen in de wei geen Western meer noemen. Dit inderdaad omdat we dat bij de andere discipline forums niet doen en omdat dit, zeker voor mensen die niet dagelijks op WN zitten, het WN-ITP forum erg onoverzichtelijk maakt.

Dit geldt dan alleen voor de mensen die nooit op WN kwamen want tot nu toe had niemand er moeite mee. Nu jullie het hebben veranderd is het voor de WNers juist een onoverzichtelijke brij geworden.

Kun je mij uitleggen wat er technisch verbetert is nu wij de foto's overal plaatsen i.p.v. in één forum?
Dat snap ik niet zo....

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:57

Technisch is er niets verbeterd, het gaat hier vooral om het gelijk trekken van een aantal zaken en dat valt helaas negatief uit voor de WN-ITP gebruiker. Dit omdat dat WN-ITP het forum was waar veel meer werd geplaatst dan de bedoeling was toegestaan is op de ITP subforums. De technische zaken laten allemaal nog even op zich wachten (hoewel de betere Eigen Berichten er redelijk snel af zou moeten zijn).

Kortom; voor de mensen die alleen op WN komen en de meeste andere WN-ers kennen is er geen verbetering. Voor de rest van Bokt en voor de mensen die op WN-ITP komen omdat ze op zoek zijn naar Western foto's is er wel het e.e.a. verbeterd. Helaas was er in dit geval geen win-win situatie te verzinnen die ook daadwerkelijk realiseerbaar is op korte termijn.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:15

Voor de niet-western-bokkers die op WN-ITP komen, is er ook niets verbeterd. Want niet alle foto's van westernpaarden staan meer hier. Dus uiteindelijk is er totaal geen verbetering gekomen. En het lijkt me sterk dat de niet-western-bokkers ermee zitten dat alle westernfoto's bij elkaar staan, in tegenstelling tot de andere disciplines. Dus eigenlijk is er maar één groep die nu benadeeld wordt, zonder echt duidelijke reden...

aanvulling: ... en niemand heeft er voordeel bij... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Redneck op 11-06-08 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:16

Is het dan niet mogelijk om een WN-ITP te maken voor foto's van veulens, paarden in de wei etc. en een WN-HAW voor het daadwerkelijke western rijden? Dan is alles toch nog bij elkaar, kunnen mensen die alleen rij-foto's willen zien naar WN-HAW en de rest kan elkaar blijven volgen op WN-ITP dat toch een andere sfeer had dan het 'gewone' ITP.

Er zijn ook HAW subforums bijgekomen, dus dat moet hier dan toch ook kunnen (nu al, niet op termijn)?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:20

Voor de duidelijkheid; Er zijn geen HAW subforums bijgekomen, het is alleen zo dat deze (al veel langer bestaande) forums nu ook te zien zijn in het lijstje onder HAW.

Natuurlijk is het mogelijk om een WN-HAW en een WN-ITP te maken en dat zou ook de mooiste oplossing zijn voor iedereen, ware het niet dat we op Bokt nu al dik over de 100 forums hebben wat eigenlijk veel te veel is. Grootste probleem is dat als we dit op WN doen het alleen maar fair is als alle andere disciplines/communities ook een extra foto forum krijgen en dat is helaas teveel van het goede. We proberen de hoeveelheid forums op Bokt een kleine beetje onder controle te houden zodat we iig een kans hebben dat nieuwe mensen snappen waar ze een vraag of foto moeten plaatsen Lachen

Zoals ik al zei; we zien het zelf ook graag anders/beter maar dan wel voor iedereen op Bokt en niet alleen voor WN. Tot het moment dat we de situatie voor iedereen kunnen verbeteren (door die nieuwe technische mogelijkheden) moeten we roeien met de riemen die we hebben.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:27

BartVB schreef:
Tot het moment dat we de situatie voor iedereen kunnen verbeteren (door die nieuwe technische mogelijkheden) moeten we roeien met de riemen die we hebben.

Maar waarom dan nu al WN-ITP wijzigen? Hadden jullie daar dan niet mee kunnen wachten tot die technische mogelijkheden er zijn?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:31

Als die dat er binnen een paar maanden af zou zijn dan hadden we WN-ITP zeker gelaten zoals het was maar dat gaat helaas niet lukken. Als iemand een flinke zak met geld heeft zodat we een programmeur in kunnen huren dan graag. In dat geval zorgen we dat dit er idd binnen een paar maanden is en dan draaien we ook de WN-ITP aanpassingen terug Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:44

BartVB schreef:
Voor de duidelijkheid; Er zijn geen HAW subforums bijgekomen, het is alleen zo dat deze (al veel langer bestaande) forums nu ook te zien zijn in het lijstje onder HAW.

Volgens mij was springen-HAW er nog niet.

Als het dan gaat om nieuwe mensen die niet weten waar ze foto's moeten plaatsen, dan maakt dat ene subforum meer of minder ook geen verschil lijkt me.

Ik zal wel te simpel denken, maar ik snap niet waarom het niet gewoon teruggedraaid wordt.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:46

Ik vind het fijn dat er nu wel een toelichting op het geheel komt/is gekomen en te weten dat men ermee bezig is. Maakt de situaties van "onze" fotoos niet beter, maar we zijn wel gehoord.... Afwachten hoe het in de toekomst zal gaan, maar ik zal mezelf voor nu optimistisch stemmen Knipoog

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:49

@Bart; fijn dat je reageert en uitleg geeft. Dat geeft een positiever gevoel. Kan me wel voorstellen dat het een hele klus is. M'n mening verandert niet, maar ik begrijp het wel beter Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:52

RedPassion schreef:
Volgens mij was springen-HAW er nog niet.

Bloos Oops! I stand corrected Scheve mond

Citaat:
Als het dan gaat om nieuwe mensen die niet weten waar ze foto's moeten plaatsen, dan maakt dat ene subforum meer of minder ook geen verschil lijkt me.

Klopt, of ja, als een situatie niet super is moet je hem eigenlijk ook niet slechter maken Lachen Maar als het om één forum zou gaan dan zouden we er idd geen probleem mee hebben. In dit geval gaat het echter om veel meer dan een forum aangezien er flink wat andere 'communities' zijn die dan ook een ...-ITP of ...-HAW willen hebben. Als we dat doen hebben we er zo weer 10 forums bij waar het geheel niet echt overzichtelijker/bruikbaarder/toegankelijker van wordt.

Ik (en het modteam met mij) snappen echt dat jullie hier niet blij mee zijn. Voor WN heeft de aanpassing vrijwel alleen maar nadelen, zeker als je de meeste mensen hier kent. We moeten ons echter ook bezig houden met het grotere geheel en daar komen soms van dit soort onpopulaire maatregelen uit Scheve mond We proberen de overlast daardoor zoveel mogelijk te beperken maar veel meer kunnen we op dit moment helaas niet doen.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:55

Voor mij is het nog steeds niet te begrijpen. Ik dacht dat moderatoren het al druk zat zouden hebben. Maar blijkbaar is dat niet zo en hebben ze tijd zat om foto's te gaan zitten screenen en verplaatsen.
Het is ook met uitleg nog steeds te idioot voor woorden imo.