[WN] Paint Horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:01

he loes, zie ik daar een snottebel in zn linker neusgat??

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:31

cissy schreef:
he loes, zie ik daar een snottebel in zn linker neusgat??

Ja, inderdaad; een kleintje Knipoog

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:56

Ja er zit duidelijk verschil in de neus van een paint en andere paarden. Het lijkt een beetje op de nues van een arabier maar dan meer in verhouding met de rest van het paard. moeilijk uitleggen maar als je zelf elke dag een paint neus ziet zie je duidelijk verschil.

Pinto's kunnen ook dikke billen hebben dat is waar Knipoog
bij ons op de manege was iemand die zoals ze zelf zei 'ook een paint had' was een scharminkeltje die veel kleiner was als een paint zonder 'de neus' en helemaal geen dikke billen had. later gaf ze dan maar schoorvoetend toe dat het eigelijk geen paint is Tong uitsteken ik was de enige die het zag. je ziet het eigelijk ook alleen als je er zelf een hebt of er veel mee bezig bent.
niet dat het paard er minder lief om werd hoor, want het is een schat.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:54

manutjuh schreef:
Ja er zit duidelijk verschil in de neus van een paint en andere paarden. Het lijkt een beetje op de nues van een arabier maar dan meer in verhouding met de rest van het paard. moeilijk uitleggen maar als je zelf elke dag een paint neus ziet zie je duidelijk verschil.

Ik zie iedere dag een paint neus, een lusitano neus en een arabische neus. Knipoog
De neus van mijn paint en mijn arabier lijken echt niet op elkaar. De Arabier heeft een meer "vierkante" neus met grote neusgaten, een klein kinnebakje en heel fijntjes met een groter, ronder oog. De neus van mijn paint is wat ronder, groter kinnebakje en minder grote neusgaten, minder groot, ovaler oog. De arabier heeft ok een veel duidelijkere "deuk".

Afbeeldingonze arabier

Afbeelding onze paint

Ik bergijp wel wat je bedoelt, de meeste paints hebben een vrij "edel" hoofd, meestal geen ramshoofd.
Als je dit vergelijkt met onze lusitano, die neigt meer naar het ( barokke) ramshoofd. Echt ramshoofden zie je bij de barokke rassen overigens ook steeds minder.
Afbeelding onze lusitano

Maar ik wil niet zo ver gaan als dat ik een paint kan herkennen aan de vorm van zijn neus, daarvoor is er toch wat te veel varatie
http://www.bluediamondstablesllc.com/images/head.jpg paint
http://midwesthorsefair.com/wp-content/ ... 16_500.JPG arabier
http://www.homepages.hetnet.nl/~lusitan ... _quilo.jpg lusitano

Zoek de verschillen/ overeenkomsten Knipoog Haha!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:01

Inderdaad, een paint (of quarter) hebben een fijner hoofd. Soms wat te fijn in vergelijking met hun lichaam, maar da's mijn mening.

Mijn pinto heeft "dezelfde" bouw als een paint, maar z'n hoofd is ietswat zwaarder dan de doorsnee paint.

Hier zie je duidelijk het verschil tussen onze arabier en mijn pinto, een ietswat kleine foto:
Afbeelding

Een paint zit daar wat tussen qua vorm van hoofd, dat is wat mij opvalt.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:11

ik bedoelde ook niet echt een arabierenneus. ik wist eigelijk niet hoe ik het moet noemen. hij is niet grof maar juist smal toelopend. het enige ras waar ik het dan een beetje mee kan vergelijken is een arabier Haha! ja je moet wat he Knipoog

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:13

Ach, samen komen we er wel uit Knipoog

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:17

daarom ook, daar heb je bokt voor he Tong uitsteken

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:25

vinden jullie mijn ezeltje trouwens niet super stoer? Na zijn castratie heeft hij nu dan eindelijk zijn halsterangst overwonnen en loopt hij nu al de hele tijd met een halster om in het weiland Haha!:D:D

Afbeelding

ter verduidelijking. 4 weken terug werd hij al gek als hij je aan zag komen met een halster! en nu staat hij er zo bij, alsof er niks aan de hand is (is er ook niet maar goed)

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:33

sorry voor de late reactie maar mijn pinto heeft ook nogal een dikke billen Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:47

Hoi, ik meld me ook met mijn paint!

Maar of ze nou zo'n 'fijn' hoofd heeft .... ze heeft een prachtig koppie, maar wel met echte dikke quarter-wangen, en een hele dikke (lees: gespierde) kont!

Afbeelding

Afbeelding

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:51

[quote="Lovepaints"]Ik heb een paint mama met veulen. Ze heten Docs Shasta Blue (roepnaam Shana)en Macq Shasta Blue (roepnaam Blue).
En we hebben ook nog haar eenjarig hengstje Zippy (Zippo Docs Shasta). Hij staat te koop. We kunnen niet alles houden. Verdrietig

heb je toevallig enkele fotos van Zippy?

groetjes kim

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:54

@simodi: Wat een mooierd is die van jou zeg! Zo'n hoofd bedoelde ik juist wel! Breed van boven en dan smal richting de neus met van die grote neusgaten. En van die lekkere dikke billen! echt mooi Tong uitsteken

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:00

@mannutjuh: Thanx! De jouwe zijn ook erg mooi!

Leuk dat jij een paard hebt van de Eagles Ranch. Wij hebben er daar ook een ruin vandaan (is inmiddels 7):

Afbeelding

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:43

Mijn paint is Indy (Indian Lotto Call) en helaas een vlekloze paint! (nouja wel 2 zwarte vlekken). Hij is nu 4 jaartjes jong en ben hem nu rustig aan het inrijden. Foto van Indy staat op mijn website.

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:46

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:10

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:37

bij mij doet de foto het ook niet.

@simodi: De ranch word ook steeds bekender lijkt wel he. Mooi issie zeg! Bij mijn paard zijn ze deze week begonnen met schriktraining, het gaat volgens mij wel heel goed, kan er helaas niet bij zijn maar augustus gaan we 2 weken op vakantie, dus dan zie ik hem wel elke dag gelukkig.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:01

Ik ben sinds woensdag ook in het bezit van een paint horse, een spb merrie van 3 jaar. JJ Hints Cool Te.
Foto's staan op mijn website in mijn onderschrift.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:17

Anick schreef:
Ik ben sinds woensdag ook in het bezit van een paint horse, een spb merrie van 3 jaar. JJ Hints Cool Te.
Foto's staan op mijn website in mijn onderschrift.

wat een tank is die merrie van jou zeg! of lijkt dat alleen maar op de foto, dat ze zoveel spieren heeft? Knipoog

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:00

Ze is al best wel gespierd ja. Van eigenlijk niet veel doen. Dus ik ben beniewd hoe het straks gaat als we gaan rijden Haha!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:47

ja als het nu al zo erg is, wil wel foto zien hoor, van hoe ze dan word Knipoog

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:52

hou mn website in de gaten. Die wordt ge-update dus komen er ook fotos op als ik haar straks ga rijden.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:50

oke zal ik doen! Wil wel zien wat dat voor merrie word. De schrik van stal Tong uitsteken

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:07

Weet dat dit een oud topic is maar moet het toch kwijt....

Yeeh, mijn paint ook gevonden.

Hij is vandaag gekeurd door de DA en staat nu lekker te knabbelen in zijn nieuwe stalletje in Woudenberg. Binnenkort foto's. Het is een zoon van RR Black Britches uit een kleindochter van Zippo Pine Bar. Hij is een bay tob/ovr ruin van 8 jaar en zijn roepnaam is Zippo.