[WN] extreme halter paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: extreme halter paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:03

Ik vind die foto van die laatste echt te gruwelijk!!
Maar ze lijken inderdaad erg gephotoshopped....

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:42

Blunneke schreef:
Dit paard vind ik wel erg mooi: http://poweriffic.bravehost.com/
Die zou ik wel willen kopen Ja

En deze vind ik ook een beauty (ik denk dat veel foto's ook 'geshopt' zijn hoor, dat ie dus echt niet zo breed is anders ligt er geen zadel op...) http://www.brookspaintsandquarters.com/ ... eBuck.html

In sommige gevallen gebruiken ze een zadel bij het longeren om te zorgen dat er een mooie droge schoftpartij ontstaat, een beetje hetzelfde idee als het afzweten van de nek. Daarom worden ook hele jonge paarden wel eens met een simpel zadel gelongeerd. Dat zegt dus niks over of hij wel of niet bereden wordt! Koe
Het ligt er ook aan uit wat voor hoek een paard gefotografeerd wordt, daardoor kan je hem/ haar ook breder/ smaller doen lijken. Maar een beetje fotoshoppen wordt ook wel gedaan.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:43

Het is misschien een kwestie van smaak maar in sommige extreme gevallen twijfel ik echt wel over het welzijn van het dier....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:57

Idd PL, ik hou er niet van. Ik vind die overbespierde halter paarden niet mooi. In extreme gevallen is er IMO echter ook sprake van aantasting van de intrinsieke waarde van het dier en dus het welzijn. Als normaal bewegen niet goed mogelijk is, is wat mij betreft zéker een grens overschreden!
Laatst bijgewerkt door Jessica op 06-05-08 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:57

Paintlinger schreef:
Het is misschien een kwestie van smaak maar in sommige extreme gevallen twijfel ik echt wel over het welzijn van het dier....

Daar ben je niet de enige in....

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:05

Het lijkt net of ze elk moment uit hun vel kunnen knappen ofzoo,, ik vind het een beetje vreemd zeg Gestoord

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:44

Callisto04 schreef:
mooi voorbeeld van extreem halter paard. Kijk vooral ook naar de manier waarop hij beweegt in het filmpje

http://www.lotsofpinesfarm.com/kidsclassicstyle.html

Ik houd best van een beetje gespierd maar dit is echt TE!! Dat paard kan zich niet normaal bewegen. Je kunt zien dat zijn spiermassa en gewicht hem echt in de weg zit. Dat kan gewoon niet gezond zijn. Al dat voer, hormonen en weinig beweging, dat is vragen om problemen. Helaas kom ik dit soort paarden (en mensen Clown maar dan in plaats van spieren vet) hier regelmatig tegen. Zelfs de vrouw van onze dierenarts fokt en showed van die extreme halter paarden. Hij probeerde mij daar een keer voor warm te maken met onze (performance) halter gefokte merrie (lang niet zo extreem) en hij zei dat ik haar hals en benen moest gaan afzweten. Ik zei natuurlijk 'nee dank je, ik houd van natuurlijk'. Verder wel een hele goede dierenarts hoor!

Onze halter gefokte merrie is heel erg lenig, snel en super wendbaar. Je kunt wel zien dat ze halter gefokt is. Zeker nu met haar zomervacht kun je ieder spiertje onder haar huid zien en dat heeft ze van nature. Ze wordt nog niet zwaar getrained. Ze heeft wel kleinere voetjes en dunnere beentjes waar ik minder blij mee ben maar ze zijn gelukkig gezond. Verder zijn haar kootbenen ook niet zo stijl als bij andere halter gefokte paarden. Ik vind haar toch een beetje een voorbeeld van een perfomance halter paard. Haar vader is ook reining getrained, is verder niet geshowed of zo maar deed het heel goed.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:38

Nee, ik kan het absoluut niet mooi vinden, eerder te lelijk om naar te kijken Bloos

Het paard zal best heel goede verzorging krijgen, maar ik heb medelijden met hem...

Doe mij maar een gewoon gezond paard, die lekker bewegen kan in alle gangen!
Maar ja, dat is mijn bescheiden mening Knipoog

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:12

tja ik ben er ook niet kapot van. Mijn paard loopt op het moment ook zo moeilijk en dan laat ik hem nakijken.
Zal wel aan mij liggen.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:03

ik vind halter op zich hartstikke mooi, maar niet in de klasses van het bodybuilder syndroom, ik hou heel veel van sterke brede quarters hoor, maar niet van die misvormde stumpers!
als je op google HYPP N/H invult en je kijkt bij afbeeldingen, dan krijg je toch rillingen van het type paard, als het nog zo te noemen is.... en ik weet ook dat niet elke halter quarter, een impressive is, maar gaat meer om het voorbeeld van extreemheid van bouw dan... nogmaals niet alle halter paarden zien er zo uit, en dus vind ik ze zeker niet allemaal afstotelijk, maar wel die extreme dus.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:16

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:26

ik vind het er echt niet mooi uit zien :S beetje TE!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:00

Phoe...ik vind dat er gewoon echt niet meer normaal uit zien...veel té! En ik vraag me af of dit paard zich nog wel écht als paard kan gedragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:14

skippy1 schreef:
Phoe...ik vind dat er gewoon echt niet meer normaal uit zien...veel té! En ik vraag me af of dit paard zich nog wel écht als paard kan gedragen...

waarschijnlijk nog slechter dan een van de paarden die een pagina terug naar verwezen werd, weet even zo gauw niet welke post dit was, maar een verwijzing naar een amerikaanse site.

Ik blijf hopen dat ik dit soort extremen in nederland op wedstrijden niet tegenkom. pff Maar zo te lezen speelt dit vooralsnog alleen in het buitenland...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:22

Ik zat serieus eerst te denken dat het een grote grap was, net als met die kittens in een potje. Tot ik het filmpje zag.........als mijn paard zo zou lopen (of ooit gaat) mag de dierenarts me eerlijk vertellen of het niet al te laat is.......

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:53

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:57

En nog N/H ook, maar ja ze hebben er ook nog een staan die is H/H en die doet ook nog dekdienst; The Remarkable Mister.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:28

HYPP-garantie dus Gestoord
Het moet niet gekker worden Rolleyes

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:27

ik wist niet dat dit bestond, verschrikkelijk lelijk en sneu voor het paard.
Dit kan toch nooit alleen van doorfokken of training zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:50

Walgelijk.. Het grenst aan mishandeling. Helaas moet alles in Amerika extreem zijn. Ook al gaat het ten koste van het dier. Verdrietig

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:16

ik hou ook niet van te.
bij mij op stal staat quincy sir mylo verdomd mooi dier lekker gespierd maar goed in verhouding pracht hengst!!

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:10

Sommige zijn gaaf, maar zoals op dat filmpje is gewoon sneu voor dat paard. Dat 'lijd' alleen maar omdat wij mensen zoiets mooi (zouden) vinden.

Wat voor trainingen krijg die dan echt? Hormonen zal geregeld voorkomen, met voer en afzweten kan je veel bereiken, maar echt gereden/gelongeerd worden die bijna niet, of zit ik er naast?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:39

dat weet ik ook niet ik weet alleeen dat de hengst waar ik het over heb erg goed gereden word het is immers ook een reiner.
maar staat erg hoog in top als halter paard.

tNienjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:52

stef schreef:
Nav een topic op links...
Wat vinden de westernmensen van die extreme halter paarden? De bodybuilders of dikbilkoeien onder de quarters...

Kan me er zo weinig bij voorstellen dat er mensen zijn die dat echt mooi vinden?

sorry maar ik vind die extreme halter paarden best zielig eruit zien, net een trekpaard met een te klein hoofd! kvind normale paarden echt stukken mooier. ik geloof ook dat dit soort paarden zich niet eens nrmaal kunnen bewegen, ik zag een foto van een gallopperende.